Opslagen

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Plaats reactie
Ruben Schipper
Beginner
Beginner

Opslagen

Bericht door Ruben Schipper »

Hoi allemaal,
Ik vind het leuk om veel opslagen te leren. Hebben jullie nou nog echt goede opslagen? Laat ze hier achter!! 🏓
ardane
Silver Member
Silver Member

Re: Opslagen

Bericht door ardane »

Nou vooruit, de snake serve.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1poA30eT84
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

1) Tomahawk serve,
2) backspin kort in de linkerhoek (zodat terug op FH komt als deze al terugkomt)
3) Reverse pedulum serve en de natuurlijk de pendulum serve.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Die snake serve ben ik aan het oefenen, maar is nog erg lastig :).

Zelf heb ik niet echt gevaarlijke services.
* Ik server met veel backspin kort op zijn backhand en dan komt 9 vd 10 de bal kort terug op mijn lange noppen en kan ik slaan. Meestal ben ik nog op tijd om dat ook vanuit de FH nog te doen als hij daar komt.
* Ik server met veel backspin lang op zijn backhand en de keer erop serveer ik 'dood' maar dat lijkt op backspin. Ik hou dan het gewone rubber op de backhand en meestal kan ik dan spinnen of afslaan met de BH.
* ik doe een tomahawk service en probeer dan het effect af te wisselen met zij spin, of zijspin met backspin.
* als afwisseling server ik kort met de lange noppen met een backspin slag maar er zit natuurlijk niks in. Sommige schuiven dan de bal hoog terug, andere weten dat het een dode bal is. Of ik serveer contra met de lange noppen waar ze zich in verslaan en de bal in het net komt. Maar die bewaar ik vaak bij spannende momenten als 9-9 of 10-10 enzo.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Mijn favoriete service waarbij veel tegenstanders toch wel moeite mee hebben is met mijn BH zijspin geven op de FH van de tegenstander. Sowieso verwachten de meeste tegenstanders een service op hun BH ipv FH.

Aangezien de start van bovenstaande service aardig hetzelfde is als BH topspin service doe ik deze ook vaak. Best vaak vergeet de tegenstander te blokken en heb ik een punt.

Ik wissel enorm veel af met services en kan wel stellen dat het een sterk punt is in mijn spel want de tegenstander weet bijna nooit wat die kan verwachten.

Ik snap tegenstanders die vrijwel altijd dezelfde service spelen niet, want de service kan echt het verschil maken in een wedstrijd.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik heb ook nog een service met mijn BH (de noppen) die ik wel gebruik, maar ik weet niet goed hoe ik die moet omschrijven.
Ik sluit me overigens aan bij Wizzy, ik wissel enorm veel af en sowieso kan ik elke service net ff anders geven, andere plek (korter/langer), meer effect, minder....

Slechts heel soms merk ik dat een tegenstander echt veel moeite met een bepaalde service heeft en dan gebruik ik die specifiek op cruciale momenten.... en ja ik snap ook sommige spelers niet die altijd maar hetzelfde lijken te doen en nauwelijks voordeel uit hun service halen. Meestal probeer ik af te dwingen met mijn service dat deze net iets te hoog terugkomt zodat ik kan afslaan met FH.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Plaats reactie