Schoeisel
Schoeisel
Hallo!
Wat voor schoenen dragen jullie? Ik heb een paar oude zaalvoetbalschoenen die echt compleet versleten zijn. Doordat ik een aandoening aan mijn voeten heb (hallux valgus) zijn bredere schoenen fijner. Deze zaalschoenen waren fijn naar mijn voet gevormd dus vandaar dat ik ze tot de draad versleten heb.
Nu wil ik toch nieuwe schoenen gaan kopen en ik zoek dan automatisch naar bredere schoenen, maar ik vraag me even af wat voor 'soort' schoenen handig zijn? Wat ik zo lees zijn de echte tafeltennisschoenen vooral licht, hebben ze veel grip en zijn daarmee ideaal voor veel kort heen en weer bewegen. Dat lijkt m.i. veel op zaalvoetbalschoenen en dus denk ik dat die ook prima geschikt zijn?
Ik vraag dit zodat ik mijn zoekgebied wat kan uitbreiden, wat voor soort schoenen zouden jullie naar kijken, of beter nog: welke eigenschappen in de schoenen zoeken jullie?
Wat voor schoenen dragen jullie? Ik heb een paar oude zaalvoetbalschoenen die echt compleet versleten zijn. Doordat ik een aandoening aan mijn voeten heb (hallux valgus) zijn bredere schoenen fijner. Deze zaalschoenen waren fijn naar mijn voet gevormd dus vandaar dat ik ze tot de draad versleten heb.
Nu wil ik toch nieuwe schoenen gaan kopen en ik zoek dan automatisch naar bredere schoenen, maar ik vraag me even af wat voor 'soort' schoenen handig zijn? Wat ik zo lees zijn de echte tafeltennisschoenen vooral licht, hebben ze veel grip en zijn daarmee ideaal voor veel kort heen en weer bewegen. Dat lijkt m.i. veel op zaalvoetbalschoenen en dus denk ik dat die ook prima geschikt zijn?
Ik vraag dit zodat ik mijn zoekgebied wat kan uitbreiden, wat voor soort schoenen zouden jullie naar kijken, of beter nog: welke eigenschappen in de schoenen zoeken jullie?
Re: Schoeisel
Ik heb tafeltennisschoenen van Andro. Om precies te zijn deze: https://tabletennisstore.eu/products/an ... oss-step-2
Wel heb ik al vrij snel hier de binnenzooltjes eruit gehaald en sportzooltjes erin gedaan voor meer vering, want de binnenzooltjes die er standaard inzitten geven mij te weinig steun/vering. Die heb ik dacht ik bij actiesport gehaald. Deze combinatie werkt voor mij nu perfect.
Wel heb ik al vrij snel hier de binnenzooltjes eruit gehaald en sportzooltjes erin gedaan voor meer vering, want de binnenzooltjes die er standaard inzitten geven mij te weinig steun/vering. Die heb ik dacht ik bij actiesport gehaald. Deze combinatie werkt voor mij nu perfect.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
ardane
- Silver Member

Jarenlang heb ik allerlei Gel-xxx-modellen van Asics gedragen. Perfecte tafeltennisschoenen. Maar ze gaan bij mij aan de binnenkant vrij snel stuk.
Vorig jaar kocht ik daarom een keer iets anders: https://www.ebay.de/itm/196293295277
Bij zes trainingen per week doe ik er een jaar mee. Dan gaat ook daarbij de binnenkant stuk en is de tussenzool wel platgetrapt. De onderzool is nog vrij nieuw. Kort geleden heb ik weer een paar daarvan gekocht.
Ze zijn comfortabel, vrij breed, geven een hoop steun en daarom voor mijn gevoel heel veel beter dan de lage prijs doet vermoeden. Het zijn natuurlijk geen flitsende, uiterst modieuze schoenen...voor de show zijn ze kennelijk niet bedoeld.
Vorig jaar kocht ik daarom een keer iets anders: https://www.ebay.de/itm/196293295277
Bij zes trainingen per week doe ik er een jaar mee. Dan gaat ook daarbij de binnenkant stuk en is de tussenzool wel platgetrapt. De onderzool is nog vrij nieuw. Kort geleden heb ik weer een paar daarvan gekocht.
Ze zijn comfortabel, vrij breed, geven een hoop steun en daarom voor mijn gevoel heel veel beter dan de lage prijs doet vermoeden. Het zijn natuurlijk geen flitsende, uiterst modieuze schoenen...voor de show zijn ze kennelijk niet bedoeld.
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb altijd de standaard Joola Court schoenen.
Ik koop elke 2 jaar ongeveer nieuwe. Nu moet ik ook weer nieuwe.
Wilde eigenlijk naar Andro kijken maar ik ben zo tevreden over de zool van die joola dat ik die waarschijnlijk weer ga halen.
Ik zie soms spelers mopperen over glad, stroef, natte handoek .... Ik heb daar nooit last van. Ik ben bang dat ik wat anders probeer dat het anders voelt en dat ik ga glijden oid. Morgen ga ik mijn batje halen en dan wil ik eens naar wat anders kijken, maar denk dat het weer de Joola wordt.
Ik heb wel echt altijd tafeltennis schoenen ivm gewicht, dunne zool en grip.
Ik koop elke 2 jaar ongeveer nieuwe. Nu moet ik ook weer nieuwe.
Wilde eigenlijk naar Andro kijken maar ik ben zo tevreden over de zool van die joola dat ik die waarschijnlijk weer ga halen.
Ik zie soms spelers mopperen over glad, stroef, natte handoek .... Ik heb daar nooit last van. Ik ben bang dat ik wat anders probeer dat het anders voelt en dat ik ga glijden oid. Morgen ga ik mijn batje halen en dan wil ik eens naar wat anders kijken, maar denk dat het weer de Joola wordt.
Ik heb wel echt altijd tafeltennis schoenen ivm gewicht, dunne zool en grip.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Ja precies. Mijn gevoel is dat zaalvoetbalschoenen echt een beetje dezelfde eigenschappen hebben en dat er meer (lichte) indoor trainingsschoenen (voor fitness et cetera) zijn die dezelfde karakteristieken hebben. Dat maakt de keuze voor schoenen, net als mijn voeten zelf, een stuk brederGarField000 schreef: 23 aug 2024, 16:49 Ik heb wel echt altijd tafeltennis schoenen ivm gewicht, dunne zool en grip.
-
ardane
- Silver Member

Een categorie die soms over het hoofd wordt gezien, maar toch veel mogelijkheden biedt, is "badmintonschoenen".
Voortreffelijke lichte schoenen zijn verkrijgbaar van het merk Yonex - voor mensen die van het prijskaartje niet schrikken. Eén van de topmodellen is de 'Power Cushion 65Z3'. Yonex heeft bij sommige modellen alle maten ook in "wide" (dus brede) uitvoering.
Voortreffelijke lichte schoenen zijn verkrijgbaar van het merk Yonex - voor mensen die van het prijskaartje niet schrikken. Eén van de topmodellen is de 'Power Cushion 65Z3'. Yonex heeft bij sommige modellen alle maten ook in "wide" (dus brede) uitvoering.
Badmintonschoenen van Decathlon
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Ik heb drie paar "Perfly" schoenen - één paar spelen twee paar luchten, rouleren na elk gebruik. Drie, omdat ik ze na uitproberen uitstekend vond bevallen.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Ik zit toevallig met hetzelfde issue nu. Ik speel al jaren (sinds ik speel ongeveer dus al rond de 6 jaar) met puma zaalvoetbalschoenen. Superlicht en een superplatte zool, grip tot het niveau dat ik het prettig vind (ik houd niet van te stroeve schoenen, ik wil een klein beetje kunnen glijden).
Verschil met tafeltennisschoenen (wat mij echt is opgevallen), veel clubgenoten dragen echte tafeltennis schoenen. Is dat op de zool van tafeltennisschoenen meestal een rondje zit, alsof je makkelijker hiermee de echte tafeltennis bewegingen kan maken... moeilijk uit te leggen, maar kijk naar professionele spelers en dan snap je me wel...
Verder heeft het natuurlijk ongeveer dezelfde eigenschappen, het is een zaal schoen, voor een sport waarbij je goed moet kunnen bewegen, maar ook grip nodig hebt. Dus ja badmintonschoenen zullen ook vast goed zijn, het gaat denk ik vooral om hoe het jou zit ( ik heb lange en vrij smalle voeten).
Ps mijn schoenen zijn erg aan het slijten aan de buitenzijde nu, maar ik heb nog geen waardige opvolging gevonden, helaas zijn deze schoenen niet meer te verkrijgen, anders had ik dezelfde weer gekocht.
Verschil met tafeltennisschoenen (wat mij echt is opgevallen), veel clubgenoten dragen echte tafeltennis schoenen. Is dat op de zool van tafeltennisschoenen meestal een rondje zit, alsof je makkelijker hiermee de echte tafeltennis bewegingen kan maken... moeilijk uit te leggen, maar kijk naar professionele spelers en dan snap je me wel...
Verder heeft het natuurlijk ongeveer dezelfde eigenschappen, het is een zaal schoen, voor een sport waarbij je goed moet kunnen bewegen, maar ook grip nodig hebt. Dus ja badmintonschoenen zullen ook vast goed zijn, het gaat denk ik vooral om hoe het jou zit ( ik heb lange en vrij smalle voeten).
Ps mijn schoenen zijn erg aan het slijten aan de buitenzijde nu, maar ik heb nog geen waardige opvolging gevonden, helaas zijn deze schoenen niet meer te verkrijgen, anders had ik dezelfde weer gekocht.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Frame: Xiom Extreme S Novus.
Forehand: Andro Blowfish 1.8mm
backhand: Nittaku Fast Arc G1 1.8mm
Forehand: Andro Blowfish 1.8mm
backhand: Nittaku Fast Arc G1 1.8mm
afbeelding doet het niet, zijn dat de schoenen die jij gebruikt?

Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
De mijne heb ik nog wel online gevonden nu:

Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Asics heb ik ook jarenlang als tafeltennis schoen gebruikt. Dat was volgens mij een normale binnen sportschoen. Niet die van de afbeelding.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
Backup:
Backup:
Ik heb afgelopen toernooi nog een aantal schoenen geprobeerd, van GEWO, TIBHAR (en een paar schoenen geweigerd te passen die glommen me teveel), maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik weer op zoek ga naar soortgelijke schoenen die ik nu heb want die tafeltennisschoenen vond ik helemaal niks.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik speel al jaren op Donic Waldnerflex schoenen. Eerst model 2, nu Waldnerflex 3.
Perfecte schoenen. Vallen wel klein dus 1 maat groter kopen.
Perfecte schoenen. Vallen wel klein dus 1 maat groter kopen.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
-
ardane
- Silver Member

Op deze laatste decemberdag wil ik graag mijn Ontdekking van het Jaar even kwijt. En dan gaat het om schoenen.
Tot nu toe waren mijn grootste problemen met de Adidas-, Asics- en Imperial-schoenen die ik droeg:
- het voorste gedeelte van de schoen is mij net iets te smal
- het binnenmateriaal of de mesh bovenkant slijt harder dan me lief is
Deze zomer ontdekte ik de FitVille-schoen, waar ik eerder nog nooit van had gehoord. Die heb je in "breed" en "extra breed"! En inderdaad, die zijn respectievelijk wat breder en veel breder dan de genoemde schoenen van andere merken. Daar komt bij, dat deze schoenen geen mesh-bovenkant hebben en daardoor robuust - maar niet extreem veel zwaarder - blijken te zijn.
En verhip, ze zijn ook nog eens heel vriendelijk geprijsd.
Ik vond ze hier: https://www.amazon.de/FitVille-Tennissc ... l_NL&psc=1
(Nee, geen zakelijk belang bij deze firma; slechts een tevreden FitVille-klant)
Tot nu toe waren mijn grootste problemen met de Adidas-, Asics- en Imperial-schoenen die ik droeg:
- het voorste gedeelte van de schoen is mij net iets te smal
- het binnenmateriaal of de mesh bovenkant slijt harder dan me lief is
Deze zomer ontdekte ik de FitVille-schoen, waar ik eerder nog nooit van had gehoord. Die heb je in "breed" en "extra breed"! En inderdaad, die zijn respectievelijk wat breder en veel breder dan de genoemde schoenen van andere merken. Daar komt bij, dat deze schoenen geen mesh-bovenkant hebben en daardoor robuust - maar niet extreem veel zwaarder - blijken te zijn.
En verhip, ze zijn ook nog eens heel vriendelijk geprijsd.
Ik vond ze hier: https://www.amazon.de/FitVille-Tennissc ... l_NL&psc=1
(Nee, geen zakelijk belang bij deze firma; slechts een tevreden FitVille-klant)