OSP EXPERT (kleiner blad/158)rasant grip/japan

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
mepper59
Silver Member
Silver Member

OSP EXPERT (kleiner blad/158)rasant grip/japan

Bericht door mepper59 »

Nieuwe combo, frame is bekend,deze heeft een custom bladmaat en Alser/holrond grip. gewicht,90 gram, is iets zwaarder als mijn eerste, ondanks een kleiner blad en iets dunner blad(0,07)Tja het blijft hout en handwerk.Misschien grip iets zwaarder dan de standaard.
Mijn ervaring met een snelle tensor op de Expert is een rhyzm 425 2.0 op FH. Nu rasant grip 2.1 en BH vega japan 1.8, dat tikt wel aan kwa gewicht. Voelt goed massief.Even gekaatst en weer direct verliefd op de heldere feedback . Dit is mijn frame, voelt gewoon goed. Ga er morgen mee spelen in de competitie tegen onze mede kampioenskandidaat.Duco beware! ;)
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Re: OSP EXPERT (kleiner blad/158)rasant grip/japan

Bericht door MvanL »

Helemaal mee eens! Een heerlijk frame en voor mij ook nooit meer een ander frame. Veel gevoel, controle en spin en dat is alles wat ik wil voor mijn topspin spelletje.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

:D .Het past naadloos. Gisteren competitie gespeeld. Wat een heerlijk gevoel. Hoef nergens over na te denken kwa slagen of ik nu spin of smas h blok Enige aanpassing wordt FH rubber. Wordt Rhyzm 425 2.0. Iets lichter en soepeler en iets trager dan Rasant grip .
Heb daar hele goede ervaringen mee met mijn eerste Expert. Daar kon ik echt blind op gaan. Zo vanaf nu ben ik helemaal uitgetest.Na ongeveer 30 jaar :)
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Heeft het frame een osp grip met alser vormgeving of echt een alser-grip opbouw met meerdere laagjes ?

In dat geval speelt het nu waarschijnlijk wat klassieker en kun je er ook beter klassiek mee smashen. Ik weet niet hoe het bij jou was maar wij trainden vroeger veel op het direct scoren met een fh smash zodra een blok of topspinbal ook maar iets hoger aankwam en gewoon fh blokken ook en alles tussen blok en smash in.
Een pear cm te hoog kon al genoeg zijn voor een smashkans en na een serie topspinballen leerde je dan ook in te stappen en die kansen meteen benutten ivm de tragere batjes bij topspin zonder snellijm.
Tegenwoordig wordt meer topspin doorgespeeld tot en met harde vlakke topspins als de bal wat hoger en dieper komt. Smashen wordt dan bijna alleen nog gedaan nadat de tegenstander eerst verder van tafel is gespeeld.

Expert en virtuoso framebladen zijn voor dat eerder en vaker smashen en blokken prima geschikt en ook snel genoeg maar voor het hard doorspinnen aan tafel wel wat minder. De smash- / blok slag kan de bal veel beter laag houden bij een diepe wat hoger aankomende topspin dan een countertopspin kan met dit soort bladen.
De osp gripopbouw is meer gericht op dat moderne spel ; langer doorspelen met topspin en dat gaat wat ten koste van dit meer klassieke spel.

Met een alser gripopbouw gaat dat klassiek smashen in een snelle reflex beter en kan het hele spel dus ook beter dichter bij tafel doorgespeeld worden met dit frameblad.
Bij hogere ballen die diep doorkomen smash je immers of blok je - hard of zacht - met fh of bh en dat vermindert de noodzaak om terug te stappen voor nog een topspin.
Topspin doorspelend zijn dat de meest riskante ballen om over tafel te slaan met framebladen die een kleinere "sweetspot" daarvoor hebben.

Heel veel spelers op regionaal niveau - en zelfs divisie niveau nog wel - ligt dit veel beter denk ik dan de meer topspin georienteerde osp griphelften.
Die leidden - denkend over de aanschaf vn zo,n frame - waarschijnlijk vaak tot de gedachte dat een bepaald blad te flexibel kan zijn en een sneller frame dus beter is terwijl framesnelheid en een grote sweetspot voor blok en smash (naast ook topspin want het worden natuurlijk nooit echte smashking frames) helemaal niet zo relevant zijn als voor hardere vlakke "moderne" topspins.
Dan wordt dus onnodig controle en spin ingeleverd bij elke rallye voor voor zo nu en dan misschien een harde scorende countertopspin. Naarmate het niveau hoger wordt komen er wat meer spelers voor wie die inruil uit kan maar zelfs op eredivisie niveau is dat niet altijd zo. Dat heeft ook meer met de tegenstanders te maken die dan met meer topspin spelen waardoor er minder hoge ballen overblijven om hard te blokken of te smashen.
Dus Hans, tot je eredivisie speelt kun je iig wel verder met dit frame.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

:D Hoi het is een OSP grip in Alser uitvoering. Wel met dat 4e dunne onderste laagje,die had mijn 1e niet. Ik kan nu weer puur op gevoel door slaan . Bij de Ultimate moest ik toch teveel aanpassingen maken. Oude hond leert geen nieuwe truken meer.
Ik begrijp je info, op mijn niveau ( richting eredivisie..) :D is mijn Expert ruim voldoende.
Die snelle reflex slag gaat hier ook prima
Wat me zo blij maakt is de echt heldere feedback, die ervaar ik bij de Expert als maximaal zonder ruis . En door de relatief lage basis snelheid heb ik veel marge bij mijn wisselende spel.
Groet Johannes :)
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Heb er maandag comp mee gespeeld. Alsof het frame mijn hand verlengt…..,hoefde niks aan te passen. Behalve de Rasant Grip 2.1... :)
Die is me toch net te zwaar en te snel, verder speelt die echt makkelijk. Terug naar de Rhyzm 425, dat was een geweldige combi met de Expert paar jaar terug. Waarom dan toch door testen…..???Combi van ADHD/RAM/MAN/PERFECTIONIST…./NIEUWSGIERIG/ONGEDULDIG……WISSELENDE STEMMINGEN….EN RESULTATEN….Maar zoals OSP aangaf.. vertrouw op je materiaal..ook als je verliest. En vanaf nu blijft dat ook zo.
Uiteindelijk is materiaal ongeveer 5% van het plaatje, en wint niks vanzelf.En daarvan is het frame 80%… niet de rubbers, het gaat om het basisgevoel wat versterkt kan worden door de juiste rubbers te kiezen.
MEP ZE!! :D
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Dit zijn uitspraken om goed te onthouden. Vertrouwen in je materiaal omdat het slechts een klein deel van het totaal is. Zou echter het rubber echt zo weinig impact op het geheel hebben?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Nou ,als ik mijn ervaring bekijk maakt het voor mij in ieder geval relatief weinig uit of ik met een getunede markV speel of een rasant grip. Tuurlijk is er wel verschil maar als ik heel eerlijk ben, ik win er niks meer of minder door, . Ik heb verleden jaar op de clubkampioenschappen met een oud persson power allround die daar in de kast lag, met een dooie sriver en coppa (effe in de kantine opgepiept met olijfolie)de 2e plaats gehaald. Kan natuurlijk aan mijn aanpassingsvermogen liggen…….Maar alle gekheid op een batje…ik heb ongeveer 15 soorten rubbers in 3 jaar uitgeprobeerd op diverse frames, bottomline geen enkel verschil in de winst/verlies ratio. Had puur te maken hoe ik op dat moment in mijn vel stak, en omdat wij weinig trainen(vergeleken met de big guy,s) zullen we toch wisselvallig spelen.Soms speelde ik elke partij met een andere combi en binnen no time voelde ik wat ik wel of niet kon doen. Uiteraard gaan dan dingen mis die bij een andere combi juist wel raak gaan,
maar het is wat Persson tegen me zei, "it is in your head and footwork, not in your material."daarom wisselen die jongens ook nauwelijks. Heeft totaal geen toegevoegde waarde ,dan moeten ze hun automatismen weer bijstellen, en dat is jammer van alle trainingsjaren, die de finetuning(muscle-memory) geeft. En daarom kunnen ze zich ook snel aanpassen aan wisselende omstandigheden. Federer past ook zijn racketspanning niet aan tegen Nadal of als het hard waait etc etc. Ik heb op het WK in Rotterdam met de framebouwer-chef van Yasaka gesproken, en hij vertelde dat topspelers hele makkelijke jongens zijn , ze komen, proberen 4 of 5 frames uit en nemen de beste mee. Rubber idem.
maar juist de net wat mindere goden zijn vaak de mierenneukers, die zaniken over details in het materiaal wat dus geen drol uitmaakt, ze zullen er niet beter door gaan spelen (its all in your mind..)vrij naarGeorge Harrison in de Beatle film yellow submarine)Het is ook wat Marc al eens aangaf, in principe raken we elke bal perfekt …theoretisch, maar in de praktijk komt dat veel minder voor . En op ons nivo/met onze beperkte trainingsarbeid is dat nog veel vaker het geval. Dit is toepasbaar op elke handeling, elke sport, of het nu autorijden is(Max Verstappen) of afwassen, als je het vaak doet gaat het steeds makkelijker, uiteindelijk bijna onbewust. En dan laat je je ook niet meer zo snel afleiden je doet gewoon je ding.
Ik ga nu afwassen…..
groet
Mep ze!
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Had me dit drie jaar eerder verteld, dan had ik €1000 aan materiaal bespaard. Moet eerlijk zeggen dat ik proberen heel leuk vind, maar de rust en blind vertrouwen in materiaal is nog veel prettiger. Sinds ik met jouw Virtuoso ben begonnen ben ik ik echt een OSP fan. Je kunt er praktisch ieder rubber op plakken, en hebt nooit een slechte match. Ikzelf ben de laatste paar jaar behoorlijk beter gaan spelen in de competitie doordat ik nu in een team speel waar ik absoluut geen druk, en dus veel minder wedstrijdspanning ervaar. Dat is dus inderdaad geen effect van het materiaal, maar rust in je kop. Natuurlijk scheelt het ook doordat we nu voor het vijfde seizoen in de tweede klasse spelen. Je went daardoor ook aan het tempo en het effect. Leuk stukje wat je hierboven verteld. Ik ga dus nu niet zo heel veel meer proberen, .... denk ik.
P.s heb wel net twee nieuwe rhyzm-p gekocht om te testen.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Hey Danny, de winkels moeten ook leven... ;)
Eigenlijk wist ik dit al heel lang,al voor de OSP periode, maar ik ben wel blij dat ik die heb ervaren. Ik heb nu ook eindelijk rust in de kop en dat komt ook door mijn eigen ontwikkeling, niet zozeer met pingpong, al is dat wel een afspiegeling van hoe ik in mijn vel/kop zit. tja het is ook leuk om dingen uit te testen, en dat kost helaas geld, gelukkig via het forum minder... tenzij je bvb een merken avond organiseert via een van de winkels, die komen dan met 20 of meer batjes die je kunt spelen/kopen/bestellen.En ergens is het ook wel raar dat je nauwelijks frames en rubbers kan testen , een auto kan je wel proefrijden :D,schoenen passen, Sommige winkels hebben een paar batjes liggen,en dan moet je keus er maar net bij zitten. Het scheelt intussen wel dat internet bestaat dat geeft wel meer info.Was "vroeger" niet, toen ging je via je club genoten eens experimenteren. Was wel veeeel minder, er was ook gewoon minder keus en dat is misschien weer de downside van internet, teveel keus en veel geneuzel in de marge bij reviews/nieuwe producten. Ervaringen zijn toch subjectief/persoonlijk.Maar goed ,ik kan nu voorlopig lekker gaan genieten van mijn Expertje, net als vroeger, gewoon 1 frame en zo lang mogelijk doen met je rubbers…., dat is dan weer een voordeel van al dat gezoek ik heb wel aardig wat geleerd over hoe je rubbers kan behandelen. Is het allemaal niet voor niets geweest :D
Jij ook nog heel veel plezier met je Virtuoso(s)Blijf maar met de zware spelen.
groet
Mep Ze :)
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Het hangt er wat vanaf hoe de grip is opgebouwd maar het lijkt me meer een custom frame op basis van het zelfde frameblad als osp voor de expert frames gebruikt. Als de griphelften zoals bij Osp met dezelfde soort hardere lijm zijn verlijmd als het blad hebben ze namelijk meer invloed op de speelkarakteristiek van een frame.
Danny heeft dat al gemerkt aan het verschil tussen een ouder model virtuoso en een nieuwere met een extra hardhout laagje tegen het blad zoals nu bij alle osp frames.

Het oude model had dat laagje niet en daarop zijn mijn speelervaringen gebaseerd maar ik kan me de verschillen zoals Danny die aangeeft wel goed voorstellen uit eigen framebouw ervaring. Huidige moderne frames zijn de griphelften met een zachter soort montagelijm (siliconenlijm las ik een keer) gelijmt. Daardoor zijn griphelften met wat warmte zodat de lijm nog wat zachter wordt ook vrij makkelijk van het blad af te snijden. Bij het frameblad zelf lukt dat dan niet zonder het hout te beschadigen omdat dat - dus - een andere lijm is.

In ieder geval merkte Danny al een verschil bij zelfs zo,n bijna onzichtbaar dun laagje en dat komt door die combinatie met de lijm. Het effect van zo,n laagje wordt ahw versterkt door die hardere, sterkere - ook wat diepere - verbinding met het blad. Het eigen spel moet dan tussen de frames zelfs al wat aangepast worden denk ik ondanks dat het een miniem verschil is in de frame construktie. Met de rubbers is dat ook wel weer wat aan te passen ter compensatie natuurlijk maar een verschil blijft altijd merkbaar. Komt ook omdat deze laagjes direkt op de toplagen aan weerskanten van het blad zijn gelijmd en ipv de veel zachtere dikke abachilaag. Dat beinvloedt de gevoelige, dunne toplagen in verhouding sterk en zo ook het spelen en het speelgevoel.
Het witte ahorn laagje onder de noten dekschalen is bij de osp frames bijvoorbeeld meer decoratief omdat het verder weg zit van het blad en noten of ahorn funktioneel niet zo veel verschilt. Dat dunne laagje valt funktioneel ahw weg tegen het noten nadat het daarmee verlijmd is en beide laagjes werken dan meer als één laag die alleen wat verdikt is.
Custombouw werkt bij osp frames dus ook deels via de griphelften en niet alleen voor de gripvorm en maten of decoratief,

De verschillen die hierdoor zijn ontstaan kunnen dus ook interessant zijn voor deze of gene die een osp frame wil kopen maar misschien wat eangepast in speelkarakteristiek. Via de griphelften kan dat dan al voor een niet te veel hogere prijs (??) door van een standaard blad uit te gaan.
Osp deed dat zelf in zekere zin al met die tweede versie ter aanpassing van de eerste versie.

Bij de meeste stiga alser frames zit er eerst nog een extra laagje zachter hout tegen het blad aan en de eerst volgende hardere laag komt dan iets vanaf het blad maar is ook dikker als het dunne laagje bij de tweede versie virtuoso van Danny.
Dat geeft weer een wat andere karakteristiek. Het breekt ahw de vrij sterke versnelling (bij actief spelen) en vertraging (bij passief spelen) die de osp grip uitvoering geeft aan het expert blad in twee versnellingen met minder verschil. Dat speelt dan voor gevoel meer lineair als je het zo wilt noemen waarbij elke kombinatie van een zachte met een hardere laag als een versnelling werkt, Dus minder grote en opvallende versnellingen omdat de laagjes dunner zijn maar eigenlijk dus juist meer versnellingen die dichter bij elkaar zitten en dan minder opvallen doordat de laagjes allemaal dunner zijn dan die ene dikke abachi laag bij de osp frames. Dat geeft meer veelzijdigheid bij snellle afwisseling van slagen als blok, kontra, smash en topspin en vertragingen en versnellingen. Dat soort spel is meer als fietsen in de stad of de bergen met veel schakelen dan op het racecircuit van Assen waar countertopspin dan meer bij in de buurt komt (en wat ook het spel was van een aantal legendarische Hongaarse spelers).

Voor iemand die meer klassiek speelt (wat in veel speelklassen veel gebruikelijker is dan op hoger niveau waar alles meer om countertopspin draait en het verschil veel meer wordt dan alleen de rubbers en wat slagaanpassing aan de rubbers) is dat gewoon makkelijker spelen en veelzijdiger voor alle slagen incl fh blokken, balletje schuiven, snelle fh tik of contra bal etc.

Het blad zelf moet dan niet al te stijf en offensief zijn omdat anders bij meer bladstijfheid uit de griphelften de controle snel daalt. Klassiek spel met klassieke rubbers is jou frame allround maar met huidige rubbers al gewoon off - of off zelfs voor een min of meer klassiek spel meest dichter bij tafel. Oudere stiga off alser frames hadden vaak een vergelijkbare opbouw, blad dikte en griphelften. Black limba is alleen nog wat zachter dan noten of koto waarschijnlijk. Een perfect custom-alser-expert frame dus lijkt me.

Bescheidden hoef je er ook niet over te doen trouwens. Van mijn verjaardags of sinterklaasgeld kocht ik vroeger bij het lokale sporthuis stiga alser frames die al beplakt waren met yasaka Cobra rubbers of Mark V.
Die kosten toen het equivalent van wat nu een goed batje kost. De kostprijs verhouding tussen rubbers en die frames was alleen lang niet fifty fifty vanwege het handwerk wat toen nog in Stiga frames zat terwijl rubbers tpen ook al massa produktie was. Wij betaalden dus in verhouding ook veel meer aan frames dan nu en fabrikanten gebruikten de rubbers nog minder als goudmijntje op zich en meer als bekleding voor de frames.

Losse rubbers konden we alleen nog niet kopen toen of in ieder geval ik niet bij die sportzaak. Dus elk jaar was zo,n beetje een kompleet nieuw batje nodig met voor nu matige rubbers maar wel perfecte frames. Ik zag pas voor het eerst een velletje sriver op iemand anders zijn batje geplakt toen ik al landelijk speelde bij de jeugd of vlak daarvoor. Kort daarna kocht ik mijn eerste losse rubbers en frame bij Posno sport in Weert.

Kostte het batje vijftig euro dan betaalden we bijv veertig euro voor het frame en tien voor het rubber (evenredig aan een geschatte kostprijsverhouding).
Veertig euro toen komt wel in de buurt van wat jij nu voor dit frame betaald hebt denk ik.
In de tussentijd is de frameproduktie van de normale frames gewoon veel meer massaproduktie geworden. Toen en nu kun je als je daar geen rekening mee houdt niet meer vergelijken en de huidige massa produktie frames ook niet met frames toen en Osp frames nu.

De huidige hoge prijzen voor die stiga frames (waar nog zo veel van zijn omdat de batjes als geheel werden vervangen als de rubbers op waren) zijn ontstaan doordat in landen als Duitsland en Zweden spelers die hier tot (en met) eredivisie niveau zouden spelen vaak die frames prefereerden boven de frames die later op de markt kwamen. Als de betere spelers bij een club dan met dat zo,n frame spelen willen anderen dat vaak ook. Zo gaat dat en dan stijgen de prijzen als die frames niet meer gemaakt worden terwijl de vraag deels bleef en/of later weer opkwam.
Veel zeldzamer frames uit de vijftiger jaren die net zo goed en mooi waren maar alleen speelbaar waren met korte noppen (met gewichten oplopend tot wel 130 gram voor alleen het frame) kosten in verhouding dan ook vrijwel niks.
Osp en een aantal andere - nog kleinere - framebouwers sprongen toen weer op die markt in..
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Heb vandaag de Rhyzm geplakt. Scheelt al behoorlijk in balans tov de Rasant. Dat is echt een zwaar rubber. Ook de Japan is zwaar, zelfs in 1.8.Blijf er voorlopig nog wel mee spelen. Misschien vervangen in de toekomst door een maxxx 450, of een rasant grip 1.7, scheelt ook weer gewicht. of een gewone seifuku via japan.Is ook 45 graden ,kan ik zelf tunen indien nodig, is ook lichter en iets soepeler…Keus genoeg! De toplaag van de Rhyzm is dunner dan de Rasant, het voelt zachter aan, de feedback is nu nog scherper. Wel iets minder doorslag power / speed maar dat win ik weer door meer controle, en een kortere baan, wat de off -the- bounce slag makkelijker maakt,wat voor mij meer telt ivm mijn wisselvalligheid. Spin is ruim voldoende, maar dat wist ik al. Het totale gewicht is nu 189 gram/+- 3 gram.Met een betere balans.
Maandag weer spelen.
RemmieTubbie
Beginner
Beginner

Bericht door RemmieTubbie »

Ik speel nu bijna een jaar met de OSP Expert en ook ik zal (vermoedelijk) nooit meer wisselen.
Zie ook: http://www.tafeltennisforum.net/viewtop ... =15&t=1479
Wat een ontzettend goed frame met enorm veel gevoel, zelfs met noppen op BH.

Juist door dit frame is mijn FH verbeterd en ga er zelf meer mee spinnen.
Zou alleen een rubber op FH willen waarmee ik wat bollere topspins kan spelen.
Als iemand daar advies voor heeft op de Expert dan houd ik me aanbevolen!
4e klasse NTTB Zuid-West

Frame - OSP Expert All+
FH - ??
BH - ??
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door MvanL »

Hej,

Ik doe niet anders met mijn expert :P Bol spinnen moet ook met die Victas wel lukken. Anders misschien iets langzamer met bijvoorbeeld Victas VS>402 Limber, Tibhar Evolution FX-P of SpinLord Marder II of III.

Succes!
Martijn
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

De Victas is wat aan de harde kant,,ik sluit me aan bij Martijn, iets zachter rubber en het gaat als een zonnetje.
Speel nu zelf met de Rhyzm425, en daar kan ik echt alles mee,bol,vlak. het is er alleen in 2.0 en max. Neem anders een aurus soft of sound, dan heb je waarschijnlijk je wapen compleet.
Gister gespeeld en wat speelt het toch lekker, heb sinds mijn trainingsweekend in dusseldorf ook meer vertrouwen in mijn BH spin, video opname maakt veel duidelijk. paar kleine aanpassingen kwa raakmoment en beginpunt en door durven halen maakt het gelijk een gevaarlijk wapen.
De japan blijft toch op de BH omdat ik daar heel gevarieerd mee kan spelen en genoeg speed heb als ik wat verder naar achter sta. Niet spingevoelig geeft mij veel rust bij de return en ik kan er makkelijk mee openen/flippen, met ruim voldoende spin/speed.
KOrtom, voor mij de Expert, past perfect door zijn veelzijdigheid en aan de flex was ik al 30 jaar gewend(Stiga Allround classic) daar is mijn slag/ techniek op gebaseerd.
Kan nu weer heel strak vlak smashen,zelfs bij lage ballen. De Expert tilt de bal iets op en de Rhyzm is precies snel genoeg.
De feedback is echt helder, zonder enige ruis, dat was bij de stiga nog wel aanwezig.
HUP EXPERT!!! :D :D :D
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Mocht ik weer in mijn rijke dagen komen, dan laat ik OSP een Expert maken met een origineel gelaagd Alser grip ipv een aangepaste OSP grip.
De maten zijn in ieder geval nu wel helemaal goed . Voorlopig zit dat er niet in….belastingaangifte :(
mep ze! :)
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Mepper, mag jij jouw uitgaven aan materialen niet opvoeren als aftrekpost? Dan lukt die tweede expert misschien toch.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Nou,helaas niet en laat ik dit nou eerst maar eens goed inspelen, dan zien we volgend jaar rond deze tijd wel weer . Ben wel net jarig geweest, en heb wel de Rhyzm kado gekregen.
Ach ,zo blijft er beweging in de pingpong stroom.
Plaats reactie