Afgelopen week competitie gespeeld met tour op fh en pro op bh. Eén tegenstander in dit team speelt al twee seizoenen honderd procent gbtb en eerste noordelijke divisie nttb.
Goeie test dus

.
Vooral de tour op fh had ik als variatie een goeie langzame spin opening mee waar hij nog redelijk wat moeite mee had en waarmee ik goed in de wedstrijd kon komen en voldoende variatie had. Heb ook vrij weinig ballen (te hoog en ver) "overschoten" met fh ondanks de max dikte en kon meerdere keren goed het initiatief in de rallye overnemen.
Dankzij die dikte kon ik in wat defensievere situaties topspins ook goed opvangen en dan met genoeg eigen spin teruggeven om niet direkt weggespeeld te worden. Speelde dan ook wel eens wat verder van tafel wat voor een partij op een avond ook prima is.
Blokken ging voor mijn doen ook goed omdat ik hierbij meer topspin in de bal kreeg en dat hielp de bal op tafel te houden. Die bloks gingen dan vaak wat richting een countertopspin.
Serve vind ik de tour wat beter dan de pro.
Pro speelde soms ook wat te wild en zou in 2,0 overall nog wat beter zijn op dit frame denk ik. Ook beter voor serveren met bh denk ik.
Overigens is deze indruk nu met beide rubbers goed ingespeeld en lijm heeft tijd gehad goed te drogen. Minder gedroogd speelde de pro nog wat wilder en minder ingespeeld de tour nog wat vlakker en harder (moeilijker om hogere balafsprong te krijgen bij rustig openen op backspin met topspin).
beide rubbers, vooral tour, is aandacht gegeven aan het kunnen controleren van de bal bij countertopspin wat bij andere tensors in vergelijking met tenergy bijv toch moeilijker is. Dit biedt ook mogelijkheid met topspin wat defensiever/rustiger te spelen zonder direkt ver terug te hoeven. Alleen bij vol doorhalen zijn ze sneller dan bijv rakza door meer power. Verdere spel is controle vind ik zelfs wat beter maar rakza is de katapult wat makkelijker "toegankelijk" en vlak blokken wat beter misschien.
Deze rubbers blokken beter voor wie daarbij graag wat eigen topspin aanbrengt.
Zo nu en dan een schuifbal ging ook prima en had er ook redelijk veel spin mee dan.
Kort en droog serveren, korte ballen steken of flippen allemaal prima. Beste tensors die ik tot nu toe gespeeld heb (nieuw ook de duurste helaas). De meerprijs loont zich zeker niet als countertopspin geen belangrijk element in iemands spel is.
De partij verloor ik in drie games. Eerste game was nog wat wennen aan niveau in combinatie met dit nieuwe materiaal. Tweede won ik en derde verloor ik weer. Deels op (gebrek aan) conditie en kracht bij dit intensieve spel en om dan consistent te blijven. Deels ook omdat hij zijn spel veranderde en zich er meer op richtte mijn spel te ontregelen met steeds heel korte serves. Hieroor moest ik ook meer van voren naar achteren bewegen en dat koste ook extra energie en kracht per rallye.
Volgende keer wat meer durven om ander dan meer het initiatief op te dringen en dan meer op de counter spelen. Daarvoor moet ik dan taktisch meer schakelen en nog wat meer vertrouwd zijn met het batje.
In ieder geval wel een goeie partij mee gespeeld en beide rubbers blijven er daarom eerst op.
(Het hinoki frame is trouwens weer verkocht aan teamgenoot. Dat zou met deze rubbers ook niet kunnen voor mij (maar
wel met 2,0 mm denk ik een goeie combi). Blijft wat mij betreft wel het beste 0ff-/off frame onder veertig euro wat ik de laatste vijftien jaar in handen gehad heb en dat zijn er nogal wat.)