OSP Ultimate last part

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
mepper59
Silver Member
Silver Member

OSP Ultimate last part

Bericht door mepper59 »

Heb nu het frame bekleed met getunede musa(=licht tensor effect)2.0 op FH en adidas sonic(is nog niet te koop , en zal andere naam krijgen ivm copyright van Donic :D )getuned 1.8 relatief harde spons(47) op BH.
Dit is precies de middenweg tussen echte tensors(vega) die erg veel katapult hebben en standaard ongetunede allround rubbers (a la sriver oid) die ,zeker op dit frame, erg lineair zijn.
Dit is mijn setup voor komend seizoen, speelt heerlijk gecontroleerd en genoeg spin/speed .
Succes allemaal, mep ze
:)
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: OSP Ultimate last part

Bericht door mepper59 »

Okee, je hebt adhd of niet... ;)
De Musa speelde toch wel behoorlijk te snel na tuning,wel veel spin maar ook veel voorwaartse snelheid. dus effe stapje terug. Nu de sonic 1.8 op FH en sonic 1.6 op BH.(wel getuned,maar minder dan de Musa)Dat is dus een instinkertje, alleen thuis tegen de muur oefenen... :D Op tafel gaat het gewoon sneller :P
Deze combi is nog iets rustiger, Ultimate frame is toch snel zat.
Dus hiermee verder trainen.
Op naar de 1e Duo-wedstrijd,half september.
Mep ze :)
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: OSP Ultimate last part (never say never)

Bericht door mepper59 »

Toch weer terug naar de musa 2.0 op fh, net even wat boller en zachter en de 1.8 op de bh speelt ook iets makkelijker dan de 1.6.Tilt de bal net wat simpeler over het net als ik stapje terug doe, wat toch vaak voorkomt. :)
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Het blijft een zoektocht, de juiste combinatie. En wat vandaag perfect is is morgen weer anders. Ik lijm zelf met fotolijm, en kan de eerste paar dagen een aardig oordeel geven, maar een week naar het plakken is de combinatie toch net weer even anders. Loop jij daar ook tegenaan? Je frame wel naar tevredenheid? Ik heb kort (tekort) de Martin getest maar toch terug naar mijn virtuoso. Ik heb er 1 van 86 en 1 van 89 gram. Zelfs dat geeft al een merkbaar verschil. Bij de zwaardere kan je harder en agressiever spelen. De lichtere spint met meer effect en geeft meer feedback . Momenteel speel ik het liefst met de 86 gram uitvoering.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

hoi danny,
wat je zegt het blijft toch effe zoeken,ook doordat ik zelf heel verschillend in mijn (bruine... :) vel steek.
merk nu dat de V toch iets soepeler speelde ,de U is uiteraard nog niet ingespeeld, maar heb toch het gevoel dat die voor mij toch te snel is/wordt en ik moet toch harder werken met spinnen en dat doe ik toch meer als ik dacht.De vlakke slagen gaan ook echt harder en strakker De V en ook de EX hadden meer reserve in snelheid, maar ja dat is ook afhankelijk van de rubbers. Ga toch nog weer stap terug in hardheid,
nu eerst vega europe 2.0 fh en tenero 1.8 bh, t,is een ouwe vega dus de ergste bounce is er wel uit, maar met de lineaire Ultimate komt dat misschien beter uit.
Sla toch nog gauw te hard over tafel, vandaar iets zachtere rubbers. Heb bijna 30 jaar met 5 laags gespeeld, dus het kan ook zijn dat het daar weer op uitdraait als ik het "gevoel" voor lengte blijf missen.Ze zeggen wel eens dat je een oude hond geen nieuwe kunstjes kan leren en oude bomen niet verplanten.... :D
Heb ook nog goede oude sriver 1.9 liggen, die wordt de volgende als de vega niet voldoet, wel ff tunen, plus olijfolie toplaag, om grip te herstellen. Weer iets zachter.
Mocht ook dat toch nog niet bevallen dan wordt het denk weer een 5-laags. Maar ja ,heb intussen wel mijn V verkocht....hm.
Dus dan komt dat weer tevoorschijn.
Kortom, blijven lachen, het is een leuk spelletje :P
fijn dat de V je nog steeds goed bevalt.
groet
mepper
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Mocht je belangstelling hebben mag je mijn osp Martin wel eens proberen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Plaats reactie