Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

Welke regio is dit?

Bij Gelre zijn het aantal reguliere teams nagenoeg hetzelfde gebleven.
Duo is een klein beetje gestegen, maar niet zoveel en dat komt omdat mensen niet de lange afstanden voor een paar wedstrijdjes willen rijden (dit heb ik afgelopen vrijdag ook gehoord bij een andere club).
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wizzy82 schreef: 18 sep 2025, 11:22 Welke regio is dit?

Bij Gelre zijn het aantal reguliere teams nagenoeg hetzelfde gebleven.
Duo is een klein beetje gestegen, maar niet zoveel en dat komt omdat mensen niet de lange afstanden voor een paar wedstrijdjes willen rijden (dit heb ik afgelopen vrijdag ook gehoord bij een andere club).

Midden.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik ben vorige week geweest bij overleg voor Regio Oost, daar blijkt DUO flink te stijgen, en een kleine imkrimping van regulier... maar in totaal meer mensen aan de tafeltennis, wat voor mij een teken is, dat het geen kannibalisatie is, maar verbreding van de sport.

Er zijn nou eenmaal veel mensen die het te laat vinden worden met regulier en waarvoor de DUO de oplossing is om wel te kunnen blijven spelen. Ik ben er positief over dat het er is...

Er werd ook gesproken over strengere regels bij de DUO tov nu (is nu nog lang niet zo gereguleerd als reguliere competitie in onze regio), maar dat leverde eigenlijk gelijk heel veel issues op, van teams die dan noodgedwongen moeten stoppen.
Ook zat er iemand in de zaal met een 17 jarige zoon, die eigenlijk moet stoppen omdat er geen regulier team mogelijk is voor hem... maar zijn vader wilde dan anders met die jongen DUO gaan spelen... met die nieuwe regels zou dat geen optie zijn (teveel rating verschil tussen beiden)... echter geen DUO voor die jongen, betekend dat hij stopt... zonde, verliezen we weer een NTTB lid die je juist wil aanhouden (jeugd, maar oud genoeg voor senioren).

Mijn eigen team kent nu ook wel echt wat probleempjes qua inzet... gisteren ook weer besproken met ze... maar je zou kunnen stellen dat DUO voor deze groep wel een betere mogelijkheid is dan regulier....
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

In Gelre speelt een jongen die volgens mij 15 is zo goed, maar die mag ondanks dat niet 2e klasse gaan spelen bij de senioren. Zonde voor zijn ontwikkeling.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 18 sep 2025, 15:10 In Gelre speelt een jongen die volgens mij 15 is zo goed, maar die mag ondanks dat niet 2e klasse gaan spelen bij de senioren. Zonde voor zijn ontwikkeling.
Bedoel je gezien zijn leeftijd?

Bij mij ging het niet zozeer om de leeftijd, maar om het feit dat mensen dus stoppen omdat ze niet voldoende teamleden kunnen vinden, daar is DUO wel een uitkomst voor... heb je minder mensen in theorie voor nodig.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hij speelt in de hoogste landelijke jeugd klasse en heeft een rating van 1350 ongeveer. Ik zie dat daar er sommige boven de 1500 zitten. Ook die spelen nog geen senioren. Eigenlijk is dat een slechte zaak want persoonlijk vind ik dat je voor jeugdspelers die landelijk spelen en uitzondering moet maken en ze ook alvast in de senioren competitie mee laten doen. Dan behouden ze uitdaging. Immers bij senioren krijgen ze eerder noppen etc tegen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

De leeftijd in Oost is 16 voor senioren, maar dispensatie is natuurlijk altijd mogelijk om aan te vragen, volgens mij dus ook voor iemand van 15. Maar als ik daarin mis zit, hoor ik dat graag van de anderen die hier wat van weten.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie