Hallo mensen,
ik speel dit seizoen met het
Frame: Butterfly Kiso Hinoki V off-
FH rubber: Butterfly Tenergy 64 1.7
BH rubber: Double fish 1615 ox (lange noppen)
Dit is mijn 2e seizoen dat ik verdediger ben
ik merk nu ook dat het kiso hinoki frame toch wat te snel is om mee te verdedigen en ik vroeg me af wat jullie advies is voor een nieuw frame.
Ik zat zelf te denken aan het joo se hyuk frame van butterfly
ik ben zelf ook een moderne verdediger die veel aanvalt met de forehand en veel verdedigt met de backhand.
ik ben ook een speler die af en toe draait zodat ik opeens een verrassende tik kan geven met mijn backhand
Verandering van Bat nieuw seizoen tips?
Verandering van Bat nieuw seizoen tips?
Main set-up
Frame: Butterfly Joo se Hyuk DEF
FH: Butterfly Tenergy 64 2.1
BH: Curl p1R ox
Re: Verandering van Bat nieuw seizoen tips?
Als je zelf al zit te denken aan en Joo se Hyuk frame, zou ik daar gewoon voor gaan 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
denk je dat het slim is om dan een kleine onderlaag bij mn noppen te doen? 0,5?
en mn tenegy 64 verdikken naar 1.9?
want het is natuurlijk wel wat trager het frame
Main set-up
Na een jaar met het Spark frame gespeeld te hebben ben ik nu weer een beetje met mijn oude Joo frame aan het trainen. Ook met de Ox noppen is dit een prima frame. Het voordeel is dat er nog genoeg pit in de forehand zit om ook je aanvallende ambities waar te maken :-)
Het frame leent zich er ook voor om ballen aan tafel af te kappen en te blokken met de noppen. Misschien dat je hier wel even aan het gewicht moet wennen (ongeveer 100gram)
Het rechte handvat vind ik zelf erg lekker in de hand liggen zodat draaien een eitje is. Volgens mij is er ook een holronde variant maar daar is moeilijk aan te komen. Mocht je genoeg geld hebben is er nog het Diode frame wat veel op het Joo frame lijkt (afgezien van de prijs dan.....)
Omdat je redelijk recent overgestapt is het verstandig om ook af en toe proberen te draaien met schuifballen op je backhand. Dit kan tegen veel tegenstanders zinvol zijn om ze een moeilijkere eerste bal te geven. De topspin komt dan met meer spin en minder tempo wat weer een uitnodiging is om de noppen er goed onder te zetten :-)
ps. ik speel zelf ook alleen met Ox noppen (Superblock, dtecs, talon etc)
grtz,
Gybe
Het frame leent zich er ook voor om ballen aan tafel af te kappen en te blokken met de noppen. Misschien dat je hier wel even aan het gewicht moet wennen (ongeveer 100gram)
Het rechte handvat vind ik zelf erg lekker in de hand liggen zodat draaien een eitje is. Volgens mij is er ook een holronde variant maar daar is moeilijk aan te komen. Mocht je genoeg geld hebben is er nog het Diode frame wat veel op het Joo frame lijkt (afgezien van de prijs dan.....)
Omdat je redelijk recent overgestapt is het verstandig om ook af en toe proberen te draaien met schuifballen op je backhand. Dit kan tegen veel tegenstanders zinvol zijn om ze een moeilijkere eerste bal te geven. De topspin komt dan met meer spin en minder tempo wat weer een uitnodiging is om de noppen er goed onder te zetten :-)
ps. ik speel zelf ook alleen met Ox noppen (Superblock, dtecs, talon etc)
grtz,
Gybe
Ik zou het zeker niet doen voor de noppen (op het Joo Frame). Bij alle noppen die ik ooit getest heb zit er een wereld van verschil tussen de ox versie en de sandwich uitvoeringen. Het pure balgevoel van de ox raak je kwijt en ik zelf had erg veel moeite om backspin te genereren met sandwich (ooit getest: Feint III, Curl, Octopus). Als je dit wilt kost het je waarschijnlijk veel tijd om hier aan te wennen en ben je minder storend met je slagen.Tenergy64 schreef:denk je dat het slim is om dan een kleine onderlaag bij mn noppen te doen? 0,5?
Daarnaast is het Joo frame meer als snel zat voor een 1.7 Tenergy. Zelf vind ik het meer een all+ frame en is dus zeker geen puur verdedigende broodplank ala het Tony Hold white spot.
Mocht je natuurlijk voor een puur verdedigend frame kiezen kan een dikkere sandwich iets zijn. Ik kan me dan wel voorstellen dat dit wat anders zal spelen op z'n zacht houtje..