Batje voor semi-beginner

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
iLikeNoobies
Beginner
Beginner

Batje voor semi-beginner

Bericht door iLikeNoobies »

Hallo daar,

Sinds ik een nieuwe baan heb speel ik af en toe weer is tafeltennis in de pauze. Ik merk dat ik het ontzettend leuk vind en ben inmiddels al weer aan het speuren naar een leuke vereniging. Ik heb zo'n 10 jaar geleden als 14 jarige ongeveer een jaartje op tafeltennis gezeten en wil het nu dus weer gaan oppakken. Het probleem waar ik mee zit is dat ik absoluut geen idee heb wat voor een batje ik moet aanschaffen.

Toen ik zelf op tafeltennis zat, had ik zo'n kant en klaar Stiga batje van de Perry Sport. Nu heb ik begrepen dat losse plankjes en rubbers altijd beter zijn dan die kant en klare batjes, maar ik denk dat het op mijn niveau nog niet zo heel veel zal uitmaken. Ik zie mijzelf als een all-round speler met een lichte voorkeur voor aanvallend spel. Verder probeer ik altijd veel spin aan mijn ballen te geven dus ik denk dat daar de focus op moet liggen.

Het maakt mij niet zoveel uit of ik een kant en klaar, of een custom batje neem. Zolang het maar in mijn budget past en ik het niet zelf in elkaar hoef te zetten. Kunnen jullie mij enig advies geven in wat ik nou het beste kan aanschaffen? Het is dus niet voor alleen op werk maar ik wil ook weer trainingen gaan volgen.

Kort opgesomd:

- Speelstijl : All-round met een voorkeur voor aanvallend
- Speelsterkte : Semi-beginner
- Voorkeuren rubbers/frame : Ik gok op zacht, omdat je daar volgens mij meer spin mee genereert?
- Je budget : €40 tot €60. Eventueel iets meer als dat kwalitatief veel beter is.
- Wat je zoekt in een rubber/frame : Mijn voorkeur gaat uit naar spin, een snel batje vind ik nog wat lastig te controleren.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven!

Groetjes,

Mike
MDP
Super Member
Super Member

Re: Batje voor semi-beginner

Bericht door MDP »

Qua houtje:
Er zijn de klassiekers en alleskunners zoals butterfly primorac, stiga allround classic, ... (zitten rond de 30 euro)
Of je kan om het budget te drukken, een goedkopere 'clone' van deze zoeken.

Qua rubbers:
Er zijn eveneens de klassiekers en alleskunners zoals butterfly sriver, yasaka markV, joola samba, stiga mendo (zitten rond de 30 euro per stuk)
Of je kan om het budget te drukken, goedkopere 'clones' van deze zoeken bvb palio hk1997, lkt pro xp, ...

Deze rubbers en houtjes, vind je misschien voor een lagere prijs 2ehands : zie te koop sectie op dit forum/

Een andere optie : handgemaakte frame-bouwer aanspreken(bvb mank) en zien of die niets kan regelen met houtje en rubbers. Ik heb bvb onlangs mijn eigen zelfbouw houtje verkocht met 2 gebruikte rubbers (maar nog in zeer goede staat), voor een prijs binnen uw budget.

Succes ermee
Tenergy80 1.9mm
custom frame 68g
Xiom Vega Pro 2.0mm
iLikeNoobies
Beginner
Beginner

Hoi MDP,

Ik heb een beetje lopen zoeken en ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het met mijn budget niet gaat lukken om een nieuw custom batje te kopen. Nou ben ik best bereid wat meer uit te geven, dus heb ik op basis van jouw advies een beetje rondgekeken en ben ik op de volgende combinaties gekomen:

STIGA ALLROUND CLASSIC WRB €29,50
YASAKA MARK V - 1.8 €27,50 x 2

JOOLA SAMBA - 1.8 €32,90 x 2

STIGA MENDO - 1.8 €55,81 (3 halen, 2 betalen)

Zelf neig ik voor de Mark V te gaan omdat ik daar goede reviews over heb gelezen. Maar aangezien mijn budget iets is gestegen, naar laten we zeggen zo'n €100, sta ik uiteraard open voor andere suggesties.

Welke van de bovenstaande combinaties lijkt jullie het beste voor een semi-beginner? Of raden jullie wat anders aan?
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Hoi Mike,

Uit deze drie zou ik persoonlijk die met mendo kiezen. Mogelijk zelfs nog bij gelijke prijs voor alle drie combi's. Gezien het prijsverschil zou het iig geen moeilijke keus zijn.

Als je off meer hard speelt dan op spin (met ook veel contra, snellere bloks en smash) is een all+ stiga frame misschien wat beter dan de allround omdat de allround (al dan niet met wrb) voor aanval meer een (top) spin georienteerd frame is.
iLikeNoobies
Beginner
Beginner

Hoi Mank,

Thanks voor je berichtje! De kogel is door de kerk!

Het is de Stiga Allround Classic WRB i.c.m. Stiga Mendo 1.8 rubbers geworden. En nog een leuk Stiga tasje erbij voor mijn batje.

Bedankt voor de adviezen!

Gr,

Mike
Plaats reactie