ardane schreef: 18 jan 2024, 13:42
Dan komt er ook bijna geen geld binnen. Wat betaal je bij een Eredivisie-wedstrijd in Nederland voor een toegangsticket?
(Vergelijk: de topclub Düsseldorf heeft in de Bundesliga gemiddeld 1250 toeschouwers bij normale competitiewedstrijden; een kaartje kost 12-20 euro voor volwassenen, vanaf 35 euro een plek in de VIP-ruimte met catering).
Maar daar zie je dus echt het verschil in competitie tussen duitsland en nederland.
De wedstrijden zijn ook live to volgen op YouTube (de finales in ieder geval, en mijn club heeft eigen streaming voor de wedstrijden).
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Precies. Ik denk dat als je entree zou vragen in Nederland er geen hond komt kijken.
Eredivisie in Nederland hangt dus helemaal af van sponsoren. Trekken die de stekker eruit dan heb je gelijk een Eredivisieteam minder en de Eredivisie in Nederland kent nu al enorme verschillen in de teams. Vorig seizoen stond min of meer de bovenste 4 clubs (play-offs voor de finale) en eigenlijk de finale nog voordat de competitie was gespeeld vast.
Dat Taverzo zelfs met 2 teams in de Eredivisie speelt zegt eigenlijk genoeg over hoe slecht het met niveau gesteld staat. Dat er niet of nauwelijks andere clubs zijn die een Eredivisie willen beginnen. Ik weet nog dat een van mijn clubs hier een aantal jaren geleden instapte. Waarom? Mede omdat Brabant geen Eredivisie club meer had. Om tafeltennis in de regio te laten groeien (is niet gelukt). Naamsbekendheid, ook niet echt gelukt want tafeltennis leeft niet. Ik durf zelfs te wedden dat nauwelijks mensen in de gemeente weten (of plaats) dat er een Eredivisieclub in hun gemeente speelt. Dat je gratis op hoog niveau sport kunt zien.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Wizzy82 schreef: 19 jan 2024, 14:17
Precies. Ik denk dat als je entree zou vragen in Nederland er geen hond komt kijken.
Eredivisie in Nederland hangt dus helemaal af van sponsoren. Trekken die de stekker eruit dan heb je gelijk een Eredivisieteam minder en de Eredivisie in Nederland kent nu al enorme verschillen in de teams. Vorig seizoen stond min of meer de bovenste 4 clubs (play-offs voor de finale) en eigenlijk de finale nog voordat de competitie was gespeeld vast.
Dat Taverzo zelfs met 2 teams in de Eredivisie speelt zegt eigenlijk genoeg over hoe slecht het met niveau gesteld staat. Dat er niet of nauwelijks andere clubs zijn die een Eredivisie willen beginnen. Ik weet nog dat een van mijn clubs hier een aantal jaren geleden instapte. Waarom? Mede omdat Brabant geen Eredivisie club meer had. Om tafeltennis in de regio te laten groeien (is niet gelukt). Naamsbekendheid, ook niet echt gelukt want tafeltennis leeft niet. Ik durf zelfs te wedden dat nauwelijks mensen in de gemeente weten (of plaats) dat er een Eredivisieclub in hun gemeente speelt. Dat je gratis op hoog niveau sport kunt zien.
Toch zonde.... daar kun je zat aan doen toch? Bv artikel in het lokale suffertje, facebook berichten, instagram... etc (weet ik veel wat voor social media allemaal tegenwoordig).... maak ze lekker met een paar mooie video's van toffe rallies en mensen zijn wellicht geïnteresseerd en meestal als er 1 schaap over de dam is...
Ondanks dat we bij ons dat niveau bij lange na niet halen, is het wel heel bekend binnen de gemeente... maar we boksen altijd op tegen andere sporten natuurlijk, veel spelers verliezen we soms aan zaalvoetbal, gewoon voetbal, volleybal... nu weer een speler die badmintonde en na 2-3 seizoenen weer terug naar badminton gaat... zelfs spelers aan sportvisserij verloren.
Het is altijd moeilijk en bij veel spelers heeft corona en al het gedoe erom heen een laatste zetje gegeven... om te stoppen met tafeltennis, niet veel spelers (4) en er kwamen ook nieuwe bij dankzij corona, maar spelers die in bv 4de klasse kunnen spelen stoppen en spelers die alleen 6de klasse zouden kunnen starten, dus dan heeft het flink effect op de teamindelingen.
Wizzy82 schreef: 19 jan 2024, 14:17
Toch zonde.... daar kun je zat aan doen toch? Bv artikel in het lokale suffertje, facebook berichten, instagram... etc (weet ik veel wat voor social media allemaal tegenwoordig).... maak ze lekker met een paar mooie video's van toffe rallies en mensen zijn wellicht geïnteresseerd en meestal als er 1 schaap over de dam is...
Dat hebben we allemaal gedaan. Plaatselijke tv, krant (zelfs Brabants Dagblad heeft een heel stuk in gestaan), Facebook etc... Er is een clublid heel gedreven in multimedia dus die heeft enorm veel gepost, maar er komt nauwelijks meer interesse op af voor de sport. Ook niet qua publiek. De jeugd is overigens wel enorm gegroeid in aantal.
Backup:
Dat klinkt alsof je de eerste stap(pen) hebt gezet, maar dan is het tijd voor de volgende stap... hoe... tja, das een goeie, mensen zijn raar.
Ik ben geen goed voorbeeld, een wedstrijd (of dit nu tafeltennis is of wat anders), kijk ik het liefste op tv... omdat ik het live altijd lastiger te volgen vind... Je kan natuurlijk mensen lokken met weggevertjes... maar dan moet je een sponsor hebben die daar ook iets in ziet...
Wat ik heb gemerkt in NL, is dat mensen altijd te porren zijn als er iets te halen valt, misschien gaan ze dan blijven hangen bij een wedstrijd, gaan ze het stiekem leuk vinden en willen ze de volgende keer wel weer komen kijken... ik weet het niet. Zelf speel ik liever dan kijken ;-)
Kijken naar top tafeltennis vind ik wel mooi. Zeker spin over spin rally's zijn geweldig om te zien.
In het verleden ben ik ook naar de wk in Rotterdam en Dusseldorf geweest. Dat was prachtig om de wereldtop te zien. De chinezen etc...
Op tv of youtube vind ik het ook mooi om te kijken. Met name met commentaar van Adam Barrow.
Backup:
Wizzy82 schreef: 22 jan 2024, 12:15
Kijken naar top tafeltennis vind ik wel mooi. Zeker spin over spin rally's zijn geweldig om te zien.
In het verleden ben ik ook naar de wk in Rotterdam en Dusseldorf geweest. Dat was prachtig om de wereldtop te zien. De chinezen etc...
Op tv of youtube vind ik het ook mooi om te kijken. Met name met commentaar van Adam Barrow.
Ja, helemaal met je eens hoor.... probleem ben ik zelf, ik ben te snel afgeleid, vooral door geluid, dus in een volle zaal naar tafeltennis kijken vind ik om die reden minder aantrekkelijk dan in de woonkamer. Maar het is zeker aantrekkelijk om te kijken, Adam is ook mijn favoriete commentator, sowieso volg ik Adam ook op zijn kanalen. Erg leuk.