Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Re: Najaar 2025

Bericht door yoass »

Hou nou toch eens op met dat gezeik.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

yoass schreef: 19 sep 2025, 12:02 Hou nou toch eens op met dat gezeik.
Ik zou zeggen. Ga zelf eens kijken naar de staat van de tafels daar en oordeel dan pas.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 19 sep 2025, 12:10
yoass schreef: 19 sep 2025, 12:02 Hou nou toch eens op met dat gezeik.
Ik zou zeggen. Ga zelf eens kijken naar de staat van de tafels daar en oordeel dan pas.
Je blijft er over door gaan. Kap er gewoon eens mee. Laat ieder club in haar/zijn waarde. Je bent nu aan het zuigen. Hopelijk verbannen ze jou ooit van alles in de tafeltennis wereldje. Je bent geen fijn persoon om mee om te gaan
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Goede tafeltennistafels is het belangrijkste wat een tafeltennisclub bezit. Als die niet in orde zijn dan behoor je niet mee te mogen doen in de bond competities. De tegenstanders betalen voor deze competities en verwachten dus dat alle clubs op goede tafeltennistafels spelen.

Vorig jaar had ik foto's moeten nemen van de tafels en onder protest de wedstrijd moeten spelen. Dan had ik een klacht bij de bond kunnen indienen over de staat van de tafels.
Ik wist destijds niet dat dit kon, dus jullie zijn daarmee goed weggekomen.

Wellicht ga ik een van jullie tegenstanders (of van een ander team van jullie) benaderen om dit alsnog te doen, want op zulke tafels spelen kan echt niet in de competitie.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 19 sep 2025, 12:43 Goede tafeltennistafels is het belangrijkste wat een tafeltennisclub bezit. Als die niet in orde zijn dan behoor je niet mee te mogen doen in de bond competities. De tegenstanders betalen voor deze competities en verwachten dus dat alle clubs op goede tafeltennistafels spelen.

Vorig jaar had ik foto's moeten nemen van de tafels en onder protest de wedstrijd moeten spelen. Dan had ik een klacht bij de bond kunnen indienen over de staat van de tafels.
Ik wist destijds niet dat dit kon, dus jullie zijn daarmee goed weggekomen.

Wellicht ga ik een van jullie tegenstanders (of van een ander team van jullie) benaderen om dit alsnog te doen, want op zulke tafels spelen kan echt niet in de competitie.
Triest mannetje ben je.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Als die club echt sportief zou zijn dan laten ze uit zichzelf iemand van de bond naar kijken of er wel competitie op gespeeld mag worden. Dan ben je als club goed aan de voorkant bezig, want wat ga je als club zijnde doen als er echt een team is die er een probleem van maakt? Dat probleem wil je als club zijnde toch voor zijn.

Uiteraard ga ik geen tegenstanders benaderen. Ik hoop alleen dat de club zo snel mogelijk een inzamelingsactie gaat houden of een sponsor zoeken voor nieuwe competitietafels en daar kun je wel invloed op hebben.

Backup:
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

@wizzy, het is nu wel echt heel vervelend geworden. Je blijft maar in herhaling vallen en je reacties zijn niet meer gerelateerd aan het onderwerp. Wij zijn weer terug in de fase dat ik politieagent moet gaan spelen. Die historie hebben we nu wel gehoord. Dat je het niet met andere forumleden kan vinden is ook duidelijk. Graag weer even terug naar het onderwerp.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

1 gewonnen en het dubbel gewonnen. 5-5, de gehaktbal na afloop smaakte goed.

Backup:
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Maar hoe waren de tafels Wizzy? Dat willen we eigenlijk weten. Goed glanzend gepoetst? Of was er nog ergens een krasje?

En ben ook wel benieuwd hoe jullie het met de teamrekening hebben gedaan gisteren. Had er nog iemand een baco extra gedronken en wilde deze er niet voor betalen?

Zit op het puntje van mn stoel.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Thuiswedstrijd met goede tafels natuurlijk.
Met electronische telborden. Bar met fijne prijzen. Eerste thee is gratis. Voor een Aquarius, cola (blikje) en de gehaktbal uit de jus slechts 5 euro in tot hoeven af te rekenen. Waar zie je dat nog?

Tegenstanders wilde geen gezamenlijke rekening, maar wij als team wel gedaan.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Verslag komt later. 4-6 verloren. Maar zelf alles gewonnen met 3-0 3-1 en 3-0. Rating is nu 1266...
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De 2 kanten noppen man heeft niet meegedaan zie ik. Dan zal het vast een stuk gezelliger zijn geweest en punten hebben gekost.

Gisterenavond bij een andere tafel ook zo'n persoon zien spelen (1e klasse), een kant kort andere kant lang. Vond het wel grappig dat een van de thuisspelende tegenstanders een batje zonder sandwich had gepakt omdat die totaal geen zin had in de wedstrijd tegen de 2 kanten noppen man en zo toch wat lol kunnen hebben in de wedstrijd met een soort van camping batje zonder sandwich. Dat zag er grappig uit.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Gister was dan onze 1e thuiswedstrijd tegen Een en Twintig. Ik begon aan de aftrap en had geen moeite met de dame. Speelde goed en vooral mijn backhand was goed. Forehand liep voor geen meter. Maar toch wist ik te winnen met 3-0. Daarna speelde A zijn wedstrijd en dat was redelijk vrij kansloos 0-3. J moest daarna ondanks dat hij een game wist te winnen was het niet de oude J die ik normaal zag. Veel fouten en niks lukte en verloor terecht met 1-3. Dubbel F en A liep ook niet echt goed. Mijn forehand maakte ik echt teveel fouten. En verloren met 1-3. Daarna speelde A tegen de dame en dat was een leuke wedstrijd om te zien. Door zijn vechtlust wist hij met 3-1 te winnen. Daarna mocht ik weer spelen. Ik speelde nogmaals niet goed kwam maar niet in mijn ritme en forehand spin ballen liepen voor geen meter. Tegenstander schuifde met veel backspin waardoor ik het lastig had. Ik ging mijn plan wijzigen door na de 1e game gewoon alles terug te leggen en hem het spel te laten maken. Dat lukte stond opeens 2-1 voor in games en in de 3e game zelf 5-9 achter en toch met 11-9 te winnen. Daarna moest J en die was de hele middag niet goed en verloor ook maar 2 games waren wel met 15-17 11-13 dus jammer en verloor met 0-3. Daarna moest A en die kwam ook gewoon veel te kort en verloor met 1-3. Daarna moest J tegen die dame en die had geen moeite met het spel van J en en J verloor met 0-3. Daarna mocht ik het gaan afsluiten. Ik had geen moeite met de tegenstander en won met 3-0

Einduitslag 4-6

Rating is nu 1266. Ben weer aan het klimmen.

Ik speelde nog niet helemaal op 100%. Maar door mijn service en geweldige backhand toch kunnen winnen. Volgende week spelen we thuis tegen stiphout. En dit keer waren de tegenstander enorm gezellig en sportief en geen klachten over de tafels. De tafel zag er goed uit!.

Groeten Frank
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik ( A ) speelde samen een thuiswedstrijd met dame B en heer C.
Mijn eerste wedstrijd was ik bar slecht, ik verloor in 0-3 tegen iemand (X) waar ik normaliter altijd van win. Hij had zelfs 1 service die ik nu zelden terugkreeg... ik maakte veel onnodige fouten liep te prutsen.
Toen dame B tegen een tegenstander ( Y ) die ik maar al te goed ken en je helemaal zoek kan spelen, maar ook prima kan verliezen. De dame speelde erg goed en luisterde ook goed naar de tips, ze won in 3-1.
Toen onze heer C tegen de jonge jongen (Z, zoon van Y), die brengt alles terug, doet verder vrij weinig behalve soms enorme knallen geven. 0-3.
Dubbel, ik met dame B zou spelen (we hadden die woensdag er zelfs nog even op getraind), goede keuze. We wonnen met 3-1 van (X en Z)
Dame B tegen X, 5 setter, laatste ging met 2-11 naar X 2-3 verloren.
Ik ( A ) tegen zoon Z... ik begon slecht.. kreeg gewoon weer geen focus en kwam met 8-11, 9-11 0-2 achter. Maar wist me te herpakken en eindelijk focus te krijgen. 11-5, 11-7 en 11-9. De meeste punten van hem waren nog mijn fouten.
Heer C tegen heer Y 8-11, 5-11, 11-7, 6-11. De coaching hielp in de 3de game, hij speelde toen zijn eigen spel (aanvallend gecombineerd met vervelend schuiven tussendoor, maar game 4 deed hij weer iets heel anders en maakte hij geen kans.
Toen dame B tegen heer Z, ze had duidelijk wat last van zijn alleen maar passieve gedrag 6-11, 5-11, 15-13, 11-8, 6-11. 2-3 weer een verloren.
Toen kwam het echt spektakel... heer C tegen heer X....
9-11. Echter ik scheidsen dit keer en mij viel op dat X (blijkbaar deed hij dat al de hele avond, maar toen heb ik niet op die stoel gezeten en zag ik het niet) hij gooide elke keer bij die service waar ik zo'n moeite mee had de bal ongeveer 40 cm naar achteren toe... bij mijn weten niet toegestaan, maar het viel mij pas op bij 8-9 ofzo... dus ik wachtte tot na de game en zei toen tegen hem: X, je doet dat steeds met die service en dat mag niet... alsof er een bom barstte... ik was niet goed bij mijn hoofd en hij deed dat absoluut niet en we speelden geen eredivisie en ik had geen bewijs en zijn broer was prof... kortom onsamenhangend, tegenstrijdig verhaal en zeer agressief. Hij liep weg naar zijn teamgenoten en de volgende game startte. Hij bleef het doen dus ik zei er wat van en wilde die punt niet rekenen want ik had al let geroepen vanwege zijn naar achter gooien... en ik legde het hem nogmaals duidelijk uit... maar nee dat deed hij niet (duidelijk wel). Hij heel boos... en hij deed het gewoon weer.... afijn heer C (mijn teamgenoot zei toen: laat nou maar gaan)... dus ik zei toen (ik stond ondertussen te trillen van de adrenaline want hij was serieus agressief in zijn houding en taal gebruik (het is overigens een pool): Ik zal het dan nu laten gebeuren, maar ik ben het er niet mee eens want hij volgt de regels niet en heeft er duidelijk voordeel van (want ook mijn teamgenoot heer C kon niks met die service).
7-11 en 9-11. 0-3, weer een verloren... maar nu ging de pool weer lopen tieren op mij... en zelfs dreigen... nu ben ik niet bang aangelegd, dus ik liep op hem af en bleef gewoon in gesprek en legde hem uit dat de regels de regels zijn en die ook voor dit niveau gelden en dat ik netjes gewacht had tot tussen 2 games, want ik had hem ook direct kunnen berispen. ... afijn, hij werd alleen maar bozer en bozer en dreigen en zeggen dat zijn broer prof is en hij zou hem wel eens vragen, ik zeg: moet je doen, ik ken de regels wel.

Hij stond bijna op het punt mij te slaan en ik dacht ik ga een klap op vangen... eerst stond ik namelijk op een meter afstand van hem, maar hij kwam tot ongeveer 20cm van mijn gezicht mij 'volschelden'. Ik heb nog een keer gezegd dat hij normaal moest doen en ik de scheids ben en hij dat moet respecteren en de regels moet volgen en dat hij nu verder moest ophouden met zijn gedrag.

Afijn, hij liep boos weg uiteindelijk de kleedkamer in. Ik heb zijn teamgenoten nogmaals uitleg gegeven en ook gezegd dat ik na de eerste game hem hierop gewezen had en dat hij het toen bleef doen... afijn, ze begrepen mij, maar waren van mening dat op dit niveau ... je snapt hem al.

Ik moest daarna tegen Y... maar ik zat vol met adrenaline dat was duidelijk... ik trilde helemaal en ondanks dat was te merken in de eerste game 9-11... niet nodig want na mijn laatste wedstrijd had ik mijn focus weer gevonden en dan kan ik in principe makkelijk van ze winnen. Even een kort momentje en een flinke slok bier om weer rust in mijn lichaam te krijgen... dat lukte redelijk en ik kwam weer in de wedstrijd. 11-6, 11-8 en 11-3 voor mij (ik kon steeds afdwingen dat hij net iets te hoog terug gaf op mijn FH en soms ook BH, maar dan liep ik om en sloeg af met mijn FH.
Wel nog een aantal heel mooie rallies, want hij is 1 van de weinigen waar ik al supervaak tegen gespeeld heb en we kennen elkaars spel en hij is zeer atletisch en had soms mijn smashes terug, waardoor het spel door moest gaan.. vooral in de 3de game een aantal heel mooie rallies daardoor en het plezier was bij mij in elk geval weer terug want dat was wel even verdwenen kan ik je zeggen.

Na de wedstrijden ben ik naar de pool gelopen en heb ik zijn had geschud en gezegd: het was niet persoonlijk, maar regels zijn regels en misschien ben ik wel strikter dan anderen, maar ik sta er wel achter. Hij kon dit wel waarderen want er kwam weer een lach op zijn gezicht.

We hebben daarna met zijn allen lekker wat gedronken en plezier gemaakt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Vervelende ervaring TwoFace. Je stond volledig in je recht.

Blijft bijzonder om te zien hoe dit soort lui het dan toch weten te flippen alsof jij de onsportieveling bent.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 21 sep 2025, 12:06 ...afijn heer C (mijn teamgenoot zei toen: laat nou maar gaan)...
AAARGH!!! :'(
Dat is het moment waarop het mis gaat. Zodra de andere speler de scheidsrechter laat vallen en in feite tegen de overtreder zegt "Negeer die scheids maar; wij spelen gewoon door" kun je als scheidsrechter niet verder.
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

ardane schreef: 21 sep 2025, 13:17
TwoFace schreef: 21 sep 2025, 12:06 ...afijn heer C (mijn teamgenoot zei toen: laat nou maar gaan)...
AAARGH!!! :'(
Dat is het moment waarop het mis gaat. Zodra de andere speler de scheidsrechter laat vallen en in feite tegen de overtreder zegt "Negeer die scheids maar; wij spelen gewoon door" kun je als scheidsrechter niet verder.
Eens!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Thx guys, dit is ook precies hoe ik het ervaren heb. Deze teamgenoot heeft overigens wel eens vaker een steekje laten vallen in ons nadeel en mij in twijfel getrokken of ik nu de scheids ben op dat moment of zijn dubbelpartner... dat vind ik überhaupt heel vervelend.
Zelf is hij niet zo scherp op fouten en dergelijke namelijk.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

Beste Twoface,

Wat een intens verslag — je hebt echt een rollercoaster van een competitiedag doorgemaakt. “Eind goed, al goed” klinkt mooi, maar in dit geval voelt het toch wat te simpel voor alles wat er is gebeurd.

Het naar achteren gooien van de bal bij de service is inderdaad in strijd met de ITTF-regels.
Dat je pas na de eerste game ingreep snap ik wel, al was het misschien beter geweest om direct in te grijpen zodra je het constateerde. Streng maar rechtvaardig. Hoe dan ook: de reactie van X was buiten proportie en ronduit intimiderend.

Wat me vooral opviel was dat je teamgenoot C op een cruciaal moment zei: “Laat maar gaan.” dat hielp niet bepaald, daarmee werd jouw rol als scheidsrechter ondermijnd . Zoals ook anderen op het forum aangaven: Niet ideaal voor de teamspirit en zeker niet voor de sportiviteit.

En ja, we spelen natuurlijk niet op World Tour-niveau. Soms is de zaal klein, het licht vreemd, of de vloer glibberig , plafonds laag of de tafels zijn niet pas uit winkel gehaald maar lang geleden, of dergelijks die niet aan ITTF-normen voldoen. Maar , doet men daar meestal niet moeilijk over,, tenzij iemand vindt dat de glans op de tafel te weinig reflecteert ;) .

Maar als spelers bewust ( of onbewust ) de grenzen opzoeken met foutieve services, lange pauzes na verloren punten of games intimiderend gedrag., dan gaat het niet meer om omstandigheden... dan gaat het om oneerlijk voordeel en persoonlijke winst ten koste van de sportieviteit.

Maar goed, regels zijn er natuurlijk vooral om af en toe creatief mee om te gaan. En als iemand toevallig een broer heeft die prof is, dan telt dat natuurlijk als officieel bewijs dat alles mag.

Groeten,🦋
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Zo had ik gisteren een tegenstander die met de forehand vanuit zijn hand de bal niet opgooien en zijn hand ervoor hield. Waardoor ik niet goed kon inschatten van wat voor effect het gaf.. maar twijfelde echt telkens of hij dat wel echt deed. Dus zei er niks van. Pas na nadat ik eigenlijk had gewonnen van hem. Het netjes gezegt dat ik erg last van zijn forehand service had waarbij je uit de hand serveerde en je de hand voor je batje hield. Was die niet van bewust. Maar verder vriendelijke gast. Soms twijfel je in dingen om het meteen te zeggen maar heb geleerd bij twijfel niets zeggen.
Plaats reactie