Review: Donic Waldner Dotec Hinoki

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Review: Donic Waldner Dotec Hinoki

Bericht door van_doorn »

Beste Mensen,

Ik heb nu 2 weken het Donic Waldner Dotec Hinoki Frame in bezit en ik dacht laat ik mijn bevindingen is posten.

Ik heb het Frame voor 60 euro nieuw kunnen kopen en het kwam keurig verpakt binnen. Het eerste dat me opviel was het handvat. Het is een ontzettend mooi handvat en een stuk groter dan het handvat van Donic Person Dotec OFF. Het handvat van de Person vond ik wat ielig, maar van deze Hinoki is het perfect!

Het gewicht van de Hinoki is 20 gram zwaarder dan de Person. Hij weegt zo rond de 90 gram. De Hinoki Heeft ook een dik slagblad, zo'n 8.5 mm. Dit stoort mij verder totaal niet.

Ik ben begonnen met mijn oude rubbers over te plakken. Op me FH een Donic Desto F1 1.8 en op mijn BH Andro impuls speed 1.8. Het eerste dat me opviel was de snelheid van dit frame. Wow wat een kanon, maar wel goed te controleren.

De eerste spinballen op de forehand gingen er ver overheen, maar na een half uurtje spelen gingen ze aardig goed. Wat me opviel is dat ik met het Hinoki frame veel meer spin in de ballen kreeg dan met de Person. Echter vond ik de Desto F1 toch wat te snel en heb ik een Desto F2 gekocht. Deze beviel me stukken beter. Het is iets minder snel dan de Desto F1, maar heeft verder dezelfde eigenschappen. (vind ik dan) Het enige wat me echt tegen viel van de F2 was mijn service. Normaal een vrij sterk wapen van mij met veel effect, maar met deze F2 kreeg ik er maar weinig effect in en me tegenstanders hadden ze makkelijk terug. Kortom de Desto F2 was het ook niet helemaal.

Vervolgens van een vriend Tenergy 05 1.7 mm geprobeerd. Dat speelde goed vond het alleen iets te langzaam dus heb de 1.9mm van de Tenergy 05 gekocht.

Ik vind Tenergy 05 op Hinoki echt een verademing. Wat een lekker rubber. De eerste ballen die ik sloeg waren gelijk goed. Spinnen, schuiven, kappen, blokken alles gaat zo lekker met dit rubber. Vooral het Serveren beviel me echt goed. Mijn tegenstanders hadden hier echt moeite mee! Ik weet verder niet op de Tenergy voor dit soort frames bedoeld is, maar ik vind het echt heerlijk spelen!

De Andro Impuls Speed is wat mij betreft het ideale backhand rubber. Ik heb er ontzettend veel gevoel mee. Ik kan er heerlijk mee spinnen, blokken, schuiven en serveren. Ook gaf dit rubber dat lekkere *Tok* geluid als ik spin of vlak sla.

Het gewicht van het batje is een stuk zwaarder geworden. Dit komt volgens mij ook door de Tenergy. Dit is volgens mij niet één van de lichtste rubbers. Dit stoort mij verder totaal niet.

Het enige nadeel aan dit frame is de zachtheid. Ik serveerde per ongeluk verkeerd en kwam met me batje tegen de tafel aan (niet eens hard) en er zat gelijk een deuk in de zijkant van het frame. Erg jammer, maar goed niks aan te doen.

Verder is dit Frame echt godelijk! De controle is wat mij betreft echt enorm. Zowel dichtbij de tafel als ver weg! Dit frame zal ik ook zeker blijven houden!

Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen!

Foto's:
Hinoki 1.jpg
Hinoki 2.jpg
Hinoki 3.jpg
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
TheBirdIsTheWord
Beginner
Beginner

Re: Review: Donic Waldner Dotec Hinoki

Bericht door TheBirdIsTheWord »

Dat is wel cool meneer van Doorn, fijn uw ervaringen te lezen.
repo
Beginner
Beginner

Bericht door repo »

Mooie review en fijn frame'pje zo te horen. Speelde vrijdag nog tegen iemand met dit frame en was hem al aan het bewonderen, ziet er mooi uit zeg.

Gaat het trouwens om deze?
Afbeelding

En is dit frame eigenlijk ook geschikt voor linkshandigen?
En verkies je dit frame trouwens boven die Timo Boll ALC die je ook hebt?
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hoi Repo,

Ja dit frame is er ook voor linkshandigen. Ik verkies dit frame denk ik wel boven de ALC, maar vanwege het handvat is de batstand van de forehand meer gesloten en van de backhand meer open. Vooral met blokken met de backhand merkte ik dat. Spinnen op backspin ballen gaat met de backhand daarin tegen weer makkelijker
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

repo
Beginner
Beginner

Bericht door repo »

Ben wel benieuwd hoe een linkshandige speelt.

Maar hou het voorlopig toch bij mijn Timo Boll spirit, en toekomstige ALC. :P
tvo oosterhout
Beginner
Beginner

Bericht door tvo oosterhout »

Dag van_doorn,

Hoe zit het met de service? Geen problemen ondervonden met het vasthouden ervan? Ik doe zelf nog wel is de pendulum service, die lijkt mij totaal niet fijn met dit ergonomisch gemaakte frame. De handeling snelheid om het bat erna weer in de 'normale' positie te switchten lijkt me lastig, maar het kan zijn dat jij dit niet ondervindt en dat ik het verkeerd in beeld! Hoor het graag.
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Hoeveel frames test jij wel niet uit dan? :|
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hoi tvo oosterhout,

Ik heb daar geen een keer problemen mee gehad. Op een 1 of andere manier ging dat gewoon echt perfect. Ik ben zelf met het frame gestopt omdat het handvat de stand van het bat aanpast. Dat vond ik een nadeel met de backhand blok. Ik heb even wat foto's in het start topic gezet. Dan kan je het handvat beter zien.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Plaats reactie