Laatst een paar maal met de Omega v Europe 2.0 gespeeld op de Nittaku Barwell Fleet en op de OSP Virtuoso.
Het rubber voelt redelijk zwaar aan, niet gewogen, maar ik schat in ongeveer 45-47 gram. De spons voelt redelijk stevig aan en de toplaag medium. Als je de bal op het rubber stuitend voelt het niet heel snel aan, maar als je effect geeft voel je de behoorlijk gripvolle toplaag. De bal pakt meer effect als mijn Japan.
Bij fh contra voel je dat het rubber redelijk rustig en gecontroleerd speelt, en qua tempo duidelijk iets minder snel de omega 5 pro en Tour. Ze hebben wel allemaal een wat stevig gevoel qua spons, wat ik niet zo erg in andere xiom serie heb gevoeld. De vega serie is wat levendiger.
Spinnen gaat enorm eenvoudig met dit rubber. Het rubber pakt de bal goed op, en geeft zeer veel rotatie. Toch had het qua gevoel wat mij betreft iets harder en steviger aan mogen voelen. Qua softheid zelfs wat zachte dan de omega 4 Europe.
Schuiven en serviceontvangst gaat heel eenvoudig. Voor een allroundspeler die de aanval zoekt zou het prima kunnen passen.
Sereveren gaat echt heel goed. Je kunt de bal heel kort achter het net plaatsen, en de hoeveelheid spin is ruim voldoende. Ik heb niet vaak met een rubber gespeeld waarmee ik de bal zo eenvoudig kort achter het net kon plaatsen.
Ik heb er alleen mee op mij forehand gespeeld, dus qua blokken kan ik er niet zo heel veel over vertellen.
Conclusie: een prima rubber, maar voor mij wat aan de zachte kant. Ik mis net een beetje power in de snellere contrarallly en power bij topspinballen. Het rubber speelt eenvoudig, maar ik mis wat tempo. Iemand die met de vega europe heeft gespeeld zou dit een stapje vooruit kunnen vinden. Net iets sneller, een tikje steviger en mijn inziens wat beter controleerbaar. Door de iets hardere spons en doorontwikkeling bij Xiom heb je minder last van inkomende topspin en serviceontvangst is minder lastig. Ik zal er zelf niet mee blijven spelen, maar het is absoluut een goed rubber.
Xiom Omega V Europe
Xiom Omega V Europe
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Re: Xiom Omega V Europe
Hi Danny,
Nog bedankt voor deze review. Ben op zoek naar een nieuw FH rubber (de P7 bevalt prima maar gewoon eens iets anders proberen) en OVE is één van de kandidaten. Het verbaast mij dat je dit rubber als relatief langzaam ervaart. De Omega series zijn redelijk vlotte rubbers vind ik, tenminste de IV series dan.
Misschien kan ik toch maar beter de Omega V Pro proberen....
Edit: vandaag naar de winkel geweest. Pro was niet voorradig, dus maar meteen de Tour meegenomen.
Nog bedankt voor deze review. Ben op zoek naar een nieuw FH rubber (de P7 bevalt prima maar gewoon eens iets anders proberen) en OVE is één van de kandidaten. Het verbaast mij dat je dit rubber als relatief langzaam ervaart. De Omega series zijn redelijk vlotte rubbers vind ik, tenminste de IV series dan.
Misschien kan ik toch maar beter de Omega V Pro proberen....
Edit: vandaag naar de winkel geweest. Pro was niet voorradig, dus maar meteen de Tour meegenomen.
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Een prima rubber voor aanvallend spel met veel rotatie. Vrij hard in vergelijking met jouw P7 maar qua controle zeker geen slecht rubber. Vooral als je er actief mee speelt en redelijk veel tempo maakt in je slag is het rubber behoorlijk snel. Ik vind de omega v serie goed, maar uiteindelijk ben ik er zowel met de Europe, Pro en de Tour al na een aantal trainingen mee gestopt. Allemaal prima rubbers, maar binnen Xiom ben ik nog steeds het meest tevreden over de Japan. Die heeft voor mij nog steeds het meeste op alle gebieden. Ben benieuwd hoe de Pro je bevalt. Hoe speelt je frame trouwens?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Stond met de Europe en de Tour in mijn handen in de winkel. Had al besloten om het rubber op de Infinity VPS te plakken en was bang dat de Europe te weinig power zou hebben op dit frame. De Tour voelde overigens minder hard aan dan verwacht.
Het Vega Pro frame is een fijn frame dat goed in de hand ligt. Komende weken speel ik wel met de Infinity VPS, OVT op FH en P7 op BH.
Ik heb een eerste indruk review over de OVT in de review sectie geplaatst.
Het Vega Pro frame is een fijn frame dat goed in de hand ligt. Komende weken speel ik wel met de Infinity VPS, OVT op FH en P7 op BH.
Ik heb een eerste indruk review over de OVT in de review sectie geplaatst.
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Ik speel zelf met de Omega V Europe op een Extreme S frame. Ik vind het een heel goed rubber. Zoals Danny al zei heeft het rubber een zeer gripvolle toplaag wat het spelen met veel rotatie zeer gemakkelijk maakt. Qua snelheid vind ik het rubber zeker ook niet tegenvallen. Sterker nog mijn batje is super snel, een Omega V Tour/Asia zou op dit frame oncontroleerbaar zijn denk ik.