vervanger voor Sriver

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
Skylark
Beginner
Beginner

vervanger voor Sriver

Bericht door Skylark »

Hallo , ik heb altijd gespeeld met Sriver en eigenlijk bevalt dat nog steeds prima voor mijn spel (aanvaller, meest blokker, ). Ik heb echter begrepen dat Sriver steeds lastiger verkrijgbaar is/wordt. Misschien moet ik langzamerhand eens gaan denken aan een vervanger. Heeft iemand tips? Ik heb een Donic Waldner world champion 89 off frame, wat prima is.
pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Re: vervanger voor Sriver

Bericht door pipplayer »

Ik dacht aan andro shifter. (Is misschien ietsje sneller.)
Frame: Xiom Extreme S Novus.
Forehand: Andro Blowfish 1.8mm
backhand: Nittaku Fast Arc G1 1.8mm
Andrott
Super Member
Super Member

Bericht door Andrott »

Butterfly Sriver is gewoon te koop, en dat zal zo ook wel zo blijven.

Ps; er is geen rubber wat de zelfde eigenschappen heeft.

Met vriendelijke tafeltennis groeten,

Andrott.
Skylark
Beginner
Beginner

Bericht door Skylark »

Ik hoor om mij heen dat het lastig verkrijgbaar is, maar misschien maak ik me zorgen om niets.... Zolang het verkrijgbaar is zal ik ermee blijven spelen. Aan de andere kant wil ik voorbereid zijn indien het op een gegeven moment toch anders blijkt te zijn. Dus is het wellicht verstandig eens wat anders te proberen, misschien een batje erbij te nemen om af en toe te proberen. Ik dacht zelf misschien ook aan XIOM Vega Europe? Ik ben niet echt op zoek naar super snel of heel veel spin, maar wel naar een goede controle. Ik ben niet zo'n topspin speler, doe dat eigenlijk alleen soms op een backspin service, als ik deze niet anders kan aanvallen; ben meer agressief aanvallend en blokken en dan (proberen)over te nemen.
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Vega EU is een prima rubber. Wel een stuk spinnier dan Sriver. Je zou ook nog kunnen kijken naar GEWO Neoflexx eFT 48, DHS GoldArc 5, Stiga Genesis M, Nittaku Fastarc S-1. Rubbers met een relatief lage katapult, niet ál te snel, en relatief weinig spingevoelig.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Spinlord Tiger, lijkt er veel op (van horen zeggen) en is een stuk goedkoper
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
Andrott
Super Member
Super Member

Bericht door Andrott »

Volgens mij is de prijs of wat een ander er van vindt niet echt belangrijk.
Ik probeer altijd informatie te delen waar ik zelf mee gespeeld heb zoals sriver.

Ik ben na het verbeiden van zelf boosten van de rubber opzoek gegaan voor een goed alternatief.

Ik ben toen weer bij butterfly uitgekomen.

Maar hier wordt naar een zelfde rubber gevraagd als sriver, en dat is er niet.

Met vriendelijke tafeltennis groeten,

Andrott.
Bobbysix
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Bobbysix »

Speel sinds vorige week met een Spinlord Tiger op mijn FH. En dat bevalt uitstekend. Volgens de beschrijving op de site van Sport Europe is het een verbeterde Scriver. Ik vind het een prettig rubber.
Bobbysix
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Bobbysix »

In 1.8 Tempo genoeg.
Skylark
Beginner
Beginner

Bericht door Skylark »

Bedankt allen voor het meedenken. Ik zoek natuurlijk geen exacte vervanger voor Sriver. Ik besef dat dat niet lukt en niet bestaat. Ik zoek een alternatief, in die zin dat de overgang niet al te groot is.
Andrott
Super Member
Super Member

Bericht door Andrott »

Beste, Bobbysix.

Volgens de beschrijving op de site van Sport Europe is het een verbeterde *Scriver*.

Tekst: sport-europe *De SpinLord Tiger is een klassiek, mediumsnel offensief rubber zonder ingebouwd lijmeffect. De rubber toplaag is zeer dun en de naar binnen gerichte noppen zijn zeer lang. Daarmee is de SpinLord Tiger elastischer dan vergelijkbare rubbers, hierdoor kan men meer rotatie geven ondanks dat het rubberoppervlak niet kleverig is. De mediumharde onderlaag (Hardheid ca. 43°) werkt in het passieve spel licht tempoabsorberend en maakt het offensieve Tiger toch zeer controlerend. De SpinLord Tiger is ook een goed alternatief voor de rubber Sriver, op alle gebied zelfs beter. Het is elastischer, bij gelijk tempo controlerender en effectsterker, duurzamer, lichter en een gelijkmatige productiekwaliteit. De SpinLord Tiger is voor alle slagsoorten goed inzetbaar. In 1,5 mm dikte ideaal voor een variabel allroundspel. In 1,8 en 2,0 mm voor het gecontroleerde offensieve spel met temporeserves, in maximale dikte geschikt voor een drukvol offensief spel met hoge controle*

Het best verkopende rubber wereldwijd. Relatief hard en kleverig oppervlak. Medium harde en flexibele spons. Breed spectrum van krachtige aanvallen om gecontroleerd allround te spelen L = 1.3/ 1.5/ 1.7/ 1.9/ 2.1 mm/ max UVP 32,90

Als ik dit lees, zie ik ook niets wat ik terug vindt in de eigenschappen van dit rubber wat op *Butterfly sriver* lijkt. (kleverig)

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik het verkeerd lees, maar dat is dan ook wat ik ervan vindt.

Met vriendelijke tafeltennis groet,

Andrott.
pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door pipplayer »

Andrott schreef: 04 feb 2022, 20:44 Beste, Bobbysix.

Volgens de beschrijving op de site van Sport Europe is het een verbeterde *Scriver*.

Tekst: sport-europe *De SpinLord Tiger is een klassiek, mediumsnel offensief rubber zonder ingebouwd lijmeffect. De rubber toplaag is zeer dun en de naar binnen gerichte noppen zijn zeer lang. Daarmee is de SpinLord Tiger elastischer dan vergelijkbare rubbers, hierdoor kan men meer rotatie geven ondanks dat het rubberoppervlak niet kleverig is. De mediumharde onderlaag (Hardheid ca. 43°) werkt in het passieve spel licht tempoabsorberend en maakt het offensieve Tiger toch zeer controlerend. De SpinLord Tiger is ook een goed alternatief voor de rubber Sriver, op alle gebied zelfs beter. Het is elastischer, bij gelijk tempo controlerender en effectsterker, duurzamer, lichter en een gelijkmatige productiekwaliteit. De SpinLord Tiger is voor alle slagsoorten goed inzetbaar. In 1,5 mm dikte ideaal voor een variabel allroundspel. In 1,8 en 2,0 mm voor het gecontroleerde offensieve spel met temporeserves, in maximale dikte geschikt voor een drukvol offensief spel met hoge controle*

Het best verkopende rubber wereldwijd. Relatief hard en kleverig oppervlak. Medium harde en flexibele spons. Breed spectrum van krachtige aanvallen om gecontroleerd allround te spelen L = 1.3/ 1.5/ 1.7/ 1.9/ 2.1 mm/ max UVP 32,90

Als ik dit lees, zie ik ook niets wat ik terug vindt in de eigenschappen van dit rubber wat op *Butterfly sriver* lijkt. (kleverig)

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik het verkeerd lees, maar dat is dan ook wat ik ervan vindt.

Met vriendelijke tafeltennis groet,

Andrott.
Inderdaad. Er zijn eigenlijk totaal géén overeenkomsten met sriver .
Frame: Xiom Extreme S Novus.
Forehand: Andro Blowfish 1.8mm
backhand: Nittaku Fast Arc G1 1.8mm
Bobbysix
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Bobbysix »

Heb zelf nooit met Sriver gespeeld,wist wel dat het een veel bespeeld rubber is en om dat ik wat zocht zonder Tensor voor een leuke prijs zodoende bij de spinlord uitgekomen. Zeer tevreden deze week voor 3 andere clubleden besteld. Maar goed heb niet de beschrijving van Sriver gelezen en die vergeleken met Sport Europe
Bobbysix
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Bobbysix »

Wel scherp van jullie , dat jullie dat wel doen 🤓
Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Herintreder »

Is het andere klassieke rubber niet een rubber wat veel weg heeft van Sriver, namelijk de Yasaka Mark V? Ik heb het idee dat de speeleigenschappen van dit rubber best veel lijken op die van Sriver. Daar heb ik mijn jeugd ook wel mee gespeeld.
Frame: OSP Virtuoso OFF- Elcon/Conisch handvat
FH: Rasanter R42 MAX
BH: Tibhar Speedy Soft D.TecS
Plaats reactie