Voorjaar 2026

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2026

Bericht door TwoFace »

Gisteren ingevallen in de 2de klasse (een team hoger dan wij), Ik won de eerste met 1-3, maar dat was ook een invaller (overigens was hij nog wel best gevaarlijk ook voor de andere 2 spelers. Ik won de 2de nog veel gemakkelijker (6-11, 6-11, 6-11), de 3de was een ander verhaal. Tegen de anti speler, ik wist al dat dit moeilijk zou zijn (Ene speler van ons team had er nipt van gewonnen in 2-3 (met extreem veel geluk overigens, de netballen waren haast niet te tellen) de ander nipt van verloren met 3-2.

Toen mocht ik tegen hem, 8-11, 12-10, 11-3, 4-11, 11-7... dus ook ik mocht net van hem verliezen... Moet zeggen, hij had ook wel erg veel geluk met de netballen en randjes (vooral net). Maar vooral geklopt omdat hij meer geduld had... blijft teruggeven, dat kan hij erg goed en scherp en een foutje maak je dan vrij snel door toch die ene bal te willen aanvallen die eigenlijk beter niet aangevallen had kunnen worden. En als hij aanviel (wat hij overigens zowel met BH als FH erg goed kan) dan waren het van die harde vlakke ballen met zijn anti, dus meestal had ik die niet meer terug, soms wel en dan schrok hij ook, maar zelfs in het vervolg ging het punt dan toch nog vaak naar hem. Hij is ook de enige speler van dat team waar iedereen van 'ons' team al wel van verloren heeft.
We wonnen met 2-8, niet verkeerd, team is tevreden :-) ik ook, want ik stond wel lekker te spelen.

Tegen die eerste 2 spelers kon ik eigenlijk echt mijn eigen spel spelen (verdedigen afwisselen met goede aanvallen), dat lukte tegen die laatste eigenlijk niet echt, dat bleef vooral terugbrengen, alleen die 4-11 partij gaf hij mij kansen om wel mijn eigen spel te spelen, daarna met wat coaching van zijn team deed hij dat in de laatste game totaal niet.
Toch niet ontevreden. Vanavond DUO spelen, lekker dichtbij op het fietsje.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

8-2 winst is altijd goed. Gefeliciteerd.
Suc6 vanavond met de duo .. ik mag regulier .... 80km verderop ... uur rijden :(
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De kampioen is nu al bekend in onze poule.
Het team waar we vandaag tegen speelde gaat het worden. Spelers speelden allemaal vast.
2 noppen spelers waarvan de eerste wedstrijd daarvan tegen niet leuk was. De 2e kende in nog een heb ik in 2014 nog van gewonnen. Deze wedstrijd was wel leuk en ging aardig gelijk op, maar de tegenstanders hadden best wel wat meer geluksballen dan ons. Ook die ging dus verloren. Wel in 4. Laatste wedstrijd gaat in geen schijn van kans. Wat speelde die man vast en hij tikte gewoon door mijn bolle spin effect heen wat wil veel spelers laat van hebben. Gelukkig won qua rating onze minste speler zijn laatste wedstrijd anders waren we er zelfs met 0-10 vanaf gegaan.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

We moesten gisteren een uur rijden naar de tegenstander.
Opstelling van ons H., K. en ik.
Tegenstander was een hoge rating (bijna 1400) met noppen. Een speler met noppen ongeveer mijn rating, en 3e met normaal rubber maar wat lager in rating, rond 1050.
Ik mocht als eerste tegen de noppen speler mijn nivo. Wat echt een heel erg mooie wedstrijd. De eerste 11-6 voor mijc 2e 11-6 foor hem na goed advies van zijn medespelers. 3e stond ik 10-8 voor maar verlies in 13-11. 4e was super ... 18-16 .. helaas voor hem. Iets te veel fouten en ik had vanavond 7 !!!!!! foutservices. Normaal 3 in een seizoen. Maar was toch een hele mooie pot. Return ga ik hem pakken.
Als 2e mocht ik tegen de lage rating. Dat was een 4 setter voor mij. 3e set ging hij meppen en slaan en alles was raak hahahha. Maar 1 set win je het niet mee.
Tegen de hoge ratring maakte ik geen kans, Dan ga je ook meer risicos nemen en dat werkt dan ook deze avond niet. dus 3-0 aan de broek.
Mijn mede spelers zijn niet zo goed tegen noppen, vooral M. niet. Die speelt nog niet zo lang en is van 700 naar 1200 rating gegaan zonder tegen noppen te spelen, nou jea heel af en toe. Hij verliest zelfs tegen een 900 rating met noppen zegt hij. De lage rating wisten ze alle 2 te verslaan.

7-3 verlies .... ik had vooraf niet gekeken maar dat zag ik niet aankomen

Rating -12 en nu 1275
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 24 jan 2026, 00:46 De kampioen is nu al bekend in onze poule.
Het team waar we vandaag tegen speelde gaat het worden. Spelers speelden allemaal vast.
2 noppen spelers waarvan de eerste wedstrijd daarvan tegen niet leuk was. De 2e kende in nog een heb ik in 2014 nog van gewonnen. Deze wedstrijd was wel leuk en ging aardig gelijk op, maar de tegenstanders hadden best wel wat meer geluksballen dan ons. Ook die ging dus verloren. Wel in 4. Laatste wedstrijd gaat in geen schijn van kans. Wat speelde die man vast en hij tikte gewoon door mijn bolle spin effect heen wat wil veel spelers laat van hebben. Gelukkig won qua rating onze minste speler zijn laatste wedstrijd anders waren we er zelfs met 0-10 vanaf gegaan.
Gelukkig pakte jullie nog een puntje dan! 10-0 doet extra pijn.
Zeg je dit omdat je de rest van de teams ook al kent? Of is het gewoon een gevoel. Ik zou nu bv in onze poule nog niet 100% kunnen zeggen wie om plek 1 en 2 gaan strijden. Ik weet wel dat wij dit keer niet mee doen, maar dat komt meer door gebrek aan inzet van mijn teamgenoten. Er staat al teveel rood in de ttap planning.

Aanstaande vrijdag alweer een probleem en ik mag er weer achteraan.... ben alweer bezig met invallers uit team 3, maar er is er slechts 1 die misschien zou willen, alleen de berichten van die persoon gaan een beetje van links naar rechts... dus wel invallen, niet invallen.

Bolle spin ballen heb ik zelf ook nooit echt een probleem mee als ik gewoon lekker sta te spelen, dan sla ik daar ook dwars door heen. Ik snap zelf nooit zo goed waarom veel mensen daar zoveel moeite mee hebben.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 24 jan 2026, 12:34 We moesten gisteren een uur rijden naar de tegenstander.
Opstelling van ons H., K. en ik.
Tegenstander was een hoge rating (bijna 1400) met noppen. Een speler met noppen ongeveer mijn rating, en 3e met normaal rubber maar wat lager in rating, rond 1050.
Ik mocht als eerste tegen de noppen speler mijn nivo. Wat echt een heel erg mooie wedstrijd. De eerste 11-6 voor mijc 2e 11-6 foor hem na goed advies van zijn medespelers. 3e stond ik 10-8 voor maar verlies in 13-11. 4e was super ... 18-16 .. helaas voor hem. Iets te veel fouten en ik had vanavond 7 !!!!!! foutservices. Normaal 3 in een seizoen. Maar was toch een hele mooie pot. Return ga ik hem pakken.
Als 2e mocht ik tegen de lage rating. Dat was een 4 setter voor mij. 3e set ging hij meppen en slaan en alles was raak hahahha. Maar 1 set win je het niet mee.
Tegen de hoge ratring maakte ik geen kans, Dan ga je ook meer risicos nemen en dat werkt dan ook deze avond niet. dus 3-0 aan de broek.
Mijn mede spelers zijn niet zo goed tegen noppen, vooral M. niet. Die speelt nog niet zo lang en is van 700 naar 1200 rating gegaan zonder tegen noppen te spelen, nou jea heel af en toe. Hij verliest zelfs tegen een 900 rating met noppen zegt hij. De lage rating wisten ze alle 2 te verslaan.

7-3 verlies .... ik had vooraf niet gekeken maar dat zag ik niet aankomen

Rating -12 en nu 1275
We zijn allemaal niet lekker begonnen dit seizoen als ik het zo lees 8-| ... Die servicefouten kan ik helaas ook over mee spreken... te gehaast zijn ligt het bij mij aan... niet geconcentreerd.

Vrijdag in de DUO gespeeld, het is DUO eerste klasse, maar de 2 spelers tegen over ons spelen regulier hoofdklasse normaal... dus mijn verwachtingen waren erg laag. Mijn teamgenoot startte (hij speelde eerder altijd ongeveer op eerste klasse niveau (hij heeft ook 2de klasse en promotieklasse gespeeld) tegen hun mindere speler (gezien de rating van bijna 1500 van de een en de ander bijna 1400). Het werd stuivertje wisselen, mijn teamgenoot heeft een bijzonder scherpe schuifbal waar ik normaliter met mijn noppen niet zo'n moeite mee heb, maar de tegenstander vond dit erg lastig. Toch verloor mijn teamgenoot nipt met 9-11 in de laatste.
Toen mocht ik tegen hun sterke... Ik heb wel vaker tegen veel hogere spelers gespeeld, maar dit was mijn lastigste tot nu toe, ik zat er niet lekker in, hij zorgde dat ik niet in het spel kon komen 7-11, 4-11... 3de game begon ik een beetje grip te krijgen, ik kwam voor op tot op 10-8... maar helaas hij ging nog een versnelling harder en scherper spelen en het werd 10-12 voor hem. Ik speelde niet heel lekker, maar ik was toch nog een soort van tevreden, want ik maakte het hem nog moeilijk in die 3de. Toen mijn teamgenoot tegen de sterkste, hij ging er nog dikker af dan ik...

