Hierbij even wat foto's Eerste indruk:
Bij ontvangst zit het frame keurig verpakt in een mooi doosje waar volgens mij Butterfly tegenwoordig al de frames in verpakt. Het eerste wat natuurlijk opvalt is de kleur. Oranje/blauw springt eruit en het frame ziet er goed afgewerkt uit.
Het handvat voelt voor mijn gevoel kort. Het had iets langer gemogen. Des ondanks ligt het frame goed in de hand.
het frame voelt duidelijk meer solide aan dan de Butterfly Primorac off- die ik hiervoor had. De W5 heeft minder vibratie dan de Primorac.
Batcombinatie:
Butterfly Timo Boll W5
Butterfly Sriver-L 2.1
Buttefly Sriver-EL 1.9
Snelheid:
Butterfly geeft dit frame een snelheid van 8.4 en een controle van 7.6
Hierbij een korte vergelijking met andere Butterfly frames:
Timo Boll ALC: Snelheid: 8.5 Controle 8.0
Timo Boll ZLF: Snelheid: 9.0 Controle: 8.0
Timo Boll ZLC: Snelheid: 9.8 Controle: 7.8
Timo Boll W7: Snelheid: 8.6 Controle: 7.4
Timo Boll T5000: Snelheid: 10.0 Controle 7.0
Primorac off-: Snelheid: 7.5 Controle 7.8
Bron: www.butterflyonline.com
Ik heb het in verleden met de Timo Boll ALC en ZLF gespeeld. Deze hadden voor mijn gevoel minder controle en voelden veel sneller aan dan de W5.
Spin:
Spin is prima, Butterfly geeft al aan dat dit een offensief frame is en dit merk je ook. Het frame is redelijk snel en spint goed en gecontroleerd.
Controle:
De controle is goed te noemen. De W5 heeft minder controle dan de Primorac, maar het zit er niet ver vanaf. De aanpassing van Primorac naar de W5 gaf geen enkel probleem. Binnen een training volledig gewend.
Spinnen:
Topspin slagen is perfect! Het frame is net een stukje sneller dan de Primorac en dat merk je ook met topspin slagen. De bal gaat snel en strak over het net. Niets op aan te merken.
Schuiven:
Een van de geweldige eigenschappen van de Primorac wat het korte schuifspel. De W5 moet hier toch iets inleveren. De Primorac was voor mijn gevoel koning in. De W5 doet het werk verder kort genoeg.
Blokken:
Het blokken gaat prima. Weinig over te vertellen.
Serveren:
Serveren gaat goed. Kort als het kort moet en lang als het lang moet. De spin is ook prima.
Prima serveer frame.
Flex en vibratie
Butterfly geeft dit frame een Soft en de Primorac een Medium rating als het gaat om hardheid van het frame. In mijn ogen zou dit omgedraaid moeten worden. Voor mijn gevoel is de Primorac soft en de W5 medium. De w5 heeft minder vibratie dan de Primorac.
Conclusie:
Het frame bevalt prima en is van goede kwaliteit. Het was een missend gat in de Timo Boll series en dat heeft Butterfly goed opgemerkt en op ingespeeld. Alleen jammer dat je er toch weer 90 euro voor neer moet tellen. Verder is het frame geschikt voor de aanvallende speler die het niet erg vindt om 90 euro voor een frame neer te leggen