OSP Virtuoso te koop/verkocht

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
Gesloten
mepper59
Silver Member
Silver Member

OSP Virtuoso te koop/verkocht

Bericht door mepper59 »

verkocht VERKOCHT

OSP Virtuoso holrond,ook geschikt voor wat grotere handen. 91 gram perfecte balans(niet topzwaar zelfs niet met zware rubbers)In goede staat.
Hele kleine splinter eraf op BH rechtsboven.
Prijs 52,50 euro inclusief verzenden.

Mep ze :)
verkocht
Laatst gewijzigd door mepper59 op 09 jul 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MDP
Super Member
Super Member

Re: OSP Virtuoso te koop

Bericht door MDP »

Is het mogelijk om enkele foto's te nemen?
Tenergy80 1.9mm
custom frame 68g
Xiom Vega Pro 2.0mm
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Ga mjn best doen,ff hulp vragen aan mijn vrouw.... :)

volgens mij kan ik het zelf... :P
unnamed.jpg
unnamed.jpg (9.43 KiB) 8673 keer bekeken
2014-06-12 17.32.10.jpg
2014-06-12 17.32.10.jpg (95.02 KiB) 8673 keer bekeken
met mijn camera...
bij pen is klein splintertje af(BH)maar alleen toplaag, niet kernlaag.
Laatst gewijzigd door mepper59 op 12 jun 2014, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

In vorige nu twee fotoos. :)
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Is dit frame nou echt veel beter dan een BTY Primorac OFF- ? En ik neem aan dat dit frame voor spelers van een hoger niveau is dan 5e a 6e klasse. Ik lees wel veel goeds over dit frame maar vind het nogal prijzig om de gok te wagen....
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hi Jerrot,

Heb een tijdje de Primorac en De virtuoso gehad en ik vind de virtuoso een stuk fijner dan de primorac. De virtuoso is ook off- en prima geschikt voor alle klassen. 52,50 is ook een prima prijs :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

De vraag is best lastig want bij ideaal raken van de bal zijn alle frames bijna even goed denk ik. In gedachten raak je elke bal misschien perfect en maakt het dus ook geen verschil.
Praktijk is niet zo ideaal. Tov het ideale raakpunt of wat je in gedachten hebt zit altijd wel een kleinere of grotere afwijking en dan vallen kwaliteitsverschillen op door de betere consistentie van de framesnelheid over het batoppervlak.

Als een frame naar de zijranden toe meer afwijkt qua snelheid geeft dat ook meer afwijking van de afspronghoek (throwangle) die mee in de gedachte zit.
Met mindere kwaliteit frames is dat ook te bereiken met een andere bouw (bijv carbon) maar dan wordt het frame in zijn geheel offensiever en neem je een net zo offensief frame van betere kwaliteit dan geldt weer hetzelfde verhaal.
Oa daarom kom je in reviews vrij weinig klachten tegen over de prijs.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

;) Sluit me aan bij marc, voor mij was ook de consistentie een groot plus, kwam zelf ook af van een primorac . En dat is een prima frame(zeker als die wat zwaarder is,had 85 gram) maar de kwaliteit en de balans van de V is echt onovertroffen,waardoor voor mij meer feedback en 'vastere" slagen.En zowel met spin als speed meer versnellingen en een hogere eindsnelheid zonder inleveren van controle.
Zoals je ziet kan ik iets heel goed verkopen.... :D Maar zonder dollen, Jeroen als je twijfelt krijg je van mij teruggeef garantie ovb van netjes behandelen uiteraard.Ik weet zeker dat je aangenaam verrast zult zijn. :)
mep ze
P.S hoe speelt de xiom max?
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Gewoon kopen Jeroen, ik heb de stap 1,5 jaar geleden ook gedaan en wou dat ik dat 10 jaar eerder had geweten. Je bent vanaf dit frame klaar met het zoeken naar een goed frame, dus geeft uiteindelijk mindef uit. De meeste rubbers zijn goed te combineren met dit frame. Snelheid en controle is goed in balans. Een keurig frame voor een nette prijs. Pas wel op dat je niet verslaafd aan OSP raakt, want dan word het wel weer een dure hobby
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

;) TJa hobbies zijn meestal niet gratis...en ik spreek uit ervaring. :)
Denk dat ik ruwweg in mijn hele carriere als pingponger 5000 euro heb besteed, misschien nog wel meer.
al die rubbers en frames en schoenen en shirts en tassen en sokken en trainingspakken en shorts en zweetbandjes en sportsteunzooltjes(maar die tellen niet echt,had ik toch nodig.) plus de consumpties,contributie, als ik het zo opschrijf denk ik eerder aan 10000 euro, gedeeld door 39 jaar is ongeveer 250 euro per jaar. Valt nog mee.Dus het zal wel meer geweest zijn,15000 /39 is 385 euro per jaar komt meer in de richting.
Maar onbetaalbaar veel plezier en ervaringen.
:D :D :D
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hmm jullie zijn in ieder geval allemaal al heel positief en zal eerst wat rubbers of frames moeten verkopen want heb tegenwoordig helaas niet zo een ruim budget meer en heb nog nooit duurdere frames dan 40 euro gehad :p

Zit nog wel met een paar vragen:

Zit er veel meer spin en snelheid in dit frame dan mijn Primorac, want heb al een Vega Elite 1.8 en 2.2 nu dus wordt misschien overkill

Is de controle ook goed want ik ben een speler die eerst verdedigend opvangt en daarna contra wil overnemen en moet er ook goed mee kunnen schuiven.

En welk soort rubbers matchen het beste voor dit frame ?

Sorry voor al de vragen maar voor mij is het best een bedrag om een gokje mee te nemen ;-)
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

mepper59 schreef:;) Sluit me aan bij marc, voor mij was ook de consistentie een groot plus, kwam zelf ook af van een primorac . En dat is een prima frame(zeker als die wat zwaarder is,had 85 gram) maar de kwaliteit en de balans van de V is echt onovertroffen,waardoor voor mij meer feedback en 'vastere" slagen.En zowel met spin als speed meer versnellingen en een hogere eindsnelheid zonder inleveren van controle.
Zoals je ziet kan ik iets heel goed verkopen.... :D Maar zonder dollen, Jeroen als je twijfelt krijg je van mij teruggeef garantie ovb van netjes behandelen uiteraard.Ik weet zeker dat je aangenaam verrast zult zijn. :)
mep ze
P.S hoe speelt de xiom max?
Hey mepper,

Ik heb hem nog niet uit kunnen proberen, paar weken terug weer gevallen bij de motorcross dus had weer last van mijn voet, morgenavond hopelijk een keertje spelen er mee. Hoe bevalt bij jou de P7 en de tackiness ? PS wat zijn trouwens de afmetingen van het frame want dan weet ik of ik mijn rubbers over kan plakken.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Hee jeroen, de P7 is een blijver, heerlijk rubber,kan er alles mee en pluspunt is de makkelijke overname van backspin en de eigen spinongevoeligheid.Vergeleken met de Vega Europe/Rasant is die beter beheersbaar voor mij, minder katapult,minder snel. Combi met Ultimate is echt geweldig kan er veel spin mee genereren,ook met service en bij een schuifbal, maar ook vlak houden, prettig.
De tackiness deed wat ik verwachte maar net effe te traag dus nu de MUsa (wat in feite ook een soort Mark V is)alleen de toplaag is iets stugger,maar daar hebben we olie voor :)
Heel misschien stap ik nog eens naar 2.0 voor de P7, maar voorlopig niet, eerst frame inspelen.
voelt mooi zo.
zoals Danny wenste, rust en plezier gevoel is wat deze combi me geeft.Ben benieuwd in september ,ga duo spelen.
Hoop dat je voet goed geneest, gebruik je arnica? dat werkt goed tegen kneuzingen e.d.
maat Virtuoso 150x158(Medium)
groet
mep ze.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Hoi Jeroen,
antwoord
ja de V heeft meer(eind-) snelheid en meer spin, deels natuurlijk afhankelijk van je techniek.Maar door de hogere stabiliteit vgl met een standaard primorac(geen japan-uitvoering want die zijn echt beter) heb je meer stappen tot je beschikking. en zeker meer feedback./lees controle
Heb er met vanalles op gespeeld en alles is goed speelbaar.maar de kracht zit hem vooral in de spinmogelijkheid met tensor rubbers, al speelde de MarkV 2.0 goed, de power bij topspin haal je uit een tensor.Je hebt al een elite 2.2 en 1.8, dan zou ik gezien je huidige nivo de max even niet gebruiken en de 1.8 op je FH spelen. BH dan een 1.7/1.8 bvb gewo airtec fx oid Heb zelf de eerste keer gespeeld met friendship super soft 2.0 FH/BH, kost weinig en is prima rubber(zie topic mank 729/hinoki)zeker op BH .
Hoop dat je hier iets mee kan,
groet
mep ze.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Kwaliteitsverschil en feedback is moeilijk uit te leggen omdat het bij ideaal raken qua dikte en raakpunt niks uitmaakt. In gedachten raakt elke speler elke bal altijd ideaal maar in praktijk natuurlijk niet. Goeie feedback geeft dan helderder aan wat de afwijking is tov van wat iemand in gedachten had met een slag. Het wijst wat dit betreft preciezer een foute inschatting van de bal aan. Daardoor kan de timing en het raken van de bal wat meer aangescherpt en dat leidt daadwerkelijk tot wat beter raken en zo ontstaat dus meer controle. De feedback werkt zo wat als trainingsstimulans.
Bij offensievere frames is dit nog meer cruciaal omdat die minder vergevingsgezind zijn voor minder goed en precies raken.
Daarom valt de controle met zo,n Martin frame waar Danny nu mee speelt, dankzij de goeie kwaliteit feedback ook nog best mee. Het verschil in controle met mindere frames van zelfde kaliber is nog groter als bij de virtuoso en een vergelijkbaar frame.
Controle is meer dan vergevingsgezindheid en vergevingsgezindheid is minder nodig bij wat preciezer raken daar komt het op neer.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: OSP Virtuoso te koop/verkocht

Bericht door mepper59 »

FRAME is verkocht. Mag slotje op
Gesloten