Review Butterfly Primorac OFF -

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
jerrot
Silver Member
Silver Member

Review Butterfly Primorac OFF -

Bericht door jerrot »

Inleiding

Ik heb dit frame gekocht bij de Butterfly shop zelf en was toevallig in de aanbieding en heb het gekocht voor 31,90. Reden dat ik dit frame heb gekocht is omdat mijn andere frame ging barsten en ik frame zocht met toch wat snelheid maar ook genoeg gecontroleerd. Het gewicht van het frame is 85g en is een 5 laags frame. De rubbers waar ik nu mee speel zijn op forehand de Vega Elite van Xiom en een Tenergy 05 FX op de backhand.

Foto’s

Helaas geen foto's de rubbers zitten al op mijn plankje.

Eerste indruk:

Op de 1e indruk ziet het frame er netjes afgewerkt uit, vergeleken met de Andro Super Core Cell ALL die ik hiervoor had voelt het gladder afgewerkt aan en ligt het ook prettiger in de hand.

Batcombinatie:

Hier voor heb ik gespeeld met een Andro Super core cell ALL frame gecombineerd met Yasaka mark V op forehand en Xiom Vega Europe op de backhand. Ook even deze rubbers kort gehad op een Donic Waldner Senso Carbon frame en de Vega Europe toen vervangen voor een Tenergy 05 FX. Dit speelde alleen niet prettig omdat de ballen heel hard deden afstuiten en met name op de Tenergy.

Snelheid:

De snelheid van dit frame is verrassend genoeg niet heel veel sneller dan het Andro frame. Wat vooral opvalt is dat er 2 versnellingen in het frame lijken te zitten waar door je rustig schuiven en passief spel kan spelen maar als je door slaat ook een goede snelle aanval op kan zetten.

Spin:

Dit is een lastig te beoordelen punt voor mij omdat mijn niveau zodanig is dat ik veel met spin speel, de Primorac lijkt voor mij meer effect uit te halen dan uit het Andro frame.

Controle:

De controle vind ik verrassend goed, zeker voor een OFF - frame met 2 tensor rubbers erop. Ik kan redelijk makkelijk passief spel er mee spelen. Enigste waar ik soms moeite mee heb is service ontvangst op de Tenergy omdat ik ze dan nog wel eens te hoog terug geef maar denk dat dit meer aan mij ligt.

Spinnen:

Topspin speel ik niet heel veel maar voor zover ik kan beoordelen zit dit ook wel goed

Schuiven:

Schuiven gaat zeer goed met de combinatie, je kan kort terug leggen met effect, dropshots neerleggen maar ook heel precies plaatsen, met name met de Vega Elite. Het enigste waar je mee op moet letten is dat je wel zelf een kleine beweging moet maken met je pols om goed terug te schuiven, anders kunnen ze het net in gaan.

Blokken:

Blokken gaat zeker makkelijk, dit gaat met de Tenergy iets makkelijker omdat deze iets harder afstuit, de vega elite moet je iets meer de beweging maken.

Serveren:

Serveren is goed af te stemmen op je techniek, ik zelf kan er goed kort en geplaatst mee serveren. De ballen van de Tenergy gaan wel iets langer en zijn ook sneller.

Flex en vibratie

In het frame zit mijns inziens weinig vibratie, soms voel je wat in het frame maar niet storend in mijn ogen.

Overige:

Wat opvalt is als ik de bal raak met de Vega Elite met een smash er een heerlijk krakend geluid klinkt, dit is normaal maar het klinkt wel lekker.

Conclusie:

Ik ga zeker met dit frame verder, in mijn ogen is het een frame waar je alle kanten mee uit kan en ook op lagere en hogere niveau's geschikt is. Ook het feit dat er 2 versnellingen in zitten maakt het een veelzijdig frame.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Plaats reactie