Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

Dat ligt echt aan het rubber hoeveel topspin in een bolle topspin zit. Bij mijn vorige rubber Rakza 7 Soft sloegen ze er ook doorheen. Nu ben ik weer terug gegaan naar Andro (wel niet hetzelfde rubber dat ik eerst had want dat is niet te verkrijgen) en kunnen de meeste er niet meer doorheen slaan en gaan vrijwel alle ballen over als ze denken ze in te kunnen slaan. Wat dat betreft geven de Andro rubbers meer effect bij bolle topspinnen heb ik zo'n gevoel.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Ik vind tegen noppen spelen heerlijk. Vind het heerlijk dat je dan heel veel moeite moet doen en ervoor moet vechten zeker in lange rallys. Ik ben dan ook echt een pure aanvaller. Je moet alleen niet te veel bij nadenken als je tegen noppen speelt!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 11 nov 2024, 13:34 Dat ligt echt aan het rubber hoeveel topspin in een bolle topspin zit. Bij mijn vorige rubber Rakza 7 Soft sloegen ze er ook doorheen. Nu ben ik weer terug gegaan naar Andro (wel niet hetzelfde rubber dat ik eerst had want dat is niet te verkrijgen) en kunnen de meeste er niet meer doorheen slaan en gaan vrijwel alle ballen over als ze denken ze in te kunnen slaan. Wat dat betreft geven de Andro rubbers meer effect bij bolle topspinnen heb ik zo'n gevoel.
ZIjn ballen zitten wel heel veel spin in, daarom heeft hij er ook veel succes mee in de 2de klasse, maar toch sla ik er vrij makkelijk doorheen. Natuurlijk sla ik ook wel een enkele over, maar meestal niet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 11 nov 2024, 14:28 Ik vind tegen noppen spelen heerlijk. Vind het heerlijk dat je dan heel veel moeite moet doen en ervoor moet vechten zeker in lange rallys. Ik ben dan ook echt een pure aanvaller. Je moet alleen niet te veel bij nadenken als je tegen noppen speelt!
Helemaal correct, de meesten gaan in hun hoofd zitten en proberen te bedenken wat ze moeten doen, terwijl je gewoon moet spelen. Een echt goeie aanvaller weet uiteindelijk het gaatje/het momentje wel te vinden meestal. Maar als noppenspeler kan dat ook soms zo zijn natuurlijk.

De ene noppenspeler is ook zeker de andere niet. Zo ben ik een kapper met mijn noppen, ik speelde recent tegen een noppenspeler (in een training) die eigenlijk alleen blokt ermee en best succesvol, weer een andere noppen speler van mijn vereniging, doet meer lepelen en een korte afslag.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

nou onze concurrent vanavond wint met 10-0 van hilversum. En die spelen donderdag nog een keer tegen de nr 3. Wij moeten vrijdag naar rega uit en moeten net zo uitslag neerzetten om ze bij te houden! Want volgende week maandag moeten wij tegen onze concurrent Leerdam.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Komende vrijdagavond mijn laatste competitiewedstrijd want de laatste wedstrijd doe ik niet mee.

Ik houd een dubbel gevoel aan dit seizoen over in een voor mij andere regio.
Aan de ene kant leuk om tegen allemaal nieuwe mensen te spelen en voornamelijk meer uitdaging te hebben, maar ik merk tevens ook dat als je tegenstanders (of andere teams die naast je spelen) al jarenlang kent dat in afdeling Gelre gezellig is. Voor mijn gevoel wel wat gezelliger dan Zuidwest. Qua plezier is het ook heel dubbel. De ene competitie-avond/dag had ik meer zin om te spelen dan de andere (komt mogelijk ook omdat het in het begin totaal niet liep omdat ik zo aan mijn nieuw materiaal moest wennen).
Hopelijk win ik de laatste wedstrijd nog 2 wedstrijden want dan eindig ik qua rating waarschijnlijk gelukkig nog boven de 1000 (wat dan als nog mijn laagste rating ooit is). Echter voor de rating ben ik niet overgestapt van afdeling, ik wist van te voren dat ik ging zakken in rating al had ik gehoopt dat het niet zo veel zou zijn. Door het gebruik van nieuw materiaal en het ongelukkig verliezen van veel 5 gamers is dit gekomen helaas.

Snel op naar volgend seizoen en dit seizoen nu al vergeten. Welk team, klasse en afdeling ik dan ga spelen zie ik dan wel.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 11 nov 2024, 22:29 nou onze concurrent vanavond wint met 10-0 van hilversum. En die spelen donderdag nog een keer tegen de nr 3. Wij moeten vrijdag naar rega uit en moeten net zo uitslag neerzetten om ze bij te houden! Want volgende week maandag moeten wij tegen onze concurrent Leerdam.
Dat wordt dan een lastige voor jullie zo te horen...

10-0 doe je niet zo maar... ik heb het al een aantal seizoenen niet meer meegemaakt.
Sterkte!
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij hebben deze week geen competitie, waarom begrijpt niemand in onze poule 8-|

Plezier is een ongrijpbaar iets, meestal zit dit niet in winnen of verliezen in mijn optiek. Meestal zit dat in het feit of je zelf lekker hebt gespeeld of niet, onafhankelijk van het verlies of de winst.

Tuurlijk spelen daarin veel zaken mee, ook buiten de sport. Zelf speelt er dit seizoen heel veel privé mee, waardoor ik vaak begin zonder plezier omdat mijn hoofd nog zit bij de privé problematiek, gaandeweg de avond kan ik het meer loslaten en zit ik meer in het spel en beleef ik meer plezier uiteraard. Het leid dan ook lekker af van de privé problemen.

Rating zou ik echt loslaten als ik jou was, dat zie ik zelf als een belemmering om daar over na te denken, het is maar een weerspiegeling van je behaalde resultaten en niet meer.
Hopelijk ga je ook meer plezier vinden in het spel als je iets meer gewend bent aan je combi.

Zelf ben ik na ongeveer 3/4 wedstrijden geswitched van combi omdat ik er toch onvoldoende gevoel in kreeg. Ik ben nu heel blij met mijn huidige combi, maar mis weer wat power in het rubber op de FH, dus daar ga ik voor het volgende seizoen naar op zoek.

Wij hebben volgende week weer een wedstrijd tegen de nummer 4 (vorige keer 7-3 voor ons), officieel doe ik niet mee, maar de speler die gaat stoppen die zat mij pas te peilen of ik niet in zijn plaats wilde spelen... en dat wil ik best :-)
Die week erop spelen we onze laatste wedstrijd tegen de nummer 3 (vorige keer 8-2 voor ons).

Wizzy82 schreef: 12 nov 2024, 09:44 Komende vrijdagavond mijn laatste competitiewedstrijd want de laatste wedstrijd doe ik niet mee.

Ik houd een dubbel gevoel aan dit seizoen over in een voor mij andere regio.
Aan de ene kant leuk om tegen allemaal nieuwe mensen te spelen en voornamelijk meer uitdaging te hebben, maar ik merk tevens ook dat als je tegenstanders (of andere teams die naast je spelen) al jarenlang kent dat in afdeling Gelre gezellig is. Voor mijn gevoel wel wat gezelliger dan Zuidwest. Qua plezier is het ook heel dubbel. De ene competitie-avond/dag had ik meer zin om te spelen dan de andere (komt mogelijk ook omdat het in het begin totaal niet liep omdat ik zo aan mijn nieuw materiaal moest wennen).
Hopelijk win ik de laatste wedstrijd nog 2 wedstrijden want dan eindig ik qua rating waarschijnlijk gelukkig nog boven de 1000 (wat dan als nog mijn laagste rating ooit is). Echter voor de rating ben ik niet overgestapt van afdeling, ik wist van te voren dat ik ging zakken in rating al had ik gehoopt dat het niet zo veel zou zijn. Door het gebruik van nieuw materiaal en het ongelukkig verliezen van veel 5 gamers is dit gekomen helaas.

Snel op naar volgend seizoen en dit seizoen nu al vergeten. Welk team, klasse en afdeling ik dan ga spelen zie ik dan wel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 12 nov 2024, 13:05
mrfrankes schreef: 11 nov 2024, 22:29 nou onze concurrent vanavond wint met 10-0 van hilversum. En die spelen donderdag nog een keer tegen de nr 3. Wij moeten vrijdag naar rega uit en moeten net zo uitslag neerzetten om ze bij te houden! Want volgende week maandag moeten wij tegen onze concurrent Leerdam.

10-0 doe je niet zo maar... ik heb het al een aantal seizoenen niet meer meegemaakt.
Sterkte!
klopt. Onze concurrent speelt deze week 2 keer. scheelt dat wij nog tegen ze moeten. Als we vrijdagavond met een 8-2, winnen ben ik al blij. Ik zelf speel overgens niet die vrijdagavond. alles is nog mogelijk. We blikven vechten tot de laatste bal is geslagen!
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wij kregen al een bericht van mijn club vtv dat we al moesten invulle voor volgend jaar competitie te spelen. We moesten dat voor 22 november inleveren terwijl de competitie bijna ten einde nadert. Het competitie zowel in afdeling midden als in Zuid west is rete spannend. Vooral in Zuidwest. Afhankelijk van de uitslagen van komende vrijdag en wij spelen dan zaterdag zouden we al zomaar kampioen kunnen worden. Moeten we wel zaterdag met 10-0 winnen en anders worden we dat die week erop wel 22 november tegen concurrent Flash. Zou mooi zijn in mijn debuut jaar bij mijn nieuwe club meteen al kampioen worden😁
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 12 nov 2024, 13:23
TwoFace schreef: 12 nov 2024, 13:05

Sterkte!
klopt. Onze concurrent speelt deze week 2 keer. scheelt dat wij nog tegen ze moeten. Als we vrijdagavond met een 8-2, winnen ben ik al blij. Ik zelf speel overgens niet die vrijdagavond. alles is nog mogelijk. We blikven vechten tot de laatste bal is geslagen!
Dan heb je het als team helemaal zelf in de hand, als je nog tegen elkaar moet. :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 12 nov 2024, 13:28 Wij kregen al een bericht van mijn club vtv dat we al moesten invulle voor volgend jaar competitie te spelen. We moesten dat voor 22 november inleveren terwijl de competitie bijna ten einde nadert. Het competitie zowel in afdeling midden als in Zuid west is rete spannend. Vooral in Zuidwest. Afhankelijk van de uitslagen van komende vrijdag en wij spelen dan zaterdag zouden we al zomaar kampioen kunnen worden. Moeten we wel zaterdag met 10-0 winnen en anders worden we dat die week erop wel 22 november tegen concurrent Flash. Zou mooi zijn in mijn debuut jaar bij mijn nieuwe club meteen al kampioen worden😁
Nu al invullen voor de volgende competitie, dat vind ik enigzins op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens dit seizoen afwachten toch?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 12 nov 2024, 13:37
mrfrankes schreef: 12 nov 2024, 13:28 Wij kregen al een bericht van mijn club vtv dat we al moesten invulle voor volgend jaar competitie te spelen. We moesten dat voor 22 november inleveren terwijl de competitie bijna ten einde nadert. Het competitie zowel in afdeling midden als in Zuid west is rete spannend. Vooral in Zuidwest. Afhankelijk van de uitslagen van komende vrijdag en wij spelen dan zaterdag zouden we al zomaar kampioen kunnen worden. Moeten we wel zaterdag met 10-0 winnen en anders worden we dat die week erop wel 22 november tegen concurrent Flash. Zou mooi zijn in mijn debuut jaar bij mijn nieuwe club meteen al kampioen worden😁
Nu al invullen voor de volgende competitie, dat vind ik enigzins op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens dit seizoen afwachten toch?

Ja we hebben weer nieuwe leden bij de club die dit seizoen te laat waren met inschrijven voor de competitie en die graag competitie wouden spelen. Dus vandaar dat ze het nu al op orde willen stellen. overgens blijft ons team gewoon bij elkaar. Geen zin in een nieuwe iemand waarvan je nog niet weet wat zijn niveau ligt. Aangezien ik de aanvoerder bent van mijn huidge team bij vtv. Bij De Meppers ben ik geen aanvoerder maar dat is logisch. Ben pas nieue bij de club al ken ik de mensen van de club al wat langer.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Bij ons wil het nog wel eens wijzigen na een seizoen spelen... dat er iemand stopt of juist begint met spelen... dus inschrijven wachten we altijd zo lang mogelijk mee... omdat het meestal nog niet duidelijk genoeg is.

Nu met ons 3 mans eerste team, ons 5 mans 2de team (waar er dus eentje van gaat stoppen), is ook het volgende seizoen weer onduidelijk.
Nu vernam ik dat er mogelijk weer iemand gaat starten, die op het niveau van het eerste team zou moeten spelen... dan hoop ik 1 van hen (mijn ex-teamgenoot) bij ons in het team te krijgen, dan kunnen we vanuit ons team altijd nog invallen bij hen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier heb ik mij ook al op dienen te geven voor de competitie voor volgend seizoen. Voor beide clubs zelfs.
Voor mij is dat heel simpel. Waar ik 4e klasse kan spelen, daar ga ik spelen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

