Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
bibalolo
Beginner
Beginner

Re: Voorjaar 2025

Bericht door bibalolo »

Wizzy82 schreef: 16 mar 2025, 00:24 Gelre 4e klasse was een aantal jaar geleden vergelijkbaar met de 4e klasse Zuidwest.
Bovendien zijn alle klasses bij alle afdelingen ivm steeds minder spelers zwakker geworden.

Dus jij wilt beweren dat die 3 potjes toeval waren waardoor ik 100% in de 4e klasse heb gespeeld destijds?

Als je toch alles aan het checken hebt kun je ook zien dat ik 2 seizoenen met respectievelijk 15 en 12 wedstrijden 4e klasse Zuidwest beide keren rond de 50% heb gezeten... Dan zou ik geen 4e klasse Zuidwest aankunnen? Wat een onzin.
Grijp je kans! Zoek een club in zuidwest en schrijf je in zou ik zeggen.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Waarom zou ik dat doen?
Om dan weer ineens voor verrassingen komen te staan omdat ik de spelers en locaties/status materiaal van de clubs van de tegenstanders niet van tevoren weet?
Mij niet gezien want als ik zaken van tevoren had geweten dan had ik sowieso een bepaalde uitwedstrijd niet meegedaan.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 16 mar 2025, 00:46 Waarom zou ik dat doen?
Om dan weer ineens voor verrassingen komen te staan omdat ik de spelers en locaties/status materiaal van de clubs van de tegenstanders niet van tevoren weet?
Mij niet gezien want als ik zaken van tevoren had geweten dan had ik sowieso een bepaalde uitwedstrijd niet meegedaan.
Je komt zoiezo altijd verschillende soorten spelers tegen. Verdedigend/ aanvallend allrounder. Met noppen zonder noppen of anti of wat voor soort rubbers het ook is. Je moet overal en nergens kunnen spelen. Anders moet je er niet aan beginnen. Een goede sporter maakt het niet uit waar die speelt of tegen wie. Je moet er tegen kunnen anders kan je beter stoppen met de sport
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Spelen op versleten tafels waarvan de hoeken rond zijn en je de spaanplaat ziet zitten moet kunnen vind je?

Stel ik zou een speler zijn die enorm goed en scherp plaatst in de hoeken dan ben ik met die versleten tafels in het nadeel want dan komt die niet correct op de hoek van de tafel...

Een club hoort voor degelijke kwalitatief aan de NTTB eisen goede tafels te hebben voor de competitie anders dient een club zich niet in te schrijven voor de NTTB competitie.

Ik mag als tegenstander verwachten dat bij iedere club waartegen ik competitie speel de tafels in goede conditie zijn met scherpe hoeken.

Achteraf nu ik meer weet wat je kunt doen als versleten tafels tegenkomt in de competitie had ik er een foto van gemaakt en de wedstrijd onder protest gespeeld en de foto's opgestuurd naar de competitieleider. Die vervolgens een uitspraak moet doen of de wedstrijd elders op kwalitatief goede tafels overgespeeld dient te worden of dat het team punten aftrek krijgt etc...

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 16 mar 2025, 14:09 Spelen op versleten tafels waarvan de hoeken rond zijn en je de spaanplaat ziet zitten moet kunnen vind je?
Het ligt er een beetje aan hoeveel er daar is afgesleten. Ik kom hier zelden tafels tegen waarbij alle hoeken nog helemaal als nieuw zijn (maar ook geen tafels waarbij meer dan een paar millimeter verdwenen zijn; spaanplaat zie je eigenlijk altijd wel ergens aan de hoeken doorschemeren).
Stel ik zou een speler zijn die enorm goed en scherp plaatst in de hoeken dan ben ik met die versleten tafels in het nadeel want dan komt die niet correct op de hoek van de tafel...
Stel dat je tegenstander zo precies kan mikken, dan ben je in het voordeel.
Maar Wizzy, als je werkelijk zo precies kunt plaatsen, waarom mik je dan niet gewoon op dat afgesleten randje? Het resultaat is dan hetzelfde. Sterker nog: je hebt dan een ietsje groter gebied om op te mikken dan op een echt scherpe hoek.
Een club hoort voor degelijke kwalitatief aan de NTTB eisen goede tafels te hebben voor de competitie anders dient een club zich niet in te schrijven voor de NTTB competitie.
Ik ben wel met je eens dat het materiaal deugdelijk genoeg moet zijn. Maar in de praktijk is "goed genoeg" voor een afdelingswedstrijdje wat anders dan voor de Nederlandse eredivisie...en daar is het weer anders dan op de WK of de Olympiade.

Zodra jou in je prestaties een afgesleten hoekje echt hindert, speel je vele, vele klassen te laag. En laten we wel wezen: zolang voor jou een enkele noppenspeler nog als een onoverkomelijke hindernis geldt, hoef je je niet druk te maken over een spaanplaathoekje.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Een kant noppen speler is het probleem niet. Vaak genoeg van zo'n spelers gewonnen.
De gast waarover het gaat gebruikt 2 kanten noppen en heeft verder geen fatsoenlijke slag beweging. Waarom zou ik mijn best doen om daar van te winnen als ik geen plezier uit de wedstrijd haal? Gewoon gelijk afgeven dan heeft hij in iedergeval ook geen plezier van de wedstrijd gehad en weer door naar de volgende wedstrijd.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

:D
Wizzy82 schreef: 16 mar 2025, 14:09 Spelen op versleten tafels waarvan de hoeken rond zijn en je de spaanplaat ziet zitten moet kunnen vind je?

Ik mag als tegenstander verwachten dat bij iedere club waartegen ik competitie speel de tafels in goede conditie zijn met scherpe hoeken.

Achteraf nu ik meer weet wat je kunt doen als versleten tafels tegenkomt in de competitie had ik er een foto van gemaakt en de wedstrijd onder protest gespeeld en de foto's opgestuurd naar de competitieleider. Die vervolgens een uitspraak moet doen of de wedstrijd elders op kwalitatief goede tafels overgespeeld dient te worden of dat het team punten aftrek krijgt etc...
Soms zijn een club niet in staat om nieuwe tafels aan te schaffen. Heb je daar wel eens over na gedacht. Ik heb alleen jou erover horen klagen op dit moment en de andere tegenstanders klagen er niet over. als je niet kan winnen van een noppen speler dan ben jij mij het spelen niet waard. Als je dan van te voren al op gaat geven dan hoef je van mij betreft geen competitie wedstrijd meer te spelen.. Echt als ik zo iemand treft schop ik hem meteen de deur uit!
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 16 mar 2025, 18:44 Een kant noppen speler is het probleem niet. Vaak genoeg van zo'n spelers gewonnen.
De gast waarover het gaat gebruikt 2 kanten noppen en heeft verder geen fatsoenlijke slag beweging. Waarom zou ik mijn best doen om daar van te winnen als ik geen plezier uit de wedstrijd haal? Gewoon gelijk afgeven dan heeft hij in iedergeval ook geen plezier van de wedstrijd gehad en weer door naar de volgende wedstrijd.
Als je de wedstrijd opgeeft mag je de volgende wedstrijden ook niet meer spelen. Zo zie ik het en anders is het enorme competitie vervalsing als je dat daarna wel weer doet!.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

In theorie kan ik gewoon geen bal terug slaan... Gewoon laten winnen, zodat ik mij niet 'verplicht' hoef aan te passen cq rekening te houden met 2 kanten noppen.

Waarom ik dat zou doen?

Dan heb je de wedstrijden erna tegen spelers met normale rubbers er geen last van gehad dat je te lang tegen iemand met 2 kanten noppen hebt gespeeld... Mij interesseert die ene verlies partij tegen zo iemand niet.

Backup:
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Jij bent zelf je grootste tegenstander en dat bewijs je hier voor iedereen met zo ongeveer elke post.

Omdat iemands materiaal jou niet bevalt geef je maar op? Heerlijk. Ik zou er speciaal een noppenbatje voor meenemen puur om jou met je bal onder de arm naar huis te zien lopen. En vervolgens maar niet snappen dat je teamgenoten op je uitgekeken raken.

Jou kennende ga je hier weer lekker lopen ‘maar maar maren’. Waarmee je zin 1 van deze post weer dubbel en dwars bewijst.

PS mrfrankes team is kampioen geworden vorig seizoen. Wat denk jij daar nu eigenlijk van?
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

BBB schreef: 16 mar 2025, 22:51 Jij bent zelf je grootste tegenstander en dat bewijs je hier voor iedereen met zo ongeveer elke post.

Omdat iemands materiaal jou niet bevalt geef je maar op? Heerlijk. Ik zou er speciaal een noppenbatje voor meenemen puur om jou met je bal onder de arm naar huis te zien lopen. En vervolgens maar niet snappen dat je teamgenoten op je uitgekeken raken.

Jou kennende ga je hier weer lekker lopen ‘maar maar maren’. Waarmee je zin 1 van deze post weer dubbel en dwars bewijst.

PS mrfrankes team is kampioen geworden vorig seizoen. Wat denk jij daar nu eigenlijk van?
Hij zal het nog steeds onterecht vinden haha. DIt seizoen gaan we in zuidwest keihard degraderen. Aangezien ik de rest van dit seizoen amper gespeeld heb. 2 competitie wedstrijden. 1 in zuid/west 1 in afdeling midden. Nu proberen de rug pijn vrij te krijgen. Dan pas ga ik weer spelen. Hij wou zou graag dat ik dat telkens ging vermelden in de post dat ze alleen maar verliezen. Hoe zielig ben je dan. Hij wilt altijd maar zijn grammetje halen en zit niet zelf in dat hij verkeerd bezig is op dit moment. Alleen maar negativisme komt er van zijn kant vandaan. Hij vind zichzelf onwijs zo goed.... 😂🤣
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ BBB, waarschijnlijk ben je niet gewend om met 2 kanten noppen te spelen en als ik dat merk kan ik uiteraard wel gewoon doorspelen en makkelijk winnen. Immers ik kan het altijd een setje aanzien hoe het gaat en dan besluiten om de rest van de wedstrijd wel of niet er vol voor te gaan.

Wedstrijdverslagen over je team terwijl jezelf geblesseerd bent zou je sieren f.
Of sterker nog gewoon met je geblesseerde rug competitie gaan spelen. Immers dat heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik mentaal geblesseerd was waardoor ik niet scherp (mij niet kon concentreren) was tijdens de wedstrijden zoals ik nu wel ben.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 07:16 @ BBB, waarschijnlijk ben je niet gewend om met 2 kanten noppen te spelen en als ik dat merk kan ik uiteraard wel gewoon doorspelen en makkelijk winnen. Immers ik kan het altijd een setje aanzien hoe het gaat en dan besluiten om de rest van de wedstrijd wel of niet er vol voor te gaan.

Wedstrijdverslagen over je team terwijl jezelf geblesseerd bent zou je sieren f.
Of sterker nog gewoon met je geblesseerde rug competitie gaan spelen. Immers dat heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik mentaal geblesseerd was waardoor ik niet scherp (mij niet kon concentreren) was tijdens de wedstrijden zoals ik nu wel ben.
Ik ben niks verplicht. Waarom zou ik met mijn geblesseerde rug verder gaan tafeltennissen. Je heb het er alleen zelf mee en dan ben je misschien nog langer uit de roulatie. Mentaal probleem zit hem toch bij jezelf. Je had toen een excuus vanwege je nieuwe materiaal. Maar of dat nou echt mentaal is weet ik niet. Je laat je teveel invloeden op spelers of materiaals van de spelers. Heerlijk om juist tegen noppen spelers te spelen met 2 kanten en dan win ik ze ook nog!. Je moet altijd proberen een wedstrijd vol in te gaan anders toon je juist je zwakte als je het niet al te serieus gaat nemen. En over de verslagen, ik ben er meestal niet bij om er een verslag van de wedstrijd te maken. Als ik er telkens bij bent dan zal ik er een verslag van maken!.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Maar het is toch als je geen fatsoenlijke slagen kunt maken en zwakte om met 2 kanten noppen te gaan spelen?

Ik kan nog wel iemand meer die met 2 kanten noppen speelt maar die persoon heeft vroeger landelijk gespeeld en heeft wel fatsoenlijke slagen. Die zou ook met gewoon rubber kunnen gaan spelen. Dat vind ik dus een heel ander verhaal.

Je weet zelf dat je teamgenoot geen fatsoenlijke slag heeft een echt niet mee zou komen zonder dat spul aan 2 kanten. Tegen zulke personen haal ik geen plezier om tegen te spelen, dus dan of snel winnen of maar vlug verliezen en weer door naar de volgende wedstrijd.

Backup:
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 07:16 @ BBB, waarschijnlijk ben je niet gewend om met 2 kanten noppen te spelen en als ik dat merk kan ik uiteraard wel gewoon doorspelen en makkelijk winnen. Immers ik kan het altijd een setje aanzien hoe het gaat en dan besluiten om de rest van de wedstrijd wel of niet er vol voor te gaan.

Je loopt te raaskallen. Iemand die geblesseerd is zou maar gewoon moeten spelen? Zoek hulp!
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

BBB schreef: 17 mar 2025, 07:52

Je loopt te raaskallen. Iemand die geblesseerd is zou maar gewoon moeten spelen? Zoek hulp!
Je slaat de spijker op zijn kop!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 07:16 Of sterker nog gewoon met je geblesseerde rug competitie gaan spelen. Immers dat heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik mentaal geblesseerd was waardoor ik niet scherp (mij niet kon concentreren) was tijdens de wedstrijden zoals ik nu wel ben.
Sorry maar hier ga ik toch op reageren. Frank gaat NIET competitie meer spelen met zijn rug. Dat jij het niet erg vind dat Frank nog verder van huis raakt snap ik wel want zo ben je wel, maar ons team heeft het best voor met Frank en we spelen nog liever met 2 invallers dan dat we hem laten spelen. Hij gaat nu eerst rustig aan zijn herstel werken zodat hij na de zomer weer helemaal fit is. Gezondheid gaat voor welk spelletje dan ook.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 07:43 Maar het is toch als je geen fatsoenlijke slagen kunt maken en zwakte om met 2 kanten noppen te gaan spelen?
Als het een zwakte is kun je er juist makkelijk van van winnen ....... en met 2 kanten is nog makkelijker want die kunnen zelf helemaal geen effect geven dus je weet precies wat je moet doen.

voordat ik met noppen speelde kwam ik vaak noppen spelers tegen die dat gebruiken omdat ze een slechte backhand hebben. Nou die spelers hebben nog nooit van mij gewonnen welke rating dan ook.
Mijn allereerste verlies met een tegenstander met noppen was iemand die er echt wat me kon en ook aanvallen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

And the soap continues....

Wizzy, je bent niet op de goede weg nu... weer alles afkraken. Ik denk serieus dat je eens diep in je hoofd moet gaan zoeken, hulp gaan zoeken waarom je loopt te zeuren en te zeiken op iedereen. Ik vind het vervelend dat het mentaal vorig seizoen niet goed met je ging. Maar ik heb het idee dat het mentaal nog niet goed met je gaat vanwege je reacties nu weer hier.

Kan het toch niet laten om in vogelvlucht op wat dingen te reageren, allereerst, 2 kanten noppen.. dat is de keuze van iedereen om dat te doen, mits legaal volgens ITTF, leven en laten leven. Als je er niet graag tegen speelt, dat kan. Ik speel ook niet graag tegen noppen, toch speel ik zelf met noppen op mijn bh. ps.... je noemt inverted rubbers steeds normaal... maar duik eens in de geschiedenis, noppen waren er voor inverted rubbers.... dus wat is normaal?

Met noppen spelen is moeilijker dan met inverted rubbers spelen, het is puur een keuze om noppen te kiezen als je meer verdedigend wilt spelen of graag aan spel vertraging doet. Dit staat los van de slag die iemand heeft. Je zegt dat hij geen fatsoenlijke slagen heeft... wat is fatsoenlijk, wie bepaald dit? Er is een eenheidsworst aan slagen wat jij waarschijnlijk als fatsoenlijk ziet, maar er zijn genoeg spelers die iets ontwikkeld hebben wat anders is dan die 'standaard'.

M.b.t. wel of niet spelen met een blessure is voor ieder zijn/haar eigen keuze. En laat mensen daarin ook in hun waarde. Of dit nu mentaal is of fysiek dat maakt niet uit. Is het verstandig om met een fysieke blessure te gaan spelen, waarschijnlijk niet. Maar als iemand dit wel zelf wil en het team staat er ook achter... dan is het zo. Mentaal is moeilijk te zien/te merken... bovendien is tafeltennis (vind ik) voor 90% een mentaal spelletje.

succes met tafeltennis en het leven mensen :-) ik gun ieder het beste, zo ook jou wizzy.. echter zou ik wel eens de woorden ter harte gaan nemen van iedereen hier...
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 17 mar 2025, 10:04 ...en met 2 kanten is nog makkelijker want die kunnen zelf helemaal geen effect geven dus je weet precies wat je moet doen.
Allemachtig.
Hebben jullie Ni Xia Lian wel eens zien spelen?
Penhold, twiddler. Aan één kant Victas VO>102, aan de andere kant P1V. Twee kanten noppen.
Ze is 61 jaar, vijfvoudig Olympiadeelneemster (voor het laatst vorig jaar nog!).

https://youtu.be/pxv9TkAjnQQ?si=DGJH04w7WwqWUxiW
"Geen effect"? "Makkelijker"?
Jongens, toch.

Verder: er bestaan elk jaar vele "noppenclinics". Trainingsweekends voor noppenspelers, maar ook speciale voor spelers zonder noppen, die willen leren hoe je tegen noppen en anti speelt. Voor beide partijen bestaan er volop technieken, die je kunt toepassen om je eigen sterke kanten te verbeteren. En noppenspelers weten, dat voor zulk materiaal allerlei technieken (nopspin, sidewiper, chopblock, pushblock) moeten worden getraind, waar de niet-noppenspeler nog nooit van heeft gehoord.

Menig speler die zich na tientallen jaren van pingpong spelen eens gaat verdiepen in materiaal komt in een andere wereld terecht. En velen zeggen dan "dat had ik twintig jaar geleden moeten weten!"

Serieus spel met noppen vergt harde training.
Spelen tegen zo'n noppenspeler eveneens! (...of je loopt er maar van weg)

- Ik neem weer wat popcorn -
Plaats reactie