Najaar 2025
Re: Najaar 2025
Mijn grootste probleem is daarnaast dat ik zelf geen rubbers kan verwijderen en plakken op mijn frame. Daarvoor moet je namelijk ook de goede spullen voor in huis hebben en het is ook nog een hele kunst om het goed te doen heb ik een keertje gezien in een uitleg filmpje van Timo Boll.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
ardane
- Silver Member

Valt reuze mee.Wizzy82 schreef: 29 sep 2025, 14:47 Mijn grootste probleem is daarnaast dat ik zelf geen rubbers kan verwijderen en plakken op mijn frame. Daarvoor moet je namelijk ook de goede spullen voor in huis hebben en het is ook nog een hele kunst om het goed te doen heb ik een keertje gezien in een uitleg filmpje van Timo Boll.
Je kunt latexlijm of plakstift nemen. Eén keer met een oud houtje en een goedkoop rubber oefenen en je kunt het.
https://youtu.be/Xk0su45sLb8
Verwijderen is het simpelst als je met plakstift plakt, want dat spoel je met water en spons gewoon weg.
Gebruik je latexlijm, dan kun je de lijmlaag van het plankje af wrijven (kost je wel een blaar) en met een harde nagelborstel krijg je het van de spons af (als je het rubber nog eens zou willen gebruiken).
Plakken is met de lijmstift ook het eenvoudigst. Groot voordeel: je kunt direct na het plakken ook nog schuiven en dus de positie corrigeren, wat met latexlijm niet gaat. Daarmee krijg je maar één poging! Nadeel van lijmstift: het moet na het plakken nog minstens 12 uur onder druk drogen.
Trouwens in de afgelopen competitiewedstrijd heb ik in de laatste wedstrijd met de knokkel bij mijn pink tegen de rand geslagen. Het bloeide een beetje. Heel eventjes met de handdoek afgedaan. Gewoon bij de tafel gebleven en daarna verder gegaan.
Gisteren is de wedstrijd niet doorgegaan en verplaatst naar volgende week. Ik zou al niet meer doen en een teamgenoot was ziek geworden.
Gisteren is de wedstrijd niet doorgegaan en verplaatst naar volgende week. Ik zou al niet meer doen en een teamgenoot was ziek geworden.
Backup:
Backup:
Dat kan ook flink pijnlijk zijn, zelf ook een keer een knokkel helemaal open geslagen op de rand, bovendien heel dik en stijf geworden al tijdens de wedstrijden die avond... hoort er helaas bij soms.
Dat plotseling verzetten van wedstrijden staan ze bij ons niet toe. De regels zijn dit seizoen daar nog strenger op geworden.
Dat plotseling verzetten van wedstrijden staan ze bij ons niet toe. De regels zijn dit seizoen daar nog strenger op geworden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Dat kan bij hele oude tafels met afgebrokkelde randen niet gebeuren. Die hebben niet van die scherpe randenWizzy82 schreef: 30 sep 2025, 09:04 Trouwens in de afgelopen competitiewedstrijd heb ik in de laatste wedstrijd met de knokkel bij mijn pink tegen de rand geslagen. Het bloeide een beetje. Heel eventjes met de handdoek afgedaan. Gewoon bij de tafel gebleven en daarna verder gegaan.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Scherp opgemerkt .. en dan klaagt hij nietDepavan schreef: 30 sep 2025, 10:50Dat kan bij hele oude tafels met afgebrokkelde randen niet gebeuren. Die hebben niet van die scherpe randenWizzy82 schreef: 30 sep 2025, 09:04 Trouwens in de afgelopen competitiewedstrijd heb ik in de laatste wedstrijd met de knokkel bij mijn pink tegen de rand geslagen. Het bloeide een beetje. Heel eventjes met de handdoek afgedaan. Gewoon bij de tafel gebleven en daarna verder gegaan.![]()
Het was de rand en die waren bij f zijn club niet echt versleten. De hoeken daarin tegen wel.
Backup:
Backup:
Deze week mogen we op de vrijdag uit spelen, het is tegen onze grootste concurrent uit de poule, de huidige nummer 1 die al 5 punten boven ons staat.
Gisteren overigens nog een leuke verrassing, iemand van de vereniging wordt binnenkort 65, een groot tafeltennis fan. Dus als verrassing had haar vriendengroep en haar man geregeld dat Bettine Vriezekoop bij ons langs kwam en een korte clinic aan haar gaf. Meerdere mensen hebben nog even een balletje tegen haar mogen slaan. Ik mocht ook van de dame waarvoor het was, maar heb toch bedankt aangezien ik net een nieuwe tegenspeler had gestrikt verderop in de zaal en ik hem niet zo maar alleen wilde laten.
Ze gaf naderhand ook nog een praatje over hoe haar carrière verlopen is en haar kijk op tafeltennis in NL vs de wereld/China.
Leuk om mee te maken, verder vooral lekker getraind.
Gisteren overigens nog een leuke verrassing, iemand van de vereniging wordt binnenkort 65, een groot tafeltennis fan. Dus als verrassing had haar vriendengroep en haar man geregeld dat Bettine Vriezekoop bij ons langs kwam en een korte clinic aan haar gaf. Meerdere mensen hebben nog even een balletje tegen haar mogen slaan. Ik mocht ook van de dame waarvoor het was, maar heb toch bedankt aangezien ik net een nieuwe tegenspeler had gestrikt verderop in de zaal en ik hem niet zo maar alleen wilde laten.
Ze gaf naderhand ook nog een praatje over hoe haar carrière verlopen is en haar kijk op tafeltennis in NL vs de wereld/China.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Dat is wel een geweldige verrassing, ja! Leuk!TwoFace schreef: 01 okt 2025, 08:54 iemand van de vereniging wordt binnenkort 65, een groot tafeltennis fan. Dus als verrassing had haar vriendengroep en haar man geregeld dat Bettine Vriezekoop bij ons langs kwam en een korte clinic aan haar gaf.
Bettine (Vriesekoop) is overigens ook bijna 65. Wat vliegt de tijd toch!
Leuk dat Bettine langskwam. Ik heb nog training van haar gehad. Toch wel een andere kijk dan veel trainers en onder haar echt wel stappen gemaakt.TwoFace schreef: 01 okt 2025, 08:54 Deze week mogen we op de vrijdag uit spelen, het is tegen onze grootste concurrent uit de poule, de huidige nummer 1 die al 5 punten boven ons staat.
Maar wel lekker Nederlands dat je er voor kiest om niet met de JC van tafeltennis een balletje te slaan maar gewoon met je maatje
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Gisteren moeste we uit met de DUO.
Eerste tegenstander zat net onder mij in rating. Ik begon niet sterk .. te veel fouten en verloor de eerste set.
Maar hij had erg veel problemen als ik mijn spelde wisselde. Dus de ene keer de 2e bal push ver op tafel, de andere keer aanval, en dan weer rustig terug leggen. Nog wel wat te veel fouten maar 1-3 overwinning.
Mijn teamgenoot moest toen tegen hun 2e man. Ze hebben ongeveer dezelfde rating. Eerste set verliest hij maar de 2e en 3e speelt hij zijn eigen spel en wint die. 4e set komt hij met 4-10 of 5-10 voor maar hier gaat het mis en het lukt hem niet de matchpoint binnen te halen. Achteraf had ik een time out moeten roepen, maar ik was scheids en dan doe ik dat niet zo snel. (Bij ardane gaan nu de nekharen overeind staan .. dat doe je NOOIT als schieds Marc). Heeft hem toch in de war gebracht en hij verliest ook de 5e set.
Daarna mocht hij tegen de andere. Die was echt een maatje te groot voor hem.
Ik mocht toen aantreden voor mijn 2e. De man is erg groot. Ik kon hem dus heel goed manipuleren zeg maar. Of ik speelde heel scherp op zijn forhand, of diep op zijn lichaam .... ik ben niet in de problemen gekomen.
2.2 ...
Nu de dubbel. Ons sterke punt. Eerste set verliezen we, maar in de andere opstelling gaat het beter. 3e set weer hetzelfde verhaal .. als mijn temgenoot opsloeg kreeg ik een zware bal ... en ik ging de forehand missen omdat ik niet voldoende bewoog en dus op gekken maniere de bal wilde slaan ... zelfs hoge ballen sloeg ik mis. Daar maakt hij gebruik van dus die set was snel bekeken. 4e winnen we weer.
Dus ik zeg tegen me teamgenoot .. als we nu de eerste 5 punten tot de wissel bij kunnen blijven moeten we ze kunnen pakken.
Nou dat deden we ... we stonden zelfs 1-5 op de wissel ......... en verliezen met 11-8 hahaha. Geen idee hoe we dit voor elkaar hebben gekregen.
Waren we verkeerd begonnen? Nee alles goed gegaan .... nou ja vooruit dan maar.
Helaas dus 3.2 verloren. Dat is niet goed voor onze stand. Staan nu onderaan met 6 punten.
Eerste tegenstander zat net onder mij in rating. Ik begon niet sterk .. te veel fouten en verloor de eerste set.
Maar hij had erg veel problemen als ik mijn spelde wisselde. Dus de ene keer de 2e bal push ver op tafel, de andere keer aanval, en dan weer rustig terug leggen. Nog wel wat te veel fouten maar 1-3 overwinning.
Mijn teamgenoot moest toen tegen hun 2e man. Ze hebben ongeveer dezelfde rating. Eerste set verliest hij maar de 2e en 3e speelt hij zijn eigen spel en wint die. 4e set komt hij met 4-10 of 5-10 voor maar hier gaat het mis en het lukt hem niet de matchpoint binnen te halen. Achteraf had ik een time out moeten roepen, maar ik was scheids en dan doe ik dat niet zo snel. (Bij ardane gaan nu de nekharen overeind staan .. dat doe je NOOIT als schieds Marc). Heeft hem toch in de war gebracht en hij verliest ook de 5e set.
Ik mocht toen aantreden voor mijn 2e. De man is erg groot. Ik kon hem dus heel goed manipuleren zeg maar. Of ik speelde heel scherp op zijn forhand, of diep op zijn lichaam .... ik ben niet in de problemen gekomen.
2.2 ...
Nu de dubbel. Ons sterke punt. Eerste set verliezen we, maar in de andere opstelling gaat het beter. 3e set weer hetzelfde verhaal .. als mijn temgenoot opsloeg kreeg ik een zware bal ... en ik ging de forehand missen omdat ik niet voldoende bewoog en dus op gekken maniere de bal wilde slaan ... zelfs hoge ballen sloeg ik mis. Daar maakt hij gebruik van dus die set was snel bekeken. 4e winnen we weer.
Dus ik zeg tegen me teamgenoot .. als we nu de eerste 5 punten tot de wissel bij kunnen blijven moeten we ze kunnen pakken.
Nou dat deden we ... we stonden zelfs 1-5 op de wissel ......... en verliezen met 11-8 hahaha. Geen idee hoe we dit voor elkaar hebben gekregen.
Helaas dus 3.2 verloren. Dat is niet goed voor onze stand. Staan nu onderaan met 6 punten.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Klopt ze is 64, het omgekeerde van wat ik nu ben.ardane schreef: 01 okt 2025, 09:17Dat is wel een geweldige verrassing, ja! Leuk!TwoFace schreef: 01 okt 2025, 08:54 iemand van de vereniging wordt binnenkort 65, een groot tafeltennis fan. Dus als verrassing had haar vriendengroep en haar man geregeld dat Bettine Vriezekoop bij ons langs kwam en een korte clinic aan haar gaf.
Bettine (Vriesekoop) is overigens ook bijna 65. Wat vliegt de tijd toch!
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Stukje zelf bescherming denk ik, iedereen kreeg tips van haar... maar ik denk dat ze schrikt van mijn manier van tafeltennissen... aangezien ik veel van de basis verkeerd doe (dat weet ik ook wel, maar krijg ik er niet meer uit bij mij).BBB schreef: 01 okt 2025, 10:25Leuk dat Bettine langskwam. Ik heb nog training van haar gehad. Toch wel een andere kijk dan veel trainers en onder haar echt wel stappen gemaakt.TwoFace schreef: 01 okt 2025, 08:54 Deze week mogen we op de vrijdag uit spelen, het is tegen onze grootste concurrent uit de poule, de huidige nummer 1 die al 5 punten boven ons staat.
Maar wel lekker Nederlands dat je er voor kiest om niet met de JC van tafeltennis een balletje te slaan maar gewoon met je maatje.
Daarnaast had ik deze man net gevraagd tegen me te gaan spelen, ging even een paar balletjes rapen en toen sprak ik het feestvarken die gelijk aan mij aanbood dat ik ook wel even mocht, heel lief, maar gezien de bovenstaande feiten toch maar niet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Balen van het verlies. Herkenbaar verhaal overigens van de dubbel... dat hebben wij wel eens precies hetzelfde gehad... afhankelijk van de opstelling... dan ga je denken: na de 5 moeten we weer wisselen en staan wij positief... op een andere manier ging het toen bij ons ook niet goed... zelf ben ik heel slecht in opletten wie tegen wie moet in de dubbel... toevallig ben ik daar recent eindelijk iets beter op aan het letten want het gaat heel vaak mis (en ja Ardane de scheids moet dat weten, maar helaas zit die vaak te dromen in dit soort gevallen).GarField000 schreef: 01 okt 2025, 10:52 Gisteren moeste we uit met de DUO.
2.2 ...
Ik ben erg benieuwd wie we vrijdag tegen ons krijgen. Dat andere team heeft namelijk 2 ongeslagen spelers in het team zitten, waar ik beide nog nooit tegen heb gespeeld. Het zijn 2 spelers die eigenlijk pas sinds vorig seizoen in de 3de klasse zijn gaan meedraaien en voorheen altijd 2de en 1ste klasse speelden.... daarnaast zijn het 2 mannen 'op leeftijd', dat wil voor mij altijd zeggen: ze slim en strategisch.
En nog 2 spelers die ik goed ken, de een nog nooit van verloren, de ander nog nooit van verloren op toernooien, maar nog nooit van gewonnen in de competitie en nog een jonge jongen waar ik alleen in de bekercompetitie een keer tegen speelde, toen won ik vrij makkelijk.
Dus het kan alle kanten op. Daarnaast doet er bij ons een speler mee, die in principe best wel goed is (speelde voorheen ook altijd 2de en 1ste klasse, maar is een tijd gestopt geweest). Dat kan dus alle kanten op. Naast mij en die speler doet onze beste dame mee, die de ene keer supergoed is en de andere keer niet echt best... dus ook dat is telkens afwachten.
Verschil is wel... hun slechtste resultaat is 7-3 winst tot nu toe (nog een 7-3 en een 8-2), onze slechtste is 6-4 verlies.... (en een 6-4 winst en 7-3 winst). Dus het wordt sowieso moeilijk, zelfs als we hun verslaan om hun dit seizoen in te halen en eventueel voor te blijven.)
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Vanavond speelt mijn eigen team VTV een thuis wedstrijd tegen hoogland. De Meppers 2 gaat uit spelen tegen Attc. Ik speel zelf dit weekend niet. Want moet eerst vanmiddag ff een nieuwe batje halen bij Game 11 in Zeist. Dus weekend ff rust!
Uhm… Zonder jou, dan gaan ze vast verliezen in ieder geval dat team in Zuidwest.
Hopelijk moet je ook zo wennen als ik de laatste keer aan nieuw materiaal, dat je niet veel meer klaarmaakt in de competitie.
Dan weet je wellicht beter wat ik een jaar geleden ervaarde.
Hopelijk moet je ook zo wennen als ik de laatste keer aan nieuw materiaal, dat je niet veel meer klaarmaakt in de competitie.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
En ik hoop dat je stopt met tafeltennisWizzy82 schreef: 03 okt 2025, 14:45 Uhm… Zonder jou, dan gaan ze vast verliezen in ieder geval dat team in Zuidwest.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Spannend. Wat wordt het?mrfrankes schreef: 03 okt 2025, 11:39 Want moet eerst vanmiddag ff een nieuwe batje halen bij Game 11 in Zeist.
Jammer dat je zo bent. Maar dat ligt meer aan jezelf. Je bent echt gewoon zo triest... en nee heb gewoon dezelfde rubbers als op mijn kapotte batte alleen andere frame maar wel met dezelfde kwaliteit als mijn kapotte batjeWizzy82 schreef: 03 okt 2025, 14:45 Uhm… Zonder jou, dan gaan ze vast verliezen in ieder geval dat team in Zuidwest.