Voorjaar 2026
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Voorjaar 2026
Ik heb al vaker gezien bij toernooien, bv OTC, dat ze de beker in ontvangst nemen ... maar bij het weg gaan laten staan.
Voor ons een reden om geen bekers meer te doen bij het OTC.
Buiten het feit dat ik nooit een wedstrijd iemand 'laat' winnen, heb ik wel eens dagen dat ik echt super slecht speel.
Er komt van alles niks en ik verlies van spelers waar ik niet van zou moeten verliezen. Zelfs dan zeg ik niet je hebt gewonnen omdat ik mijn dag niet had .. Dan zeg ik dat ze precies de goede tactiek hebben gebruikt om me uit mijn spel te halen. Ze waren op dat moment beter als mij .. moet ik het de volgende keer maar laten zien dat ik beter ben.
Voor ons een reden om geen bekers meer te doen bij het OTC.
Buiten het feit dat ik nooit een wedstrijd iemand 'laat' winnen, heb ik wel eens dagen dat ik echt super slecht speel.
Er komt van alles niks en ik verlies van spelers waar ik niet van zou moeten verliezen. Zelfs dan zeg ik niet je hebt gewonnen omdat ik mijn dag niet had .. Dan zeg ik dat ze precies de goede tactiek hebben gebruikt om me uit mijn spel te halen. Ze waren op dat moment beter als mij .. moet ik het de volgende keer maar laten zien dat ik beter ben.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
O ja, dat was natuurlijk ook nog een optie. De beker bewust achterlaten bij vertrek van het toernooi.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
ardane
- Silver Member

Je staat dan wel al met de verliezersbeker op de foto. En omdat het wereldnieuws is dat je bij de slechtsten hoort, staat dat de volgende dag in alle nationale kranten.Wizzy82 schreef: 13 jan 2026, 15:47 O ja, dat was natuurlijk ook nog een optie. De beker bewust achterlaten bij vertrek van het toernooi.
Uhm... o ja, dat wil ik voorkomen dus dan toch maar bewust verliezen.
Backup:
Backup:
-
ardane
- Silver Member

Maar, maar....dan eindig je nóg lager. Dat vind je vast niet leuk, als de hele uitslag morgen in de krant staat.Wizzy82 schreef: 13 jan 2026, 16:05 Uhm... o ja, dat wil ik voorkomen dus dan toch maar bewust verliezen.
Haha, ze benoemen alleen degene die een beker wint (dus de eerste 2 plaatsen van de winnaars en verliezerspoule.
Backup:
Backup:
Wizzy je best doen kan ook op 70-90% je best doen, dan weet je dat je in principe niet gaat winnen, win je dan toch dan heeft die ander de winst ook echt niet verdient. Ik denk dat de meeste mensen vaak op 70-90% van hun kunnen spelen, boven de 90% van je kunnen spelen is denk ik zelden, dan speel je op je best en heb je vaak winst.
Als ik een slechte dag heb, zoals Marc aangeeft, dan denk ik dat ik misschien op 50% van mijn kunnen zit maar ook op 75% fouten. Dan verlies je ook wel eens en dan ga ik inderdaad ook niet zeggen dat ik te slecht speelde, ik zeg dan wel dat ik niet lekker heb gespeeld, dat ik teveel fouten maakte (soms zeg ik ook, ik speelde meer tegen mijzelf in plaats van tegen jou). Maar ik geef altijd de ander een compliment, zeg dat ze goed gespeeld hebben en dat ze gewoon verdiend gewonnen hebben.
Als ik een slechte dag heb, zoals Marc aangeeft, dan denk ik dat ik misschien op 50% van mijn kunnen zit maar ook op 75% fouten. Dan verlies je ook wel eens en dan ga ik inderdaad ook niet zeggen dat ik te slecht speelde, ik zeg dan wel dat ik niet lekker heb gespeeld, dat ik teveel fouten maakte (soms zeg ik ook, ik speelde meer tegen mijzelf in plaats van tegen jou). Maar ik geef altijd de ander een compliment, zeg dat ze goed gespeeld hebben en dat ze gewoon verdiend gewonnen hebben.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Het heeft niets met een slechte dag hebben te maken. Ik wilde gewoon absoluut niet een prijs winnen van de troost poule, dus de enige optie was om de eerste 2 a 3 wedstrijden daarvan zeker te verliezen zodat ik zeker wist dat ik geen prijs zou winnen. Dat is gelukt en de laatste wedstrijd waar ik wel volle bak kon gaan heb ik heerlijk gespeeld.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Wizzy, het is niet dat jij een slechte dag hebt .. volgens mij begrijp je niet helemaal wat wij willen zeggen.
Ik ga dan ook maar afhaken in deze.
Volgende week kunnen we van start !!!!
Ik ga dan ook maar afhaken in deze.
Volgende week kunnen we van start !!!!
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Afgelopen zaterdag heb ik bij dat toernooi (hij was de organisatie) ook een opmerking gemaakt over het feit dat een team vanuit onze poule is overgeplaatst naar een andere poule en onze poule maar uit 5 teams bestaat ipv 6 en dat dit vorig jaar bij een teamgenoot ook al het geval was een hij dat jammer vind.
Volgens mij heeft hij hier naar geluisterd want vandaag is er ineens een team dat eigenlijk 5e klasse zou spelen (was daar ingedeeld zag ik nog net op tijd) toegevoegd aan onze poule. Helaas spelen die thuis op een maandagavond dus ik probeer dan weer uit te vallen.
Volgens mij heeft hij hier naar geluisterd want vandaag is er ineens een team dat eigenlijk 5e klasse zou spelen (was daar ingedeeld zag ik nog net op tijd) toegevoegd aan onze poule. Helaas spelen die thuis op een maandagavond dus ik probeer dan weer uit te vallen.
Backup:
Backup:
Bij ons begint het ook weer fijn, de allereerste dag moeten we eigenlijk al spelen (as maandag).... maar nu kom ik er net achter dat ik de enige ben die kan spelen... dus ik moet daar alweer achteraan.... :-(
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds twee jaar weer een balletje geslagen op de clubkampioenschappen. Dat ging verrassend goed en smaakt wel naar meer.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
BBB, voor het eerst sinds 2 jaar? Waarom 2 jaar niet dan? Als je dat niet wilt delen, ook goed natuurlijk, gewoon nieuwsgierig.
ps. het is gelukt om voor as maandag 2 invallers te vinden (ook maar net)... dus ik mag met 2 invallers afreizen voor onze eerste wedstrijd. Verwachting over het resultaat is dan ook laag ( ik ken het team namelijk, niet een makkelijk team). Het wordt de start van deze 2 invallers... voor het eerst competitie spelen, dus ik mag ook niks van ze verwachten. Ik ga mijn stinkende best doen om ze zoveel mogelijk positief te coachen.
ps. het is gelukt om voor as maandag 2 invallers te vinden (ook maar net)... dus ik mag met 2 invallers afreizen voor onze eerste wedstrijd. Verwachting over het resultaat is dan ook laag ( ik ken het team namelijk, niet een makkelijk team). Het wordt de start van deze 2 invallers... voor het eerst competitie spelen, dus ik mag ook niks van ze verwachten. Ik ga mijn stinkende best doen om ze zoveel mogelijk positief te coachen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Jonge kinderen + missen van de honger naar de bal + padel. Daarnaast is op mijn niveau (~hoofdklasse) de spoeling wel erg dun geworden bij mijn vereniging sinds Corona. Dus veel meer spelen tegen dezelfde mensen week in week uit. Of zwaar onder niveau.
Frame: Virtuoso OFF-
Helder, Corona heeft helaas wel wat mensen definitief doen stoppen ja... althans, definitief weet ik natuurlijk niet, maar wij zijn ook zo'n 5 mensen kwijt geraakt toen die nog steeds niet opnieuw zijn begonnen...BBB schreef: 16 jan 2026, 09:06 Jonge kinderen + missen van de honger naar de bal + padel. Daarnaast is op mijn niveau (~hoofdklasse) de spoeling wel erg dun geworden bij mijn vereniging sinds Corona. Dus veel meer spelen tegen dezelfde mensen week in week uit. Of zwaar onder niveau.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
@ BBB... Heb je niet zoals bij mijn vereniging een 3e divisie / hoofdklasse team? Bij mijn club zitten ze ieder jaar daartussen en nu gaan ze weer 3e divisie spelen, maar hebben ze de laagste teamrating van heel Nederland.
Gisteren tegen een van die spelers gebald en op de een of andere manier speel ik daar zoveel beter tegen. Op een gegeven moment stonden we zelfs spin over spin te spelen in een serieuze rally (was in een wedstrijdje). Je zou zeggen dat ik er dik af zou gaan, maar ik ben zijn 'angstgegner' en verloor wel in 3, maar wel telkens boven de 5 punten. Het is niet zo dat het dan ballen rapen gaat worden van mij. Heerlijk gespeeld en juist dat snellere spel vind ik zelf leuker want dat wordt niet in mijn klasse gespeeld. Ik kan zelf geen snel spel opleggen, dat is eigenlijk mijn grote manco waardoor ik wedstrijden verlies. Plaatsing ben ik sterk maar de ballen zijn eigenlijk te traag waardoor spelers de bal toch gewoon vaak terug kunnen hebben.
Over een paar seizoenen hoop ik als er wat jeugd doorstroomt (en dat is ruim 20 jaar geleden dat dit voor het laatst is gebeurd) gewoon weer competitie te kunnen spelen bij mijn oude club op mijn niveau. Dat blijft toch het meest gezelligst.
Gisteren tegen een van die spelers gebald en op de een of andere manier speel ik daar zoveel beter tegen. Op een gegeven moment stonden we zelfs spin over spin te spelen in een serieuze rally (was in een wedstrijdje). Je zou zeggen dat ik er dik af zou gaan, maar ik ben zijn 'angstgegner' en verloor wel in 3, maar wel telkens boven de 5 punten. Het is niet zo dat het dan ballen rapen gaat worden van mij. Heerlijk gespeeld en juist dat snellere spel vind ik zelf leuker want dat wordt niet in mijn klasse gespeeld. Ik kan zelf geen snel spel opleggen, dat is eigenlijk mijn grote manco waardoor ik wedstrijden verlies. Plaatsing ben ik sterk maar de ballen zijn eigenlijk te traag waardoor spelers de bal toch gewoon vaak terug kunnen hebben.
Over een paar seizoenen hoop ik als er wat jeugd doorstroomt (en dat is ruim 20 jaar geleden dat dit voor het laatst is gebeurd) gewoon weer competitie te kunnen spelen bij mijn oude club op mijn niveau. Dat blijft toch het meest gezelligst.
Backup:
Backup:
Wizzy, tegen betere tegenstanders speel ik ook beter, ik denk dat dit voor veel mensen geld. Op tempo spelen vind ik tegenwoordig ook steeds leuker, terwijl ik juist af en toe tussendoor vertraag met de noppen (maar dat is onderdeel van de tactiek). Puur op snelheid blijven spelen, klinkt vreemd misschien vind ik namelijk ook saai... het mooiste aan tafeltennis vind ik juist die diversiteit aan spel.. de verschillende tactieken en snelheden...
Wizzy, ga maar eens tegen een aantal 6de klassers spelen, gegarandeerd dat je slechter speelt en dat je misschien ook wel punten verliest tegen hen... niet omdat zij nu perse goed genoeg zijn, maar je gaat mee in het spelletje en gaat slechter spelen, meer fouten maken en misschien zelfs tegen je zelf spelen... dat is althans mijn ervaring.
Wizzy, ga maar eens tegen een aantal 6de klassers spelen, gegarandeerd dat je slechter speelt en dat je misschien ook wel punten verliest tegen hen... niet omdat zij nu perse goed genoeg zijn, maar je gaat mee in het spelletje en gaat slechter spelen, meer fouten maken en misschien zelfs tegen je zelf spelen... dat is althans mijn ervaring.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Klopt TwoFace en dat is dus gelijk ook een beetje mijn probleem. Een aantal seizoenen heb ik dus te laag gespeeld en ik ben nu wellicht aardig egoïstisch bezig, maar zowel in de competitie als bij toernooien wil ik dat niet. Dan bijv. maar verliezen op toernooien tegen een sterke speler waar ik wel mijzelf aan op kan trekken ipv dat ik zelf slechter ga spelen doordat ik tegen een slechtere speler speel. Dan doe ik dus maar wat (zoals het afgelopen toernooi om in iedergeval niet die beker van de troostpoule te winnen).
Backup:
Backup:
Ik denk dat we dit allemaal wel hebben Wizzy, dat we liever tegen een betere speler spelen, maar helaas heb je soms niet anders en moeten we allemaal ook wel eens tegen een slechtere speler, als dat niet gebeurd, dan kunnen zijn namelijk ook nooit tegen een betere speler spelen. Dus het is een beetje kip-ei verhaal. Zie het positief, je bent dus ook zeker wel eens beter dan een andere speler en zij kijken mogelijk tegen jou op, tegen jou spel, je kan hen wat leren, bekijk dit positief als je de volgende keer tegen een slechtere speler staat. Natuurlijk zijn er grenzen... iemand die net begint en er geen gevoel voor heeft... dat is niet eens spelen als je daar tegen gaat.... maar dan moet je het ook anders zien, zie het alsof je een kind iets wilt leren en sta er ook zo in, leer ze wat, bv de juiste handgreep, de positie achter de tafel, hoe ze moeten bewegen (dat ze moeten bewegen) etc...
Morgenavond onze eerste wedstrijd, ik mag dan met 2 invallers uit het laagste team afreizen... ik verwacht dus niet teveel... eerlijk gezegd denk ik dat we blij mogen zijn als we 2-4 punten halen... (theoretisch kan ik ze alledrie winnen, maar er zitten ook 2 spelers in het team waar ik vaker tegen gespeeld heb, maar nooit van gewonnen)... en natuurlijk zou ik het heel leuk vinden als 1 van de andere spelers een punt kan pakken en misschien de dubbel... maar ik reken er niet op.
Morgenavond onze eerste wedstrijd, ik mag dan met 2 invallers uit het laagste team afreizen... ik verwacht dus niet teveel... eerlijk gezegd denk ik dat we blij mogen zijn als we 2-4 punten halen... (theoretisch kan ik ze alledrie winnen, maar er zitten ook 2 spelers in het team waar ik vaker tegen gespeeld heb, maar nooit van gewonnen)... en natuurlijk zou ik het heel leuk vinden als 1 van de andere spelers een punt kan pakken en misschien de dubbel... maar ik reken er niet op.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Je hebt ook gelijk. Afgelopen donderdagavond was er dus een jeugdspeler die mij uitdaagde en daarbij zei dat die zo graag tegen mij speelt. Dit omdat we vaak mooie lange open rally's hebben. Het is een jeugdspeler met een open spelletje met die kant niet alle ballen onbeheerst af probeert te slaan. Meestal wat rustiger zodat ik ze kan blokken en we hierdoor vaak een leuke rally krijgen. Wedstrijden gaan gelijk op al gaat die jeugdspeler als die zich zo blijft ontwikkelen mij wel voorbij. Wellicht kijkt hij nu nog een beetje tegen mij op ivm de leeftijd, maar over een tijdje zal dat niet meer zijn denk ik.
Wij moeten komende week tegen het team met de hoogste teamrating in de poule. Dus wellicht de favoriet voor het kampioenschap. Ik hoop er 1 a 2 te winnen en voornamelijk lekker te spelen.
Wij moeten komende week tegen het team met de hoogste teamrating in de poule. Dus wellicht de favoriet voor het kampioenschap. Ik hoop er 1 a 2 te winnen en voornamelijk lekker te spelen.
Backup:
Backup: