Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 20 jan 2025, 14:29 Die afdelingskampioenschappen zijn maar 1x per jaar.

licentie is nu zelfs verlaagd van F naar G. Echt te triest voor woorden dit, want zo laag heb ik nog nooit gestaan en dat komt door een kut seizoen.

Als ik dit seizoen was overgestapt ipv vorig seizoen dan was er niets aan de hand geweest want nu ben ik volledig ingespeeld met mijn materiaal en speel ik super goed. Had ik ook geen gedoe gehad wat betreft teams en club (die mijn lidmaatschap heeft opgezegd).

Club waar ik zo ongeveer heel mijn leven lid bent is overigens veel gezelliger, maar ja daar kan ik helaas niet op mijn niveau spelen in de competitie.
Waar je mee zou kunnen doen is met de Nationale Senioren meerkampen. Is licentie gericht en je kan er rating punten mee winnen!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat is niet interessant als je een hoge rating hebt van een bepaalde licentie wat ik nu dus heb. Alleen meedoen een licentie hoger zou interessant zijn, maar of dat mag zal wel niet.

Efin, ik ga wordt opzoek naar een mogelijke 2e club. Er is al een optie wat een mogelijkheid zou kunnen zijn. Fijne van die club is dat ze een locatie met eigen bar hebben.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 20 jan 2025, 20:10 Dat is niet interessant als je een hoge rating hebt van een bepaalde licentie wat ik nu dus heb. Alleen meedoen een licentie hoger zou interessant zijn, maar of dat mag zal wel niet.

Efin, ik ga wordt opzoek naar een mogelijke 2e club. Er is al een optie wat een mogelijkheid zou kunnen zijn. Fijne van die club is dat ze een locatie met eigen bar hebben.
Nee dat kan helaas dan niet. NSM is echt een geweldig toernooi. Als je de Finale haalt van de licentie klasse en je word 1e of 2 dan heb je al een F. Zo ben ik ooit begonnen met de F licentie en werd 2e van Nederland en kreeg toen de E licentie.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 20 jan 2025, 20:10 Dat is niet interessant als je een hoge rating hebt van een bepaalde licentie wat ik nu dus heb. Alleen meedoen een licentie hoger zou interessant zijn, maar of dat mag zal wel niet.

Dat ben ik toch niet met je eens, ook ik heb toen meegedaan met een hoge rating in mijn licentie. Ook dan kan je gewoon echt wel wat punten scoren, mits je maar wint, 67 punten heb ik de laatste keer zelfs gehaald zie ik nu (heb het even opgezocht net). Ik heb ook al een keer 30 punten gepakt, maar toen kwam ik tot de kwartfinales geloof ik (de site ligt eruit dus kan het nu niet opzoeken meer).

Natuurlijk als je een hogere rating hebt dan degene waar je tegen speelt zal je niet meer dan 2-4 punten kunnen pakken, maar als je in een poule van 5 zit bv en je wint er 4 en je pakt gemiddeld 3 punten, heb je er al 12, doe je dan nog een rondes mee die je wint, zit je zo rond de 20 punten. Er zijn hele seizoenen waar ik dat niet bij elkaar kon sprokkelen...
Laatst gewijzigd door TwoFace op 21 jan 2025, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Weet je wel welke range de G licentie heeft? Die gaat van 700 tm 1060. Je kunt deze hele zwakke spelers op een toernooi (of dat landelijke toernooi treffen). Totaal niet interessant om je rating mee omhoog te werken.

Ik weet niet of ik ooit nog competitie ga spelen. Het liefst zou ik spelen bij de club waar ik al zo ongeveer heel mijn leven speel. Die competitie-avonden zijn altijd erg gezellig, maar ja daar is geen team op mijn niveau. Niet te vergelijken met het afgelopen seizoen waarbij een thuiswedstrijd door andere teams geen interesse wordt getoond in andere teams. Men blijft niet hangen tot dat iedereen klaar is. Aan de ene kant jammer F. dat je niet naar de voor jouw uitwedstrijd bent gegaan, want dan had je kunnen ervaren hoe sfeerloos het is.

De club waar ik lang speel heeft overigens ook geen eigen locatie en bar, maar daar kan het wel erg gezellig zijn. Dus wat doet de club dat mijn lidmaatschap heeft opgezegd verkeerd? Of zijn de mensen gewoon niet zo gezellig dat ze lang blijven hangen?

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy, natuurlijk weet ik dat, ik heb er jaren in gezeten in de G-licentie. Ik geef toe dat ik niet de exacte cijfers uit mijn hoofd weet, maar ben het gewoon niet met je eens dat het niet interessant is. Ook het sprokkelen van puntjes is al interessant als je omhoog wilt kijken. Geloof maar, ik heb er jaren over moeten doen om weg te komen uit de 6de klasse. Waarbij op gegeven moment mijn rating wel voldeed om hoger te spelen, maar als teams kon het niet. Toen heb ik als doel gesteld om nog hoger in rating te komen, waardoor ze niet meer om me heen konden om hoger te laten spelen. Dat was hard knokken... want als de nummer 1 of 2 in de poule qua rating was het altijd harder knokken om er punten bij te krijgen dan ze te verliezen. Maar als ik niet ook de 1 puntje hier en 2 puntjes daar had gepakt, was ik nog niet waar ik nu ben.

Waarbij de toernooien voor mij dus 97 punten opleverden... ik zat toen al heel hoog in de G, maar was toen juist in staat te winnen. Meestal van mensen met een net iets lagere rating of gelijkwaardig. Maar verloor uiteindelijk eentje van iemand die veel lager had.. dus er zit wel risico in. Maar jij doet nu de aanname dat je alleen maar tegen lagere komt te spelen.

Wij hebben overigens ook geen eigen zaal of kantine, moeten beiden huren, kantine is altijd verlies voor ons bij huren... maar toch hebben we het altijd heel gezellig. Soms blijven we met een beperkt groepje nog erg lang hangen (langer dan de kantine gehuurd is, maar dat is schijnbaar geen probleem).

Overigens is het bij ons ook wel eens zo dat niet iedereen blijft hangen, simpelweg bv (een teamgenoot) die moet soms om 23.00uur starten met haar werk en moet dan ook soms zorgen dat ze al haar wedstrijden snel gespeeld heeft. Vaak zijn we meestal pas klaar rond 23.30uur, dan is zij uiteraard al weg.

ps. als je nu zo hoog in de G zit, heb je ook maar heel weinig punten nodig om weer in F te komen. Dus elke punt is er eentje dan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dan ben jij echt flink bezig geweest met je rating. Zo erg ben ik er niet mee bezig geweest. Ik heb minstens 3 seizoenen te laag gespeeld, dus ik herken veel van in je eerste alinea. Dat was echt sprokkelen en als je dan een keertje per ongeluk verliest ben je gelijk al je gesprokkelde ratingpunten weer kwijt. Die haal je dan in dat seizoen niet meer op omdat je tegen allemaal veel lager speelt.

Echter als ik nu met mijn huidige rating (iets boven de 950) bij toernooien etc wordt ingedeeld stemt mij dat echt niet vrolijk.
Ik had vorig jaar rond de 1080, dus kun je nagaan hoe diep ik ben gekelderd door een heel slecht seizoen waar ik mentaal en qua spel niet in vorm was.

Nu speel ik echt weer zoals jaren geleden. Zit qua niveau denk ik zelfs tegen de 3e klasse aan, want ik heb de afgelopen toernooien van 3e klassers gewonnen en daar ook spannende wedstrijden tegen gespeeld.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik ben in 2018 begonnen met tafeltennis en in het begin was ik natuurlijk vooral bezig met het leren van tafeltennis en totaal niet met rating. Ik kwam in een 6de klasse team waar ik ook duidelijk in hoorde toen. Mijn 4de seizoen kreeg ik kans (2 teams die samensmelten) om 5de klasse te spelen rond deze periode ben ik gaan switchen naar lange noppen op BH. Maar ik kon er nog onvoldoende mee omgaan en haalde slechts 33%
Het seizoen erop weer wat team switches en kwam in weer in de 6de klasse, maar dit keer was ik eindelijk gewend aan het materiaal en haalde 100% in slechts een halve competitie (corona kwam al om de hoek kijken).

