Duo- of normale competitie
Duo- of normale competitie
Ik lees net een stukje van Mepper of zijn duo competitie, en ken dit zelf alleen van een kleine bedrijvencompetitie die wij na de reguliere competitie spelen. Mijn eerste idee was dat ik het aan de korte kant zou vinden, slechts twee enkeltjes. Voordeel is dat je altijd dubbel speelt, waardoor je toch altijd drie keer speelt. Hoe ervaren jullie deze vorm van competitie? Ik geloof ook er ook in dat de duocompetitie uiteindelijk de gewone competitie gaat vervangen. Ik hoor en zie regelmatig dat spelers de belasting van een normale competitie al dan niet met nazitten als te veel ervaren. Zeker als er ook nog afwijkende speelavonden in het speelrooster voorkomen. Ben benieuwd hoe jullie mening en ervaring is.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Re: Duo- of normale competitie
Ik zie wel mogelijkheden hiervoor. Het grote voordeel is dat je makkelijker jeugdspelers in kunt passen. Als je om 20u begint ben je rond half tien wellicht al klaar. Vroeg genoeg voor de wat oudere jeugd
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Ik speel nu zelf voor het tweede seizoen duo competitie. Voordeel: Heerlijk kort! Rond 22:00 a 22:30 klaar. Ideaal voor doordeweekse wedstrijden. Nadeel: Totaal geen wedstrijdspanning meer. Waar je bij de normale met competitie 4-0 achter kun staan om nog met 6-4 te winnen is het hier zo gepiept. Een 4-1 voelt niet als een dikke overwinning en een 3-2 is gewoon een mwa, best oke. Dat vind ik persoonlijk het grootste nadeel...
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Hey dat ervaar ik ook wel, is FF wennen. Maar de korte speeltijd is heerlijk. Gewoon op tijd klaar. Het is ook van dezotte dat je op een doordeweekse avond van 19 tot 01.00 bezig bent met een wedstrijdje pingpong. En dan moet je ook nog afkicken met alle adrenaline dus snel inslapen was er ook niet bij.
Ik ben zelfs voorstander van op zaterdagmiddag na de junioren spelen bvb vanaf 17 uur
Bijna alle "normale" sporten hebben een afgebakende tijdsduur en de halve wereld sport in het weekend. Trainen gericht 1 of 1,5 uur op een avond.Daarom zal pingpong hier nooit echt groot worden. Er is nauwelijks mogelijk om overdag te trainen, kortom erg old school kwa structuur en behoorlijk vergrijsd
Groet
Ik ben zelfs voorstander van op zaterdagmiddag na de junioren spelen bvb vanaf 17 uur
Bijna alle "normale" sporten hebben een afgebakende tijdsduur en de halve wereld sport in het weekend. Trainen gericht 1 of 1,5 uur op een avond.Daarom zal pingpong hier nooit echt groot worden. Er is nauwelijks mogelijk om overdag te trainen, kortom erg old school kwa structuur en behoorlijk vergrijsd
Groet
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Zaterdag 17:00 vind ik persoonlijk juist helemaal niks. Als de wedstrijd om 17:00 begint, stap je tussen 15:30 en 16:00 in de auto. Twee grote nadelen: je mist een fatsoenlijke maaltijd en de rest van de avond kun je ook niet veel meer doen. (ca. 21:30-22:00 thuis)
Wij hebben deze competitie ook weer een paar wedstrijden op zaterdag, maar deze beginnen gelukkig om 13:30 en 14:00. Dat is nog wel te doen.
Vanwege het grote aantal teams, speelt mijn vereniging zowel op maandag als vrijdag competitie. Maandag zou ook niets vinden, vanwege het late tijdstip thuis. Maar vrijdagavond laat thuis, heb ik geen bezwaar tegen
Wij hebben deze competitie ook weer een paar wedstrijden op zaterdag, maar deze beginnen gelukkig om 13:30 en 14:00. Dat is nog wel te doen.
Vanwege het grote aantal teams, speelt mijn vereniging zowel op maandag als vrijdag competitie. Maandag zou ook niets vinden, vanwege het late tijdstip thuis. Maar vrijdagavond laat thuis, heb ik geen bezwaar tegen
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Of gewoon 20.00 uur op zaterdag/vrijdag….
Binnenkort een zomercompetitie, dit is een duocompetitie. Ik vind dat zelf erg leuk als aanvulling op de gewone competitie, maar speel tijdens de normale competitie toch wel graag dat ene partijtje meer. Op dit moment nog een lichte voorkeur voor 3-3 competitie , maar na de zware zaterdagochtend had ik toch wel mijn twijfels. 2,5 uur drinken na de wedstrijd terwijl je om 22.00 uur klaar bent met spelen is dan toch wel wat gunstiger. Of gewoon eerder na huis. Lastig
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
Speel nu seizoenen DUO en vindt het ideaal: iets meer/beter contact met tegenstanders, wedstrijd op tijd klaar en korte wachttijden tussen de potjes (je speelt, of je speelt niet). Ook wel fijn dat je altijd dubbelspeelt (moet je uiteraard van houden). Niveauverschillen in DUO zijn bij ons (Midden) nog best wel groot omdat er per klasse slechts 1 of 2 poules zijn. Ik verwacht wel dat de interesse in de DUO-competitie ook hier langzaam zal gaan toenemen.
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm
ELO 1-7-2017: 1516
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm
ELO 1-7-2017: 1516