kwaliteit goed, handvat voor mij aan de korte kant,(allebei de frames daardoor neiging naar topzwaar met zwaardere rubbers,is oke bij offensief spel)maar goed speelbaar.Allebei de frames snelheid off, de koto speelt soepeler,wat zachtere aanslag dan de kers. Snelheid van koto iets sneller en lagere afsprong dan bvb OSP Virtuoso(mijn eigen frame). Kers wat harder en direkter, iets minder dwelltime, maar ruim voldoende voor zowel spinspel als smash/blok. Koto meer accent op spin, spint ook makkelijker
getest met diverse soorten rubbers, van klassiek/soft tot hard /modern.
Bij modernere(tensor) rubbers hadden de frames meer variatiemogelijkheden in spin/speed, waarbij de kers wat strakker stuurde.(vlakkere baan)
Koto kon dan meer variatie in spin geven, was ook eenvoudiger om bol te spinnen.Maar ook dan ruim voldoende power om killerspin te maken, hoek iets meer sluiten dan kers,kwestie van kleine aanpassing in slag/batstand.
In alle aspecten een ruime voldoende,en zeker meer feedback dan fabrieksframes.De kers voelt voor mij als een betere versie dan bvb stiga off classic. De koto als een Virtuoso+(door de hogere snelheid dan de V en iets stijver.)
Applaus voor de maker.
Mocht iemand interesse hebben, ze zijn te koop, voor een heel schappelijke prijs. 25 per stuk euro is echt een koopje.
groet,
hans.