Toen mocht ik tegen hun 'zwakkere' speler, die stond beter te spelen tegen mij dan tegen mijn teamgenoot... dat was niet zo erg, want het ging best gelijk op.... echter waar hij plots een dosis geluk vandaan haalde was bizar... hij had het net en de rand continu mee en ik continu tegen.
6-11, 7-11, 7-11 ... ik denk niet dat ik had kunnen winnen, maar had minimaal 1 setje moeten kunnen pakken zonder die mazzel die er plots was.

Toen de dubbel... dat is wel een grappige, ik had op dinsdag tegen mijn teamgenoot gezegd, laten we even samen dubbel oefenen want dat hadden we nog nooit samen gedaan (we waren ook met ongelijk aantal, dus dan was dat ook opgelost)... dat ging die dinsdag echt bagger slecht... zo slecht dat we met 10 minuten het wel genoeg vonden... dus we hadden los van elkaar allebei erop gerekend dat de dubbel echt totaal niet zou gaan. Maar gek genoeg, liep dit best goed (overigens meestal kan ik met iedereen dubbelen dus ik verbaasde me ook wel die dinsdag)...

We wonnen de eerste met 12-10, 2de 7-11, 8-11 en 15-17.... wel verloren, maar ze moesten er hard voor werken en wij waren beiden verbaasd dat we zover kwamen in de dubbel. Dus we gingen er met 0-5 af, maar gezien het totale rating verschil van 354 punten niet heel gek (mijn teamgenoot had bijna dezelfde rating als hun laagste). Ik verwacht ook wel dat dit team om plek 1 gaat strijden, de andere teams hebben namelijk soms wel 1 heel sterke speler, maar dan meestal wat zwakkere erbij, dit is een team van 3 heel sterke spelers.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat zeg ik omdat ik een deel van de rest van de teams ken en onze poule relatief zwak is tov andere poules in deze klasse.
Het team waar wij tegen moesten spelen afgelopen vrijdagavond heeft ruimschoots de meeste teamrating en is gedegradeerd dus ook de logische kampioenskandidaat.
Daarna komt ons team, dus als ze van ons al zo dik winnen (ook al deed de sterkste speler bij ons niet mee) dan gaan ze van al die andere teams waarschijnlijk ook zo dik winnen. Gaat wat dat betreft bovenin geen spannende competitie worden verwacht ik.
Onderin wellicht wel, maar waarschijnlijk niet voor ons. Schat dat wij ondanks dit grote verlies nog gewoon 2e of 3e gaan worden.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

De kaarten in "mijn" poule zijn denk ik ook wel geschud; één team met een teamgemiddelde 110 ratingpunten boven de no. 2 (wij). En dat komt niet door een enkele uitschieter; echt een sterk team. Ken ze wel; idd, sterke spelers. Dat ze geen hoofdklasse meer spelen snap ik wel. Een prima 1e klasse team; wat sterk voor de 2e.

Ach, hoe dan ook, prima eerste wedstrijd gespeeld. Lekker losjes, tegen een aanvaller en een counteraanvaller; allemaal linkshandig, side topspinners. Dat is wel even wennen. Met de nodige ontspannen aggressie en het nodige iniatief de partijen gewoon lekker gespeeld, en gewonnen. Lekker gedubbeld, ook; mijn teammaat verloor er één, nipt, en zo wonnen we vrij afgetekend.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Nog vergeten te vertellen, de tegenstander (de lagere rating) vroeg vrijdag om een natte doek voor de zolen, hij zei dat het glad was... nu dacht ik dat zal wel meevallen, we hadden er dinsdag nog zonder problemen getraind.... maar in mijn eerste wedstrijd, zaten een paar geweldige rallies, waar wel helaas ik vooral moest lopen door de harde en goed geplaatste ballen van mijn tegenstander... een rally pakte ik echt fantastische ballen terug, tot ik plots letterlijk met 1 voet volledig wegglijd.... de tegenstander die er wat over had gezegd, die was scheids en zag het ook goed... zonde, dat was niet het einde wat die rally verdiende, maar daarna veelvuldig de doek gebruikt en geen last meer gehad.

Dus jullie zitten beide in een team waarvan jullie verwachten de nummer 2 te zijn. Dat is lekker. Mijn team durf ik nu niks over te zeggen, mijn jarenlange teamgenote (vergelijkbaar niveau als ik, maar speelt heel anders) emigreert per maart... zij speelt überhaupt maar 1 wedstrijd. Er staan nu 6 wedstrijden gepland zonder dat ik een 3de speler heb... 1 van mijn teamgenoten kan voor 3 van die wedstrijden nog niet zeggen of ze kan spelen (die werkt in de zorg en krijgt de planning voor die laatste 3 wedstrijden pas later van haar werk).

