Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2024

Bericht door mrfrankes »

Volgens mij als je een wedstrijd opgeeft en je wilt niet spelen tegen een speler waarvan je denk dat ligt mij niet. En het is de 2e wedstrijd dan mag je volgens mij de 3e wedstrijd ook niet spelen. Omdat je al 1 wedstrijd heb opgegeven. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

We hebben alle 3 tegen hem geen leuke wedstrijd gespeeld. Mij boeit winnen of verliezen tegen zo'n persoon echt niet. Ik had de 2e wedstrijd toen ik in de eerste game behoorlijk achter tegen hem stond gelijk moeten opgeven omdat ik geen plezier uit die wedstrijd haal (mijn plezier komt op de 1e plaats) en je voor de laatste wedstrijd dan weer ineens terug gaat naar normaal spel kun je beter zo'n wedstrijd tegen een speler met 2 kanten materiaal overslaan.

Daarnaast kwamen zijn rubbers ook nog eens van Ali Express af. Grote kans dat het namaak rubbers zijn geweest die niet eens ITTF geldig zijn. Dan zou hij daar niet eens mee mogen spelen.

En ja, ik heb nu 4 wedstrijden in 5 games verloren. Die hadden ook makkelijk de andere kant op kunnen vallen. Daarnaast ben ik verandert van materiaal en wellicht had ik daar beter vorig seizoen mee kunnen beginnen zodat ik er beter mee ingespeeld was.

Op de weg terug hebben we het wel uitgepraat, maar ik hoef niet bij deze club te spelen. Kan gewoon terug gaan naar mijn oude club en net zoals jij 2 klasses te laag gaan spelen. In afdeling Gelre is het namelijk wel gezelliger dan Zuidwest.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Dat is de keuze die je dan zelf maakt. Ik vind dat overgens wel beetje zwakjes. Ik vind het juist gezellig in afdeling zuid west. Maar dat heeft misschien met je eigen te maken.. Ik vind het een gezellig team waarin ik zit. En ik vond michiel en de invaller erik ook prima kerels. Het is jammer dat je de discussie bent aangegaan omdat toevallig het spel je niet lag. Volgende keer beter en gas erop!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Michiel en Erik ligt het ook niet aan. Zijn gezellig, maar bij mijn oude club zijn voornamelijk de thuiswedstrijden een stuk gezelliger. Iedereen blijft nog een uurtje na zitten. Ook vaak bij uitwedstrijden. Dat is hier echt niet het geval. Bovendien ken ik bij Gelre veel teams. Ook die niet in mijn klasse spelen. Dus altijd veel kletsen. Ik heb best wel onderschat hoeveel ik dat mis en dat ik het wellicht beter kan zien als een avondje uit dan sporten.

Tuurlijk val je je eigen team niet af qua gezelligheid, maar om maar iets aan te geven.
Wij kwamen zaterdag binnen. Niemand van jullie club en team spreekt ons aan. Niemand vraagt of we thee/koffie willen (meestal is eerste van de thuisspelende club). Tussen de wedstrijden door kwam er niemand van jouw team met ons team praten (het begint al met die thee/koffie) of drankjes opnemen (ja, dat gebeurt in Gelre wel allemaal waarbij je meestal een gezamenlijke rekening hebt met de tegenstander). Ons team vond het maar een kille bedoeling vanuit jullie kant. In iedergeval ik. Dan kun je beter een voorbeeld nemen van jullie team 4 die dachten dat ze tegen ons moesten en toen we de kleedkamer vrijwel direct onze kant uit kwamen.

Stel wij zouden degraderen naar de 5e klasse dan stap ik sowieso over terug naar mijn oude club (kan Michiel niet begrijpen) ook al speelt dat team helaas in de laagste klasse waar ik zeker niet in thuis hoor. Ze verweten mij vorig seizoen niets toen ik zei dat ik overstapte voor meer uitdaging. Snapte ze zelfs. Wellicht is dat ook een probleem. Ruim 3 seizoenen lang win je vrijwel alles. Vaak met 2 vingers in de neus en nu moet ik er echt weer voor werken en dat is wellicht ook wennen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jongens, houd het gezellig hier he... ps die koffie ronde doen wij ook nooit bij de club, we zetten normaliter 's avonds geen koffie, maar anders clubs in onze doen dit wel weer soms... eerste drankje is normaal wel van ons, maar we doen normaliter pas een drankje na de wedstrijd.

ps. Bij ons gebeurde nog iets vreemds, afgelopen zaterdag kregen we bericht dat de noppenspeler in het team waar we afgelopen woensdagavond tegen speelden niet had mogen invallen omdat hij officieel alleen in de DUO competitie speelt?
Ik begreep het niet helemaal, maar zijn uitslagen zijn ongeldig tegen ons, we hebben nu dus 7-3 gewonnen i.p.v. 5-5 gespeeld en staan nu bovenaan (niet leuk om dit zo te behalen).

Overigens vind ik opgeven omdat je het niet leuk vind tegen een tegenstander erg onsportief... ik heb wel vaker dat ik een wedstrijd tegen iemand ook echt niet leuk vind (ligt vaak aan jezelf overigens), maar dan speel ik wel gewoon de wedstrijd uit. Materiaal of geen materiaal dat maakt niet uit, je moet overal tegen kunnen spelen.

ps 80% van mijn rubbers komt van Ali en is meestal 'rechtstreeks van de fabrikant' en zeker wel ITTF goedgekeurd.
Laatst gewijzigd door TwoFace op 30 sep 2024, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wizzy82 schreef: 28 sep 2024, 21:52 Overigens zou dat mogen. Dus stel je wilt in de competitie niet tegen een bepaalde speler spelen ivm bijv het materiaal omdat je van te voren weet dat het een wedstrijd gaat worden wat jezelf geen plezier aan zult beleven zoals iemand met 2 noppen kanten?

Uiteraard verlies je dan de wedstrijd (maar kost dit dan rating?) en kun je de volgende wedstrijd wel gewoon spelen als het bijv de 2 wedstrijd is?
Je kunt een wedstrijd opgeven. En dat kun je ook doen voordat het eerste punt gespeeld is. Niet chique, maar het mag. En een opgave telt als een verlies, en beïnvloedt je rating.

Weigeren überhaupt aan tafel te komen is weer iets heel anders. Dan volgt er normaal gesproken een boete, tenzij er sprake is van overmacht - je breekt bijvoorbeeld een been tussen twee wedstrijden in of zo. Maar de wedstrijd is dan niet gespeeld, en je rating blijft ongewijzigd.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Er wordt overigens alom gekwakkeld. Piek Covid, natuurlijk, én de min of meer gebruikelijke griepgolf. Er valt dus veel uit!

Zelf ook ziek geweest; nog geen bal geslagen in de competitie, door beide redenen. Dat wordt nog wat, stevig inhalen in de inhaalweek.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 30 sep 2024, 00:54 Daarnaast kwamen zijn rubbers ook nog eens van Ali Express af. Grote kans dat het namaak rubbers zijn geweest die niet eens ITTF geldig zijn.
Dit is volop onzin.
De rubbers van de grote merken (Yinhe, DHS, Palio, Friendship) die op Ali worden verkocht zijn dezelfde als die van de reguliere winkels in Europa, die ze uit China importeren. Op Ali kosten ze alleen minder, waarbij je iets langer moet wachten totdat je ze ontvangt.

Ja, op AliExpress kun je ook rubbers kopen die niet op de ITTF-lijst staan. Sommige hebben zelfs een fake-ITTF-stempel. Maar:
1. Zonder zelf te hebben vastgesteld waarmee de beste man speelt, vind ik het niet erg behoorlijk om dan maar te vermoeden dat-ie met niet-toegelaten materiaal aantreedt. Volgens de regels heeft iedere speler het recht voor de wedstrijd het batje van de tegenstander te inspecteren.
2. Zelfs al staat zo'n rubber niet op de lijst, dan betekent het niet dat-ie niet aan de regels en voorschriften voldoet. Er zijn merken die gewoon de enorme financiele bijdragen voor toelating niet (meer) willen betalen, en desondanks kwalitatief uitstekend materiaal aanbieden. Je hebt dan als tegenstander geen enkel nadeel, als een tegenstander daarmee van start gaat (al zou zo'n batje bij een test door een scheidsrechter niet worden toegelaten).
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Stel ik zou dus voor de tafel verschijnen en na het 1e punt opgeven dan kan dat?
En stel mijn teamgenoten doen hetzelfde, allemaal na het 1e punt opgeven dan kan dat ook?
Dan heeft ie ieder geval de speler met 2 materiaalkanten zelf zo ook geen leuke avond gehad omdat die dan niet aan spelen (wellicht wel het dubbel) is toegekomen. Ik zie kansen, want zelf speel ik dan in ieder geval nog wel 2 leuke normale wedstrijden en hij geen enkele. Heeft ie in ieder geval geen plezier kunnen hebben met zijn 2 kanten rotzooi.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Het kan, en je maakt er zeker geen vrienden mee.

Materiaal hoort er wat mij betreft ook bij. Er tegen kunnen spelen hoort dan ook tot de vaardigheden die je nu eenmaal nodig hebt. Er is niet één spelletje. Nota bene, spelen met spons en spin werd, toen dat geïntroduceert werd begin jaren '60, ook als valsspelen gezien. Plus ça change.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 30 sep 2024, 00:54 We hebben alle 3 tegen hem geen leuke wedstrijd gespeeld. Mij boeit winnen of verliezen tegen zo'n persoon echt niet. Ik had de 2e wedstrijd toen ik in de eerste game behoorlijk achter tegen hem stond gelijk moeten opgeven omdat ik geen plezier uit die wedstrijd haal (mijn plezier komt op de 1e plaats) en je voor de laatste wedstrijd dan weer ineens terug gaat naar normaal spel kun je beter zo'n wedstrijd tegen een speler met 2 kanten materiaal overslaan.

Daarnaast kwamen zijn rubbers ook nog eens van Ali Express af. Grote kans dat het namaak rubbers zijn geweest die niet eens ITTF geldig zijn. Dan zou hij daar niet eens mee mogen spelen.

En ja, ik heb nu 4 wedstrijden in 5 games verloren. Die hadden ook makkelijk de andere kant op kunnen vallen. Daarnaast ben ik verandert van materiaal en wellicht had ik daar beter vorig seizoen mee kunnen beginnen zodat ik er beter mee ingespeeld was.

Op de weg terug hebben we het wel uitgepraat, maar ik hoef niet bij deze club te spelen. Kan gewoon terug gaan naar mijn oude club en net zoals jij 2 klasses te laag gaan spelen. In afdeling Gelre is het namelijk wel gezelliger dan Zuidwest.
Ik ben net nieuw bij de club van de Meppers en van het team. Dus je kan van mij niet echt verwachten dat ik dan iets aanbied ofzo. . Willen jullie iets drinken ofzo. En ik ken de clubs niet zo goed tegen wie wij moeten spelen. Is voor mij allemaal nieuw hier in brabant. Dus mij kan je daar niet op aanvallen!. Vind het sneu dat je het zo beleefd hebt in iedere geval!. maar nogmaals dat is jou mening erover. Genoeg discussie erover Verder op de orde van de dag. Zaterdag thuis tegen Flash. Deze week spelen we bij afdeling midden alleen de duo maar dan doe ik niet mee. Onze reguliere wedstrijd van vrijdag is uitgesteld.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wat betreft over het opgeven van de wedstrijd omdat het niet leuk is tegen materiaal spelers te spelen vind ik een teken van zwakte. Ik vind dat als je een wedstrijd opgeeft de andere wedstrijden ook niet mag spelen maar dat is in iedere geval mijn mening. Gelukkig heb ik dat zelf nog nooit gehad. Alleen bij een blessure. Maar heb toen zelfs met een blessure verder gespeeld.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het is toch ook een teken van zwakte dat je aan 2 kanten materiaal nodig hebt om een beetje mee te kunnen komen qua niveau?
Tegen zulke spelers weiger ik in het vervolg nog te spelen. 1x is wat mij betreft oke, en kan ik inkomen maar 2 kanten. Kom op zeg. Geef dan gewoon toe dat je niet kunt tafeltennissen!

