Voorjaar 2025
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Voorjaar 2025
Alvast een opening van een nieuw topic voor het nieuwe seizoen.
Als start op het nieuwe seizoen doe ik mee aan de afdelingskampioenschappen op 18 januari in Hilversum.
Als start op het nieuwe seizoen doe ik mee aan de afdelingskampioenschappen op 18 januari in Hilversum.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Re: Voorjaar 2025
Zelf doe ik ook mee met de afdelings kampioenschappen van afdeling midden op Zaterdag 18 januari.
Ik ben benieuwd in welke poule we terecht komen in de 2e klasse van afdeling midden en in 3e klasse van Zuid/west.
Word een nieuwe seizoen met nieuwe uitdagingen en doelen. 1 doel heb ik alvast en dat is een rating van boven de 1400 behalen!
Ik ben benieuwd in welke poule we terecht komen in de 2e klasse van afdeling midden en in 3e klasse van Zuid/west.
Word een nieuwe seizoen met nieuwe uitdagingen en doelen. 1 doel heb ik alvast en dat is een rating van boven de 1400 behalen!
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb geen rating doel, als ik maar omhoog ga.
Ik wil gewoon beter spelen dan dit seizoen. Vaster worden en meer creativiteit.
Ik wil gewoon beter spelen dan dit seizoen. Vaster worden en meer creativiteit.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Hier ook afdelings kampioenschappen naar dan van de afdeling waarin ik geen competitie speel. Erg lang geleden dat ik daar nog aan mee heb gedaan trouwens. Mocht het niet bevallen dan is het tevens ook de laatste keer geweest.
Geen rating doel meer, ratings zegt toch niets... Laatst immers nog gewonnen van iemand met een rating van 250 meer. Vorm van de dag of zelfs per wedstrijd verschilt enorm hier. Zo kan ik winnen van de beste en verliezen van de slechtste. Rating doel? Boven de 1000 komen? Nee, want dan zou ik ook naar 15 jaar geleden moeten kijken toen ik 1200 rating had en dan zou dat mijn doel moeten zijn... Niet reëel dus rating is niet interessant. Op toernooien kunnen ze ook beter kijken naar de licenties ipv rating, want heb je een keertje een minder seizoen dan gaat je licentie niet gelijk omlaag.
Geen rating doel meer, ratings zegt toch niets... Laatst immers nog gewonnen van iemand met een rating van 250 meer. Vorm van de dag of zelfs per wedstrijd verschilt enorm hier. Zo kan ik winnen van de beste en verliezen van de slechtste. Rating doel? Boven de 1000 komen? Nee, want dan zou ik ook naar 15 jaar geleden moeten kijken toen ik 1200 rating had en dan zou dat mijn doel moeten zijn... Niet reëel dus rating is niet interessant. Op toernooien kunnen ze ook beter kijken naar de licenties ipv rating, want heb je een keertje een minder seizoen dan gaat je licentie niet gelijk omlaag.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 10 dec 2024, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
Ik ga aankomend seizoen 3de klasse spelen en heb als doel boven de 50% te eindigen en als team hopelijk te handhaven in de 3de klasse.
Ratingdoel heb ik niet echt, maar zou het wel leuk vinden om nu eens boven de 1100 te komen, schurk daar al een tijdje tegenaan, maar heb die barrière nog niet doorbroken. Afdelingskampioenschappen weet ik eigenlijk nog niet goed wanneer ze zijn en of ik dit keer meedoe.
Natuurlijk wil ik ook beter worden dit seizoen en meer variatie met mijn BH te vormen (d.w.z. meer aanvallende slagen ontwikkelen).
Ratingdoel heb ik niet echt, maar zou het wel leuk vinden om nu eens boven de 1100 te komen, schurk daar al een tijdje tegenaan, maar heb die barrière nog niet doorbroken. Afdelingskampioenschappen weet ik eigenlijk nog niet goed wanneer ze zijn en of ik dit keer meedoe.
Natuurlijk wil ik ook beter worden dit seizoen en meer variatie met mijn BH te vormen (d.w.z. meer aanvallende slagen ontwikkelen).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Competitie Voorjaar 2025 is bij ons al bekend. Bij VTV zitten we in een poule van 6 met wedstrijden tegen leuke clubs hoop ik. 3x op vrijdag 1x op donderdag en 1x op de zaterdag spelen we uit. Onze thuiswedstrijden worden op de vrijdag gespeeld.
Benieuwd naar de indeling van Zuid/west. Is nog niet bekend!
Benieuwd naar de indeling van Zuid/west. Is nog niet bekend!
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Kijkend naar regulier ....
Teamrating staan we op de 3e plek. Maar deze is flink gedaald omdat onze hoogste speler 1350 ongeveer vervangen is voor een speler van rating 1032. De teamindeling is niet helemaal gegaan zoals gehoopt. We hadden in eerste instantie een spelers ruil willen doen, maar de 4e speler uit team 3 wilde niet meer op vrijdag spelen dus die is terug naar zijn oude team op donderdag.
Maar goed. We gaan kijken hoe het gaat. Als we in de degradatie problemen komen kijken we wel verder. En dan in de zomer wil ik toch kijken hoe we de teamindeling kunnen doen ... want kampioen ambities zijn nu echt niet reëel.
Als ik naar individuele ratings kijk is de poule niet heel zwaar. Frank staat 3e in de lijst met rating. 5 spelers boven de 1300 dus dat valt mee. K en ik in de middenmoot, T staat onderaan.
DUO is een ander verhaal. Die poule lijkt sterker. De kampioenen van vorig jaar in regulier, zijn in de duo gedegradeerd en bij ons in de poule gekomen. Dat wordt een hele zware dobber.
In de basis gaan J en ik alle wedstrijden spelen.
We staan 4e in rating. Maar ook hier 5 spelers in de 1300 plus, en ik sta als 6e in de ratinglijst. J staat 3e van onder ... T als reserve voor J. staat als laatste, Frank als reserve voor mij staat 5e. Maar handhaving moet mogelijk zijn als J een paar potjes wint in ik een goed seizoen heb.
Er komt nu wel meer druk te staan op de wedstrijden ... maar we gaan alles geven.
7 januari ga ik weer trainen/spelen.
di 14e ga ik in de avond spelen. Dan do de 16e een toernooi in Maarssen. Dan za de 18e de afdelingskampioenschappen. En dan maandag de 20e gelijk tegen de kampioenskandidaten in de DUO. De 24e ga ik de eerste reguliere waarschijnlijk vanaf de teltafel meemaken. Ik had een indeling gemaakt maar dan zou ik beide keren tegen de hoogste spelers uitvallen en dat wil ik niet. Dus wat omgedraaid en dan val ik de eerste wedstrijd maar uit.
Teamrating staan we op de 3e plek. Maar deze is flink gedaald omdat onze hoogste speler 1350 ongeveer vervangen is voor een speler van rating 1032. De teamindeling is niet helemaal gegaan zoals gehoopt. We hadden in eerste instantie een spelers ruil willen doen, maar de 4e speler uit team 3 wilde niet meer op vrijdag spelen dus die is terug naar zijn oude team op donderdag.
Maar goed. We gaan kijken hoe het gaat. Als we in de degradatie problemen komen kijken we wel verder. En dan in de zomer wil ik toch kijken hoe we de teamindeling kunnen doen ... want kampioen ambities zijn nu echt niet reëel.
Als ik naar individuele ratings kijk is de poule niet heel zwaar. Frank staat 3e in de lijst met rating. 5 spelers boven de 1300 dus dat valt mee. K en ik in de middenmoot, T staat onderaan.
DUO is een ander verhaal. Die poule lijkt sterker. De kampioenen van vorig jaar in regulier, zijn in de duo gedegradeerd en bij ons in de poule gekomen. Dat wordt een hele zware dobber.
In de basis gaan J en ik alle wedstrijden spelen.
We staan 4e in rating. Maar ook hier 5 spelers in de 1300 plus, en ik sta als 6e in de ratinglijst. J staat 3e van onder ... T als reserve voor J. staat als laatste, Frank als reserve voor mij staat 5e. Maar handhaving moet mogelijk zijn als J een paar potjes wint in ik een goed seizoen heb.
Er komt nu wel meer druk te staan op de wedstrijden ... maar we gaan alles geven.
7 januari ga ik weer trainen/spelen.
di 14e ga ik in de avond spelen. Dan do de 16e een toernooi in Maarssen. Dan za de 18e de afdelingskampioenschappen. En dan maandag de 20e gelijk tegen de kampioenskandidaten in de DUO. De 24e ga ik de eerste reguliere waarschijnlijk vanaf de teltafel meemaken. Ik had een indeling gemaakt maar dan zou ik beide keren tegen de hoogste spelers uitvallen en dat wil ik niet. Dus wat omgedraaid en dan val ik de eerste wedstrijd maar uit.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Jullie lopen al voor zeg, hier is de indeling nog niet bekend gemaakt. Afdelingskampioenschappen zou ik best wel aan mee willen doen weer (deed het altijd goed op dit toernooi), maar die van oost is helemaal niks over bekend nog...
Het lijkt wel alsof het nu niet gehouden gaat worden.
Wel ga ik op 19 januari aan een veteranen toernooi mee doen (40+) 'samen' met nog een clubgenoot (althans, het zijn allemaal enkels).
Ik heb afgelopen vrijdagavond voor het laatst een balletje geslagen, ging lekker, nu ook pas weer op 7 januari de eerste trainingsmogelijkheid.
Ik heb overigens al wel via via te horen gekregen met welke teams wij waarschijnlijk zijn ingedeeld en dat er best veel teams in de 3de klasse zijn geplaatst die eigenlijk 4de moesten gaan spelen.... omdat ze teveel teams voor de 4de hadden... best wel vervelend om te horen, nu we voor het eerst eindelijk eens direct promoveren weer... dat een 2de plek waarschijnlijk ook voldoende was geweest om te promoveren.
Het lijkt wel alsof het nu niet gehouden gaat worden.
Wel ga ik op 19 januari aan een veteranen toernooi mee doen (40+) 'samen' met nog een clubgenoot (althans, het zijn allemaal enkels).
Ik heb afgelopen vrijdagavond voor het laatst een balletje geslagen, ging lekker, nu ook pas weer op 7 januari de eerste trainingsmogelijkheid.
Ik heb overigens al wel via via te horen gekregen met welke teams wij waarschijnlijk zijn ingedeeld en dat er best veel teams in de 3de klasse zijn geplaatst die eigenlijk 4de moesten gaan spelen.... omdat ze teveel teams voor de 4de hadden... best wel vervelend om te horen, nu we voor het eerst eindelijk eens direct promoveren weer... dat een 2de plek waarschijnlijk ook voldoende was geweest om te promoveren.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
De poule van zuid/west is bekend.
Zware poule voor mijn team genoten. En zelf in deze klasse sta ik met mijn rating bovenaan de lijst.
Zware poule voor mijn team genoten. En zelf in deze klasse sta ik met mijn rating bovenaan de lijst.
Die teams staan redelijk mooi op elkaar zo te zien :-) Des te leuker voor de spanning
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ja vind ik ook. Voor mij weer een nieuwe uitdaging om zo goed mogelijk te presteren!. Word weer een mooi seizoen!TwoFace schreef: 31 dec 2024, 14:49 Die teams staan redelijk mooi op elkaar zo te zien :-) Des te leuker voor de spanning
In de poule met het team waar ik eigenlijk in hoor te zitten zijn de verschillen welllicht nog groter dan vorig jaar.
De vermoedelijke nummer 1 springt er wel bovenuit qua team (zijn ook gedegradeerd). De waarschijnlijk laatste springt er in negatieve zin qua rating ook uit. Zij zijn gepromoveerd dmv een promotie/degradatiewedstrijd te spelen. In dat team zitten zelfs spelers met een rating onder de 800 (wat toch wel 6e klasse is ipv 4e klasse).
De vermoedelijke nummer 1 springt er wel bovenuit qua team (zijn ook gedegradeerd). De waarschijnlijk laatste springt er in negatieve zin qua rating ook uit. Zij zijn gepromoveerd dmv een promotie/degradatiewedstrijd te spelen. In dat team zitten zelfs spelers met een rating onder de 800 (wat toch wel 6e klasse is ipv 4e klasse).
Backup:
Backup:
rating onder de 800 hoort eigenlijk niet thuis in de 4de klasse nee... maar ik heb sowieso het idee dat de ratings gemiddeld lager beginnen te worden in de klasses.... ik speelde 6de klasse met een rating startend op 681, voor het eerst 5de klasse met 785, daarna weer terug naar de 6de klasse en uiteindelijk weer terecht gekomen in de 5de klasse, toen naar 977 rating gegaan, voor het eerst in de 4de klasse met 1018, een seizoen tussendoor 3de klasse 1068.... nu ga ik opnieuw naar de 3de klasse en zit ik op 1083....Wizzy82 schreef: 02 jan 2025, 14:24 In de poule met het team waar ik eigenlijk in hoor te zitten zijn de verschillen welllicht nog groter dan vorig jaar.
Maar 4de klasse is in mijn ogen vanaf ongeveer 900-max 1200 ofzo... uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
3de klasse toch op zijn minst 1000 en max rond de 1300...
2de klasse 1100 minst, 1450 max...? etc.
Maar goed, zo te horen heeft dat team het verdiend en nu moeten ze het gaan bewijzen dat ze het kunnen, misschien stijgen ze allemaal wel richting de 1000 rating na dit seizoen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
vandaag fysio gehad. Helaas moet ik de 1e wedstrijden van de competitie missen. Er zit een spier die erg gespannen en erg strak zit. vanaf de bekken tot aan de rib van mijn rug aan de rechterkant. Volgende week start ik dan met spierkracht oefeningen. En hopelijk kan ik dan snel achter de tafel verschijnen. Moet hierdoor ook de afdelings kampioenschap missen en had de poule gezien waarin ik was ingedeeld als 1e geplaatst in de poule. Helaas eerst ff aan mijnzelf denken zodat het niet erger word! 1e wedstrijd tegen tielse tc speelt marc voor mij in de plaats. En 1e wedstrijd in 3e klasse thuis tegen veldhoven moet ik ook overslaan. Jammer weer. Had zo zin in de competitie!. Klote spiertjes!
Wel eens aan dry needling gedacht? Ik had het tot voor een jaar geleden nog nooit ondervonden, echter afgelopen jaar speelde mijn rug weer op, al sinds mijn 20ste een probleem met regelmaat (meerdere hernia's gehad ook), de blessure aan mijn knie maakte het erger, want bovenbeen spieren teveel op spanning, bilspieren teveel op spanning en gevolg, onderrugspieren teveel op spanning. Zoveel spanning dat de fysio aangaf, mag ik dry needling bij je proberen, want hier kom ik niet door.. wat een wondermiddel zeg. Van 100% spanning in 5 minuten naar nog slechts 15-20% spanning, daarna nog wat massage en probleem was weg.... geen belemmering meer.mrfrankes schreef: 02 jan 2025, 18:34 vandaag fysio gehad. Helaas moet ik de 1e wedstrijden van de competitie missen. Er zit een spier die erg gespannen en erg strak zit. vanaf de bekken tot aan de rib van mijn rug aan de rechterkant. Volgende week start ik dan met spierkracht oefeningen. En hopelijk kan ik dan snel achter de tafel verschijnen. Moet hierdoor ook de afdelings kampioenschap missen en had de poule gezien waarin ik was ingedeeld als 1e geplaatst in de poule. Helaas eerst ff aan mijnzelf denken zodat het niet erger word! 1e wedstrijd tegen tielse tc speelt marc voor mij in de plaats. En 1e wedstrijd in 3e klasse thuis tegen veldhoven moet ik ook overslaan. Jammer weer. Had zo zin in de competitie!. Klote spiertjes!
Geef wel toe dat de fysio aangaf, dat het bij mij heel effectief bleek en ik kon veel prikken verdragen (stelde niks voor moet ik ook zeggen), maar het is blijkbaar niet altijd zo effectief.
Half jaar later had ik hetzelfde probleem, om dezelfde fysio gevraagd en zelfde verhaal... dry needling en spanning was grotendeels verdwenen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Volgens mij scheelt het enorm per regio. In sommige regio's zie je dat de gemiddelde teamrating veel hoger is in een bepaalde klasse en in sommige weer duidelijk lager. Je kunt er dus waarschijnlijk weinig van zeggen. Ik zie hier wel eens mensen die in Noord of Limburg hebben gespeeld met een relatief hoge rating die ze hier in 1 of 2 seizoenen kwijt zijn omdat ze niet meekunnen in de competitie.TwoFace schreef: 02 jan 2025, 16:43rating onder de 800 hoort eigenlijk niet thuis in de 4de klasse nee... maar ik heb sowieso het idee dat de ratings gemiddeld lager beginnen te worden in de klasses.... ik speelde 6de klasse met een rating startend op 681, voor het eerst 5de klasse met 785, daarna weer terug naar de 6de klasse en uiteindelijk weer terecht gekomen in de 5de klasse, toen naar 977 rating gegaan, voor het eerst in de 4de klasse met 1018, een seizoen tussendoor 3de klasse 1068.... nu ga ik opnieuw naar de 3de klasse en zit ik op 1083....Wizzy82 schreef: 02 jan 2025, 14:24 In de poule met het team waar ik eigenlijk in hoor te zitten zijn de verschillen welllicht nog groter dan vorig jaar.
Maar 4de klasse is in mijn ogen vanaf ongeveer 900-max 1200 ofzo... uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
3de klasse toch op zijn minst 1000 en max rond de 1300...
2de klasse 1100 minst, 1450 max...? etc.
Maar goed, zo te horen heeft dat team het verdiend en nu moeten ze het gaan bewijzen dat ze het kunnen, misschien stijgen ze allemaal wel richting de 1000 rating na dit seizoen.
Ratings zeggen mij eigenlijk alleen iets over mijn eigen prestaties en weinig tov anderen.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Klopt, maar de verschillen met de klasses zijn wel vaak gelijkwaardig, dus een teamgemiddelde is meestal (hier althans) 100-150/200 hoger gemiddeld dan een klasse lager...
als voorbeeld pak ik 2 poules waar ik gezeten heb:
3de klasse laagste teamrating 1038, hoogste 1102
4de klasse laagste teamrating 944, hoogste 1047
5de klasse laagste teamrating 682, hoogste 885 (deze is wel grappig, ik zat in het team met de laagste rating, maar we hadden ook een jeugdspeler met slechts 299 rating erin die van de 18 games er 0 won... , zelf had ik toen 978 rating en won 83%.
6de klasse laagste teamrating 488, hoogste 770 (laagste team had daar ook een jeugdspeler met 387 en een jongen met down met 180 rating).
Ik zie vooral de verschillen richting lagere klasses wat groter zijn... zo rond de 4de/3de klasse trekt het iets meer naar elkaar toe..
Al zie je soms weer hoger, bv 2de, eerste en hoofdklasse dat er nog wel eens soms grotere onderlinge verschillen zijn.
Maar rating zegt zeker niet heel veel, dat zie ik zelf ook vaak genoeg... tenzij het verschil enorm groot is, bv 300+ punten... dan weet je vaak wel wie er zou winnen (natuurlijk jeugdspelers even buiten beschouwing gelaten omdat zij soms een bedriegelijk lage rating hebben die niet bij hun niveau past).
Ik heb in elk geval vaker gewonnen van spelers met een rating van 200+ meer punten dan ik, dan dat ik verloren heb van spelers met een rating van 200+ punten lager dan ik.
als voorbeeld pak ik 2 poules waar ik gezeten heb:
3de klasse laagste teamrating 1038, hoogste 1102
4de klasse laagste teamrating 944, hoogste 1047
5de klasse laagste teamrating 682, hoogste 885 (deze is wel grappig, ik zat in het team met de laagste rating, maar we hadden ook een jeugdspeler met slechts 299 rating erin die van de 18 games er 0 won... , zelf had ik toen 978 rating en won 83%.
6de klasse laagste teamrating 488, hoogste 770 (laagste team had daar ook een jeugdspeler met 387 en een jongen met down met 180 rating).
Ik zie vooral de verschillen richting lagere klasses wat groter zijn... zo rond de 4de/3de klasse trekt het iets meer naar elkaar toe..
Al zie je soms weer hoger, bv 2de, eerste en hoofdklasse dat er nog wel eens soms grotere onderlinge verschillen zijn.
Maar rating zegt zeker niet heel veel, dat zie ik zelf ook vaak genoeg... tenzij het verschil enorm groot is, bv 300+ punten... dan weet je vaak wel wie er zou winnen (natuurlijk jeugdspelers even buiten beschouwing gelaten omdat zij soms een bedriegelijk lage rating hebben die niet bij hun niveau past).
Ik heb in elk geval vaker gewonnen van spelers met een rating van 200+ meer punten dan ik, dan dat ik verloren heb van spelers met een rating van 200+ punten lager dan ik.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ook de indeling van Gelre is bekend. Kleine afname in reguliere teams en een even kleine toename in duo-teams. Dat laatste heeft dus nog niet in de afdeling. Wellicht komt het door de toch al grote afstanden in de regio. Mooi dat het redelijk stabiel is gebleven.
Backup:
Backup:
Indeling hier is ook bekend, helaas weet ik niet zulke cijfers over afname en toename, maar als ik iemand anders goed begrepen heb, was er wel wat afname in regulier en toename in de DUO.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
@ TwoFace... Die afname of toename is heel makkelijk op te zoeken in de tt-app (oude). Ga naar de afdeling en je ziet alle jaren tm 2009 hoeveel teams er waren.
Backup:
Backup: