Ik ben al druk bezig om een keuze te maken voor het nieuwe seizoen wat betreft rubbers.
Begin van dit seizoen he ik me een OSP Expert All+ aangeschaft. Daarop BH - Spinlord Dornenglanz en FH Victas V>01.
Door deze combinatie ben ik ongeveer 1½ klasse hoger gaan spelen. Wat een geweldig houtje.
Enige wat me minder bevalt is mijn FH. Enerzijds absoluut gebrek aan techniek, maar anderzijds merk zelfs ik dat die V>01 wel erg hard en snel is. Ik kan er niet lekker mee bollen en zelfs een rustige set-up gaat wel sneller en vlakker als ik zou willen.
Over de Dornenglanz in OX niets dan goed. Voor mij een erg prettig rubber en voor tegenstanders behoorlijk irritant.
Erg traag (zelfs met de OSP Expert) en gigantisch zwabbereffect. Alleen wel wat minder precisie op de OSP Expert als op een verdedigend houtje, maar nog ruim voldoende. Ik speel met LN om meer tijd te hebben, aangezien ik geen bewegingswonder ben (zacht uitgedrukt).
Mijn spel is vooral verdedigen vanuit 1e positie hoofdzakelijk BH met wisselende slagen.
FH gebruik ik nog te weinig al is deze wel erg veel verbeterd dit seizoen.
Ik kan er mee openen en smashen, maar dit alleen voluit.
Wat ik al zei, wil ik ook op gevoel openen en dan is het nu al snel te hard, waardoor ik dan ook soms mezelf uit positie speel.
In een ander onderwerp kreeg ik al het advies om een zachter rubber op FH te nemen.Zie ook hier.
Nu heb ik even rond gekeken en heb ik de volgende rubbers als optie gevonden:
- - Spinlord Marder II
- Tibhar Evolution FX-P
- Victas VS>402 Limber
- Donic Bluefire JP 03
- Andro Impuls Powersponge
- Joola Rhyzm 375
- Xiom Omega IV Elite
Deze rubbers zitten natuurlijk nooit op testversies in de verschillende TT winkels, daarom vraag ik of jullie misschien een advies kunnen geven n.a.v. bovenstaande?
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Groeten,
RemmieTubbie