Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 25 feb 2025, 09:50
TwoFace schreef: 24 feb 2025, 17:33 Ik snap volkomen wat je zegt, maar ik blijf ook bij wat ik gezegd heb. Je schiet er denk ik niks meer mee op om er maar te blijven hangen, overigens staat het in mijn ogen ook los van de sport. Je moet het zo zien, het zijn mensen die niet helemaal correct handelen, dat gebeurd dagelijks, ik heb er ook dagelijks mee te maken in mijn werk, maar je moet er niet in blijven hangen, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

Ik snap dat dit niet makkelijk is, echter focus op het positieve en het zal ook positiever worden voor jezelf, geloof me, zo werkt dat.

Ik had vrijdag ook tegen dubbele noppen gespeeld, maar dat maakte helemaal niet uit, hij gebruikte namelijk maar 1 kant hahaha ook een heel rare slag en vreemd spel... persoonlijk vind ik het dan een uitdaging om daar een weg naar te vinden om die persoon toch te verslaan. Ondanks dat ik met noppen speel op BH heb ik met zulke spelers ook meer moeite, maar ik zie het als een uitdaging.

Als elke speler alleen maar lekker staat te spinnen wordt de sport ook maar saai... tenminste dat vind ik... alleen maar spinbal op spinbal vind ik niet echt uitdagend om te zien of te spelen. FH-FH spin ik dan gewoon lekker mee tot ik zelf besluit wat anders te gaan doen. BH is een ander verhaal of ik nu een inverted rubber heb of noppen, ik kan niet spinnen met mijn BH... nooit geleerd en ik krijg die slag er niet in bij mij. Ik ben van het kappen, blokken en tikken met de BH.

Kop op Wizzy, het is een leuke sport, soms vind je een tegenstander minder leuk, ook dat hoort erbij, gewoon de lol van de leuke dingen eruit halen!
Een kant noppen of dat je ziet dat de speler in kwestie een goed slag heeft dan vind ik het een ander verhaal. Ik heb ook wel eens tegen man gespeeld die landelijk heeft gespeeld en ook 2 kanten noppen gebruikt, maar aan die persoon kon je gewoon zien dat hij wel fatsoenlijk slagen had en die wedstrijd was ook wel leuk. Tegen anti vind ik ook niet erg om te spelen (een aantal andere personen wel en die weigeren of proberen een persoon te vermijden binnen die club die dat heeft, terwijl ik het wel fijn vind om tegen te spelen).
Maar wie zijn wij om te oordelen over de slag van een ander??

Ooit hebben bepaalde mensen bepaald dat er een standaard is in het tafeltennissen... een bepaalde slag, maar zeg nou eerlijk, al doe je alles anders dan wat de standaard is, als dat voor jou werkt en je wint ermee, is het toch prima?
Is het niet altijd leuk voor de ander, dat kan....

Ik heb ook geen standaard FH slag, mijn topspin bestaat uit een hele korte slag, niet zoals 'het hoort', maar het is effectief, ik kan nagenoeg evenveel spin pakken als de meesten op mijn club, ook al doe ik het niet zoals het moet...
Met mijn BH doe ik nagenoeg altijd kappen, een prima slag, maar niet aanvallend.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 25 feb 2025, 11:14
ardane schreef: 24 feb 2025, 12:10 De helft ervan met de "Alleskleber" van Pritt, de andere helft met Stylex Bastelleim.
Welke is dan de pritt transparante vloeibare lijm die je over spreekt?
De link staat hier toch boven?
Jij zegt dus dat er wel duidelijk merkbaar verschil is tussen de pelikan lijmstift en die goedkope variant van de Action? Goed om te weten, misschien ben ik daarom gematigd positief momenteel omdat ik de verkeerde variant gebruik.
Yup! Ook dat had ik gisteren al geschreven, maar dat is kennelijk onopgemerkt gebleven.
Laatst gewijzigd door ardane op 25 feb 2025, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Ooit een keer een tegenstander gehad die echt niks anders deed als zijn noppenrubber tegen de bal houden. Geen slag, helemaal niks.
Ik speelde toen zelf niet met noppen. (even in de ttapp terug gekeken, 3 x gespeeld, 3 x gewonnen).
Echter mijn teamgenoten wisten echt niet wat ze moesten doen. De ballen kwamen echt zo raar terug ... ik hoor het nu nog wel eens ....
Denk dat hij een lange nop gebruikte die al helemaal niet meer mag, maar daar heb ik nooit naar gekeken. Maar mijn teamgenoten werden helemaal gek ..... (dit was nog 3e en 4e klasse).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat klinkt als gewoon blokken met de noppen Marc... ik kan dat ook wel, maar het past niet echt bij mijn spel dus ik doe dat zelden. Ik ken wel een speler op de club die dit heel veel met zijn noppen doet, maar tegen mij doet hij dat niet omdat ik de volgende bal dan meestal afsla.

Gisteravond weer competitie gespeeld uit.
Ik ga er kort over zijn, we hebben 6-4 verloren. Ik pakte 2 punten en 2 punten voor de invaller in ons team. Mijn andere teamgenoot pakte wederom niks (0/9 nu) de dubbel verloren we nipt in een 5-setter met 12-10 in de laatste (10-10 en daarna 2 keer dat ik de fout maakte, dus mijn fout).
De wedstrijd die ik verloor was ik er helemaal niet meer bij en mijn tegenstander was juist wel goed gefocussed.
We staan nu 3de met 24 punten de nummer 2 had eer gisteravond met 8-2 gewonnen en staat nu 1 punt boven ons, onze tegenstander van gister staat 1 punt achter ons, daaronder de nummer 5 ook weer een puntje erachter (maar die moet nog een wedstrijd spelen deze week tegen de nummer 1). De nummer 1 staat op 29 punten met een wedstrijd minder en de nummer 6 staat op 17 punten.

We gaan voor handhaven, maar zelfs dat is best een uitdaging nu het zo dicht op elkaar staat.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Gisteravond begonnen met trainen. Heb het 45 min vol gehouden. Merk nog wel angstig met bewegen etc. Dus moet het vertouwen weer goed herpakken. Mijn rug hield het goed. Geen pijn maar merkte wel dat het weer vast begon te zitten. Maar qua rustig beginnen en spel was ik het nog niet verleerd. Dus zie het met vertouwen tegemoet. Vanmiddag ff naar de Fysio en hopelijk gaat ie weer kraken!. Zaterdag 8 maart 1e Competitie wedstrijd. Het zal nog wel ff duren voordat ik werkelijk in topvorm verkeerd!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 26 feb 2025, 10:13 Gisteravond begonnen met trainen. Heb het 45 min vol gehouden. Merk nog wel angstig met bewegen etc. Dus moet het vertouwen weer goed herpakken. Mijn rug hield het goed. Geen pijn maar merkte wel dat het weer vast begon te zitten. Maar qua rustig beginnen en spel was ik het nog niet verleerd. Dus zie het met vertouwen tegemoet. Vanmiddag ff naar de Fysio en hopelijk gaat ie weer kraken!. Zaterdag 8 maart 1e Competitie wedstrijd. Het zal nog wel ff duren voordat ik werkelijk in topvorm verkeerd!
Door het angstige neem je misschien ook een verkrampte houding aan... dat helpt natuurlijk niet voor je rug, maar is wel heel logisch.
Hopelijk knap je snel op en sta je met die competitie wedstrijd weer gewoon lekker achter de tafel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

@twoface. Maar dat was meer met bewegen. Qua slagen ging het gewoon echt goed. Maar dat komt vanzelf wel allemaal in orde!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat bedoel ik ook, je hebt een rugblessure toch? Als je dan angstig bent met bewegen, ga je vaak niet een ontspannen houding aannemen en verkramp je al bepaalde spieren. Zelf ook meegemaakt, meerdere hernias gehad waarna ik ook periodes te verkrampt deed waardoor je spieren eigenlijk steeds stijver worden in je rug en pijnlijker.

Bij mij was 1 keer de verkramping nadien erger dan de hernia zelf... maar dat heeft gelukkig de fysio later goed opgelost met o.a. dry needling.

Hopelijk is de angst snel verdwenen en raak je steeds meer ontspannen in de houding.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

klopt zal straks dat ook aan de fysio doorgeven. Ik heb gelukkig geen hernia. Dat is al wel een voordeel anders was ik er langer uit de roulatie geweest. Maar het was wel ff lekker gisteravond om uberhaupt weer ff een balletje te slaan.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 26 feb 2025, 15:02 klopt zal straks dat ook aan de fysio doorgeven. Ik heb gelukkig geen hernia. Dat is al wel een voordeel anders was ik er langer uit de roulatie geweest. Maar het was wel ff lekker gisteravond om uberhaupt weer ff een balletje te slaan.
Mijn laatste hernia heeft mij maar 2 weken gekost, maar ik moest wel geforceerd elke dag ermee bezig en ik heb me echt ook verbaasd hoe snel het weg ging uiteindelijk. Ik ben echt vanaf dag 1 ermee aan de gang gegaan, mijn ex (toen nog geen ex) is yoga docente en heeft ook goed met mijn herstel geholpen. Zware pijnstilling gecombineerd met veel vlak liggen (in het begin pogingen tot, maar dit is ook een oefening die ik wel eens deed voor mijn schouders ) , veel warmte en ontspanning en masseren en uiteindelijk nog dry needling hebben alle spanningen heel snel weggehaald. Ik ging zelfs na 1 week alweer een keer trainen... alleen dat was niet echt een succes want ik kreeg mijn rug nog niet recht toen en het deed gewoon wel pijn. Ik geloof ook dat ik toen na 10-15 minuten ben gestopt.

Want wat ik dus met name merkte, was alle spanningen die in je spieren ontstaan als je zo'n blessure hebt en die spanningen waren toen eigenlijk haast erger dan de blessure zelf, maar die kan je wel goed aanpakken met bovenstaande zaken bv.

Een heel goede oefening is bv deze https://pilatesappingedam.nl/back-basic ... op-de-rug/
Ja het ziet er misschien suf uit, maar ga maar eens 10 minuten zo liggen op een dun matje op een harde ondergrond en er gaat een wereld voor je open (overigens met blessures is dan de ademing ook heel belangrijk, zoals mijn ex altijd zei: je moet door de pijn heen ademen)).

Ik was altijd heel sceptisch over dit soort dingen, maar nu weet ik wel beter en als ik de behoefte voel lig ik ook 10 minuten in die houding (10 is ongeveer een minimale om echt tot diepere ontspanning van je spieren te komen).
Toen ik dit ooit voor het eerst ging doen, kon ik geen eens 10 minuten zo liggen 8-|
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

terug al van de fysio. zit nu op 110% van de bewegingen die ik kan maken met de rug. Hij zei je bent nog te krampachtig en moet dat los laten. Als je last heb van de rug moet ik mijn buikspieren aanspannen. En meer gaan bewegen moet ik. Competitie mag ik weer gaan spelen dus dat is al echt een enorme vooruit gang
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

mrfrankes schreef: 26 feb 2025, 16:36 zit nu op 110% van de bewegingen die ik kan maken met de rug.
Geweldig! Als je alle bewegingen gedaan hebt, heb je nog 10% over. Wat ga je met die winst doen?
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

@ardane geen idee. Dan proberen topfit te raken en zorgen dat ik in iedere geval geen pijn meer heb
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

vanavond spelen we de inhaal wedstrijd tegen SVE. Wij staan 4e met 13 punten en sve laatste met 10 punten. De opstelling is al bekend. Vanavond zullen gaan spelen onze kopman Marc, K en T. Ikzelf speel nog niet. Mijn 1e wedstrijd dit seizoen voor VTV zal zijn. Vrijdag 14 maart! Hopelijk kunnen ze vanavond een overwinning boeken!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Succes vanavond!!
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Vandaag een inhaalwedstrijd.
We moesten tegen 2 jonge spelers en een dame.
A rating 1295
B rating 1105
C rating 1170 (dame).

Teamgenoot T (rating 1000) mocht als eerste. Was een snelle pot. 3-0 voor de tegenstander.
Ik mocht daarna als eerste tegen de lagere rating. Ook redelijk snelle pot, 0-3 voor ons.
Teamgenoot K mocht als eerste tegen de dame. Spannende eerste set met 13-15. 2e was 6-11. 3e voor de dame met 11-5 en een hele spannende 4e set 14-16 voor ons.
Daarna dubbel K met Mij. Eerste set was stabiel, 4-11 ... 2e set veel te veel fouten en 11-6. 3e en 4e ging iets beter .. nog niet perfect maar goed genoeg 8-11 en 9-11.
Tussenstand 1-3 voor ons.
Teamgenoot T tegen de lagere rating. Nog wel een set gewonnen maar 3-1 verloren.
Daarna teamgenoot K tegen hun hogere speler. Hij speelde goed en onze speler kwam te kort ... was niet stabiel genoeg en te veel fouten. 3-0 voor de tegenstander.
3-3 .... toen mocht ik tegen de dame.
Eerste 2 sets waren spannend .... ik kon de rally laten gaan en gewoon de bal terug spelen zonder keihard te spinnen ... ik wordt daar steeds stabieler en .... 8-11 en 11-13 .... de 3e was ze er niet meer bij 5-11 voor mij. Weer 3-4 voor.
K. mocht tegen de lage rating speler en dat was geen partij. 2, 7 en 2 -11 .... 3-5 voor ons.
Teamgenoot T mocht toen tegen de dame. Ook hier wel een set gewonnen maar hij komt gewoon te kort.
4-5 .... ik mocht tegen de hoge rating speler.
Nou ... heel stabiel van mijn kant, rally aangaan .... hij wist zich geen raad. 5-11, 6-11 en 5-11 voor mij.

4-6 gewonnen. We staan nu gedeeld 3 met 4 gespeelde wedstrijden.
Ik sta op 75%. Rating gestegen naar 1281.

Volgende week op zaterdag naar Almere ...... Staan 2e en hebben 8 punten meer dan ons.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Netjes, gefeliciteerd Marc! Mooie overwinning
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Gisteren gespeeld, toernooitje (met mijn werk). Was wel grappig, maar niet echt uitdaging uiteraard. Ik heb het toernooi ook gewonnen.
Er waren 2 spelers die het wel een beetje konden, eentje die zelf elke week veel padel speelt en tennis, plus erg sportief. En iemand die eerder altijd 5de klasse speelde, maar al een tijdje niet meer speelt.
Maar goed, meestal won ik met 11-0, 11-1 en soms bewust met 11-3 of 11-4 (opzettelijk fouten maken enzo...).
Tegen 1 speler ging ik bijna de mist in aangezien ik die teveel terug liet komen (tot 9-9, want laatste wedstrijd)... Toen toch maar even iets meer mijn best gedaan en alsnog 11-9, maar ik bedacht me later dat dit best stom was natuurlijk, aangezien ik ook makkelijk een net en randbal tegen had kunnen krijgen... vanavond weer trainen, verder niks te melden nu.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Mensen die dan nooit een balletje hebben geslagen krijgen dan zo wel een stuk meer respect voor de sport en gaan het dan wel eerder niet meer zien als een simpele 'campingsport'. Leuk is als je bij het opslaan dan zegt de bal gaat aan die kant langs de tafel (bij zijspin etc...) of juist over de tafel bij topspin... Hoe dan sommige tegenstanders kijken is dan bijzonder. Net of je kunt voorspellen... lol.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 04 mar 2025, 16:24 Mensen die dan nooit een balletje hebben geslagen krijgen dan zo wel een stuk meer respect voor de sport en gaan het dan wel eerder niet meer zien als een simpele 'campingsport'. Leuk is als je bij het opslaan dan zegt de bal gaat aan die kant langs de tafel (bij zijspin etc...) of juist over de tafel bij topspin... Hoe dan sommige tegenstanders kijken is dan bijzonder. Net of je kunt voorspellen... lol.
Dat klopt wel, sommige simpele topspin services gedaan... mensen begrepen niet waarom de bal de lucht in vloog :-P dus uitleggen. En paar iets betere tegenstanders wel een paar keer afgeslagen, maar nog op halve kracht denk ik (sowieso, krijg je zelf de bal met haast geen snelheid, dus altijd minder snelheid weer de tafel terug over). Maar dan hoorde je ze ook: zo he... niet normaal. Proberen te enthousiasmeren en 1 collega heeft al toegezegd een keer met me mee te willen naar een training. Andere was ook super enthousiast weer (heeft zelf eerder gespeeld), maar woont in een andere woonplaats en ziet het reizen ervoor niet zitten.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie