Bat te goed voor een beginner?

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
Dim
Beginner
Beginner

Bat te goed voor een beginner?

Bericht door Dim »

Beste,

een tijdje terug heb ik tweedehands een batje gekocht, zonder mij echt verdiept te hebben in het spel.
Ik had toen net een tafel gekocht en ging er vanuit dat een "echte" bat met verwisselbare rubbers sowieso beter ging zijn.

De samenstelling is als volgt:

Bat:
Andro kinetic supreme off
https://www.megaspin.net/store/default. ... upreme-off

Fh rubber:
Andro hexer duro
http://www.tabletennisdb.com/rubber/and ... -duro.html

Bh rubber:
Stiga carbo sound
http://www.tabletennisdb.com/rubber/sti ... sound.html

De exacte diktes vd rubbers ken ik niet, maar ze zijn redelijk fijn. (zeker niet de dikste variant)

Nu zie ik veel dat je als beginner best met een gewone bat begint tot je alle slagen onder de knie hebt, en dan eventueel naargelang het type speler je bent kan kijken hoe je je volgende bat samenstelt.

Volgens de eigenschappen zou de snelheid niet extreem hoog zijn en zouden die rubbers toch nog voor veel controle zorgen.

Mijn niveau is veel te laag om aan te voelen of het nu eigenlijk goed zit of niet.
Ik zit ook niet in een club momenteel, dus vergelijken met ander materiaal zit er niet echt in.

Nu vraag ik me af of ik toch niet gewoon kan leren spelen met die bat of toch beter uitkijk voor een ander.

Misschien overdenk ik gewoon alles teveel ook, dat kan ook natuurlijk. :)

Bedankt voor de info alvast.
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Bat te goed voor een beginner?

Bericht door Danny1973 »

Hoi, welkom op dit forum. Jouw batje ken ik zelf niet, maar het lijkt mij een behoorlijk vlotte combinatie. Als jij op dit moment veel plezier hebt met tafeltennis en je speelt lekker met dit frame is dat voor jou toch een prima batje. Het lastigste met thuis tafeltennisen is dat je geen trainer hebt die jou op de juiste manieren slagen aan kan leren. Ik zie bij ons op de vereniging ook wel eens mensen binnen stappen die zichzelf thuis een redelijk apartd techniek hebben aangeleerd. Dat wil niet zeggen dat ze daarom heel slecht spelen. Het is vaak wel lastig om een juiste techniek aan te leren mocht je ooit besluiten om jezelf wel bij een club aan te sluiten.
Plezier hebben is het belangrijkste wat ef is in de sport, en als jouw batjes je daar bij helpt kan je ermee doorgaan. Mocht je besluiten toch een ander batje te willen kopen zou je zeker naar een stapje minder snel kunnen kijken waardoor je iets meer controle krijgt. Bij een frame zou je naar de aanduiding allround kunnen kijken of off- als je vooral aanvallend zou willen blijven spelen. Bij rubbers zou ik in het begin niet voor max dikte kiezen, en niet de hardste rubbers. Veel genoemde goede beginnersrubbers zijn bijvoorbeeld Yasaka Mark V en Butterfly Sriver ( mijn voorkeur is de Mark V, mede door de prijs) Stiga heeft bijvoorbeeld een heel goed betaalbaar frame, de allround classic. Maar nogmaals. Mocht je nu lekker spelen, ga dan gewoon lekker zo door.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Dim
Beginner
Beginner

Re: Bat te goed voor een beginner?

Bericht door Dim »

Danny,

hartelijk bedankt voor de uitgebreide uiteenzetting!

Ik heb beslist om eens langs te gaan op een club.
Slechte techniek afleren is moeilijker dan goede aanleren...

Ik ga voorlopig met dit batje blijven spelen. Het zal me daar wel vlug duidelijk worden of ik beter voor een ander kijk.

Bedankt voor de tip voor die Stiga allround classic. Het lijkt me absoluut een goeie vervanger mocht de huidige te heftig zijn.
De rubbers was ik al op verschillende fora tegen gekomen, dus dat zal niet zonder reden zijn. :)
Plaats reactie