Ik val jou er niet op aan dat je niets aanbied, want je kent wellicht ook de club etiketten nog niet, maar vanaf minuut 1 was het nou niet echt gezellig te noemen. Uit tegen Flash was dit trouwens ook zo, maar gek genoeg waren zij na de wedstrijd wel weer gezellig en kregen we zelfs een schaal met partysnacks uit de airfryer. Bij jullie wilde Michiel thuis eten (en ja het is gewoon een rottijdstip wanneer je klaar bent zo onder het eten) waardoor wij niet zijn gebleven. Al was ik er zelf natuurlijk ook behoorlijk klaar mee gezien het op geen enkel moment gezellig was.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 30 sep 2024, 09:24 Stel ik zou dus voor de tafel verschijnen en na het 1e punt opgeven dan kan dat?
En stel mijn teamgenoten doen hetzelfde, allemaal na het 1e punt opgeven dan kan dat ook?
Dan heeft ie ieder geval de speler met 2 materiaalkanten zelf zo ook geen leuke avond gehad omdat die dan niet aan spelen (wellicht wel het dubbel) is toegekomen. Ik zie kansen, want zelf speel ik dan in ieder geval nog wel 2 leuke normale wedstrijden en hij geen enkele. Heeft ie in ieder geval geen plezier kunnen hebben met zijn 2 kanten rotzooi.
Dat zou ik persoonlijk super onsportief vinden.... als iedereen zo in de wedstrijd zou zitten wordt er maar weinig gespeeld.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Waarom zeggen mensen met inverted rubbers toch altijd dat iemand met LN/Anti of KN niet kan spelen?

Ik geef toe dat ik met LN ben gaan spelen omdat ik niet kan aanvallen met mijn BH, maar ik kan ondertussen een flink potje verdedigen met mijn BH, ook als ik een inverted rubber erop leg, maar ik geef voorkeur aan LN. Voordeel heb ik er soms bij, nadeel heb ik er soms bij... ook ik heb wel eens tegenstanders die dan van mij verliezen en mij beschuldigen dat ik niet kan tafeltennissen en dat spul verboden zou moeten worden ... alsof tafeltennis alleen maar aanvallen is... met alle respect maar ik heb veel wedstrijden gezien waarbij alleen maar dezelfde slag wordt gebruikt en alleen soms iets harder, iets meer effect, maar het is nou niet bepaald aantrekkelijk te noemen dan soms... is dat dan wel goed tafeltennissen volgens jou?

Persoonlijk vind ik de allround stijl gewoon het mooiste wat er is qua tafeltennis (dus een combi van verdedigen en aanvallen), dit probeer ik zelf ook te spelen... helaas zijn vaak die tegenstanders die dit soort dingen roepen ook degene die maar bewust op mijn BH blijven spelen omdat ze bank zijn voor mijn FH... tja

Het enige zwakke spel (vind ik zelf) is als je geen respect kan tonen voor andersmans spel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Niet spelen omdat je er niet tegen kan spelen of wil spelen ivm materiaal.
Dat zou ik super onsportief vinden en ik zou er zeker een melding van maken bij de NTTB als alle 3 de spelers dat gingen doen.
Praten over onsportief / ongezellig gedrag en dan zelf zo'n aktie uit halen. Je zou van mij helemaal niks te drinken meer krijgen.

Je zou je energie moeten steken in het leren wat je moet doen tegen materiaal spelers. Als je alleen al 2 simpele dingen leert kom je al heel ver.
En iemand met 2 x lange noppen is helemaal een makkie want die kan zelf helemaal niks starten. Je hebt dus de leiding in de wedstrijd en kunt hem dirigeren. Korte noppen vind ik geen materiaal als in moeilijk. Dat moet je uit je hoofd zetten. Hij slaat wat vlakker met minder spin maar daar kun je makkelijk op aanpassen.

Als wij thuis spelen is er koffie als ze willen. Aan het eind doen we zeker een rondje en als het erg gezellig is een teamschotel.
Die teamschotel is voor mij alleen als het echt gezellig en leuke mensen zijn.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

TwoFace schreef: 30 sep 2024, 10:17 Waarom zeggen mensen met inverted rubbers toch altijd dat iemand met LN/Anti of KN niet kan spelen?

Ik geef toe dat ik met LN ben gaan spelen omdat ik niet kan aanvallen met mijn BH, maar ik kan ondertussen een flink potje verdedigen met mijn BH, ook als ik een inverted rubber erop leg, maar ik geef voorkeur aan LN. Voordeel heb ik er soms bij, nadeel heb ik er soms bij... ook ik heb wel eens tegenstanders die dan van mij verliezen en mij beschuldigen dat ik niet kan tafeltennissen en dat spul verboden zou moeten worden ... alsof tafeltennis alleen maar aanvallen is... met alle respect maar ik heb veel wedstrijden gezien waarbij alleen maar dezelfde slag wordt gebruikt en alleen soms iets harder, iets meer effect, maar het is nou niet bepaald aantrekkelijk te noemen dan soms... is dat dan wel goed tafeltennissen volgens jou?

Persoonlijk vind ik de allround stijl gewoon het mooiste wat er is qua tafeltennis (dus een combi van verdedigen en aanvallen), dit probeer ik zelf ook te spelen... helaas zijn vaak die tegenstanders die dit soort dingen roepen ook degene die maar bewust op mijn BH blijven spelen omdat ze bank zijn voor mijn FH... tja

Het enige zwakke spel (vind ik zelf) is als je geen respect kan tonen voor andersmans spel.
Omdat het anders is en ze geen tijd steken om te leren hoe ze er tegen moeten spelen.
Bij ons op de club zijn er best veel spelers met noppen en tijdens de training zijn er ook best een veel en zo leren andere spelers beter wat er gebeurd. Voordat ik zelf met noppen speelde won ik van 95% van de lange noppen spelers omdat ik de zwakte van lange noppen ook weet.

Je hebt ook spelers die niks anders kunnen/doen als schuiven met veel backspin. Daar had ik een hekel aan. Er zijn soms gewoon stijlen die je niet liggen. Learn to life with it, or learn how to play with it.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Precies, je moet er gewoon tegen leren te spelen... ik heb persoonlijk ook moeite tegen noppen spelen en tegen anti nog meer. Maar ik blijf proberen er beter in de te worden. Helaas is het per speler nog zo verschillend dat het moeilijk is je erop voor te bereiden.

Het grappig is dus, de vorige speler (vorige week) waar ik tegen speelde had de LN op zijn FH en viel er juist mee aan, terwijl hij met zijn inverted rubber zo goed als niks deed....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dus jullie vinden het normaal dat iemand op een relatief laag niveau met korte en lange noppen speelt (dus dit als combinatie heeft liggen)?
Totaal niet leuk om tegen te spelen.

Als je niet mag opgeven omdat je de volgende partij dan niet zou mogen spelen, dan kun je natuurlijk ook gewoon alle ballen direct wegslaan of op alles proberen aan te vallen (ook op ballen waarbij dat niet kan) en zo de wedstrijd duidelijk zonder plezier uitspelen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 30 sep 2024, 11:25 Dus jullie vinden het normaal dat iemand op een relatief laag niveau met korte en lange noppen speelt (dus dit als combinatie heeft liggen)?
Totaal niet leuk om tegen te spelen.

Als je niet mag opgeven omdat je de volgende partij dan niet zou mogen spelen, dan kun je natuurlijk ook gewoon alle ballen direct wegslaan of op alles proberen aan te vallen (ook op ballen waarbij dat niet kan) en zo de wedstrijd duidelijk zonder plezier uitspelen.
Normaal dat iemand daarmee speelt, nee, maar het kan wel, het mag wel, niks mis mee... zelfde als jij met 2 inverted rubbers zou spelen, niks mis mee, jou keuze. Ik kom genoeg spelers tegen die niet graag tegen LN spelen, ik kom er ook genoeg tegen die er geen enkele moeite mee hebben.
Korte noppen zelfde verhaal...

Als ik tegen noppen speel zeg ik ook altijd tegen mijn tegenstander k*tnoppen, maar wel met een lach, aangezien ik er zelf ook mee speel, ik heb ondanks dat ik er zelf mee speel ook meer moeite met noppenspelers dan met pure aanvallers.

Ik heb ook totaal geen moeite om te verliezen zolang ik maar het idee heb dat ik zelf wel goed mijn best heb gedaan, zelf de boel verkloten verpest mijn plezier. Ik verlies liever en dan heerlijke rallies hebben gespeeld, dan winnen terwijl ik vind dat ik zelf totaal niet goed gespeeld heb.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie