Info weer beginnen

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Plaats reactie
RobbieDelfgauw
Beginner
Beginner

Info weer beginnen

Bericht door RobbieDelfgauw »

Z’n 12 jaar geleden ben ik totaal gestopt met tafeltennis maar ik wil binnenkort weer gaan beginnen omdat het mij weer leuk lijkt om te gaan spelen.
Nu heb ik gehoord dat er nogal wat veranderd is binnen tafeltennis,ballen zijn groter geworden en wat ik ook hoorde is dat er niet meer gelijmd(geplakt)mag worden wat ik vroeger altijd deed,klopt dit en wat zijn de mogelijkheden nu dan om snelheid in je rubbers te krijgen ?
Ik heb vroeger altijd met Donic J.O.waldner rubbers gespeeld maar ik zie dat deze niet meer te koop zijn , welke rubber zijn hiervoor dan nu geschikt als het gaat om controle en snelheid ?
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: Info weer beginnen

Bericht door GarField000 »

Welkom terug :).
De ballen zijn groter, en van plastic. Dit heeft nogal impact op de spin (minder).
Het lijmen op zich is niet verboden, alleen niet meer met die giftige lijm van vroeger.
Tegenwoordig heb je rubbers met ingebouwd 'lijm' effect. Tenergy serie bv, maar ook Donic heeft deze.
Ik speel zelf juist niet met dat soort rubbers dus daar kan ik niks over vertellen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Info weer beginnen

Bericht door TwoFace »

welkom terug idd, als je nog niet zeker bent van welk rubber... zou ik bij de club waar je gaat spelen gewoon eens vragen aan wat leden eerst of je wat frames/rubbers van hen mag uitproberen. Er zijn altijd wel mensen met meer materiaal dan waar ze mee spelen. Probeer het een en ander uit en bepaal dan waar je mee gaat spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Plaats reactie