Toen begon nog een corona seizoen waar ik niet eens aan spelen toekwam... seizoen daarop kwam weer in de 5de klasse uit en speelde ik toernooien waarmee rating omhoog ging, 5de klasse haalde ik ondertussen ook 80%, dus ik wilde wel graag hoger komen te spelen (wij hanteerden een beetje de regel 80% + betekent dat je ook een klasse hoger kan spelen). Maar seizoen erop weer 5de klasse. Toen haalde ik 83% en seizoen erop kreeg ik kans om met weer een andere teamsamenstelling 4de klasse te gaan spelen. Slechts 50% haalde ik, maar toch tevreden. Daarna een seizoen 3de klasse en ook daar haalde ik 50% en nu 2 seizoenen 4de klasse met 70% en 78%, echter als team gepromoot. Dus dit keer weer 3de klasse gaan spelen. Ik probeer nu meer dan 50% te halen dan ben ik tevreden.

Ergens gaandeweg Wizzy ben ik inderdaad erg bezig geweest met die rating omdat ik anders niet richting de 5de en later ook niet richting die 4de klasse kon, terwijl voor mij het duidelijk was dat ik daar naar toe moest om er meer plezier uit te halen (de verlieswedstrijden waren namelijk ook meestal omdat ik met griep stond te spelen of privé zulke heftige dingen had meegemaakt dat ik me niet kon concentreren).
En ik merkte gaandeweg dat ik juist de uitdaging om tegen betere spelers te spelen, dat daar mijn plezier vooral in zit. Daarom viel ik ook gedurende de competities wel eens in in hogere teams als het kon. Dat leverde ook wel eens wat rating punten op en bevestigde ook dat ik prima hoger zou kunnen spelen (invallen was in de 2de en de 1ste klasse namelijk).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Mooi om heel je tafeltenniscarriere te lezen TwoFace. Die van mij is een stuk langer, maar wellicht wel leuk om te delen.
In 1990 ben ik begonnen met tafeltennis. Ik maakte destijds de overstap van voetbal naar tafeltennis. Al vrij snel ging ik competitiespelen. Destijds in de jeugd begon je in de welpen, daarna kadetten en als laatste junioren. Ik speelde lang met teamgenoten die beter dan ik waren. Om toch mee te kunnen heb ik toen ook een paar seizoen met het batje van de coach gespeeld met een kant noppen (destijds backhand kant), zodat ik toch wat kon winnen want spelers waren dat niet gewend.

Op een gegeven moment hadden ze voor dat jeugdteam betere nieuwere spelers, dus ik kwam in een ander team met een speler die ook goed was. Alleen de 3e speler was ieder seizoen wel een probleem. Om een 3e speler erbij te krijgen en meestal was die persoon ook nog eens zwak. We hebben zelfs seizoenen met zijn tweeën gespeeld waardoor we iedere keer al met een 0-3 achterstand begonnen. Toch werden we ondanks dat ook nog wel eens kampioen. We waren samen een zo goed als onmogelijk te verslaan bij het dubbelen zo goed waren we op elkaar ingespeeld. Ik plaatste strak, de bal kwam hoog terug en hij mepte ze vervolgens af.

De overstap naar de senioren maakte ik vrij laat. Dit kwam ook doordat ik dispensatie kreeg voor de wat jongere jeugdspeler waarmee ik samen speelde. Uiteindelijk maakte we daarna gelijktijdig de overstap naar de senioren. Ik ging 6e klasse spelen en hij 4e klasse. Na een paar seizoenen 6e klasse of 5e klasse spelen ging ik hoger spelen.

Ik kwam in 4e klasse team terecht en was daar destijds zo’n 20 jaar de zwakkere speler (destijds was de 4e klasse een stuk pittiger dan nu het geval is, immers minder mensen spelen nu tafeltenniscompetitie dan destijds). Vanaf 2010 is alles terug te vinden op de TT-app, wat wel handig is. De samenstelling van het team veranderde wel eens, maar we draaiden vrijwel ieder seizoen bovenin mee en werden ook wel eens kampioen in de 4e klasse waarna we het volgende seizoen in de 3e klasse degradeerde. Daar had ik zelf namelijk destijds niets in te zoeken. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om een seizoen lang niets te winnen in de 3e klasse.

De laatste 5 jaar stopten helaas de betere spelers van het team met competitie spelen waardoor er spelers van een team onder bij mijn team kwamen en een paar mindere spelers. Ineens werd ik na jarenlang de mindere speler te zijn geweest de kopman van het team. De 4e klasse was ondertussen wel een stuk zwakker geworden en meestal haalde ik rond de 67%, maar doordat mijn teamgenoten nu zwakker waren was het altijd knokken om erin te blijven. Een seizoen kwamen we goed weg en hadden we precies 1 punt genoeg. Echter het kon niet uitblijven dat het een keertje mis ging en dat gebeurde een paar jaar geleden dan dus ook. We zakte af naar de 5e klasse. Hierin werden we gelijk bijna kampioen, maar ieder seizoen was er net een team beter (ze zeggen wel eens je wordt kampioen op basis van hoeveel wedstrijden de slechtste speler van het team er wint).

1 jaar geleden ontviel ons helaas een zeer gewaardeerde clubgenote. Zij speelde een team onder mijn team. De teams bestonden beide uit 3 spelers, dus dat was krap. Uit nood werden toen de teams samengevoegd. Ondanks dat mijn team 4e klasse had gekregen (bij aanvraag) gingen we toch 5e klasse spelen omdat het voor de andere 4e klasse te hoog was. Ik raakte dat seizoen mijn motivatie voor de competitie kwijt en heb toen een paar thuiswedstrijden meegedaan. Daarna ben ik overstapt qua competitie bij de club in de buurt waar ik inmiddels 10 jaar lid van was. Echter dat was dus afgelopen seizoen een ramp ivm het niet snel genoeg kunnen wennen aan nieuw materiaal en ik denk achteraf gezien ik het mentaal ook nog niet allemaal op een rijtje gehad. Achteraf gezien had ik wellicht beter een seizoen geen competitie kunnen spelen. Al die jaren heb ik onafgebroken competitie gespeeld en eigenlijk is dit buiten de coronaperiode het eerste seizoen dat ik geen competitie speel in bijna 35 jaar.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jeetje, wat een geschiedenis Wizzy. Leuk om te lezen ook. Best veel overeenkomstige ervaringen, zoals het kopman zijn van een team, maar als team niet goed genoeg zijn om in de klasse te kunnen gaan spelen waar jezelf eigenlijk thuis zou horen op dat moment.

Wij hebben een seizoen ook een speler in het team gehad, die helaas bijna altijd kon... want uit 6 wedstrijden haalde hij toen ook welgeteld 0 punten... ook voor de persoon zelf niet leuk natuurlijk. Ook wel eens jeugdspeler in het team gehad, die nagenoeg hetzelfde had (dat zelfs in de 6de klasse nog), maar die jongen was gewoon helemaal overstuur op gegeven moment omdat hij wel de druk voelde om punten voor het team te pakken. Best wel sneu voor hem, stopte na dat seizoen ook helemaal met tafeltennis.

Over de gehele breedte is denk ik de sport wel minder sterk geworden inderdaad. Dat hoor ik wel eens vaker van spelers die al tig jaren spelen... toch zie ik ook wel eens het team boven struggelen... een team wat eigenlijk toen ik net begon altijd prima meedraaide in de eerste klasse, zelfs een keer promoveerde, maar dat team toch momenteel hun best moet doen om in de 2de klasse te blijven, terwijl het niveau eerder beter lijkt dan slechter bij hen. Misschien fluctueert het wel heel erg per seizoen.

De totale sterkte heb ik ook geen invloed op, wel op mijn eigen spel, dat groeit nog elk seizoen, ik probeer steeds bij te leren en beter te worden. Ik merk wel dat ik zo langzaam aan tegen mijn eigen beperkingen aan begin te lopen (BH doorontwikkelen gaat erg moeizaam). FH wordt ik nog steeds beter en kan ik me prima meten met betere spelers.

Zelf zit ik nu ook sinds kort met de tweestrijd.. blijf ik bij vereniging A of ga ik overstappen naar vereniging B.... Ik ben ooit begonnen bij vereniging A vanwege de simpele reden dat de trainingsavond mij beter uitkwam (trainingsavond van vereniging B kon ik niet omdat mijn zoon toen nog jong was en mijn ex-vrouw die avond moest werken). Qua afstand rijden was beiden exact even ver voor mij.
Ondertussen woon ik in de plaats van vereniging B, gescheiden en mijn zoon is beide avonden niet bij mij, plus oud genoeg dat hij niet eens met papa wilt zijn op dat moment (puber). Nu naar vereniging B 3 minuten op de fiets en 15-20 minuten met de auto naar vereniging A.

Ik speel nog competitie bij vereniging A, vind de vereniging gezellig (blijven meestal wat drinken na de competitie, doen wel eens wat anders samen zoals poolen/uit eten etc). Speel daar nu 3de klasse en heb een leuk team. Om die reden wil ik er ook niet weg.
Maar ik weet dat alles altijd eindig is, dus ga ik denk ik maar gewoon aankijken hoe het bij vereniging A blijft lopen. Ik verwacht namelijk dat van het team boven ons binnen nu en max 2 jaar een speler zal stoppen (de man is flink op leeftijd en begint echt slechter te spelen, rating zakt ook langzaam steeds wat en ik vermoed dat hij niet een team lager wil spelen (maar qua rating zit er nog maar 101 punten tussen hem en onze hoogste rating speler, die elk seizoen meer punten heeft en dan mogelijk promoveert naar dat team).

Mocht dat gebeuren valt er bij ons weer een speler weg... dan zou het wel eens op kunnen houden, want ik moest al afgelopen 2 seizoenen lopen zoeken en smeken dat er meerdere personen aan ons team zou worden toegevoegd. Dat is gelukt, maar allemaal spelers die maar af en toe kunnen. Afijn, nog niet aan de orde, maar ik kijk altijd vooruit.

Natuurlijk kunnen zich weer nieuwe spelers aandienen, maar er is al jaren geen nieuwe aanwas meer op het gebied van senioren competitie spelers, een eendagsvlieg daargelaten.
Bij vereniging B spelen ze met een team in de 3de klasse, waarbij 1 speler eigenlijk meer 3de klasse/2de klasse materiaal is en de rest middelmatig 4de klasse spel hebben. Dat team moest eigenlijk 4de klasse spelen, maar is samen met nog 11 teams (zo heb ik begrepen) doorgezet naar de 3de klasse omdat de verdeling tussen 4de en 3de klasse heel ongelijk was anders.

Zij zijn echter maar met '3 man' en dus ook een uitdaging om elke wedstrijd mensen te kunnen opstellen.... Ze willen heel graag dat ik bij hen kom spelen, maar op dit moment kan ik dat in mijn ogen überhaupt niet maken. Overigens ook heel gezellig bij hen, maar wel anders. Zij hebben overigens wel een eigen kantine, maar geen eigen zaal... ook best bijzonder

Stiekem hoop ik dat ze bij vereniging B DUO gaan spelen, dan zou ik volgens mij daar ook DUO kunnen gaan spelen en blijf ik regulier spelen bij vereniging A.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ook een mooi verhaal TwoFace. In mijn verhaal ben ik nog aardig wat vergeten.
8 jaar geleden ben ik dus bij de club waar ik 10 jaar lid van was een paar seizoenen reserve gaan spelen in de competitie in de 4e klasse. Niet uit mijzelf overigens, maar omdat ze het vroegen aan mij want ze zaten krapjes met hun reserves. Die club wil dat een team altijd uit minstens 4 personen bestaat en dus altijd of een extra persoon heeft of dat er minimaal 1 persoon reserve staat. Dat kon ivm het een andere afdeling betreft. Uiteindelijk heb ik in een seizoen zelfs maar liefst 4x ingevallen. Ook had ik een seizoen waar ik maar 1x inviel, maar ze wel alle 3 won. Ik heb daar dus heel het seizoen bovenaan gestaan bij de procenten… lol… Ik woon hier trouwens op slechts 5 minuten vanaf en dat is gelijk ook de reden waarom ik het best zuur vind dat ze mijn lidmaatschap hebben opgezegd. Ik speel daar eigenlijk voornamelijk vanwege de afstand en dat een dag mij daar wel lekker uitkomt. Qua tegenstand is redelijk. Er zit niet veel boven mij. Wel zijn er veel recreanten, maar de meeste hebben niet echt een goed niveau en win je makkelijk van. Bij mijn club waar ik 35 jaar lid van ben is anders, daar heb je een groepje van mijn niveau waarvan er een paar wel iets minder zijn. Daarnaast heb je 2 teams die promotie/hoofdklasse spelen. Die spelers zijn voor mij natuurlijk een grote uitdaging, maar speel ik best graag tegen.

Qua spel ben ik ook enorm veel veranderd. In de jeugd was mijn FH veel sterker dan mijn BH. Ik begon zoals veel spelers met 2 kanten Varispin, vervolgens werd het Sriver (in ieder geval de FH) in de jeugd. Na de jeugd ben ik wat meer gaan experimenteren met rubbers. Met name op mijn FH heb ik er verschillende gehad. Wel andere dan op mijn BH want daar ging ik voor controle en veel spin. BH heb ik heel lang met Tackiness D en Andro rasanter powersponge gespeeld. Die laatste is helaas uit productie genomen. Nog steeds vind ik dat onbegrijpelijk want ik weet dat die veel verkocht werd aan allrounders (want dat ben ik toch wel). Na een uitstapje naar Rakza 7 soft op beide kanten ben ik nu weer terug bij Andro. Ik merk dat die rubbers voor mijn gevoel het meeste spin (in ieder geval het soort spin wat ik graag speel, bolle hoge spinballen) genereert. Mogelijk dat ik met de FH nog wel een keer een ander merk ga proberen, maar bij de BH blijf ik voorlopig bij Andro.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 21 jan 2025, 17:03 Ook een mooi verhaal TwoFace. In mijn verhaal ben ik nog aardig wat vergeten.
8 jaar geleden ben ik dus bij de club waar ik 10 jaar lid van was een paar seizoenen reserve gaan spelen in de competitie in de 4e klasse. Niet uit mijzelf overigens, maar omdat ze het vroegen aan mij want ze zaten krapjes met hun reserves. Die club wil dat een team altijd uit minstens 4 personen bestaat en dus altijd of een extra persoon heeft of dat er minimaal 1 persoon reserve staat. Dat kon ivm het een andere afdeling betreft. Uiteindelijk heb ik in een seizoen zelfs maar liefst 4x ingevallen. Ook had ik een seizoen waar ik maar 1x inviel, maar ze wel alle 3 won. Ik heb daar dus heel het seizoen bovenaan gestaan bij de procenten… lol… Ik woon hier trouwens op slechts 5 minuten vanaf en dat is gelijk ook de reden waarom ik het best zuur vind dat ze mijn lidmaatschap hebben opgezegd. Ik speel daar eigenlijk voornamelijk vanwege de afstand en dat een dag mij daar wel lekker uitkomt. Qua tegenstand is redelijk. Er zit niet veel boven mij. Wel zijn er veel recreanten, maar de meeste hebben niet echt een goed niveau en win je makkelijk van. Bij mijn club waar ik 35 jaar lid van ben is anders, daar heb je een groepje van mijn niveau waarvan er een paar wel iets minder zijn. Daarnaast heb je 2 teams die promotie/hoofdklasse spelen. Die spelers zijn voor mij natuurlijk een grote uitdaging, maar speel ik best graag tegen.

Qua spel ben ik ook enorm veel veranderd. In de jeugd was mijn FH veel sterker dan mijn BH. Ik begon zoals veel spelers met 2 kanten Varispin, vervolgens werd het Sriver (in ieder geval de FH) in de jeugd. Na de jeugd ben ik wat meer gaan experimenteren met rubbers. Met name op mijn FH heb ik er verschillende gehad. Wel andere dan op mijn BH want daar ging ik voor controle en veel spin. BH heb ik heel lang met Tackiness D en Andro rasanter powersponge gespeeld. Die laatste is helaas uit productie genomen. Nog steeds vind ik dat onbegrijpelijk want ik weet dat die veel verkocht werd aan allrounders (want dat ben ik toch wel). Na een uitstapje naar Rakza 7 soft op beide kanten ben ik nu weer terug bij Andro. Ik merk dat die rubbers voor mijn gevoel het meeste spin (in ieder geval het soort spin wat ik graag speel, bolle hoge spinballen) genereert. Mogelijk dat ik met de FH nog wel een keer een ander merk ga proberen, maar bij de BH blijf ik voorlopig bij Andro.
Aanrader voor jou is misschien de TSP Ventus Soft of de TSP Ventus Speed. Ik heb ze beide en beiden spelen erg prettig, veel grip en als je wilt veel snelheid. Waarbij uiteraard de Speed ietsje meer basis snelheid heeft. Ik ben eigenlijk ook een ALLround speler, al neig ik met FH naar aanval en met BH naar verdedigen.
Experimenteren doe ik al vanaf mijn eerste seizoen. Ik begon met een of ander Donic Waldner standaard frame met rubbers. Dat ze bij ons aan beginners aanraden. Maar ik had enorm moeite met de bollere vorm aan de bovenkant van het handvat. Daar kan ik niet fijn mee spelen. Dus ging ik zelf experimenteren (ik was toen al een regelmatige ALI besteller) en het frame wat ik toen als eerste zelf heb gevonden, speel ik nu weer competitie mee want het is echt een superfijn frame (Yinhe Y-13). Ondertussen de Ventus erop op FH en BH is zelfs het originele noppenrubber waar ik ooit mee begon met de noppen (DHS Cloud en Fog III) dat rubber heeft ondertussen ook op andere frames van mij gelegen, maar ligt nu weer op het originele frame hahaha (is dus wel rond de 5-6 jaar oud nu).

Wil ik wat meer verdedigend spelen heb ik nog de Dr. Neubauer Bulldog liggen, daar kan ik makkelijk naar schakelen, alleen liggen daar op dit moment niet al te fijne rubbers op (versleten/ half kapot etc).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 21 jan 2025, 17:11 Aanrader voor jou is misschien de TSP Ventus Soft of de TSP Ventus Speed.
Er zijn vast nog wel in shops en op eBay van die oude TSP-rubbers te koop. Maar sinds 2021 is TSP overgenomen door Victas. Het is dus aan te raden om dan de Victus-variant ervan te nemen, omdat de TSP-rubbers op enig moment van de LARC af gaan.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Weer opgegeven voor een toernooitje redelijk in de buurt. Soort van gemeente kampioenschappen. Alle clubs uit de gemeente zijn uitgenodigd om mee te doen. Iedere gewonnen set is dan een punt voor je club en dat wordt volgens mij ook nog in verhouding berekend. Dus als je met minder mee doet dan een andere club, dan maak je toch kans om het te winnen. Efin, ik heb hier wel eens eerder aan meegedaan en toen was ik de enige van mijn club. Dat was wel grappig tijdens de einduitslag.

Verder is het natuurlijk vandaag een dag met dubbele gevoelens. Na bijna 35 jaar geen competitie spelen is toch wel een apart gevoel. Soort van leeg gevoel, maar ja de club van de opzegging gaat het nog wel merken want overal waar ik kan zal ik ze negatief benoemen. Overigens ben ik daar niet de enige in. Iemand die daar is weggegaan denk er ook hetzelfde over en dat is dat er gewoon geen goed bestuur zit. Niet bekwaam.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Vandaag de eerste wedstrijd in regulier (duo was verzet).
We moesten uit. 2 spelers rond de 1200, 1 rond de 1300.
Onze opstelling was zonder frankie. K en ik rond de 1250, T heeft 1030.
Eerste wedstrijd 1-0 achter.
Ik mocht als 2e spelen. 1e set won ik redelijk ok. Hij moest erg wennen aan de noppen. 2e set maakt ik te veel fouten en won hij. 3e set won hij ook want ik speelde zooooooooooooooooooo slecht. Gewoon spinnen of afslaan met de forehand .. allemaal mis. Moest mezelf tot de orde roepen.
4e set won ik met 4-11 en de laatste met 8-11. Goed terug gevochten. Ik moet zeggen dat ik wel onzettend veel kant en netballen had. Misschien wel 10 op de wedstrijd. Echt niet meer normaal.
3e wedstrijd ging niet goed voor K. Nog stroef. 13-11 maar daarna 11-2 en 11-4. jammer.
Daarna dubbel. K en ik kunnen goed dubbelen. Dat was te zien. 9-11, 3-11 en 8-11.
2-2 ...
Daarna T die verloor met 3-1
Daarna K die verloor met 3-0
Ik mocht daarna tegen de hoogste rating speler.
O wat speelde ik slecht met de forehand. Hij viel niet heel snel aan, maar speelde alles rustig terug.
Ik maake zoveel fouten dat ik echt boos werd op mezelf. 11-6 en 11-8 achter. Even heel boos naar een andere ruimte ..... waar ben je mee bezig marc .. het hoeft niet hard .. sla in ieder geval de bal op tafel en daarna kijk je maar verder. 3e set was ik minder agressief met de FH. Gewoon rustig terug en goed plaatsen. 10-12 .... 9-11 .... en 9-11 in de laatste gewonnen. Maar was speelde ik slecht. Ik had het niet verdient om te winnen. Was gewoon echt slecht ..... onbegrijpelijk dat ik won.
Daarna K .. het ging steeds beter ... tot de 5e set die hij verloor met 11-2 ......
Daarna speler T en die verloor met 3-0.
Ik mocht de laatste .... Ik moest tegen een jonge jongen die heel goed speelde. Heel snel en goed kon spinnen met de FH en BH. Maar hij had heel veel moeite met de noppen. Ik speelde nog steeds niet echt goed maar goed genoeg. 1-3 gewonnen.

Eindstand 6-4 voor de tegenstander. Waren leuke mensen. Sportief, zelfs na al die mazzel ballen van mij.

Bij de afdelingskampioenschappen was ik 17 rating punten kwijt geraakt, maar vanavond heb ik er 26 terug gepakt.
Rating nu 1264.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 25 jan 2025, 01:24 Even heel boos naar een andere ruimte ..... ...
Oh! Mag dat bij jullie?
In de regels staat toch, dat je tijdens de wedstrijd de box niet mag verlaten?
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

De Box?
Hier gingen we tussen de sets door naar de kantine want daar stonden alle spullen. De 'box' was te weinig ruimte voor stoelen of banken.
En van daar liep ik even naar een andere ruimte (was wel zonder deur overigens :D).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 25 jan 2025, 11:28 De Box?
Hier gingen we tussen de sets door naar de kantine want daar stonden alle spullen.
Is het bij jullie niet gebruikelijk je batje, een handdoek en een flesje water mee in de box te nemen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je tussen de sets de box verlaat, naar de kantine loopt, daar gaat drinken, een babbeltje maakt en dat eind weer terugloopt binnen de ene minuut die je daarvoor hebt (regel B4.4.1.1).
De 'box' was te weinig ruimte voor stoelen of banken..
Dat komt mooi uit, want afgezien van scheidsrechtersmeubilair mogen er helemaal geen stoelen of banken in de box staan (regel B2.3.2)
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het is geen Eredivisie ardane waarbij je het batje op de tafel moet laten liggen tussen de sets door. Die gebruiken ook bakken land de teller om hun handdoeken in te doen.

Ook wordt er geen tijd tussen de sets aangehouden regionaal. Sinds wordt er door een teamgenoot wat tips gegeven en dan begint de volgende set.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 25 jan 2025, 13:08 Het is geen Eredivisie ardane ...
Ja, dat argument hoor je hier ook wel eens in de allerlaagste klassen.
Maar....is het dan in de laagste afdelingsklassen moeilijker om je batje op tafel te laten liggen dan in de eredivisie? En weten ze in de laagste klasse niet zo goed hoeveel een minuut is?

Het punt is: als elke speler zich alleen maar hoeft te houden aan de regels die hij leuk vindt en niet iedereen dezelfde regels even leuk vindt, ontstaat er al snel een gespannen sfeer of zelfs een onwerkbare situatie. Want wat doe je dan als een speler met een wit T-shirt wil spelen? Of als een speler bij een stand van 6-2 naar zijn handdoek loopt om zich af te drogen, en bij commentaar roept "het is toch geen eredivisie"? En wat krijgt een scheidsrechter naar zijn hoofd geslingerd als-ie wel de regels aanhoudt en ingrijpt bij zulke regelovertredingen?
Plaats reactie