Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door mrfrankes »

Nog steeds herstellende aan de rug en sinds 11 april geen bal meer geslagen. Hopelijk kan ik het rustig aan doen tijdens toernooi in lloret de mar. Aankijken hoe dat gaat. Donderdagmiddag heb ik een afspraak bij de fysio. Eind maart was de laatste keer geweest. Het verloopt moeizaam. Straks na de het toernooi ook weer rustig opbouwen en toe werken aan het nieuwe seizoen mits het niet erger word.. Gelukkig hebben ze tijdens het toernooi een sportmasseur! We gaan het wel zien. In iedere geval super veel zin in deze vakantie!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Jij en rustig aan doen werkt alleen als je het batje thuis laat :).
Lekker biertje drinken, genieten van de zon .......
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

yoass schreef: 20 mei 2025, 17:13 Alle bekerwedstrijden totnogtoe gespeeld. Ik begin (onverwachts) wat te herstellen van op zich niet-herstelbare nekletsel, en heb twee van de drie matches meegespeeld (en daarin 7 uit 8 gespeeld). Het team staat hierna op de 2e plek in de poule, maar #3 en #4 moeten nog tegen elkaar uitkomen en kunnen met een (flinke) winst de 2e plek pakken.

Leuk toernooi toch, de bekercompetitie.
Wel super dat je toch herstel van een niet herstelbaar letsel. Zou mooi zijn. Hopelijk zet het zich voor.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

yoass schreef: 20 mei 2025, 17:13 Alle bekerwedstrijden totnogtoe gespeeld. Ik begin (onverwachts) wat te herstellen van op zich niet-herstelbare nekletsel, en heb twee van de drie matches meegespeeld (en daarin 7 uit 8 gespeeld). Het team staat hierna op de 2e plek in de poule, maar #3 en #4 moeten nog tegen elkaar uitkomen en kunnen met een (flinke) winst de 2e plek pakken.

Leuk toernooi toch, de bekercompetitie.
Zeker leuk en wat positief dat je ondanks de berichten toch wat lijkt te herstellen!
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 20 mei 2025, 19:37 Nog steeds herstellende aan de rug en sinds 11 april geen bal meer geslagen. Hopelijk kan ik het rustig aan doen tijdens toernooi in lloret de mar. Aankijken hoe dat gaat. Donderdagmiddag heb ik een afspraak bij de fysio. Eind maart was de laatste keer geweest. Het verloopt moeizaam. Straks na de het toernooi ook weer rustig opbouwen en toe werken aan het nieuwe seizoen mits het niet erger word.. Gelukkig hebben ze tijdens het toernooi een sportmasseur! We gaan het wel zien. In iedere geval super veel zin in deze vakantie!
Dat klinkt niet prettig Frank, hopelijk ga je toch vooruitgang krijgen met je rug. Ik ben zelf recent weer 2 keer naar de fysio geweest voor dry needling, heeft mij enorm geholpen (ook weer een extra thuisoefening gekregen).

Als het niet gaat in Lloret, dan gaat het niet, dan maar gewoon extra genieten van zon, zee en strand zou ik zeggen (onder genot van een lekkere cerveza). (H)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

pfff... vorige week 2 bekeravonden gehad... maar weinig achter de pc gezeten, dus nog geen verslagen van mij.

Op de woensdag speelden we uit. Onze tegenstanders waren gemengd... twee op niveau van mij (0-0 standen voor mij ) en 2 lagere (ik moest 5-0 en 3-0 voor geven)... gek genoeg verloor ik de 5-0, deze man stond gewoon echt goed te spelen en de voorgift was net iets te groot. Ik geloof ook wel dat ik niet helemaal goed in mijn focus was tegen hem, maar dat mag geen excuus zijn. We wonnen allebei de dubbels. 2 team genoten wonnen net als ik 3 wedstrijden maar het was weer grappig verdeeld... de speler waar ik in 3 games vrij simpel van won (hij speelt met noppen op FH), verloren al mijn teamgenoten van in 5 games... Daarnaast had 1 teamgenoot van mij 2 gewonnen en 2 verloren. We wonnen die avond dus met 5-13.

De vrijdag moesten we thuis tegen de koploper...... een sterk team, 2 spelers uit 3de klasse, waarvan een jeugdspeler die eigenlijk veel beter is dan zijn rating doet vermoeden (geen voorgift voor mij of hem onderling), dan nog een dame (ook geen voorgift tussen ons) die altijd zeer verrassend uit de hoek kan komen, een speler die promotieklasse speelt (noppen op BH) en nog een speler uit de eerste klasse.

Laten we het er eerst op houden dat ik serieus veel pech had die avond en daardoor best wel gefrustreerd achter de tafel stond want net als de eerste beker wedstrijd had ik op de beslissende momenten veelal een net of randbal tegen mij.... ik noem het ondertussen de vloek van het thuisspelen, want het is steeds thuis wel zo en uit niet....
Verder wel veel lol gehad omdat ik het een leuk team vind en sportief uitdagend.

Ook dit keer wonnen we beide dubbels, wat vooral voor onze dubbel wel opvallend was, aangezien ik speelde met iemand die nog geen competitie ofzo speelt en op leeftijd is en tevens groot... dus elkaar in de weg lopen kan vrij makkelijk en we speelden tegen die jeugdspeler en de dame die vrij regelmatig samen dubbelen... waarbij zij overigens met korte noppen speelt en daar goed mee op weet te gaan.
Individueel wist ik alleen de wedstrijd tegen de eerste klasse speler te winnen... daar waren dan ook niet heel veel van die lullige net en randballen en dit was een leuke wedstrijd waarin we elkaar goed konden uitdagen.

Tegen de dame verloor ik in 5, waarbij dus de laatste 4 ballen een net dan wel een randbal waren... ik ken haar al vrij lang via de competitie en ik heb ook nog nooit zo vaak iemand sorry horen zeggen... ze kan er niks aan doen, maar frustrerend is het wel als je duidelijk in een gelijkwaardige wedstrijd zit samen... en dat het zo verloopt (overigens had ze er al een gewonnen bij 9-9 toen de laatste 2 ook netballen waren in haar voordeel)... dus vandaar haar vele sorry's. Het mocht gewoon niet zo zijn.
De jeugdspeler is gewoon supersnel op elke positie... en opent heel goed met zowel FH als BH.... waarbij hij soms zeer verrassend een keiharde smash tussendoor geeft... terechte winst voor hem. 3-0 zelfs, 3 keer 7-11.
Tegen de promotieklasse speler begon ik goed. Ik won de eerste, hij was enigzins verrast door mijn FH... als ik daar een kans kreeg was het een punt voor mij. Maar zoals wel vaker tegen echt hogere spelers... mijdde hij daarna elke keer mijn FH... bleef maar geven op mijn BH (soms natuurlijk wel spreiden... maar zonder een echte kans te creëren voor mij. Een aantal keren kon ik toch omlopen en slaan in mijn BH hoek... maar ook dat ging hij slim oplossen door veel zijspin te geven, vaak van onder de tafel... dus wisselend en hij liet mij de fouten maken. 11-7, 8-11, 8-11, 8-11. Ik won dus slechts 1 wedstrijd, een teamgenoot helemaal geen 1, dan de 'recreant' wist er zowaar 2 te winnen (natuurlijk had hij ook de voorgiften aan zijn kant, maar chapeau erg goed gedaan) en 1 teamgenoot verloor alleen van de promotieklasse speler.
Het werd dus 8-10 voor het andere team... nog niet heel slecht, maar er had zeker meer in gezeten.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Oh ja... nog een toevoeging, die jeugdspeler verloor dus van mijn ene teamgenoot... en was toen zo gefrusteerd... dat na de wedstrijd hij bij het weglopen van de tafel zijn frame doormidden brak bij het handvat/blad overgang... en daarna heel droog zegt: oh ik dacht niet dat dit zou kunnen ... op sportief gebied (ook met sorry zeggen/ niet lachen om een fout van een ander etc) heeft deze jongen nog een hoop te leren.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Zitten jullie nog in de poule fase?

Wij zitten in de afvalfase van de beker. Dus nu verliezen is klaar voor het seizoen.
Mijn team mag vanavond. Wat lagere ratings in dat team. 1 van 1288 (1 uit 8) en de rest rond de 850-950.
1 teamgenoot kan niet en ik heb gekozen uit te vallen. Ik speel liever tegen de hogere ratings :).
Bij ons spelen C met lange noppen en heel mooi aanvalspel, r1470, L met lange noppen ver achter de tafel, r1241, T, r1005 en mijn duoteamgenoot J, r1085. Ik ga wel daar naartoe (we spelen uit) om onze wedstrijden te tellen.

Het eerste team met 10 punten is door. Vaak wordt de rest niet afgemaakt maar dat vind ik stom :). Je komt voor 4 wedstrijden, dus speel er 4.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 27 mei 2025, 13:51 Zitten jullie nog in de poule fase?

Wij zitten in de afvalfase van de beker. Dus nu verliezen is klaar voor het seizoen.
Mijn team mag vanavond. Wat lagere ratings in dat team. 1 van 1288 (1 uit 8) en de rest rond de 850-950.
1 teamgenoot kan niet en ik heb gekozen uit te vallen. Ik speel liever tegen de hogere ratings :).
Bij ons spelen C met lange noppen en heel mooi aanvalspel, r1470, L met lange noppen ver achter de tafel, r1241, T, r1005 en mijn duoteamgenoot J, r1085. Ik ga wel daar naartoe (we spelen uit) om onze wedstrijden te tellen.

Het eerste team met 10 punten is door. Vaak wordt de rest niet afgemaakt maar dat vind ik stom :). Je komt voor 4 wedstrijden, dus speel er 4.
Wij moeten zelfs over 2 weken nog een poule wedstrijd spelen, volgende week zijn wij vrij (maar spelen andere teams wel tegen elkaar).
Ik weet eerlijk gezegd de huidige stand niet precies, bij ons wordt het niet in de TTAP bijgehouden maar op facebook geloof ik.

Ik weet wel zo welk team er bovenaan staat omdat ik de uitslagen tot nu toe wel een beetje gevolgd heb. Theoretisch kan daar nog wel iets in veranderen natuurlijk, maar ik durf al wel te zeggen dat wij niet doorgaan... omdat we tot nu toe 2 keer verloren hebben (11-7 en 10-8) en 1 keer winst (14-4 winst)... dus totaal 29 punten van de max 52 die je kan halen... volgens mij niet genoeg, tenzij de komende 2 weken alles nog anders wordt.

Dat stoppen op 10 punten... dat is dus niet iets wat bij ons gebeurd... we spelen 4*4 enkels en 2 dubbels.... dus altijd 18 punten te behalen.

Ach niet doorgaan ging ik van te voren al vanuit omdat ik wist dat er teams in zitten met dermate goede spelers dat uitschakeling logisch zou zijn en teams met talent die nog een lage rating hebben (en daarbij was ik blijkbaar te eerlijk met het geven van een rating aan een speler die nog geen rating heeft)... want ik hoor ratings van andere teams die in mijn ogen valsspelen zijn (300 rating bv aan iemand geven). Ik gaf onze speler 800 rating en die blijkt tot op heden redelijk realitisch te zijn gezien de resultaten.

Als je maar lol hebt :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Super123
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Super123 »

Wij hebben een vriendschappelijke wedstrijd gehad tegen een team dat 4de klasse speelt, mijn Teamgenoten hebben geloof ik allebei 1 gewonnen, de dubbel hebben wij gewonnen, ik heb er 2 gewonnen, de laatste net niet, de eerste 2 waren voor mij, toen begon om moe te worden en lette ik niet goed op. ik was moe (het was 10 uur savonds) en ik zat die dag niet goed in mijn vel, anders had ik denk ik wel kunnen winnen.
Maar goed dat is geen excuus, zij heeft eerlijk gewonnen.

We gaan nu 4de klasse spelen, ze zeggen dat ik makkelijk 4de klasse aankan... iemand die ik ken gaat nu 1ste klasse spelen, maar die heeft een ander regio daar mocht hij beginnen op 3de klasse.
En hij heeft een team die op dat niveau kan spelen, mijn team kan dat absoluut niet.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gisteravond was dus onze eerste afvalronde in de beker.
Bijna iedereen moest punten doorgeven. Tegenstander had 1 speler met hoge rating.
Het is niet echt spannend geworden ... 10-5 overwinning. Het stond 9-5 en was de volgende wedstrijd aan het inspelen. Maar toen het erop leek dat de 10 gehaald werd zijn ze niet eens begonnen. Ik was gewoon begonenn .. maar het was al 10 voor 12 dus al laat genoeg.

PS. Ik zit nu naar het schema te kijken, en alle teams van me club zitten in de bovenste kwart van de rondes. Als al onze teams doorgaan komen we in de kwartfinale een ander team tegen, en in de halve finale het andere team.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Super123 schreef: 27 mei 2025, 16:36 Wij hebben een vriendschappelijke wedstrijd gehad tegen een team dat 4de klasse speelt, mijn Teamgenoten hebben geloof ik allebei 1 gewonnen, de dubbel hebben wij gewonnen, ik heb er 2 gewonnen, de laatste net niet, de eerste 2 waren voor mij, toen begon om moe te worden en lette ik niet goed op. ik was moe (het was 10 uur savonds) en ik zat die dag niet goed in mijn vel, anders had ik denk ik wel kunnen winnen.

We gaan nu 4de klasse spelen, ze zeggen dat ik makkelijk 4de klasse aankan... iemand die ik ken gaat nu 1ste klasse spelen, maar die heeft een ander regio daar mocht hij beginnen op 3de klasse.
En hij heeft een team die op dat niveau kan spelen, mijn team kan dat absoluut niet.
Als 4de klasse te sterk voor je is, ga je dat snel genoeg merken, als je zelf te goed bent voor 4de klasse merk je dat ook snel genoeg. Maar je gaat er hoe dan ook van leren. En probeer er ook van te genieten, lekker spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Super123
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Super123 »

TwoFace schreef: 28 mei 2025, 15:47
Super123 schreef: 27 mei 2025, 16:36 Wij hebben een vriendschappelijke wedstrijd gehad tegen een team dat 4de klasse speelt, mijn Teamgenoten hebben geloof ik allebei 1 gewonnen, de dubbel hebben wij gewonnen, ik heb er 2 gewonnen, de laatste net niet, de eerste 2 waren voor mij, toen begon om moe te worden en lette ik niet goed op. ik was moe (het was 10 uur savonds) en ik zat die dag niet goed in mijn vel, anders had ik denk ik wel kunnen winnen.

Als 4de klasse te sterk voor je is, ga je dat snel genoeg merken, als je zelf te goed bent voor 4de klasse merk je dat ook snel genoeg. Maar je gaat er hoe dan ook van leren. En probeer er ook van te genieten, lekker spelen.
Ga ik zeker doen!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Deze week moeten we voor de beker tegen een plaatsgenoot :).
Knap dat ze het zover hebben weten te schoppen. Meestal zijn de lagere ratings er wel snel uit. Hun teamrating gaat van 802 tot 1013. Het hele team bestaat uit spelers die DUO spelen in de 4e klasse. 2 verschillende teams samen 1 beker team.

Ik ben vanaf donderdag vrijwilliger op het KLM Open golf toernooi van de Europese tour.
Wij staan met onze vereniging op Hole 1 dus moeten zaterdag vroeg gelijk aan de bak.
Dus ik val weer uit ..... hopelijk is het niet einde beker :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 03 jun 2025, 12:13 Deze week moeten we voor de beker tegen een plaatsgenoot :).
Knap dat ze het zover hebben weten te schoppen. Meestal zijn de lagere ratings er wel snel uit. Hun teamrating gaat van 802 tot 1013. Het hele team bestaat uit spelers die DUO spelen in de 4e klasse. 2 verschillende teams samen 1 beker team.

Ik ben vanaf donderdag vrijwilliger op het KLM Open golf toernooi van de Europese tour.
Wij staan met onze vereniging op Hole 1 dus moeten zaterdag vroeg gelijk aan de bak.
Dus ik val weer uit ..... hopelijk is het niet einde beker :).
Zijn jullie al een ronde verder nu dan? Dus de poule fase voorbij?

Wij moeten namelijk volgende week vrijdag onze laatste poulefase wedstrijd spelen en dan liggen we er daarna waarschijnlijk uit. We staan nu eerste, maar hebben 3 wedstrijden gespeeld. De nummer 2,3, 4 hebben 2 wedstrijden gespeeld. En de nummer 5 heeft net als wij 3 wedstrijden gespeeld. Wij hebben 28 punten, de nummer 2 24, de nummer 3 22, de nummer 4 19 punten.

Wij moeten volgende week vrijdag uit tegen de nummer 3 spelen.

De verwachting is dat de nummer 2 de winnaar van de poule wordt. Die verwachting was er al even.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ja we hebben de eerste ronde gehad (R64) en deze week R32. De poulewedstijden hebben we allemaal gewonnen en zijn als 1e door.
Nadeel is wel dat we volgende ronde een team van eigen club tegen kunnen komen (het beste team, divisie/hoofdklasse spelers). En eventueel de ronde erna het 3e team. Maar denk niet dat die nog 2 rondes doorkomen. (en wij dus ook).
Maar zou wel een mega leuke wedstrijd worden volgende week ... Maar eerst moeten ze nu vrijdag winnen. Stap voor stap .. net als met tafeltennis, punt voor punt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Leuk maar ook wel jammer dat je dan tegen clubgenoten moet.

Wij hebben maar 1 beker team... maar er zitten verenigingen in met geloof ik 6 bekerteams... die maken natuurlijk ook kans om tegen elkaar uit te komen... aan de andere kant, maak je dan ook 6 maal kans om de winnaar te gaan worden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wij hebben in totaal 4 teams in de beker. 1 teams is in de poule gesneuveld.
Bij ons zijn er meerdere clubs met 6 of meer teams. De grootste heeft er 10 ... 6 door naar de volgende ronde. Daar zijn ze allemaal gesneuveld dus die komen elkaar niet meer tegen :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wat een grote clubs dan dat jullie sowieso zoveel teams kunnen maken...

Wij hebben met moeite 1 team kunnen samenstellen, wel genoeg mensen hoor (9 stuks), maar 1 daarvan is niet aan spelen toegekomen (gescheurde enkelband), 1tje was puur voor reserve ingedeeld (wilde liever niet spelen), maar die heeft al 2 keer in 1 week gespeeld .. En een aantal die gewoon weinig kunnen... zelf heb ik elke keer nog mee gedaan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Super123
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Super123 »

Ik heb gisteravond weer een vriendschappelijke wedstrijd gehad tegen 4de klasse spelers.
Kortom ik heb alles gewonnen!
Plaats reactie