De eerste wedstrijd, speelde ik al met 2 invallers... je zou dus kunnen zeggen dat de kans heel groot is dat we gaan degraderen...

Ik moet zeggen dat dit wel heel veel met mijn motivatie doet... in negatieve zin. Er zit 1 speler in het team die eigenlijk 3de klasse gewoon echt niet aankan en eentje die het wel prima kan, maar die laatste staat 3 keer op groen (en is dan ook ingepland) en 2 keer op oranje (en heb ik ook ingepland dan)... dus ook slechts in totaal 5 keer.... dan nog 1 speler, die in principe onze reserve speler is (vanwege gezondheidsredenen speelt hij liever niet dan wel), maar die vult nooit van te voren de planning in.

Ik heb zojuist dan maar nogmaals gevraagd aan het team om naar die planning te kijken en in te vullen wanneer ze kunnen...

Ik snap het gewoon niet... je geeft je op voor competitie, je weet al dat wij altijd op vrijdagavond spelen... de meeste tegenstanders ook... en toch kunnen ze dan heel vaak niet.... :-(
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat is minder. Als ik mij opgeef wil ik meestal wel graag spelen (mits het in de deze klasse of hoger is).
De motivatie is bij mij alleen minder geworden toen ik aardig wat seizoenen onder mijn niveau speelde.
Het lijkt leuk als je iedere competitie ruim 80% van de wedstrijden wint, maar dat gaat na verloop van tijd dus wel tegenstaan als je ze makkelijk wint en geen uitdaging hebt. Toen ik bij die andere club speelde was de motivatie ook redelijk snel weg omdat toen juist winst uitbleef en die afdeling een stuk ongezelliger is (lees: andere gebruiken heeft / teams anders met elkaar omgaan). In die afdeling ga ik dus niet snel meer competitie spelen.
Bij mijn huidige team en competitieclub ben ik nu nog wel gemotiveerd op zich al twijfel ik wel of ik volgend seizoen daar nog wel competitie wil spelen.
Eigenlijk wil ik de vrijdagavonden meer gaan gebruiken als bordspellenavondjes.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

yoass schreef: 26 jan 2026, 11:32 De kaarten in "mijn" poule zijn denk ik ook wel geschud; één team met een teamgemiddelde 110 ratingpunten boven de no. 2 (wij). En dat komt niet door een enkele uitschieter; echt een sterk team. Ken ze wel; idd, sterke spelers. Dat ze geen hoofdklasse meer spelen snap ik wel. Een prima 1e klasse team; wat sterk voor de 2e.

Ach, hoe dan ook, prima eerste wedstrijd gespeeld. Lekker losjes, tegen een aanvaller en een counteraanvaller; allemaal linkshandig, side topspinners. Dat is wel even wennen. Met de nodige ontspannen aggressie en het nodige iniatief de partijen gewoon lekker gespeeld, en gewonnen. Lekker gedubbeld, ook; mijn teammaat verloor er één, nipt, en zo wonnen we vrij afgetekend.
Alleen duo dit seizoen? Gefeliciteerd met de overwinning.
Team ziet er inderdaad erg sterk uit. Wij hebben een teamgemiddelde van 1482 in onze poule. Maar die is vertekend omdat maar 1 speler een rating heeft.

PS: Ik moet ook tegen Tiel maar team 2 :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 26 jan 2026, 15:23 Dat is minder. Als ik mij opgeef wil ik meestal wel graag spelen (mits het in de deze klasse of hoger is).
De motivatie is bij mij alleen minder geworden toen ik aardig wat seizoenen onder mijn niveau speelde.
Het lijkt leuk als je iedere competitie ruim 80% van de wedstrijden wint, maar dat gaat na verloop van tijd dus wel tegenstaan als je ze makkelijk wint en geen uitdaging hebt. Toen ik bij die andere club speelde was de motivatie ook redelijk snel weg omdat toen juist winst uitbleef en die afdeling een stuk ongezelliger is (lees: andere gebruiken heeft / teams anders met elkaar omgaan). In die afdeling ga ik dus niet snel meer competitie spelen.
Bij mijn huidige team en competitieclub ben ik nu nog wel gemotiveerd op zich al twijfel ik wel of ik volgend seizoen daar nog wel competitie wil spelen.
Eigenlijk wil ik de vrijdagavonden meer gaan gebruiken als bordspellenavondjes.
Die regel hanteer ik zelf overigens meestal dat als ik 'makkelijk' 80%+ haal, ik toe ben aan de volgende klasse, dan is logischerwijs die klasse daarna meestal lager in percentage, maar dus ook uitdagender.

Dit seizoen speel ik dus regulier en DUO... ik kan je nu al zeggen dat ik DUO geen klap aan vind... veel te kort. Was prima zo dichtbij huis, maar deze donderdag bv moet ik ruim een uur - 1,5uur afreizen om vervolgens 2 enkels en een dubbel te spelen... als dat net zo gaat als de vorige keer... dan vind ik het de trip niet waard eigenlijk.

Heel veel twijfels momenteel over veel dingen... een daarvan: wat ga ik volgend seizoen doen.... ga ik wel door met tafeltennis... de sport an sich blijk ik leuk vinden, maar het kost me veel tijd en door het trekken aan andere mensen ook steeds meer energie...
Ik zit er aan te denken om maar gewoon een seizoen te stoppen, kijken wat dit met me doet.

Ik zit ook niet lekker op mijn werk, dus daar komt ook veel onrust voor mij vandaan... zelfs aan het rondkijken voor wat anders, maar ik weet dat wat ik echt leuk zou vinden mijn rekeningen niet betaald en dat wat mijn rekeningen betaald niet echt een optie voor mij nu lijkt (ook i.v.m. een hond die ik thuis heb zitten die 4 keer per dag uitgelaten moet worden).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik was ook redelijk verveelt met tafeltennis. Vooral omdat elke wedstrijd hetzelfde leek. IK was mijn plezier kwijt.
Om dit terug te krijgen ben ik met de noppen gaan spelen. Ik leer graag wat nieuws.
Maar met het teamgedoe was ik ook in staat om te stoppen met regulier en alleen met mijn teamgenoot DUO te spelen.

Ik blijf het grappig vinden dat mensen zeggen, het is maar voor 3 potjes. Dat speel ik bij de regulier ook de helft van de keren.
Vorige week moest ik voor regulier een uur rijden. Dan speel je tot iets voor 12. Dan douchen, drinken en weer naar huis.
Ben je om 02.00 uur thuis ..... op vrijdag kan dat wel maar doordeweek moet ik er niet aan denken.

Voor de duo moet ik binnenkort 45 min rijden .. maar dan ben je nog ruim voor 12 thuis met 3 wedstrijden achter de riem :D.

Op zicht vind ik regulier wel veel gezelliger. Meer activiteit en gezelligheid. Duo is of spelen, of tellen, of je zit alleen aan de kant.

Beide hebben zijn voor en nadelen. Ik speel eigenlijk alleen nog DUO omdat mijn duogenoot geen andere teamgenoot kan krijgen en ik niet wilde dat hij over zou stappen naar een andere club. Als ik zou degraderen stop ik er wel mee. Maar we konden ons handhaven dus nu speel ik weer beide.

Veel wijsheid gewenst TwoFace. Zelf zou ik dan ipv duo en regulier eerst een seizoen alleen duo doen. Zijn kortere dagen en dus minder impact op je leven.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 27 jan 2026, 13:18 Ik was ook redelijk verveelt met tafeltennis. Vooral omdat elke wedstrijd hetzelfde leek. IK was mijn plezier kwijt.
Om dit terug te krijgen ben ik met de noppen gaan spelen. Ik leer graag wat nieuws.
Maar met het teamgedoe was ik ook in staat om te stoppen met regulier en alleen met mijn teamgenoot DUO te spelen.

Ik blijf het grappig vinden dat mensen zeggen, het is maar voor 3 potjes. Dat speel ik bij de regulier ook de helft van de keren.
Vorige week moest ik voor regulier een uur rijden. Dan speel je tot iets voor 12. Dan douchen, drinken en weer naar huis.
Ben je om 02.00 uur thuis ..... op vrijdag kan dat wel maar doordeweek moet ik er niet aan denken.

Voor de duo moet ik binnenkort 45 min rijden .. maar dan ben je nog ruim voor 12 thuis met 3 wedstrijden achter de riem :D.

Op zicht vind ik regulier wel veel gezelliger. Meer activiteit en gezelligheid. Duo is of spelen, of tellen, of je zit alleen aan de kant.

Beide hebben zijn voor en nadelen. Ik speel eigenlijk alleen nog DUO omdat mijn duogenoot geen andere teamgenoot kan krijgen en ik niet wilde dat hij over zou stappen naar een andere club. Als ik zou degraderen stop ik er wel mee. Maar we konden ons handhaven dus nu speel ik weer beide.

Veel wijsheid gewenst TwoFace. Zelf zou ik dan ipv duo en regulier eerst een seizoen alleen duo doen. Zijn kortere dagen en dus minder impact op je leven.
Hey Marc, ik snap je standpunten.... zelf dubbel ik sowieso altijd als ik speel (dat willen mijn teamgenoten eigenlijk ook altijd omdat ik een goede toevoeging in de dubbel ben), dus ik speel altijd 3 enkels en een dubbel. Eigenlijk heb je wel gelijk dat het niet heel veel scheelt en wel in de eindtijd, ik denk dat het ook wel kwam omdat die gasten waar we tegen speelden normaliter hoofdklasse spelen en het dus best rappe potjes waren en daarbij werd er tussendoor ook geen seconde verspilt... daarbij mijn eerste DUO wedstrijd en voor mijn gevoel werd ik net warm toen ik alweer moest stoppen.

Ik ga het even aanzien, het is natuurlijk pas begin van het seizoen, maar ik moet wel weer op tijd gaan inventariseren bij iedereen en ook doorgeven wat ik zelf wil... zit denk ik in een beetje een negatieve spiraal nu waar ik uit moet.

Vorige week was ook iets te vind ik zelf... competitie op maandagavond, trainen op dinsdagavond, trainen op woensdagavond (dat maar over geslagen), competitie op donderdagavond en competitie op vrijdagavond (waarbij ik bovendien weg moest en mijn zoon alleen moest laten... voelde niet zo goed toen)...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Over DUO heb ik mijn punten al een keertje duidelijk gemaakt, maar die reistijd is bij de afdelingen buiten de Randstad dus het grootste probleem. Voor maar 5 wedstrijden ga ik (en vele met mij in de afdeling) niet ruim een uur enkele reis rijden. Er moeten nu bijv team in DUO tegen teams aan de andere kant van de afdeling waar ze in de reguliere competitie zelfs nog nooit tegen gespeeld hebben. Clubs die nooit in onze kant van de afdeling worden ingedeeld bij de reguliere competitie omdat er gelukkig veel meer reguliere teams dan DUO teams zijn, maar stel dat zou ooit in de toekomst andersom zijn. Dan zou je dus nog veel later thuis zijn. Grootste minpunt naast dit blijft voor mij dat je alleen langs de kant zit.

@ TwoFace, nu het motivatiedingetje. Niet oneerbiedig, maar jij komt eigenlijk net kijken met spelen. Ik speel al heel mijn leven tafeltennis vanaf toen ik een jaartje of 8 was tot nu. Dat is ruim 35 jaar tafeltennis achter elkaar. Waarvan dus ook bijna aaneengesloten competitie. Ooit heb ik het nog een tijdje gecombineerd met schaken (schaken valt net zoals de competitiewedstrijden) ook op vrijdagavond. Echter toen heb ik uiteindelijk het besluit genomen om schaken te laten vallen. Ondertussen bestaat de schaakclub niet meer, maar we komen nog ieder jaar bij elkaar tijdens een etentje. Wellicht komt daar toch ook mijn liefde voor de bordspellen (wel de moderne, dus weinig gelukafhankelijke) vandaan. Inmiddels is mijn collectie daarvan zo groot dat ik ze maar weinig gespeeld krijg. Als ik geen competitie speel op vrijdagavond dan nodig ik mensen uit om bordspellen te komen spelen en dat bevalt eigenlijk zo goed dat ik dus aan het twijfelen ben geraakt of het mij nog wel waard is om ongeveer 16 vrijdagen (ervan uitgaan dat je 8 van de 10 wedstrijden speelt) te gaan tafeltennissen die ik ook anders met een gezellig bordspellenavondje zou hebben kunnen vullen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 27 jan 2026, 16:24 Over DUO heb ik mijn punten al een keertje duidelijk gemaakt, maar die reistijd is bij de afdelingen buiten de Randstad dus het grootste probleem. Voor maar 5 wedstrijden ga ik (en vele met mij in de afdeling) niet ruim een uur enkele reis rijden. Er moeten nu bijv team in DUO tegen teams aan de andere kant van de afdeling waar ze in de reguliere competitie zelfs nog nooit tegen gespeeld hebben. Clubs die nooit in onze kant van de afdeling worden ingedeeld bij de reguliere competitie omdat er gelukkig veel meer reguliere teams dan DUO teams zijn, maar stel dat zou ooit in de toekomst andersom zijn. Dan zou je dus nog veel later thuis zijn. Grootste minpunt naast dit blijft voor mij dat je alleen langs de kant zit.

@ TwoFace, nu het motivatiedingetje. Niet oneerbiedig, maar jij komt eigenlijk net kijken met spelen. Ik speel al heel mijn leven tafeltennis vanaf toen ik een jaartje of 8 was tot nu. Dat is ruim 35 jaar tafeltennis achter elkaar. Waarvan dus ook bijna aaneengesloten competitie. Ooit heb ik het nog een tijdje gecombineerd met schaken (schaken valt net zoals de competitiewedstrijden) ook op vrijdagavond. Echter toen heb ik uiteindelijk het besluit genomen om schaken te laten vallen. Ondertussen bestaat de schaakclub niet meer, maar we komen nog ieder jaar bij elkaar tijdens een etentje. Wellicht komt daar toch ook mijn liefde voor de bordspellen (wel de moderne, dus weinig gelukafhankelijke) vandaan. Inmiddels is mijn collectie daarvan zo groot dat ik ze maar weinig gespeeld krijg. Als ik geen competitie speel op vrijdagavond dan nodig ik mensen uit om bordspellen te komen spelen en dat bevalt eigenlijk zo goed dat ik dus aan het twijfelen ben geraakt of het mij nog wel waard is om ongeveer 16 vrijdagen (ervan uitgaan dat je 8 van de 10 wedstrijden speelt) te gaan tafeltennissen die ik ook anders met een gezellig bordspellenavondje zou hebben kunnen vullen.
Ik begrijp je hoor, maar ik begrijp ook heel goed de mensen die juist liever DUO spelen juist vanwege het feit dat het korter is. Er zijn gewoon veel mensen die regulier spelen te lang vinden duren, daar is het dan een oplossing voor. Maar de reistijd is inderdaad wel een dingetje, want ook wij zitten nu bij teams in, waar we normaliter vanuit regulier inderdaad niet tegen spelen. Dat kan overigens meerdere redenen hebben, want niet elke vereniging heeft een team in elke klasse, soms hebben ze 1 team in de 6de klasse en soms 1 in de hoofdklasse, of combinaties...
Maar het reizen van een uur vind ik ook bij regulier echt wel een dingetje. Gelukkig hebben we meestal tot max 45 minuten reistijd.

Ik zie wel steeds meer DUO teams erbij komen (weinig ten koste van reguliere teams hier in de regio, meestal als extra), dus die spreiding wordt ook al wat groter, waardoor misschien de reistijden ook in de toekomst iets naar beneden kunnen.

Je hebt gelijk dat ik pas 'net kom kijken' vergeleken met veel van jullie. Ik vat dit niet oneerbiedig op, het verandert echter mijn motivatie niet... mijn motivatie wordt vooral verandert door het feit dat ik er wel elk seizoen heel veel energie in steek (altijd trainen, altijd helpen in de kantine en de zaal en sinds een half jaar ook als wedstrijdsecretaris de taken op pak. Het helpt dan niet dat ik als een schooljuf achter volwassen mensen moet aanlopen om een planning in te vullen, alsof ik de enige ben die het wat interesseert. Dat en het feit dat ik na jarenlang alleen maar progressie te maken nu een soort achteruitgang lijk te kennen... niet in kunnen, maar in concentratie... meer tegen mijzelf spelen... dat demotiveert me vooral.

Bordspellen vind ik ook heel leuk overigens, ik zal eens kijken of ik ook eens iemand zover krijg om een spel te komen spelen. Mijn zoon vind het maar heel soms leuk om een spel te doen, maar heeft niet echt het geduld voor de echt grotere/langere spellen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat is inderdaad niet fijn als je het gevoel hebt dat je de kartrekker van je club bent.
Jouw club heeft toch enorm veel jeugd?
Er moet dan toch ook een kartrekker zijn voor de jeugd, want veel clubs zullen daar jaloers op zijn.

Wat je ook kunt doen en het is wellicht wat onvriendelijk naar je clubgenoten toe, een meer afwachtende houding aannemen.
Ik neem aan dat je nu min of meer aanvoerder van je team bent omdat je zaken daarvoor regelt. Laat bijv. volgend jaar maar eens iemand anders aanvoerder van je team zijn. Dan waarderen ze het wellicht meer dat jij alles regelt.

Of je vraagt het op de man af wat de anderen ervan vinden dat jij alles aan het regelen bent. Dan kun je gelijk ook vragen of zij een volgende keer eens wat willen regelen. Bovendien ben ik eigenlijk van mening dat als je niet kunt je zelf een invaller regelt en dat je daarmee niet iemand anders probleem van maakt.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 27 jan 2026, 17:11 Dat is inderdaad niet fijn als je het gevoel hebt dat je de kartrekker van je club bent.
Jouw club heeft toch enorm veel jeugd?
Er moet dan toch ook een kartrekker zijn voor de jeugd, want veel clubs zullen daar jaloers op zijn.

Wat je ook kunt doen en het is wellicht wat onvriendelijk naar je clubgenoten toe, een meer afwachtende houding aannemen.
Ik neem aan dat je nu min of meer aanvoerder van je team bent omdat je zaken daarvoor regelt. Laat bijv. volgend jaar maar eens iemand anders aanvoerder van je team zijn. Dan waarderen ze het wellicht meer dat jij alles regelt.

Of je vraagt het op de man af wat de anderen ervan vinden dat jij alles aan het regelen bent. Dan kun je gelijk ook vragen of zij een volgende keer eens wat willen regelen. Bovendien ben ik eigenlijk van mening dat als je niet kunt je zelf een invaller regelt en dat je daarmee niet iemand anders probleem van maakt.
Hoi Wizzy, ik ben niet perse de kartrekker van mijn club, maar ik zit enorm te trekken aan mijn eigen team omdat anders geen iniatief wordt getoond. We kennen geen officiële aanvoerder van de teams, maar eigenlijk ben ik dit altijd puur vanwege mijn verantwoordelijkheidsgevoel.

We hebben een goed bestuur nu, waar ik ook onderdeel van ben, ieder heeft zijn eigen taken en voert die goed uit, dat loopt eigenlijk heel soepel. Het zit in het opstellen van de planning dit seizoen en vorig seizoen. Bij jeugd is dit heel anders, veel soepeler en is het in principe, je speelt op die dagen... en dan spelen ze... tenzij er soms een bericht vanuit ouders komt dat iemand echt niet kan en dan spelen ze met eentje minder of wordt in een gekke situatie een keer geschoven met een wedstrijd.

Ik heb sinds vorig seizoen gewoon mensen in het team zitten, die het voor elkaar krijgen om planningen heel laat in te vullen na veel verzoeken en dan uiteindelijk ook veel meer niet kunnen dan wel kunnen, terwijl ze daarvoor andere dingen beloven. Die zit ik achter de broek aan omdat ik anders soms (zoals de eerste wedstrijd) maar met 1 speler (ik zegt de gek) ben... dat mag niet.... dus moet ik invallers regelen of ruim op tijd doorgeven dat de wedstrijd verplaatst moet worden, echter als ik een wedstrijd van de maandag verplaats naar een andere maandag, weet ik dat ik exact hetzelfde probleem weer heb met spelers... dus moet ik me maar in bochten wringen en bijna gaan slijmen bij het andere team of zij kunnen en willen invallen (2 klasses hoger dan zijzelf spelen)...

EIgenlijk als ik er nu zo over spreek en over nadenk, ligt het probleem bij 2 spelers in mijn team... die beiden meer op rood staan dan oranje of groen.. .. terwijl ook duidelijk is ondertussen dat ze niet echt perse niet kunnen, maar gewoon maar van tevoren besluiten dat ze die avond of tegen die tegenstander liever niet gaan spelen en dus op rood zetten.
Dat er dan vervolgens te weinig spelers zijn, zal hun aan hun r**t roesten.... maar mij doet het wel wat.

En je hebt gelijk over, als je zelf niet kunt, moet je een invaller regelen, echter ik heb een 6 mans team (vanaf maart 5 mans), dus als ik op groen sta en mijzelf inplan en bv nog een persoon... wie is dan degene die niet kan (dat zijn er dan 4...) dus niemand van die 4 zegt dan: ik ga het wel regelen... Het is namelijk niet zo dat ze eerst wel ingepland stonden en dan toch niet kunnen.

Maar zo ga ik het volgend seizoen sowieso niet meer doen.

Ik heb overigens in het nieuwe team wel echt iemand gevraagd om het voortouw te nemen (soort aanvoerder te zijn) en dat loopt prima volgens mij, maar alle eerdere seizoenen voor vorig seizoen had ik ook nooit problemen voor mijn team... meestal had ik ruim voor de start van de competitie de planning al rond en moest ik slechts heel soms een invaller regelen of toch een wedstrijd verzetten.

Wat overigens ook niet helpt, is dat de regels voor het verzetten van een wedstrijd erg streng geworden zijn, in principe mag verzetten niet nadat de competitie is begonnen, tenzij een heel goede reden (bv overmacht dat er geen zaal beschikbaar is of iets dergelijks).
En als je verzet, moet het volgens mij altijd binnen een week gespeeld worden... waardoor er vaak nauwelijks iets mogelijk is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wat ik zou doen in die situatie is eerlijk zijn tegen mijn teamgenoten en zeggen dat het zo niet werkt.
Als er geen motivatie is om te spelen stop jij met regelen. Als dan het team dan straks uit elkaar valt is er ook een last van je schouders en kun je je focussen op de duo en training. Ik ben zelf ook druk, maar 5 avonden per week weg is echt te veel en gaat je van alles tegen staan.
Waarom ben je duo gaan spelen? Ik speel ook beide, maar ik ga dan niet ook nog eens trainen :). Daar heb ik echt geen tijd voor.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wat Marc zegt.

Ik heb een broertje dood aan die laat-maar-waaien houding. Als je meedoet aan de competitie, en deelneemt aan een team — daarmee ga je ook een impliciete verplichting aan. Namelijk, om deel te zijn van dat team. En dus te spelen.

Er kan wel eens overmacht zijn. Je wordt opeens ziek, er is een sterfgeval in de familie; dat gebeurt. Maar "geen zin vandaag", "ik wil niet tegen die tegenstanders" of "oh ik heb besloten even mijn reet te gaan bruinen op de Bahamas"? Nee. Labbekakkenmentaliteit.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Plaats reactie