Advies Rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Obbezz
Beginner
Beginner

Re: Advies Rubbers

Bericht door Obbezz »

Ik ga het zeker proberen. .maandagavond speel ik weer..ik zal dinsdag laten weten hoe het gegaan is!!
Obbezz
Beginner
Beginner

Bericht door Obbezz »

gisteren met de Gewo Airtec gespeeld (forehand ter vervanging van de Tenergy80). mijn bevindingen zijn positief. de combinatie met de joola greenline fast frame en de airtec geeft een wat minder spingerig effect en wat meer controle. Sidespin valt wat makkelijker kort over het net.. tevens heb ik na advies het rubber 10-15 ingevet met olijfolie.. of dit effect heeft.. geen idee, want ik heb niet zonder het invetten van mn rubber gespeeld :D .. nu met name werken aan het afmaken van de beweging om een goede topspin te kunnen maken.. ik merk dat ik deze te veel afkap waardoor deze te veel in het net beland. trainen, trainen en nog eens trainen...
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

In de tijd met tenergy was je tijdens het trainen waarschijnlijk teveel op controle en consistentie gefixeerd. Alleen al uit sociale overwegingen ontstaat die neiging om wat langere rallies te krijgen bij de training.
Dus ontwikkel je ook een techniek die minder gericht is op snelheid en spin en meer op controle. Nu kun je wat meer voluit gaan tijdens dit soort trainingen zonder dat het asociaal wordt :) .
Obbezz
Beginner
Beginner

Bericht door Obbezz »

Bedankt voor je adviezen Mank.. ben benieuwd of dit doorwerkt in mn vastheid mbt topspin.. (I)
Plaats reactie