mrfrankes schreef: 12 nov 2024, 13:28 Wij kregen al een bericht van mijn club vtv dat we al moesten invulle voor volgend jaar competitie te spelen. We moesten dat voor 22 november inleveren terwijl de competitie bijna ten einde nadert.
Zoals in de mail staat zijn er diverse spelers die mogelijk competitie willen spelen. Aangezien de tijd tussen najaar en voorjaar erg kort is hebben ze wel wat tijd nodig om te kijken naar de opties. Ik begrijp het wel. Bij onze 'teams' is het niet zo lastig. Zelfde indeling als nu :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb een hele sterke voorkeur opgegeven bij de club waar ik naar over ben gestapt qua competitie. Gaat dat (4e klasse) niet worden dan mogen ze mij als vaste reserve in het 4e klasse team zetten (ook al zou voor hen het 5e klasse team beter uitkomen) en dan ga ik gewoon in de andere afdeling terug naar mijn oude team en daar 6e klasse spelen. Puur voor de gezelligheid want dan zal ik het zoals F nu alles makkelijk winnen en dat team makkelijk kampioen kunnen maken.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 13 nov 2024, 01:16 Ik heb een hele sterke voorkeur opgegeven bij de club waar ik naar over ben gestapt qua competitie. Gaat dat (4e klasse) niet worden dan mogen ze mij als vaste reserve in het 4e klasse team zetten (ook al zou voor hen het 5e klasse team beter uitkomen) en dan ga ik gewoon in de andere afdeling terug naar mijn oude team en daar 6e klasse spelen. Puur voor de gezelligheid want dan zal ik het zoals F nu alles makkelijk winnen en dat team makkelijk kampioen kunnen maken.
Wilt u mij aub niet meer noemen in een bericht. Bedankt. ook al is het alleen mijn voorletter.

Wij spelen komende vrijdag. Ik zou eigenlijk niet spelen maar omdat onze 2 en 3 team een invaller nodig hadden is onze team genoot t opgeroepen om bij team 3 ij te vallen. ik speel inplaats voor t komende vrijdag. Wij weten wat ons te doen staat vrijdag.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je noemt mij zelf ook op pagina 22 in een bericht, dus ja niet zo gek toch dat ik dat ook nog blijf doen toch?

On topic:
Onder welk puntenaantal vinden jullie dat als een team kampioen wordt ze waarschijnlijk niets te zoeken hebben een klasse hoger?

Voor mij ligt die grens op 65 punten.

In mijn poule heeft de koploper nu slechts 48 punten en er zijn nog maar 2 wedstrijden te gaan dus de kans is groot dat ze niet eens de grens van 65 punten halen. Dat is voor een kampioenschap erg weinig. Zo weinig dat een team met dat aantal punten in mijn optiek niet veel te zoeken heeft een klasse hoger.
Het is dan eigenlijk een kampioenschap van de armoede.

Ik heb zelf wel eens tegen teams gespeeld die zeiden dat ze per ongeluk kampioen waren geworden en zeiden dat ze niets in een bepaalde klasse te zoeken hadden. Voor ons was zo'n team dan kanonnen voer in die klasse.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 13 nov 2024, 07:38 Je noemt mij zelf ook op pagina 22 in een bericht, dus ja niet zo gek toch dat ik dat ook nog blijf doen toch?

On topic:
Onder welk puntenaantal vinden jullie dat als een team kampioen wordt ze waarschijnlijk niets te zoeken hebben een klasse hoger?

Voor mij ligt die grens op 65 punten.

In mijn poule heeft de koploper nu slechts 48 punten en er zijn nog maar 2 wedstrijden te gaan dus de kans is groot dat ze niet eens de grens van 65 punten halen. Dat is voor een kampioenschap erg weinig. Zo weinig dat een team met dat aantal punten in mijn optiek niet veel te zoeken heeft een klasse hoger.
Het is dan eigenlijk een kampioenschap van de armoede.

Ik heb zelf wel eens tegen teams gespeeld die zeiden dat ze per ongeluk kampioen waren geworden en zeiden dat ze niets in een bepaalde klasse te zoeken hadden. Voor ons was zo'n team dan kanonnen voer in die klasse.
Als de poule dicht bij elkaar ligt en dat is hier in onze poule het geval dan is het echt een kwestie van wie de beste is in deze poule en hoeveel punten je pakt om kampioen te worden maakt niet uit. Ik heb zelfs keer gehad bij afdeling midden dat je met 57 punten gewoon kampioen kan worden. Jij vind het misschien de kampioen van de armoede. Dat krijg je alleen als teams geen kampioen willen worden zoals in onze poule het geval is. Het worden nog 2 spannende wedstrijden. Afhankelijk van de uitslagen van vrijdag is voor ons zelf zaterdag bepalend en dan de kampioenswedstrijd tegen flash is realiteit van hoeveel punten we nog nodig hebben en voorsprong hebben op flash en de rest. Kijk er naar uit. Eerst Zaterdag zien te overleven.

Maar om op je punt te komen van je on topic. Denk dat als je iets meer dan 60 punten haalt wel de grens ligt voor het kampioenschap. Ligt er maar net aan hoe sterk de poule is. Iedere poule is anders.
Plaats reactie