nieuwsgierig... wat denken jullie

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Re: nieuwsgierig... wat denken jullie

Bericht door Herintreder »

Ik heb afgelopen weekend meegedaan aan de open kampioenschappen van Avereest en heb tijden een potje mijn frame dusdanig beschadigd (tegen de rand van de tafel aangekomen). Ik kon nog wel verder spelen, maar het is nu echt gedaan met het frame :(.

Ik heb net de OSP Virtuoso off- besteld en deze komt donderdag/vrijdag binnen. Ik ben heel benieuwd.
Laatst gewijzigd door Herintreder op 02 sep 2024, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Frame: OSP Virtuoso OFF- Elcon/Conisch handvat
FH: Rasanter R42 MAX
BH: Tibhar Speedy Soft D.TecS
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Herintreder schreef: 02 sep 2024, 13:50 Ik heb afgelopen weekend meegedaan aan de open kampioenschappen van Avereest en heb tijden een potje mijn frame dusdanig beschadigd (tegen de rand van de tafel aangekomen). Ik kon nog wel verder spelen, maar het is nu echt gedaan met het frame :(.

Ik heb net de OSP Virtuoso off- besteld en deze komen donderdag/vrijdag binnen. Ik ben heel benieuwd.
Heel erg balen van je frame....

Ik was daar ook overigens, in welke licentie speelde je?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Ik speel met een F-licentie. Ik heb overigens tegen je gespeeld in de 1e poule fase, kom ik net achter :)

Ik vond het trouwens een leuke pot tegen je. Ik vind spelen tegen materiaal spelers altijd erg leuk.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Herintreder schreef: 02 sep 2024, 15:20
Ik speel met een F-licentie. Ik heb overigens tegen je gespeeld in de 1e poule fase, kom ik net achter :)

Ik vond het trouwens een leuke pot tegen je. Ik vind spelen tegen materiaal spelers altijd erg leuk.
Wat grappig, wie ben je dan? Ik heb sowieso genoten van het spel die dag. Ik merkte wel dat ik vooral in de ochtend nog niet echt heel lekker in mijn spel kwam, te weinig gespeeld natuurlijk i.v.m. de zomerstop, maar het was wel leuk.
Had je je materiaal al beschadigd in de poule fase dan? Ik heb dat namelijk niet meegekregen...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik zag net dat jij de winnaar bent, dan weet ik wie je bent, jij hebt echt een mooi spel hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat die potten daarvoor bij jou ook een stuk minder leken te gaan, ik had zelf het idee dat jij er ook gewoon nog niet in zat toen.
Je speelt met korte noppen he?

Je resultaat heeft dus niet geleden onder je kapotte frame! ;-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Ik heb een heerlijk toernooi gehad.
Wat grappig, wie ben je dan? Ik heb sowieso genoten van het spel die dag. Ik merkte wel dat ik vooral in de ochtend nog niet echt heel lekker in mijn spel kwam, te weinig gespeeld natuurlijk i.v.m. de zomerstop, maar het was wel leuk.
Ik had hetzelfde. De flow kwam er bij de 4e wedstrijd pas goed in. Dat was volgens mij de pot tegen jou. Daarna leek alles vanzelf te gaan en heb ik geen wedstrijd meer verloren.

Ik speel idd weer met korte noppen. Die maken van mijn zwakke backhand een wapen.

Ik beschadigde mijn frame in de halve finale. Dat was tegen een teamgenoot van me. (heb je ook tegen gespeeld :)). Ik kon doorspelen, maar het frame is wel gehavend.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Herintreder schreef: 02 sep 2024, 16:08 Ik heb een heerlijk toernooi gehad.
Ik had hetzelfde. De flow kwam er bij de 4e wedstrijd pas goed in. Dat was volgens mij de pot tegen jou. Daarna leek alles vanzelf te gaan en heb ik geen wedstrijd meer verloren.

Ik speel idd weer met korte noppen. Die maken van mijn zwakke backhand een wapen.

Ik beschadigde mijn frame in de halve finale. Dat was tegen een teamgenoot van me. (heb je ook tegen gespeeld :)). Ik kon doorspelen, maar het frame is wel gehavend.
Ik durf jou BH niet zwak te noemen, eerder jaloersmakend... maar je FH is wel nog sterker inderdaad. Ja die teamgenoot van je had ik eigenlijk moeten verslaan, maar die werd te goed gecoached door iemand ;-) hahaha
Nee lag meer aan mijzelf, ik wilde te graag winnen daardoor ging ik domme dingen doen en fouten maken en dus punten weggeven. Want ik had het wel kunnen winnen als ik gewoon rustig mijn spel bleef spelen.
Maar ook een geschikte kerel, leuke vereniging hebben jullie ook wel, alleen de zaal vind ik minder prettig.

In de dubbel gingen we ook onderuit tegen jullie dames combi.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Mooi om te horen dat je een Virtuoso heb besteld. Geef het frame wel even de tijd. In het begin zijn ze iets stijver en harder. Het echte super gevoel komt na een tijdje inspelen van het frame. Blijf OSP een mooi en bijzonder merk vinden. Veel plezier en succes ermee.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Mooi om te horen dat je een Virtuoso heb besteld. Geef het frame wel even de tijd. In het begin zijn ze iets stijver en harder. Het echte super gevoel komt na een tijdje inspelen van het frame. Blijf OSP een mooi en bijzonder merk vinden. Veel plezier en succes ermee.
Dank je. Ik Ben heel benieuwd. Ik vind materiaal belangrijk. Wil niet zeggen dat het duur moet zijn, maar ik ben al vanaf ik weer aan het tafeltennissen ben (2 jaar) aan het zoeken naar een frame. Ik denk dat deze het dichts bij mijn eisen en wensen in de buurt komt. En ik koop een stukje kwaliteit, dat is wel zeker :)
Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Ik durf jou BH niet zwak te noemen, eerder jaloersmakend...
Haha, thnx. Dat zeg ik :). Met m'n noppen kan ik redelijk tot goed overweg (H)
Ja die teamgenoot van je had ik eigenlijk moeten verslaan, maar die werd te goed gecoached door iemand ;-) hahaha
Soms is één aanwijzing voldoende :D
Ja onze dames waren ook een heel goed dubbel. Die stonden ook heerlijk te spelen.

Is wel leuk en zo kan je zien dat je als club kan krimpen en groeien (qua niveau bedoel ik). We hebben nu voor het eerst sinds jaren weer landelijke competitie bij de club. 1 jeugd team, 1 dames team en 1 heren team. Gelijk 3 teams tegelijk gepromoveerd.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Herintreder schreef: 03 sep 2024, 07:55
Ik durf jou BH niet zwak te noemen, eerder jaloersmakend...
Haha, thnx. Dat zeg ik :). Met m'n noppen kan ik redelijk tot goed overweg (H)
Ja die teamgenoot van je had ik eigenlijk moeten verslaan, maar die werd te goed gecoached door iemand ;-) hahaha
Soms is één aanwijzing voldoende :D
Ja onze dames waren ook een heel goed dubbel. Die stonden ook heerlijk te spelen.

Is wel leuk en zo kan je zien dat je als club kan krimpen en groeien (qua niveau bedoel ik). We hebben nu voor het eerst sinds jaren weer landelijke competitie bij de club. 1 jeugd team, 1 dames team en 1 heren team. Gelijk 3 teams tegelijk gepromoveerd.
Dat denk ik ook wel, helaas krimpen wij als club enorm (wel in aantallen, maar daardoor ook in kwaliteit/niveau). We hebben nu 2 teams senioren, waarvan 1 met slechts 3 spelers en 1 met 5 spelers (mijn team) en daarvoor moest ik 2 mensen 'ronselen'. Wat gelukkig wel gelukt is.
Zelf denk ik er nu ook aan om het volgende seizoen bij een andere club te gaan spelen, dat is meer een praktische keuze.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Herintreder
Advanced Member
Advanced Member

Danny1973 schreef: 02 sep 2024, 18:30 Mooi om te horen dat je een Virtuoso heb besteld. Geef het frame wel even de tijd. In het begin zijn ze iets stijver en harder. Het echte super gevoel komt na een tijdje inspelen van het frame. Blijf OSP een mooi en bijzonder merk vinden. Veel plezier en succes ermee.
Gisteravond voor het eerst met het frame gespeeld. Nice sound, super feedback en erg consistent. Moet er nog wel een beetje aan wennen, want hij is iets sneller dan mijn oude frame. Dan is dit wellicht niet het meest voor de hand liggende moment om ermee te gaan spelen (vlak voor de competitie), maar ik heb er voldoende vertrouwen in. Even veel oefenen de aankomende week :)

De reden om het frame aan de schaffen is het elcon / conic handvat. Deze is nagenoeg gelijk aan die van mijn stiga offensive. Echt heel blij mee. Draaien van het frame tijdens de wedstrijd gaat op de automatische piloot. Fantastisch. Aankomend seizoen maar even oefenen met het draaien in de wedstrijd en zo de tegenstander verder in verwarring brengen ;). Op dit moment doe ik dat alleen nog bij de service en service ontvangst, maar ik wil ook gaan draaien als ik een slappe bal terug krijg op mijn backhand terug krijg om een snelle opening te maken ipv een tik met de noppen.
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

ELCON 💯!
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Herintreder schreef: 06 sep 2024, 10:38
Danny1973 schreef: 02 sep 2024, 18:30 Mooi om te horen dat je een Virtuoso heb besteld. Geef het frame wel even de tijd. In het begin zijn ze iets stijver en harder. Het echte super gevoel komt na een tijdje inspelen van het frame. Blijf OSP een mooi en bijzonder merk vinden. Veel plezier en succes ermee.
Gisteravond voor het eerst met het frame gespeeld. Nice sound, super feedback en erg consistent. Moet er nog wel een beetje aan wennen, want hij is iets sneller dan mijn oude frame. Dan is dit wellicht niet het meest voor de hand liggende moment om ermee te gaan spelen (vlak voor de competitie), maar ik heb er voldoende vertrouwen in. Even veel oefenen de aankomende week :)

De reden om het frame aan de schaffen is het elcon / conic handvat. Deze is nagenoeg gelijk aan die van mijn stiga offensive. Echt heel blij mee. Draaien van het frame tijdens de wedstrijd gaat op de automatische piloot. Fantastisch. Aankomend seizoen maar even oefenen met het draaien in de wedstrijd en zo de tegenstander verder in verwarring brengen ;). Op dit moment doe ik dat alleen nog bij de service en service ontvangst, maar ik wil ook gaan draaien als ik een slappe bal terug krijg op mijn backhand terug krijg om een snelle opening te maken ipv een tik met de noppen.
Nog sneller? :O je spel is al snel zat 8-|

Eigenlijk zit ik me net te bedenken dat ik nu met het frame aan het spelen ben waar ik eigenlijk tot de conclusie was gekomen dat dit het net niet is voor mij, i.v.m. gebrekkige verdediging met dit frame en dat ik eigenlijk een andere had samengesteld aan het eind van vorig seizoen, maar die heb ik helemaal niet meer gebruikt... wat suf van mij. Nu twijfels..... of dit frame gebruiken, waardoor ik iets makkelijker ga aanvallen of toch mijn meer verdedigende frame gebruiken... of optie 3... verdedigende frame tegen zware aanvallers... en dit frame tegen de rest?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Neem nou maar dat DEF-frame en val er vrolijk mee aan.
Heb je wel eens gekeken naar de vele video's van GeblockTT? Daar is een speler met een (Duitse) rating van rond de 1800, die met een NSD speelt en allerlei soorten lange noppen test. Kijk voor de grap eens hoe hij aanvalt met zijn defensieve frame.
https://www.youtube.com/watch?v=WWR1jIIdW_Q
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Beiden zijn een DEF frame Ardane, dat is de grap.... eerder speelde ik juist met OFF frames... maar die zijn minder aanvallend dan sommige DEF frames die ik heb... hahaha
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Frame zou ook aardig wat uit moeten maken, maar dit is altijd veel meer onderbelicht dan rubbers.
Zelf het ik 2 frames. Beide allround, maar ik merk wel dat het oude frame wat minder snel is en daarnaast ook wat gladder (of ja als ik zweethanden krijg heb ik daar eerder last van bij dat frame). Volgens Revspin doen de frames ook nauwelijks voor elkaar onder. Merk is anders. Het frame wat ik al jarenlang heb (denk inmiddels ruim 20 jaar is Tibhar Samsonov Premium Contact en de andere die ik zo'n 5 jaar heb is Andro Novicell ALL/S).

Met frames wissel ik veel minder dan met rubbers verschillende rubbers. Wat is jullie ervaring hier eigenlijk in? Hoeveel frames hebben jullie en wanneer is het tijd voor een ander/nieuw frame?
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

:-))
Ik heb zes batjes bij me. Vijf verschillende frames...e1n frame heb ik dubbel. Van alles wat.
Zwart is bij allemaal een LN (meestal 955 Moxa of Neptune), de andere kant een wilde verzameling van zes(!) verschillende kleuren, elk passend bij een of twee tafeltennisshirts. Zo heb ik bij elke training een batje, qua kleur passend bij het shirt dat ik die avond draag.

(Ja, heeft allemaal niks met beter-leren-spelen te maken. Maar ik vind het leuk)
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik heb meestal 2 soms meer frames bij me. Altijd minimaal 1 ter reserve. Frame vind ik nog veel belangrijker dan het rubber, maar ik zoek al sinds mijn eerste zelf samengesteld batje naar de ultieme combinatie voor mijn spel. Echter mijn spel evolueert nog steeds, dus ook de wens naar frame en rubber verandert.

Jarenlang speelde ik met dezelfde combi met heel plezier. Stiekem denk ik ook weer eens terug te gaan naar die combi, heb het intact gelaten.

Ik heb DEF frames, ALL frames en OFF- en OFF frames. Ervaring met elk frame is nogal anders. Ik heb denk ik 2 frames die van een ander merk en type zijn die toch zeer vergelijkbaar zijn, maar al het andere heeft enorme verschillen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Herintreder schreef: 02 sep 2024, 13:50 Ik heb net de OSP Virtuoso off- besteld en deze komt donderdag/vrijdag binnen. Ik ben heel benieuwd.
Net als jij ben ik na lange afwezigheid weer gaan spelen en merkte dat ik slecht kon wennen aan het carbonframe waar ik mee ben gaan spelen. Na wat uitproberen ben ik ook bij OSP uitgekomen. Ik heb eerst de Virtuoso OFF- uitgeprobeerd. Die beviel prima, daarna de Ulimate II, een 7-laags houten frame maar die is eigenlijk iets te snel naar mijn zin en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Virtuoso OFF+.
Deze is precies waar ik naar op zoek was; een fractie sneller dan de min en iets trager dan het 7 laags frame.
Voor mijn speelstijl, kort bij de tafel met het Battle II rubber op mijn FH en de lange noppen op mijn BH vooralsnog ideaal.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Plaats reactie