Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: Voorjaar 2025

Bericht door GarField000 »

Vandaag was de eerste duo wedstrijd. Ik heb niet lekker gespeeld. 1 gewonnen en 1 verloren. Was een dure ... -32 punten :). 1150 rating ofzo had hij. Of heeft hij nu .... Teamgenoot niks gewonnen.
Dubbel zijn we echt goed samen en hebben we dan ook gewonnen.
Totaal 2-3 verloren.

Ik was vooral te ongeduldig op het dode spel van beide spelers. Ik moet dat toch echt eens leren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vannacht proberen na te denken waarom het nog niet goed gaat dit seizoen.
Ik speel gewoon niet echt goed maar ik kom er niet achter wat ik anders doe .....
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 29 jan 2025, 09:05 Vannacht proberen na te denken waarom het nog niet goed gaat dit seizoen.
Ik speel gewoon niet echt goed maar ik kom er niet achter wat ik anders doe .....
[ 8-| Coach-modus:]
a) Kun je bedenken wat je in de dubbel wel goed doet en bij het enkelspel niet? Is er een verschil te vinden?
b) Kun je je sterkste punt benoemen, en dan bedenken hoe je dat kunt toepassen in situaties waarin je zwakker bent?
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Misschien een mentaal dingetje? Dat is het bij mij 9 van de 10 keer als het niet goed loopt... gisteravond getraind en ik stond wel weer fantastische ballen te spelen, veel complimenten gekregen van mijn veel sterkere tegenstander die ik alles om de oren sloeg... tja waarom lukte dat vrijdag niet, toen kreeg ik ze makkelijker... maar lukt het niet. Bij mij was dat mentaal... hopelijk kan ik me morgen focussen.

Wij zijn ook altijd heel sterk in de dubbel, maar toch ook afgelopen keer verslagen, weer met name door ons beiden geestelijke toestand die avond.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Mooi boek om eens te lezen wanneer je aan je mentale spel wil sleutelen: the inner game. Gaat over tennis maar is eigenlijk 1:1 door te vertalen naar tafeltennis.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

ardane schreef: 29 jan 2025, 09:16 [ 8-| Coach-modus:]
a) Kun je bedenken wat je in de dubbel wel goed doet en bij het enkelspel niet? Is er een verschil te vinden?
b) Kun je je sterkste punt benoemen, en dan bedenken hoe je dat kunt toepassen in situaties waarin je zwakker bent?
Dubbel win ik veel door het plaatsen. Precies daar waar ze niet staan. Is echt een dubbel kracht als ik controle heb over het spel.
Met Frank kan ik niet goed dubbelen omdat hij heel anders speelt en de bal op een ongelukkige manier terug komt waardoor ik geen controle heb. Ook is de tegenstander onzeker van de ballen die ze krijgen omdat ze om en om spelen. Dus ze raken veel meer in de war.

Ik weet in ieder geval mijn zwakke punten. Ik ben te ongeduldig. Ik wil te veel/snel aanvallen. FH of noppen.
Als ik een kort backspin bal geef gaan ze 95% van de gevallen terug schuiven. Die ballen kan ik heel mooi aanvallen met de noppen.
Maar soms moet ik gewoon de bal terug leggen waardoor de tegenstander deze weer gaat schuiven (de meeste dan) die dan hoog komt, en die bal kan ik makkelijker aanvallen. Maar ik blijf in het tikken zitten ook als het niet gaat.

Ik krijg zelf veel meer kansen als ik dat soort ballen afwissel. Dus de ene keer wel aanval en de andere keer niet.
En vooral met een speler die niet veel aanvalt, of die met weinig effect geeft kom ik in de problemen door het ongeduldig zijn.

Vorige week vrijdag had ik een wedstrijd gewonnen juist omdat ik heel rustig bleef (in het spel, niet in mijn hoofd hahaha) na 2-0 achter.
De bal gewoon terug op tafel krijgen en met aanvallen niet TE gretig te zijn maar gewoon rust.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 29 jan 2025, 16:13 Ik wil te veel/snel aanvallen. FH of noppen.
Dat roep je al een heeeele tijd! Maar kennelijk krijg je dat ondanks al die goede voornemens niet voor elkaar.
Je hebt dus twee dingen nodig:
1. Iemand langs de kant die om de drie ballen tegen je roept dat je "kallemaan" moet doen.
2. Een flinke portie baldrian, een uur voor de wedstrijd.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Die baldrian is niet nodig hoor. Ik ben mijn hele leven aanvaller geweest juist met de FH.
Het duurt echt een tijd voordat dit er echt uit is ben ik bang.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Jammer, dat je achter de bar stond in de kerstvakantie met dat toernooi. Met deze speluitleg van je ben ik wel benieuwd wat ik tegen je had gemaakt. Zeker nu ik eindelijk in vorm ben.

Al ga ik nu enorm veel minder spelen ivm het bestuur echt veels te ver gaat qua opzegging. Efin we hebben de jurdische optie en de NTTB nog.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

vanavond onze 1e thuiswedstrijd tegen Hilversum. Op papier de sterkste team. Ze hadden vorige week ook al met 10-0 gewonnen. Vandaag spelen Marc en t en invaller T. onze invaller speelt in team 3 en ook 2 klasse maar die mocht alleen mee doen als de laagste rating mee speelde. K kon vandaag niet. En ik ben nog geblesseerd. Ben er wel bij om ze te coachen etc. 💪
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Gisteren de 2de competitiewedstrijd gespeeld, donderdag... niet echt ideaal, maar vooruit.... Lange rit ook nog voor ons doen (voor mij bijna 40 minuten, voor de andere 2 55 en een uur).

Onze beste speelster had zich op woensdag afgemeld (onder voorwaarde dat er een invaller zou zijn), die vonden in het team hoger. Dit keer slechts 1 klasse verschil en hij speelde vorig seizoen 43% dus mag hij bij ons invallen, want het rating verschil was ook minder dan 150.
Hij mocht beginnen en hij begon tegen denk ik wel de sterkste speler van dat team (de vader, want de andere 2 zijn, zijn zoons).
11-8, 11-5, 11-7 (ik zag een speler die me deed denken aan onze eerste wedstrijd, namelijk vooral tegen zichzelf spelen)
Toen onze andere dame, iemand die meestal vrij stabiel is... maar er viel me die avond wat op aan haar, ze was namelijk lijkbleek en zat met regelmaat te hoesten...kortom die heeft iets onder de leden.
11-4, 11-4, 11-4 (ook zij maakte eigenlijk de meeste punten, echter helaas waren die voor de tegenstander, kortom ook tegen zichzelf spelen).
Ik kon alleen maar denken: het wordt toch niet weer zo'n avond hahaha
Ik mocht tegen denk ik hun zwakste speler beginnen (we spelen al meerdere seizoenen tegen elkaar, dus ken de tegenstander vrij goed), maar tot mijn verbazing had deze jongen in 1 seizoen dat ik niet tegen hem speelde, wel veel vooruitgang gemaakt.
Toch 3-11, 9-11, 11-8, 9-11 (ik begon eigenlijk vanaf de 2de game ook tegen mijzelf te spelen, maar was gelukkig goed genoeg om hem te verslaan)
De dubbel... die liet onze invaller graag aan ons over. 11-5, 6-11, 11-13, 12-10, 11-7 (Deze hadden we eigenlijk moeten winnen, ik merkte namelijk dat blijven terugbrengen voldoende was om punten te pakken (beiden waren we niet scherp genoeg om zelf aan te vallen), alleen mijn teamgenote kon het niet laten om toch aan te vallen en helaas daarbij meestal de punt aan de tegenstander te geven. Maar vooruit, ze verdiende de winst wel.
Onze invaller mocht weer 6-11, 11-7, 12-10, 11-4 (hier kunnen we kort over zijn, hij speelde het spelletje wat zijn tegenstander prettig vind en als hij dit niet deed maakte hij zelf weer veel fouten, die jongen stond overigens wel fantastisch te spelen en verdiende de winst ook)
Nu mocht ik tegen de sterkste, we hebben redelijk vaak tegen elkaar gespeeld al en mijn ervaring tegen hem... is of ik tik hem helemaal weg, of hij tikt mij helemaal weg... Nu was het mijn beurt 9-11, 8-11, 4-11 (die laatste game raakte hij enorm gefrustreerd omdat hij keihard bleef aanvallen (hij heeft een killer FH), maar ook die ballen bleef ik teruggeven, soms stond hij dan tekort op de tafel en ging het punt naar mij met langere rallies, dat trok hij niet en de laatste 5 punten waren het vooral frustratie ballen van hem.
Nu de 'zwakste van hen' tegen onze dame, hun spel lijkt wel op elkaar, alleen is de BH van mijn teamgenote wel zwakker. 11-6, 8-11, 11-9, 4-11, 10-12. Gewonnen, zie niet hoe (ik coachte haar en had gezien dat die jongen moeite heeft met af en toe een flinke backspin schuifbal tussendoor, dus ik coachte haar vooral op rustig blijven want ze maakte nog steeds veel fouten en gaf haar aan soms zo'n een verstorende schuifbal te geven. Dat werkte, daar bleef hij fouten op maken (niet leuk, wel effectief).
Ik mocht tegen de oudste zoon die in onze allerlaatste onderlinge wedstrijd van me won en ook tot nu toe als enige alles had gewonnen, dus geen hoge verwachtingen. 9-11, 11-9, 4-11, 7-11. Het lukte me eindelijk om echt mijn eigen spel te spelen, weer de 2de game te weinig focus, maar bij de 3de zat ik er volop in en kon ik vrij makkelijk ondanks soms hele mooie punten van hem toch van hem winnen.
De tijd begon te dringen, dus we gingen op 2 tafels spelen.
Onze invaller mocht tegen hun slechtste en die had duidelijk moeite met het vreemde spelletje van onze invaller 7-11, 6-11, 9-11.
Ik telde bij onze dame en daar ging het wel iets anders...
8-11, 17-15, 11-5, 9-11, 8-11
Rust was weer het keyword bij haar... zodra ze onrustig ging spelen, gingen de punten naar hem en het viel me op, hij ging uiteindelijk in elke rally omlopen om af te slaan (en als hij dat doet zijn er maar weinig die die bal nog terug kunnen brengen want hij plaatst heel goed en slaat enorm hard... maarrrr je ziet het 10 minuten van te voren (ja ik overdrijf graag) al aankomen. Dus ik wees haar daar ook op want ze kreeg ze vooral in game 3 vaak om haar oren... dus ik zei: je ziet dat hij wil omlopen, dus of je schuift dan plots de andere kant op, of je zorgt dat het te dicht op zijn lichaam komt, maar houd er rekening mee want het is heel duidelijk te zien.
Dat hielp die tip, want hij kreeg nauwelijks kans meer om dit te doen ondanks dat hij het bijna elk punt wel eens probeerde hahaha
Mijn teamgenote bleef kalm en rustig doen wat ze moet doen, heel knap want ondertussen zat ze al onder de paracetamol en kon ik verschil tussen een A-4tje en de kleur op haar gezicht niet meer zien. Ik vind dan ook dat zij de winnaar van de avond is, ondanks dat ik een puntje meer heb gepakt.

Oh ja, grappig om te melden (vind ik zelf), ik had dit keer een uurtje voordat ik weg moet rijden nog een uur lang gefitnessed met mijn zoon, ik was bang dat dit me die avond in de weg zou gaan zitten, middels spierpijn, verkramping of vermoeidheid, maar dat was dus gelukkig het tegenovergestelde :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 31 jan 2025, 09:37 vanavond onze 1e thuiswedstrijd tegen Hilversum. Op papier de sterkste team. Ze hadden vorige week ook al met 10-0 gewonnen. Vandaag spelen Marc en t en invaller T. onze invaller speelt in team 3 en ook 2 klasse maar die mocht alleen mee doen als de laagste rating mee speelde. K kon vandaag niet. En ik ben nog geblesseerd. Ben er wel bij om ze te coachen etc. 💪
Heel veel succes vanavond, jammer dat je zelf nog niet opgeknapt bent. Wat heb je eigenlijk als ik vragen mag?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 31 jan 2025, 09:45
mrfrankes schreef: 31 jan 2025, 09:37 vanavond onze 1e thuiswedstrijd tegen Hilversum. Op papier de sterkste team. Ze hadden vorige week ook al met 10-0 gewonnen. Vandaag spelen Marc en t en invaller T. onze invaller speelt in team 3 en ook 2 klasse maar die mocht alleen mee doen als de laagste rating mee speelde. K kon vandaag niet. En ik ben nog geblesseerd. Ben er wel bij om ze te coachen etc. 💪
Heel veel succes vanavond, jammer dat je zelf nog niet opgeknapt bent. Wat heb je eigenlijk als ik vragen mag?
Het begon 11 december met Kramp in mijn hamstring tijdens het werk en dat is naar mijn rug gegaan.De spieren tussen de bekken en de 1e rib zit gewoon nog te strak. Waardoor ik telkens last van mijn rug heb en daardoor kan ik ook niet zo goed recht op lopen
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 31 jan 2025, 10:17
Het begon 11 december met Kramp in mijn hamstring tijdens het werk en dat is naar mijn rug gegaan.De spieren tussen de bekken en de 1e rib zit gewoon nog te strak. Waardoor ik telkens last van mijn rug heb en daardoor kan ik ook niet zo goed recht op lopen
Al dry needling geprobeerd? Dit was voor mij echt DE oplossing om heel snel veel spanning uit de spieren weg te halen, bij mij waren het mijn onderrug en bilspieren. Ipv lange trajecten 2-3 keer die naalden erin en spanning was verdwenen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Tsja, geen competitie voor mij zoals jullie weten. Het team waarin ik zou moeten zitten moet tegen een team wat niets in de 4e klasse heeft te zoeken. Was lekker geweest voor mijn zelfvertrouwen als we vorig seizoen zo snel al zo'n team tegen waren gekomen.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 31 jan 2025, 10:50
mrfrankes schreef: 31 jan 2025, 10:17

Al dry needling geprobeerd? Dit was voor mij echt DE oplossing om heel snel veel spanning uit de spieren weg te halen, bij mij waren het mijn onderrug en bilspieren. Ipv lange trajecten 2-3 keer die naalden erin en spanning was verdwenen.
nee niet geprobeerd. Misschien als de fysio therapie niet meer helpt dat het een oplossing is
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

2e wedstrijd vanavond. Tegen de titelkandidaat (denk ik).
Eerste wedstrijd tegen een hoge rating. Ik speelde best goed maar hij was beter. Ongelukkige netbal op 10-9 matchpoint in de 4e.
Tweede wedstrijd tegen een dame maakte ik veel fouten. 2-0 achter. 3e set 8-4 maar weet ik te winnen. 4e set stond ik (hoorde ik later) 8-2 achter maar wist ik ook te winnen. 5e set speelde ik fantastisch en geen fouten. 11-1 voor mij.
3e wedstrijd begon 1 min voor 12. Een latertje. En uiteraard een 5 setter. het geluk van vorige week lag nu bij de tegenstander. In de 5e set had hij een stuk of 4 kant en netballen mee ... helaas verloren.
De invaller wist er 3 te winnen. Dubbel wilde hij niet want had last van een spier dus die met de lage rating gespeeld en kansloos verloren.

6-4 ... op zich nog wel tevreden al had ik er liever 2 gewonnen. Maar zat er niet in vandaag. Wel goed gespeeld vind ik. Was een gezellig tegenstander. Mijn rating 2 punten naar beneden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hadden ze 2 invallers nodig, maar ja de poule is zo zal daar het geen 4e klasse is naar eigenlijk een 5e klasse poule. Maar goed triest dus dat ik niet in het team mag, maar ze wel maar liefst 2 invallers nodig hebben op 1 avond.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 01 feb 2025, 02:06 Hadden ze 2 invallers nodig, maar ja de poule is zo zal daar het geen 4e klasse is naar eigenlijk een 5e klasse poule. Maar goed triest dus dat ik niet in het team mag, maar ze wel maar liefst 2 invallers nodig hebben op 1 avond.
Zonde Wizzy, nu maar zorgen dat je een volgend seizoen ergens in een team kan komen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij hebben donderdag al gespeeld natuurlijk, dus vrijdag even niet. Maar wel 2 andere teams uit de poule. Het team wat wedstrijd 1 met 8-2 van ons wist te winnen, maakt het nu nog bonter en won met 9-1. Zij staan nu dus dik bovenaan... met 17 punten over 2 wedstrijden.

De andere wedstrijd werd 7-3 . Die speelden de eerste wedstrijd 5-5, dus al met al staan we nu gedeeld 4de met het team waar we donderdag van hebben gewonnen. 1 punt achter op de nummer 3, 4 punten achter op de nummer 2 en 9 punten achter op de nummer 1....
Er begint zich duidelijk een patroon aan te doen. Terwijl ik denk dat we van de nummer 1 vorige keer prima hadden kunnen winnen.

Als ik alles tot nu in schat, moeten wij voor handhaving gaan in de 3de klasse.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie