Galaxy Mercury 2

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Galaxy Mercury 2

Bericht door van_doorn »

Volgens velen wordt dit rubber aangeprezen als de Tenergy 05 vervanger en voor 4 dollar per stuk, moet je dit gewoon proberen.
De Galaxy Mercury 2 is verkrijgbaar in de hardheden 33 tot 37. Hierbij is 33 de zachte en 37 de hardste. Ik heb een 33 degree en een 36 degree gekocht. Ik heb dit rubber gekocht via www.TTNPP.com. Deze winkel zit gevestigd in China, maar met een Paypal account is in het buitenland kopen geen probleem. Na ongeveer 1.5-2 weken lag het rubber keurig verpakt om mijn deurmat. Top service dus!

Nu eerst even wat foto's:
Mercury 1.jpg
Mercury 2.jpg
Mercury 3.jpg
Mercury 4.jpg
Mercury 5.jpg
Mercury 6.jpg

De Mercury's zijn vacuüm verpakt door de fabriek en na het open maken stinken ze enorm! Het is echt een vreselijke geur. Maak ze dus in een goed ventilerende kamer open. Na het open maken valt me op dat het een behoorlijk degelijk rubber is. Voor 4 dollar had ik niet veel verwacht, maar het ziet er allemaal keurig uit. De rode is de 33 degree versie en de zwarte de 36 degree.

Na de rubbers op het frame geplakt te hebben was het tijd om ze op maat te snijden. Dit doe ik normaal door middel van een stanleymes. Dit was bij dit rubber GEEN doen!! Het begon te brokkelen en snijden was een drama! Ik heb het uiteindelijk maar met de keukenschaar af geknipt wat niet zo'n mooi resultaat geeft dan dat je het snijd, maar het was wel effectief.

Na het bescherm folie eraf gehaald te hebben valt me op dat het rubber enorm tacky (kleverig) is en erg glimt. Het ziet er dus ook echt uit als een goedkoop chineesrubber. Maar van horen zeggen begrijp ik dat dit wegtrekt en persoonlijk vind ik het niet storend.

Ik ben begonnen met de Mercury's op mijn Butterfly Timo Boll ALC.

Snelheid:
De snelheid van dit rubber is goed. Tis niet te snel, ook niet langzaam. Door de hoge balafsprong is het raadzaam om je bat goed gesloten te houden. Tenergy 05 is iets sneller, maar scheelt niet veel.

Bal afsprong:
De mercury 36 degree heeft een behoorlijk hoge bal afsprong. Zeker net zo hoog als Tenergy 05, misschien zelfs hoger. De 33 degree versie, heeft een minder hoge bal afsprong, maar hoger dan ik gewend ben. De hoge bal afsprong vond ik prettig bij het spinnen op een backspin bal. Dit gaat erg makkelijk!

Controle:
Controle is altijd lastig te beschrijven. De service ontvangst ging redelijk makkelijk, ook de geplaatste ballen gingen prima. Controle is hoger dan bij Tenergy 05.

Effect:
Door tacky bovenlaag, kan je veel spin geven en dan bedoel ik ook echt veel spin! Door de hoge balafsprong, stuitert de bal ook hoog op en draait ie helemaal weg! Echt super! Effect is dus goed, ik denk dat Tenergy 05 iets meer effect geeft, maar dat verschil is moeilijk te merken.

Blokken:
Het blokken met dit rubber is zalig! Echt perfect! Normaal speel ik met een Hurricane 3 Neo en Andro Impuls Speed, maar blokken met dit rubber gaat vele malen beter! Echt perfect!

Schuiven:
Dit vergt even een paar ballen gewenning, maar dit gaat ook prima. Ook genoeg effect en kort genoeg.

Gewicht:
Redelijk aan de zwarte kant. Beide kanten 2.2mm dikte vind ik eigenlijk sowieso te zwaar, maar hier valt zeker aan te wennen. Het is denk ik iets lichter dan de Tenergy.

Conclusie:
Voor 4 dollar moet je dit rubber gewoon proberen! Je zal versteld staan. Toch zal ik er niet mee door gaan. Dit vanwege een iets te hoge bal afsprong voor mijn smaak. Ook op de echt harde slagen, voelt het enigszins "goedkoop" aan. bij deze slagen mist er iets. Maar voor 4 dollar heb ik leuke rubbers voor op mijn reserve batje. Kortom, ben je een speler op budget, probeer deze rubbers!!!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
cstt
Silver Member
Silver Member

Re: Galaxy Mercury 2

Bericht door cstt »

Hmm, nu nog graag een goedkope Bryce en ik ben ook happy. :) Te hoge afsprong vind ik niet zo lekker op de backhand.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Dan moet je de zachte versie nemen. De 33 degree versie heeft een lagere balafsprong. Bryce is in de aanbieding bij Sport Europe zag ik :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

En een volledige review. Vragen hoor ik graag :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Ik heb zelf de Galaxy Sun en ervaar ongeveer hetzelfde als jij met dit rubber ervaart.
Ik vind hem echter te zwaar en zeker zwaarder dan een Tenergy.
Ik zit te wachten op de Tenergy 64 FX en anders ga ik misschien toch nog een Bryce rubber proberen, weet alleen nog niet welke, Bryce FX, Bryce Speed of Bryce Speed FX
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Bryce en Bryce FX worden niet meer geproduceerd dus een keuze minder :P
Mooie review. Ik ben niet echt bekent met de snelheid van tenergy 05. Ik hoor van de ene dat het rubber medium snel is, en van anderen dat het een heel snel rubber is. Hoe zit dat met Mercury? Sneller dan Sriver iig?
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik denk dat de Mercury net zo snel als een sriver MAX is. Ik heb er zelf weinig ervaring mee, dus durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen. Merucry is wel sneller dan H3 Neo.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Op schaal van 10 als 10 het snelst is en 0 het meest langzaam dan het volgende:
Sriver FX: 6
H3 Neo National: 5
Tenergy05: 9
Tenergy64: 10
Galaxy Sun: 8
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Ik neem dat schema met een korreltje zout als je het niet erg vindt. H3Neo trager dan Sriver FX? Dan doe je toch iets fout volgens mij. Ik sla echt mijn hardste forehands ooit met Palio Hadou Biotech (wat gewoon een H3 is).
Maar ik lees op verschillende fora dat Sun nog trager is dan M2.
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Ik kan wel beter tikken met de H3 dan met de Sriver, maar hij is wel trager. Echter doordat hij een vlakke afsprong heeft kun je meer kracht in de slag leggen en lijkt hij misschien sneller in jou ogen.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

H3N heeft een harde spons, en is gemaakt om zonder lijm gebruikt te worden. Of je hebt een heel erg snelle Sriver FX, of ik krijg gewoon heel veel snelheid uit mijn Hadou.
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Ik gebruik wel wat lijm, anders valt het rubber meteen weer van het frame :p
Mijn Sriver FX was wel met snellijm gelijmd, heb hem namelijk al tijd niet meer gebruikt. Echter is mijn H3 ook getuned dus zou deze hetzelfde effect moeten geven. Ik denk echter nogsteeds als je je batje passief zou houden en de bal met dezelfde vaart op je batje werd geslagen dat dan de Sriver FX van zichzelf de snellere is.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

In mijn visie:

H3 Neo Prov: 7.5
Tenergy05: 9
Tenergy64: 8
Galaxy Mercury: 8

In mijn ogen vind ik de 64 niet sneller dan de 05, maar dat kan aan mij liggen.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

rawrtje
Beginner
Beginner

Bericht door rawrtje »

van_doorn: In uw ervaring, wat zijn de verschillen tussen de 33 en 37? Welke stijlen zouden profiteren van beide?
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hoi rawrtje, Welkom op het forum ;)

De verschillen in de 33 en de 37 is natuurlijk de hardheid. de 33 is een stuk zachter. De 33 heeft een lagere bal afsprong de de 37. Met de 37 is het makkelijker te spinnen op backspin ballen. De 33 is denk makkelijker te controleren. Ik zou zeggen een spin spel is beter met de 37 en een contra, afslaan spel is beter met de 33. Ik zou de 37 ook niet op de backhand doen, maar op de forehand. De 33 kan aan beide kanten.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Ik heb net een rode in 34 graden hardheid ontvangen van Anno, en het voelt toch best wel zacht aan. Ik ga er maandag mee trainen, ben best benieuwd.
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Nou, te zacht is het dus zeker niet! :P
Ik vond het een beetje een vaag rubber. Op het ene moment harstikke dood, daarna sprong ie alle kanten op. Zelfde eigenlijk voor de spinballen. Ene bal was goed, de bal erna vloog er dood overheen.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit rubber een iets harder frame nodig heeft, en zal um eens op de Boll Spirit plakken.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik heb hem op een Timo Boll ALC en een Stiga Kjell Bengston uit 1980. Beide frames totaal geen probleem. Ik denk dat het rubber even ingespeeld moet worden. Na 1-2 weken is de tackiness eraf en speelt ie best goed! Hij is ook zeker niet te zacht, ik zou zeggen blijf er mee spelen, het wordt steeds beter :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

bob1
Silver Member
Silver Member

Bericht door bob1 »

Als iemand een zwarte mercury over heeft dan hou ik me aanbevolen. Of iemand een webadres van een goede tt-winkel waar ik hem kan krijgen.
Setup:
Frame: stiga offensive classic
FH: Tibhar aurus
BH: Grass D-Tecs ox
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hoi Bob,

Ik heb er 4 liggen, nog 2 zwarte uit me hoofd. Schrijf 3 reviews en je krijgt hem gratis naar je toegestuurd. Mocht je daar geen zin in hebben kan er bij mij 1 overkopen voor 8 euro inc verzendkosten. Anders http://www.ttnpp.com is wat goedkoper, maar moet je nog een tijd wachten. Mijne kan je overmorgen dan binnen hebben :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Plaats reactie