Ballen

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Ballen

Bericht door TwoFace »

dat kan ik helaas bevestigen omdat dit mij wel een stuk of 5 keer is voorgekomen afgelopen zaterdag... haha

We hebben altijd de Tibhar 3* voor de competitie, ook een heel veel fijne bal, echter soms zit er een batch tussen waarbij er meerdere per avond in poule wedstrijd sneuvelen, dan zijn de ballen wel erg duur.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Rembem
Beginner
Beginner

Bericht door Rembem »

Wizzy82 schreef: 10 jul 2023, 23:26 Bedoel je de 3 stars van Stiga? Ook met die heb ik wel eens gespeeld. Gewoon goede ballen zijn dat.
De Kinson 40+ hebben ze ooit een setje van gekocht toen ze dus gingen uitzoeken welke trainingsballen goede prijs kwaliteitverhouding hebben. Deze ballen zijn erg goedkoop en dat is niet voor niets want ze zijn ook vrij waardeloos. Klinken anders dan de andere ballen. Geen aanrader.
Joola of Donic ballen zijn trouwens ook nog een goede optie. Zit niet heel veel verschil in tussen die 2 vind ik. Sterker nog we hebben een tijd met Joola ballen competitie (afdeling) gespeeld.
Ik ben het zeer oneens over de slechte review van Kinson ballen. Speel hiermee dagelijks op mijn werk en vond ze naast andere betaalbare ballen van Xiom, Donic en anderen die ik destijds bij Sporteurope uitvoerig getest heb de fijnste ballen. Helemaal niks mis mee wat mij betreft, en dat ze anders zouden klinken dat herken ik ook absoluut niet.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

De Kinson 40+ ken ik zelf alleen als 1* bal, die gebruikt de jeugd op training, maar dat vind ik wel waardeloze ballen, zo anders qua gewicht/gevoel en reactie op de tafel, net als een decathlon 1* bal die ze daar met trainen gebruiken.... ook echt heel nare ballen.

Ik heb wel het idee dat ze degelijk zijn, dat wel, maar dat je dat ook terugvoelt in het spel. Echter als 3* ken ik ze niet, ben er wel benieuwd naar nu. Ik heb hier zelf thuis trouwens nog goedkope ballen liggen (Giant Dragon 2*), die spelen ook best lekker, die had ik een tijdje als trainingsbal bij me naar de club.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Rembem
Beginner
Beginner

Bericht door Rembem »

TwoFace schreef: 11 sep 2023, 09:08 De Kinson 40+ ken ik zelf alleen als 1* bal, die gebruikt de jeugd op training, maar dat vind ik wel waardeloze ballen, zo anders qua gewicht/gevoel en reactie op de tafel, net als een decathlon 1* bal die ze daar met trainen gebruiken.... ook echt heel nare ballen.

Ik heb wel het idee dat ze degelijk zijn, dat wel, maar dat je dat ook terugvoelt in het spel. Echter als 3* ken ik ze niet, ben er wel benieuwd naar nu. Ik heb hier zelf thuis trouwens nog goedkope ballen liggen (Giant Dragon 2*), die spelen ook best lekker, die had ik een tijdje als trainingsbal bij me naar de club.
Ik ken ze ook alleen al 1* bal, daar had ik het dan ook over.
Mijn referentie zijn de Hanno naadloze wedstrijdballen. En daarmee vergeleken vind ik de Kinson 1* ballen, zeker ook gezien de vriendelijke prijs helemaal prima mee te spelen zonder raar geluid of gedrag.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

yoass schreef: 05 sep 2023, 08:42 Fijne bal, de Hanno driester. Wat meer spin in 't spel dan bij de naadhoudende ballen; hij lijkt erg op de XuShaoFa, behalve dat-i niet zo snel uit elkaar spat. Bijvoorbeeld als je 'm eens met de rand van je frame raakt.
Dat heeft die Tibhar 3* dus ook best snel vind ik, erg fijne bal om mee te spelen, maar soms gaan er op 1 avond in een competitie wedstrijd aan een tafel wel 2-3 stuk.... en echt niet dat er dan gekke dingen gebeuren, soms sla je ze gewoon letterlijk stuk op het rubber.... en dan zijn ballen wel erg duur voor een vereniging.....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie