Lange noppen OX
Lange noppen OX
Hallo. Iemand nog lange noppen over OX Zwart. Geen Spinlord Agenda. Bvd.
-
ardane
- Silver Member

Re: Lange noppen OX
Hoe sta je tegenover het bestellen bij AliExpress?
Als je geen bezwaar hebt tegen een levertijd van ruim een week en een prijs van bijna-gratis, dan zou ik je warm de Yinhe 955 Moxa aanbevelen. Een stroeve lange nop met uitstekende kwaliteit/houdbaarheid voor €3,50
Als je geen bezwaar hebt tegen een levertijd van ruim een week en een prijs van bijna-gratis, dan zou ik je warm de Yinhe 955 Moxa aanbevelen. Een stroeve lange nop met uitstekende kwaliteit/houdbaarheid voor €3,50
Oké heb laats de kokutaku MR Huang Jianjiang 01 besteld bij Ali expres voor 12 euro. Zal hem in gedachten houden als ik weer bij AliExpress bestel. Dank.
Er zijn zoveel leuke 0X rubbers op Ali te koop voor onder de 5€, ik zou zeggen bestel ze daar gewoon, hier betaal je al net zoiets aan de verzendkosten. Zie ook mijn handtekening voor een aantal van die interessante rubbers.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Daarbij moet even opgemerkt worden, dat die Globe leuk is voor training, maar ongeschikt voor wedstrijden.TwoFace schreef: 07 okt 2024, 15:01 Zie ook mijn handtekening voor een aantal van die interessante rubbers.
Hoe komt je daarbij?
Ik heb er gewoon prima competitie mee gespeeld. Waar baseer je dit op? En waarom zou dat leuk zijn voor training maar ongeschikt voor wedstrijden>?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Globe heeft besloten voor de 979 geen ITTF-bijdrage meer te betalen. Die nop staat niet meer op de LARC van 1 oktober 2024 en mag dus niet meer in competitie- en toernooiverband worden gebruikt.TwoFace schreef: 08 okt 2024, 15:39En waarom zou dat leuk zijn voor training maar ongeschikt voor wedstrijden>?
Ohw chips dat wist ik nog niet, dan mag ik wel eens even checken of ik er nog mee speel... recent ben ik weer een andere combi gaan gebruiken tijdens de competitie en ik weet eigenlijk niet eens welke noppen daar op liggen. Bedankt Ardane!ardane schreef: 08 okt 2024, 15:52Globe heeft besloten voor de 979 geen ITTF-bijdrage meer te betalen. Die nop staat niet meer op de LARC van 1 oktober 2024 en mag dus niet meer in competitie- en toernooiverband worden gebruikt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Daar kraait toch geen haan naar. Of je moet al 1e 2e of eredivisie spelen.
-
ardane
- Silver Member

Tja, in de lagere klassen zal het wel een gewetensvraag zijn. Zoiets als "Wil ik me aan de regels houden of vind ik valsspelen ook best?"
Maar eigenlijk ging het om iets anders: je vroeg om lange noppen en kreeg wat advies. En geef je iemand advies, dan vind ik dat het verstandig is om eventuele potentiele regelovertredingen daarbij aan te geven. Per slot van rekening geef je bij verkeersadvies ook niet als goede raad: "Geen pliesie in de buurt? Dan gerust door rood scheuren, want er komt toch niks aan."
In dit geval vermoedde ik al dat TwoFace niet van de LARC-wijziging op de hoogte was, en daarom meldde ik dat even. Het staat je vrij om ermee te doen wat je wilt, natuurlijk.
Maar eigenlijk ging het om iets anders: je vroeg om lange noppen en kreeg wat advies. En geef je iemand advies, dan vind ik dat het verstandig is om eventuele potentiele regelovertredingen daarbij aan te geven. Per slot van rekening geef je bij verkeersadvies ook niet als goede raad: "Geen pliesie in de buurt? Dan gerust door rood scheuren, want er komt toch niks aan."
In dit geval vermoedde ik al dat TwoFace niet van de LARC-wijziging op de hoogte was, en daarom meldde ik dat even. Het staat je vrij om ermee te doen wat je wilt, natuurlijk.
Zeker, heel goed dat je dit doet Ardane. Ik check die lijst wel eens, maar ik ben niet standaard continu op de hoogte hiervan. Meestal alleen bij de aanschaf van een nieuw rubber dat ik het controleer.ardane schreef: 09 okt 2024, 08:38 Tja, in de lagere klassen zal het wel een gewetensvraag zijn. Zoiets als "Wil ik me aan de regels houden of vind ik valsspelen ook best?"
Echt als vals spelen zie ik het overigens niet, aangezien het gewoon een kwestie is dat een bedrijf iets niet wil betalen om op een lijst te komen, dus een bureaucratische regel die niks verandert aan het materiaal. Als je materiaal zou gebruiken wat aangepast is of iets dergelijks, zie ik het meer als valsspelen. Maar ik hou me wel netjes aan de regeltjes, dus dit zal alleen maar met trainingen mogelijk nog gebruikt worden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Er zullen vast wel meer spelers zijn die rubbers gebruiken die niet op de lijst staan.
Laatst speelde ik met iemand waar de rubbers echt giga versleten waren dus ik vroeg nog of het geen tijd was voor nieuwe.
Maar hij gaf aan dat ze niet meer gemaakt worden en dat ze vast niet meer mogen. Maar iets anders lukte hem gewoon niet.
Waren overigens normale rubbers geen noppen.
Als iemand mij zegt dat hij (of zij) met noppen speelt kijk ik bijna nooit. Af en toe na de wedstrijd als hij leuke dingen doet. Maar ik heb me nog nooit afgevraagd of ze op de lijst staan ja of nee
.
Sommige zullen illegale rubbers gebruiken omdat ze gewoon niet op de lijst staan maar wel voldoen aan de eisen maar er dus niet voor willen betalen, maar er zijn ook rubbers (vooral lange noppen) die gewoon techinisch verboden zijn (te lange noppen bv) omdat ze dingen doen wat de ITTF niet meer wil. Maar denk dat deze er niet echt heel veel zullen zijn en een kleine meerderheid zijn.
Maar goed van ardane dat ze het even meldt. En het een noem ik valsspelen, het andere niet echt want je voldoet aan de eisen muv een keurstempel.
Laatst speelde ik met iemand waar de rubbers echt giga versleten waren dus ik vroeg nog of het geen tijd was voor nieuwe.
Maar hij gaf aan dat ze niet meer gemaakt worden en dat ze vast niet meer mogen. Maar iets anders lukte hem gewoon niet.
Waren overigens normale rubbers geen noppen.
Als iemand mij zegt dat hij (of zij) met noppen speelt kijk ik bijna nooit. Af en toe na de wedstrijd als hij leuke dingen doet. Maar ik heb me nog nooit afgevraagd of ze op de lijst staan ja of nee
Sommige zullen illegale rubbers gebruiken omdat ze gewoon niet op de lijst staan maar wel voldoen aan de eisen maar er dus niet voor willen betalen, maar er zijn ook rubbers (vooral lange noppen) die gewoon techinisch verboden zijn (te lange noppen bv) omdat ze dingen doen wat de ITTF niet meer wil. Maar denk dat deze er niet echt heel veel zullen zijn en een kleine meerderheid zijn.
Maar goed van ardane dat ze het even meldt. En het een noem ik valsspelen, het andere niet echt want je voldoet aan de eisen muv een keurstempel.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Exact, ik kijk inderdaad heel soms ook als ik twijfel of er bv niet met anti gespeeld wordt, terwijl de tegenstander anders beweerd. Heb ik een keer meegemaakt, vroeg of hij iets bijzonders qua rubbers had, nee hoor gaf hij aan... maar na een paar keer slaan was het duidelijk. Ik vroeg er nogmaals naar, toen gaf toe, ik heb anti op de FH. Ik gaf ook aan dat het enigzins flauw was om dat niet de eerste keer te vertellen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Ik begrijp je argumentatie wel, hoor. Als je rubber aan verder alle spelregels voldoet, dan ben je gauw geneigd het reglement over de toelaatbaarheid van het gebruik ervan maar te negeren. Vooral in de lagere klassen waar je toch nooit een bondsscheidsrechter tegenkomt en de scheidsrechter aan de tafel vermoedelijk geen benul heeft.GarField000 schreef: 09 okt 2024, 09:57 En het een noem ik valsspelen, het andere niet echt want je voldoet aan de eisen muv een keurstempel.
Maar - hypothetisch - stel je nou eens voor dat je tegenstander je daarop vraagt "Mag ik me ook uitsluitend aan die regels houden die me goed bevallen, en de rest in de wind slaan?", wat zou je dan antwoorden?
Ardane, ik begrijp wel wat jij zegt, echter vind ik het toch wel iets genuanceerder dan dat.
Op het moment dat je puur door niet te betalen niet meer op een lijst komt, is het vreemd dat het materiaal zogenaamd niet meer is toegestaan, dan is het tenslotte niet het materiaal wat gewijzigd is en een lijstje die grotendeels bestaansrecht heeft op financiële grond vind ik een vorm van vervalsing... ik betaal dus daarom mag mijn product gebruikt worden.... vind daar iets niet helemaal recht aan, maar wel krom.
Op het moment dat je puur door niet te betalen niet meer op een lijst komt, is het vreemd dat het materiaal zogenaamd niet meer is toegestaan, dan is het tenslotte niet het materiaal wat gewijzigd is en een lijstje die grotendeels bestaansrecht heeft op financiële grond vind ik een vorm van vervalsing... ik betaal dus daarom mag mijn product gebruikt worden.... vind daar iets niet helemaal recht aan, maar wel krom.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Ik begrijp het argument. Maar feit blijft dat er een reglement bestaat waaronder wij spelen.TwoFace schreef: 09 okt 2024, 16:29 Op het moment dat je puur door niet te betalen niet meer op een lijst komt, is het vreemd dat het materiaal zogenaamd niet meer is toegestaan,
Een paar jaar geleden vond de NTTB een zelfde geval (Sword Scylla) de moeite waard om zelfs bij het Nieuws op de site te zetten. Gek genoeg staat het daar nu nog steeds.
vind daar iets niet helemaal recht aan, maar wel krom.
Daar kan ik van harte mee instemmen.
Ik heb het zelf een tijd lang geleden ook meegemaakt, ik speelde al even met een noppen rubber die toen ik hem kocht gewoon mocht volgens de lijst, echter later is het eens veranderd en speelde ik (onbewust dus) met dit rubber terwijl het niet meer mocht. Je kan ook niet verwachten dat je steeds die lijst checkt. Maar natuurlijk hebben we regels en moeten we ons daar aan houden, soms zie ik ook dat clubs zich niet houden aan de regels v.w.b. de bal (bv geen 3ster bal, maar 1 of 2 ster voor competitie)... daar doe ik ook niet moeilijk over zelf, alleen als het echt een klote bal is, dan zeg ik er wat van of bied ik aan met een bal van mij (altijd 3 ster goedgekeurde ballen bij me) te gaan spelen.ardane schreef: 09 okt 2024, 16:36Ik begrijp het argument. Maar feit blijft dat er een reglement bestaat waaronder wij spelen.TwoFace schreef: 09 okt 2024, 16:29 Op het moment dat je puur door niet te betalen niet meer op een lijst komt, is het vreemd dat het materiaal zogenaamd niet meer is toegestaan,
Een paar jaar geleden vond de NTTB een zelfde geval (Sword Scylla) de moeite waard om zelfs bij het Nieuws op de site te zetten. Gek genoeg staat het daar nu nog steeds.
vind daar iets niet helemaal recht aan, maar wel krom.![]()
Daar kan ik van harte mee instemmen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog