Kleine update:
Naast een 5-tal verschillende frames, ben ik ook bezig met één van mijn ontwerpen wat verder uit te diepen. Het betreft het frame waar ik voor het moment mee competitie speel en al een hele tijd heel tevreden over ben. Mijn eigen tevredenheid en dat 2 spelers uit mijn club hetzelfde houtje gekocht hebben, waren een goede stimulans om te zoeken naar welke kleine wijzigingen het frame nog beter konden maken.
Het origineel : 68g, OFF-, heel licht door de balsa-kern maar speelt niet als andere balsa-frames die ik gemaakt heb. Het klinkt en voelt als een gewoon houten frame, maar dan lichter.
2e frame : Vrij gelijkaardig aan het eerste, maar met langs 1 kant een iets dikkere buitenste laag gezien dit wel past bij de speelstijl van de speler (offensieve voorhand/defensieve rughand). Geen foto's
3e frame : 73g, OFF, De dikte van het blad is gelijk aan de voorgaande frames, maar de kern is dunner en de buitenste lagen dikker. Ik heb hier ook hardere balsa gebruikt waardoor het frame sneller en meer solide aanvoelt. Het handvat is hier ook kleiner dan normaal op vraag van de speler.
4e frame : 73g, OFF/OFF+, eveneens hardere kern maar even dik als bij het originele, eveneens dikkere buitenste lagen, waardoor het frame dus nog stijver en sneller is. Het hout ziet er heel anders uit, maar is nogthans dezelfde houtsoort. Dit is het recentste frame en ik moet dit nog verder testen.