Mijn huidige bat is een Andro TP Ligna Co OFF. In het begin van het seizoen veranderde ik mijn rubbers (FH: Andro Rasanter R42 en BH: Andro Backside 2.0) naar Yasaka Mark V (FH) en J.O. Waldner maar deze setup bevalt mij niet.
Ik heb de bat nog maar een jaar of 2, maar deze bevalt me niet. De afwerking van de bat is zeer degelijk, daar ligt het niet aan. Maar het bat is voor mij te licht, de handle te kort.
Ik overweeg ernstig om de bat van de hand te doen.
Een week geleden leende ik een Tibhar IV-S OFF- met op Stiga Calibra LT Sound op FH en op BH BTY Dignics 05 waar ik instant gelukkig van werd. Mijn offensieve speelstijl kwam veel meer tot zijn recht.
Het doet me nog meer twijfelen aan mijn huidige setup, en overweeg nu zelfs om terug te keren naar een houten bat.
Ik heb nog een BTY Primorac Off- met een metalen BTY-embleem waar ik ooit mee ben beginnen spelen en ik hou enorm van die bat.
Er ligt nu Acuda S2 op, maar deze zijn aan vervanging toe.
De vraag is dus: wat leg ik er op? Dignics 05? Dignics 09c? op BH en FH? of eerder BTY T05 op BH en dignics of BH??
Wie is (ervarings)deskundige?
Alvast bedankt
Advies voor rubbers op BTY Primorac Off-
- the_fonz1975
- Beginner

Re: Advies voor rubbers op BTY Primorac Off-
Als die rubbers van het leenbatje zo bevielen, waarom kies je niet gewoon hetzelfde dan? Tenzij je frame slecht vergelijkbaar is met die setup? Ik ken beide frames niet, dus lastig om daar wat over te zeggen.
Ik begreep altijd dat de Yasaka Mark V een fantastisch rubber moet zijn, maar die bevalt je niet in die setup... ligt dat aan het rubber of aan het frame? Als je teveel in een keer verandert is dit lastig te zeggen.
Ik begreep altijd dat de Yasaka Mark V een fantastisch rubber moet zijn, maar die bevalt je niet in die setup... ligt dat aan het rubber of aan het frame? Als je teveel in een keer verandert is dit lastig te zeggen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
-
ardane
- Silver Member

Re: Advies voor rubbers op BTY Primorac Off-
Iedereen is hier deskundig met betrekking tot zijn eigen ervaring, zonder enige kennis van jouw ervaring. En vraag je om advies aan tien tafeltennissers, dan krijg je negen verschillende antwoorden. De tiende zegt: "Er is maar één manier om er achter te komen."the_fonz1975 schreef: 19 mar 2024, 16:23 De vraag is dus: wat leg ik er op? Dignics 05? Dignics 09c? op BH en FH? of eerder BTY T05 op BH en dignics of BH??
Wie is (ervarings)deskundige?
Je hoort tegenwoordig steeds vaker dat de Tenergy-05 wel z'n beste tijd heeft gehad, eigenlijk al sinds de invoering van de plastic bal. Dat die bal zelf in de afgelopen jaren ook al meerdere keren duidelijke veranderingen heeft ondergaan wordt daarbij eventjes genegeerd.
Overigens: ook in de wereldtop is het lang niet meer alleen Butterfly dat de toon aangeeft. Velen spelen nu Victas rubbers of een Rasanter van Andro, bijvoorbeeld. De trend gaat naar harder en nog harder. 53 graden is bij die spelers eerder regel dan uitzondering.
Mijn insteek zou zijn om aan de hand van reviews (Revspin, bijvoorbeeld) iets te kiezen wat geschikt lijkt, en dan te testen. Dat doe ik dan met (a) een gebruikt exemplaar via eBay of (b) een goedkoop gelijkwaardig alternatief (ja, van alle dure merkrubbers bestaan er wel tamelijk goede imitaties, al dan niet uit Chinese makelij). Op die manier kun je redelijk voordelig een tijdje verschillende rubbers testen zonder op de Dignics-manier 60-80 euro per rubber uit te geven.
Een alternatief zijn de "testkoffers", die sommige grote winkels aanbieden. Daar kun je voor weinig geld een paar weken een koffer met een flinke stapel rubbers bestellen. Koop je dan later bij die winkel nieuw spul, wordt de testkoffer op de aankoopprijs in mindering gebracht.
Verder ben ik het met TwoFace eens: als o.a. dat Stiga-rubber je goed beviel en je durft die gok op jouw houtje aan, neem dan die en niet op de bonnefooi een ander rubber, alleen maar omdat er Butterfly op staat.