Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Re: Najaar 2024

Bericht door BBB »

Als je met materiaal wil experimenteren misschien een klasse lager proberen? Dit is haast competitievervalsing. Als jij meedoet zijn dat makkelijke punten voor de tegenstander.

^^ hoop dat je de ironie van bovenstaande ziet.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 09 nov 2024, 15:07 Het had anders wel makkelijk gekund gezien de setstanden. P verliest er verrassend 1 en het dubbel had ook de andere kant op kunnen vallen.

Wij hadden voordat de competitie begon al de doelstelling om 3e of 4e te worden.
Kampioen worden willen we niet.
Heeft niets met instelling te maken.
Gewoon lekker gezellig een balletje slaan in de juiste klasse is vind ik leuker dan er alles aan te doen om kampioen te kunnen worden.
Volgens mijn team genoten had het ook andersom kunnen pakken alleen was jullie ploeg net de gelukkige. Ze zeiden er had meer ingezeten. Dus ik vertrouw erop wat ze zeggen. Jammer dat je zo instelling heb van ff lekker een balletje slaan. ik speel echt om te winnen hoor en de gezelligheid komt later wel. Ik wil altijd hoger spelen dan ik gewend ben dus dan doe ik er alles aan om toch kampioen proberen te worden. Lukt het niet dan heb je er wel alles aan gedaan. Dat geeft ook juist de mentaliteit die je bezit. Er alles wil doen om voor jezelf beter en beter te worden.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

BBB schreef: 09 nov 2024, 16:50 Als je met materiaal wil experimenteren misschien een klasse lager proberen? Dit is haast competitievervalsing. Als jij meedoet zijn dat makkelijke punten voor de tegenstander.

^^ hoop dat je de ironie van bovenstaande ziet.
Ik zeg maar verstandig niks😂
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik zeg wijselijk maar niets op over je opmerking: "ik wil altijd hoger spelen dan ik gewend ben".

Efin, ik en iedereen in mijn team wil gewoon graag 4e klasse blijven spelen. Toch leuke vaak spannende potjes spelen en dan ergens in de middenmoot eindigen. Kampioen worden en zoals jullie waarschijnlijk (rest van je team, niet jezelf) volgend seizoen gaan ervaren en nauwelijks iets persoonlijks winnen. Mogelijk amper games, dus geen spannende wedstrijden willen we niet.
Waarom kun je niet begrijpen dat er teams zijn die niet voor het kampioenschap gaan? Niet iedereen speelt om kampioen te worden.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Gunstige uitslag in de poule. nr 2 speelt 5-5. volgende week vrijdag nr 2 tegen nr 3 en dat gaat spannend worden. Wij staan 7 punten los met nog 2 wedstrijden. Volgende week zaterdag kunnen wij als we goede uitslag tegen stiphout zetten en de uitslag van de nr 2 en 3 gunstig is dan is dat onze kampioenwedstrijd en anders worden wij dat de laatste wedstrijd.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 09 nov 2024, 21:03 Ik zeg wijselijk maar niets op over je opmerking: "ik wil altijd hoger spelen dan ik gewend ben".

Efin, ik en iedereen in mijn team wil gewoon graag 4e klasse blijven spelen. Toch leuke vaak spannende potjes spelen en dan ergens in de middenmoot eindigen. Kampioen worden en zoals jullie waarschijnlijk (rest van je team, niet jezelf) volgend seizoen gaan ervaren en nauwelijks iets persoonlijks winnen. Mogelijk amper games, dus geen spannende wedstrijden willen we niet.
Waarom kun je niet begrijpen dat er teams zijn die niet voor het kampioenschap gaan? Niet iedereen speelt om kampioen te worden.
Je hoef niet op mij te reageren hoor. Maar dat is jou persoonlijke mening. Ik speel echt altijd om te winnen ala ik eenmaal achter de tafel staat en niet om het idee om ff plezier te maken achter de tafel. Ik begrijp jou punt. Maar ik kan dat niet snappen... Vaak bij een hoger niveau ga jezelf ook beter spelen. Je speelt tegen sterkere tegenstanders en dat is al een hele uitdaging! Maar dat is voor ieder persoon verschillend. Het is hoe je het bekijkt.
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Grappig. Bij de jeugd, lang geleden, zag ik dat er veel waren die alleen plezier aan het spel beleefden als ze wonnen. En dat leidde dan ook tot zuigende partijen; alles uit de kast om fouten af te dwingen. Met weinig initiatief, risicoloos. Toen ik dat eenmaal door had heb ik de keuze gemaakt: als het tussen lekker spelen en winnen gaat, kies ik voor lekker spelen. Want dan heb ik plezier aan het spel, ook als ik verlies.

Ik zie het nog steeds, mensen die gedemotiveerd en gefrustreerd raken als ze even niet zoveel winnen. Er zijn er ook die dan afhaken. En een paar jaar later weer terugkomen; paar jaar spelplezier gemist, denk ik dan. Jammer, maar ja.

En ik geef toe: ik zou vast veel meer kunnen winnen. Als ik sterk voordeel uit een bepaalde service of tactiek haal, dan ga ik vaak wat anders doen. Wat wél tot leuke rallies leidt. En ook zo groei ik; door de gemakkelijke punten te laten liggen moet ik de tegenstander op z'n sterkere punten zien te verslaan. Dan win ik maar minder. En ook daarvoor geldt: pshah. Ik loop bijna altijd met plezier weg van mijn verliespartijen.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

We moesten tegen onze grootste concurrent afgelopen vrijdag, waar we 7 punten op voor stonden.

1 van onze dames kwam spelen, maar moest ivm werk op tijd weg, dus in overeenstemming met de tegenstander heeft zij eerst al haar enkels eerst gespeeld. Ze begon tegen de speler die een bijzondere speelstijl heeft, erg verdedigend, maar ook flink meppen met zowel bh als fh. Deze verloor ze met 3-0. Daarna tegen hun linkspoot... Geen enkel probleem voor haar, ze stond ook ijzersterk te spelen en won met 3-0. Daarna tegen hun beste speler, die echter veel problemen tegen haar had. Ze speelde sterk, goede rallies, maar hij kwam nauwelijks langs haar heen. 3-1 voor haar. Daarna de normale volgorde weer opgepakt van de partijen. Ik tegen hun beste speler, maar hij was te voorzichtig tegen mij en liet mij mijn spel spelen, 3-0 voor mij. Daarna mijn teamgenoot tegen de linkspoot, 3-1 voor hem. Hij stond erg goed te spelen. De dubbel, waarin we nog onverslaanbaar waren... werden we verslagen met 3-1... Zeg het niet graag, maar dit kwam echt door mijn teamgenoot. Elke aanval van hem ging mis.
Nu ik tegen die 'aparte speler'. Ik kon hem makkelijk laten lopen en ballen terug laten geven die ik hard kon afslaan 3-0 voor mij.

Hierna mijn teamgenoot tegen hun beste en hoewel hij best goed speelde, verloor hij met 3-1. Laatste bal was wel lullig (net bal) en daarvoor een randbal. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat hij daarvoor veel van dezelfde mazzel ballen had. Ik schrok van mijn teamgenoot, want hij reageerde heel onsporstief tegen die andere speler, die zelf eigenlijk heel sportief is... maar die werd super boos op mijn teamgenoot en terecht. Teamgenoot was ook boos de kleedkamer in gelopen. Ik heb alvast excuses aangeboden en ik moest toen tegen de linkspoot. Dit werd de eerste 5 setter van de avond. Helaas viel die zijn kant op... Ook hier de laatste 2 ballen net ballen.... Tuurlijk baalde ik, maar ik heb er ook om gelachen en toegegeven dat ik het zelf gewoon niet goed genoeg deed. Ik had deze denk ik wel moeten winnen, maar maakte gewoon zelf teveel domme fouten. Onder onze wedstrijd kwam mijn teamgenoot gelukkig excuses aanbieden aan de tegenstander die toen aan het tellen was bij onze wedstrijd. Mijn teamgenoot moest nog tegen de 'aparte speler', maar maakte geen schijn van kans en verloor met 3-0.

Dus 5-5 en wat schetste onze verbazing, elke wedstrijd was die avond 5-5, terwijl er nog geen 5-5 was gespeeld tot dan (op onze eerste wedstrijd na tegen directe concurrent, echter werd dat 7-3 voor ons vanwege ontoegestane invaller)
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 10 nov 2024, 15:20 We moesten tegen onze grootste concurrent afgelopen vrijdag, waar we 7 punten op voor stonden.

1 van onze dames kwam spelen, maar moest ivm werk op tijd weg, dus in overeenstemming met de tegenstander heeft zij eerst al haar enkels eerst gespeeld. Ze begon tegen de speler die een bijzondere speelstijl heeft, erg verdedigend, maar ook flink meppen met zowel bh als fh. Deze verloor ze met 3-0. Daarna tegen hun linkspoot... Geen enkel probleem voor haar, ze stond ook ijzersterk te spelen en won met 3-0. Daarna tegen hun beste speler, die echter veel problemen tegen haar had. Ze speelde sterk, goede rallies, maar hij kwam nauwelijks langs haar heen. 3-1 voor haar. Daarna de normale volgorde weer opgepakt van de partijen. Ik tegen hun beste speler, maar hij was te voorzichtig tegen mij en liet mij mijn spel spelen, 3-0 voor mij. Daarna mijn teamgenoot tegen de linkspoot, 3-1 voor hem. Hij stond erg goed te spelen. De dubbel, waarin we nog onverslaanbaar waren... werden we verslagen met 3-1... Zeg het niet graag, maar dit kwam echt door mijn teamgenoot. Elke aanval van hem ging mis.
Nu ik tegen die 'aparte speler'. Ik kon hem makkelijk laten lopen en ballen terug laten geven die ik hard kon afslaan 3-0 voor mij.

Hierna mijn teamgenoot tegen hun beste en hoewel hij best goed speelde, verloor hij met 3-1. Laatste bal was wel lullig (net bal) en daarvoor een randbal. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat hij daarvoor veel van dezelfde mazzel ballen had. Ik schrok van mijn teamgenoot, want hij reageerde heel onsporstief tegen die andere speler, die zelf eigenlijk heel sportief is... maar die werd super boos op mijn teamgenoot en terecht. Teamgenoot was ook boos de kleedkamer in gelopen. Ik heb alvast excuses aangeboden en ik moest toen tegen de linkspoot. Dit werd de eerste 5 setter van de avond. Helaas viel die zijn kant op... Ook hier de laatste 2 ballen net ballen.... Tuurlijk baalde ik, maar ik heb er ook om gelachen en toegegeven dat ik het zelf gewoon niet goed genoeg deed. Ik had deze denk ik wel moeten winnen, maar maakte gewoon zelf teveel domme fouten. Onder onze wedstrijd kwam mijn teamgenoot gelukkig excuses aanbieden aan de tegenstander die toen aan het tellen was bij onze wedstrijd. Mijn teamgenoot moest nog tegen de 'aparte speler', maar maakte geen schijn van kans en verloor met 3-0.

Dus 5-5 en wat schetste onze verbazing, elke wedstrijd was die avond 5-5, terwijl er nog geen 5-5 was gespeeld tot dan (op onze eerste wedstrijd na tegen directe concurrent, echter werd dat 7-3 voor ons vanwege ontoegestane invaller)
Hoeveel staan jullie nu in de competitie? 1e? Mooie gelijkspel toch. In iedere geval geen verlies!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

yoass schreef: 10 nov 2024, 12:16 Grappig. Bij de jeugd, lang geleden, zag ik dat er veel waren die alleen plezier aan het spel beleefden als ze wonnen. En dat leidde dan ook tot zuigende partijen; alles uit de kast om fouten af te dwingen. Met weinig initiatief, risicoloos. Toen ik dat eenmaal door had heb ik de keuze gemaakt: als het tussen lekker spelen en winnen gaat, kies ik voor lekker spelen. Want dan heb ik plezier aan het spel, ook als ik verlies.
Destijds in de 4e klasse had je spelers die alleen schuiven. Mijn spel was openen. Ik ga dan echt niet de hele wedstrijd mee lopen schuiven, maar ik ga openen. En als ik dan verlies, verlies ik. Maar ik heb echt geen zin om 45 min naar elkaar te schuiven :)
Zelfde nu met de noppen. Als de tegenstander niks doet wordt het voor mij zwaar, maar ik ga echt niet alleen balletjes terug lepelen met de noppen, dan ga ik maar de mist in. Leer ik ook weer van.

Al moet ik wel zeggen, als het echt belangrijk is voor een kampioenschap en mijn teamgenoten helpen me herinneren zou ik het wel kunnen doen. Maar in de basis zit het niet in me.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

mrfrankes schreef:
Wizzy82 schreef: 09 nov 2024, 21:03 Ik zeg wijselijk maar niets op over je opmerking: "ik wil altijd hoger spelen dan ik gewend ben".

Je hoef niet op mij te reageren hoor. Maar dat is jou persoonlijke mening. Ik speel echt altijd om te winnen ala ik eenmaal achter de tafel staat en niet om het idee om ff plezier te maken achter de tafel. Ik begrijp jou punt. Maar ik kan dat niet snappen... Vaak bij een hoger niveau ga jezelf ook beter spelen. Je speelt tegen sterkere tegenstanders en dat is al een hele uitdaging! Maar dat is voor ieder persoon verschillend. Het is hoe je het bekijkt.
Tuurlijk reageer ik hier wel op. Je maakt namelijk een opmerking die niet klopt, want anders zou je nu namelijk niet 4e klasse spelen en had je jezelf wel hoger laten inschrijven. Immers het is JOUW keuze geweest om lager dan je niveau te gaan spelen. Je had ook Zuidwest (of andere afdeling kunnen gaan spelen en daar bijv. 1e klasse proberen te gaan spelen zodat je meer uitdaging zou hebben.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ Garfield, als ik een wedstrijd op schuiven kan winnen omdat ik daar vaster en scherper in ben dan zal ik dat niet nalaten om te doen.
Bovendien kun je met goed schuifspel de aanval van de tegenstander ontregelen (zeker als je daarbij flink onder de bal doorgaat, waardoor ze de ballen eerder in het net spinnen).

Overigens meer dan terecht dat tegenstanders met amper effect op je noppen spelen. Jij kiest toch bewust voor noppen, waarom zou een tegenstander er dan voor kiezen om zijn eigen effect terug te krijgen als hij op je noppen speelt?
Tegen noppen speelt ik een snelle contrabal of lepel ik ze zonder effect. Veel noppenspelers krijgen het dan lastig.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 11 nov 2024, 11:33 Tegen noppen speelt ik een snelle contrabal of lepel ik ze zonder effect.
...totdat je iemand tegenkomt die zijn batje draait.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 11 nov 2024, 11:33 @ Garfield, als ik een wedstrijd op schuiven kan winnen omdat ik daar vaster en scherper in ben dan zal ik dat niet nalaten om te doen.
Bovendien kun je met goed schuifspel de aanval van de tegenstander ontregelen (zeker als je daarbij flink onder de bal doorgaat, waardoor ze de ballen eerder in het net spinnen).

Overigens meer dan terecht dat tegenstanders met amper effect op je noppen spelen. Jij kiest toch bewust voor noppen, waarom zou een tegenstander er dan voor kiezen om zijn eigen effect terug te krijgen als hij op je noppen speelt?
Tegen noppen speelt ik een snelle contrabal of lepel ik ze zonder effect. Veel noppenspelers krijgen het dan lastig.
yoass had het over liever met plezier spelen dan zonder plezier en winnen of iets in die strekking.
Een schuifwedstrijd is niet iets waar ik plezier aan heb dus ik ga gewoon mijn eigen spel spelen en als ik daarbij verlies so be it.
Ik ga geen 45 min schuifwedstrijd spelen waar niemand plezier in heeft om te spelen of kijken.

Uiteraard begrijp ik dat ze zonder effect spelen. Hoe meer effect je geeft hoe meer effect je terug krijgt.
Maar in dat geval ga ik dus niet de bal terug prikken met mijn noppen zelfs als ik hierdoor zou winnen. Ik ben destijds in de 4e klasse begonnen met noppen en won bijna alles (90 en 100%) maar ik was alleen aan het verdedigen. Dat vond ik niet leuk en ben ik weer gestopt en ben gaan kijken hoe ik wel met noppen kan spelen maar wel met aanvallen met de noppen. Ik ben uberhaupt begonnen met noppen omdat ik geen plezier meer had in het gewone spel. Ondanks dat ik graag wil winnen moet ik er wel plezier in hebben anders heb ik genoeg andere dingen te doen waar ik wel plezier aan heb.

In de 3e en 4e klasse kon ik ook altijd makkelijk winnen van mensen met noppen omdat de meeste er niks mee doen. Zonder spin of met een beetje backspin serveren op de noppen en dan aanvallen. Ik kan de keren dat ik verloren heb van noppen op 1 hand tellen.
In de hogere klasses weten mensen veel meer wat ze moeten doen tegen noppen. De noppenspelers zelf versla je echt niet meer alleen met service spel. Als ik iemand heb die dat tegen mij doet (en ik doe het heel vaak bij de dubbel), draai ik gewoon het batje en ga openen. En mijn backhand is beter dan mijn forehand. Plus die snelle contra service kan ik heel snel nemen (direct na de stuit) en heel snel in een hoek plaatsen waardoor de tegenstander er niet mee kan wat hij denkt dat hij kan. Laatste speelden we tegen een team waarbij 1 speler heel lang op mijn Fh serveerde en ik kreeg hem gewoon niet goed terug. Hij won door servicespel (op mijn FH). De week erop moesten we weer tegen ze (1e was uitgestelde wedstrijd) en had hij iemand meegenomen die mij wel even zou uitserveren. Ofwel winnen op service spel. Dat zei hij tenminste tegen me voor de westrijd. Echter serveerde hij juist op mijn noppen. Daar is hij dus snel van terug gekomen en ondanks een veel hogere rating heeft hij van me verloren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 10 nov 2024, 18:50
TwoFace schreef: 10 nov 2024, 15:20 We moesten tegen onze grootste concurrent afgelopen vrijdag, waar we 7 punten op voor stonden.

Hoeveel staan jullie nu in de competitie? 1e? Mooie gelijkspel toch. In iedere geval geen verlies!
Klopt, we staan eerste, op 7 punten los van de nummer 2 (daar waar we afgelopen vrijdag voor de 2de keer tegen moesten).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 11 nov 2024, 09:56
yoass schreef: 10 nov 2024, 12:16 Grappig. Bij de jeugd, lang geleden, zag ik dat er veel waren die alleen plezier aan het spel beleefden als ze wonnen. En dat leidde dan ook tot zuigende partijen; alles uit de kast om fouten af te dwingen. Met weinig initiatief, risicoloos. Toen ik dat eenmaal door had heb ik de keuze gemaakt: als het tussen lekker spelen en winnen gaat, kies ik voor lekker spelen. Want dan heb ik plezier aan het spel, ook als ik verlies.
Destijds in de 4e klasse had je spelers die alleen schuiven. Mijn spel was openen. Ik ga dan echt niet de hele wedstrijd mee lopen schuiven, maar ik ga openen. En als ik dan verlies, verlies ik. Maar ik heb echt geen zin om 45 min naar elkaar te schuiven :)
Zelfde nu met de noppen. Als de tegenstander niks doet wordt het voor mij zwaar, maar ik ga echt niet alleen balletjes terug lepelen met de noppen, dan ga ik maar de mist in. Leer ik ook weer van.

Al moet ik wel zeggen, als het echt belangrijk is voor een kampioenschap en mijn teamgenoten helpen me herinneren zou ik het wel kunnen doen. Maar in de basis zit het niet in me.
Zelf doe ik dat ook maar een beperkt aantal keren... dan maak ik maar de fout, alleen ik geef toe, zodra het echt heel belangrijke punten zijn, wil ik best wel eens wat langer doorgaan met schuiven, mits mij dat de punten toch gaat opleveren. Maar meestal kan ik het geduld er niet voor opbrengen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 11 nov 2024, 11:33 @ Garfield, als ik een wedstrijd op schuiven kan winnen omdat ik daar vaster en scherper in ben dan zal ik dat niet nalaten om te doen.

Veel spelers die precies weten hoe ze tegen noppen moeten spelen, vergeten wel eens dat er nog een andere kant is met een 'normaal' rubber.
Bovendien, die ballen zonder effect, ik zou zeggen bring them on. Doe ik toch hetzelfde of ga ik wel effect erin brengen, kan ik ook wel... uiteindelijk gaat die ander toch aanvallen... overigens de meesten die niet tegen noppen willen spelen, mijden altijd mijn FH... gek genoeg, maar mijn BH wordt dan opgezocht... dus tja... dan krijg je noppen, maar bang voor mijn FH... het is kiezen of delen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik geef ook wel eens topspin op noppen. Wat ik dan terug krijg heb ik niet zo'n moeite mee. Meestal is het dan de bal rustig terug leggen en daarna weer een bolle topspin spelen. Dat is best leuk overigens want vaak zijn dat lange, maar wel langzame rally's.

Overigens speel ik naar alle kanten. Met service al helemaal. 1e set ontdek je namelijk zo welke kant en/of service (fh/bh zijde) iemand het meest moeite mee heeft.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 11 nov 2024, 12:12

yoass had het over liever met plezier spelen dan zonder plezier en winnen of iets in die strekking.
Een schuifwedstrijd is niet iets waar ik plezier aan heb dus ik ga gewoon mijn eigen spel spelen en als ik daarbij verlies so be it.
Ik ga geen 45 min schuifwedstrijd spelen waar niemand plezier in heeft om te spelen of kijken.

Uiteraard begrijp ik dat ze zonder effect spelen. Hoe meer effect je geeft hoe meer effect je terug krijgt.
Maar in dat geval ga ik dus niet de bal terug prikken met mijn noppen zelfs als ik hierdoor zou winnen. Ik ben destijds in de 4e klasse begonnen met noppen en won bijna alles (90 en 100%) maar ik was alleen aan het verdedigen. Dat vond ik niet leuk en ben ik weer gestopt en ben gaan kijken hoe ik wel met noppen kan spelen maar wel met aanvallen met de noppen. Ik ben uberhaupt begonnen met noppen omdat ik geen plezier meer had in het gewone spel. Ondanks dat ik graag wil winnen moet ik er wel plezier in hebben anders heb ik genoeg andere dingen te doen waar ik wel plezier aan heb.

In de 3e en 4e klasse kon ik ook altijd makkelijk winnen van mensen met noppen omdat de meeste er niks mee doen. Zonder spin of met een beetje backspin serveren op de noppen en dan aanvallen. Ik kan de keren dat ik verloren heb van noppen op 1 hand tellen.
In de hogere klasses weten mensen veel meer wat ze moeten doen tegen noppen. De noppenspelers zelf versla je echt niet meer alleen met service spel. Als ik iemand heb die dat tegen mij doet (en ik doe het heel vaak bij de dubbel), draai ik gewoon het batje en ga openen. En mijn backhand is beter dan mijn forehand. Plus die snelle contra service kan ik heel snel nemen (direct na de stuit) en heel snel in een hoek plaatsen waardoor de tegenstander er niet mee kan wat hij denkt dat hij kan. Laatste speelden we tegen een team waarbij 1 speler heel lang op mijn Fh serveerde en ik kreeg hem gewoon niet goed terug. Hij won door servicespel (op mijn FH). De week erop moesten we weer tegen ze (1e was uitgestelde wedstrijd) en had hij iemand meegenomen die mij wel even zou uitserveren. Ofwel winnen op service spel. Dat zei hij tenminste tegen me voor de westrijd. Echter serveerde hij juist op mijn noppen. Daar is hij dus snel van terug gekomen en ondanks een veel hogere rating heeft hij van me verloren.
Spelers die teveel vertrouwen op hun service, weten heel vaak niet goed wat te doen als die plots toch terugkomt, zeker als dit met noppen gebeurd. Ben er ook een paar tegengekomen. Die kwamen er mee weg tegen mijn teamgenoten (geen noppen en vinden het servicespel lastig inschatten ook), maar tegen werd hun service meestal mijn wapen en ik denk dat ik nog lang niet genoeg doe met mijn noppen.

Mijn spel leent zich overigens ook prima om met een goed verdedigende combi te spelen zonder noppen, maar ik ik ben nu eenmaal de noppen gewend, dus daar blijf ik voorlopig even bij. En regelmatig komen er mooie rallies aan te pas, dus waarom zou ik niet met noppen spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 11 nov 2024, 13:13 Ik geef ook wel eens topspin op noppen. Wat ik dan terug krijg heb ik niet zo'n moeite mee. Meestal is het dan de bal rustig terug leggen en daarna weer een bolle topspin spelen. Dat is best leuk overigens want vaak zijn dat lange, maar wel langzame rally's.

Overigens speel ik naar alle kanten. Met service al helemaal. 1e set ontdek je namelijk zo welke kant en/of service (fh/bh zijde) iemand het meest moeite mee heeft.
Dat tweede doe ik ook, soms exact dezelfde service, met gewoon een andere plaatsing.
Overigens meestal als ik een bolle topspin krijg, loop ik om en kan ik die afslaan met mijn FH, dus die krijg ik niet zo vaak, als ze weten wat je ermee kan. Een clubgenoot doet dit namelijk best vaak, die speelt 2de klasse, maar ik sla er dwars doorheen, terwijl hij in wedstrijden er best wel wat succes mee behaald heb ik begrepen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie