ardane schreef: 25 sep 2024, 17:07
GarField000 schreef: 25 sep 2024, 16:31
Maar 2 klassen lager spelen dan ben je de hele tijd aan het vechten voor een paar puntjes, en dan verlies je 1x en ben je er 50 kwijt.
Juist hoger spelen geeft meer uitdaging en verlies je minder en win je meer als je wint.
Vind je dat je dat kunt maken?
Dan ben je toch een blok aan het been van je teamgenoten, die de winstkansen van het team drastisch zien dalen?
Misschien is het bij jullie anders Ardane, maar hier is het in mijn ervaring niet perse dat je gelijk een blok aan het been bent. Daarvoor zijn de verschillen tussen de teams/klasses te klein over het algemeen.
Ik zag bv afgelopen vrijdag ons hoogste (en enige andere) team spelen, die spelen nu 2de klasse (gedegradeerd uit de 1ste) en daar had ik me ook prima stand tussen gehouden, sterker nog, sommigen van hun tegenstanders heb ik eerder tegen gespeeld in de 3de klasse en de een won ik, de ander verloor ik. De beste speler van ons hogere team heb ik pas met de club kampioenschappen ook verslagen, kortom... het zal lastig zijn als je hoger speelt, maar misschien is dat juist de uitdaging die je dan zoekt. En iedereen verliest wel eens.
Terug naar najaar competitie... ik verloor gister ook weer voldoende.
We begonnen goed, teamgenoot 1 liet wel bijna haar koppie hangen toen ze begon met een 11-2 tegen, maar ze herpakte met 10-12, 6-11, 9-11. Deze meneer

had ook LN, maar op zijn FH.
Daarna ik tegen B 9-11, 2-11 en 8-11. Dit ging best makkelijk, ik kon redelijk mijn eigen spel spelen.
C-Z: 3-11, 6-11, 11-8, 11-7, 9-11. C liep echt wel te klooien, ik weet dat hij veel beter kan. Z mijn teamgenoot, deed zoals wel vaker het koppie laten hangen , maar gelukkig kregen we hem rustig voor de laatste game (nou ja, hij doet het zelf, maar toch).
Ik dubbelen met de dame 11-13, 9-11, 11-8, 5-11.
We staan 4-0 voor lekker.
Daarna denk ik dat de wereld de andere kant op ging draaien want wij waren alledrie in eens volledig het gevoel kwijt.
B-X 11-8, 11-2, 11-9 (B bracht gewoon alles terug en deed verder niet veel, hij liet haar de fouten maken)
A-Z 14-12, 11-5, 11-7 (de noppenman, daar houd hij niet van, dat was weer te merken)
C-Y 12-10, 11-9, 9-11, 11-6 (ik ging volledig tegen mijzelf spelen, hij gaf alleen maar terug, zat niks in, allemaal simpel, maar afslaan ging steeds fout, deze had ik makkelijk moeten pakken hij had ook ongeveer 5 randballen op precies de juiste momenten waardoor mijn frustratie groeide)
B-Z 11-1, 5-11, 11-4, 5-11, 13-11 (zonde, deze had hij nog wel kunnen pakken)
C-X 11-9, 11-9, 11-13, 10-12, 3-11 (hij kwam beter in zijn spel, haar spel lag hem duidelijk, maar ook tegen haar veel randballen op de juiste momenten (zoals de eerste 2 games, beide bij de 9-9 stand)
A-Y noppen FH vs noppen BH (hij valt vooral aan met zijn noppen) 11-4 (ik kon 1 service van hem totaal niet hebben en sloeg deze telkens in het net) 7-11 (ik begon hem iets door te krijgen), 11-6 (leuke rallies, leuke game geklopt op waarde), 12-10... helaas die laatste had ik wat nare ballen tegen me (dood achter net, randballen) en prompt was mijn frustatie weer groter dan mijn spelinzet, dus verloren omdat ik tegen mijzelf ging spelen.
5-5. 10 punten rating kwijt.