Dus omdat jij en anderen niet tegen noppen kunnen spelen moeten de noppen spelers maar met 'normale' rubbers gaan spelen?
Volgens mij is het jou gebrek en niet die van de noppenspelers.
Ik zal nogmaals uitleggen waarom ik met noppen speel.
Mijn backhand was/is beter dan mijn forehand. Tegen noppen spelers won ik 95% van mijn wedstrijden ongeacht rating.
Iedereen ging bibberen en ik had de match al gewonnen. Waarom?
Omdat ik weet en er op getraind heb weet ik wat ik moet doen en wanneer. Wat ik vooral niet moet doen en hoe ik kan winnen.
Maar .... ik had geen plezier meer in tafeltennis. Het was iedere keer hetzelfde. Mijn teamgenoten werden steeds zwakker waardoor we van 3e klasse naar 4e klasse gingen en zelfs daar hadden ze het zwaar. Dus ik wilde wat anders.
Ik ben met noppen gaan spelen. Speciale training gevolgd bij Sebastiaan Sauer van het merk "Sauer en Troger"
Ik speelde toen 100 en 90% maar omdat ik alleen aan het verdedigen was had ik ook hier geen plezier aan. Ik wilde aanvallen.
Dus weer terug naar "normaal" en verder puzzelen en hardware zoeken om ook aan te kunnen vallen. Mijn grote voorbeeld is Manika Batra.
Ze draait ook veel. Dus ik ben naar duitsland gegaan met diverse batjes en ben weer een weekend gaan volgen.
https://www.sauer-troeger.com/pages/noppen-lehrgaenge (staan nu geen data voor 2026)
En toen ben ik gaan trainen. met een ballen machine, met anderen, ik had een trainer die me heel goed kon begeleiden en tijdens trainingen speciaal op mij gemaakt oefeningen deed. En ik ben vooral veel wedstrijden gaan doen. Begonnen met 2 a 3 slagen en dit steeds verder uitbreiden.
En nu heb ik weer plezier in het tafeltennissen. Op dit moment probeer ik meer te draaien met het batje, maar dat betekend dat ik dat ook moet oefenen. Meestal verder op in de wedstrijd krijg ik een idee wat ik terug krijg en kan ik vooraf bedenken om te draaien. Dat lukt me nog niet intuïtief vooraf.
Ik ben nu gepromoveerd naar de 2e klasse. Is dat omdat ik met noppen speel, of is dat omdat ik nu serieus aan het trainen ben geslagen?
Als jij er echt zoveel problemen mee hebt, ga er op trainen en ga niet lopen mopperen. Als het echt van die tegenstanders zijn die er niks mee doen, dan is het toch o zo makkelijk om van te winnen. Echt een makkie ... maar dan moet je wel willen en jij wilt niet.
Maar waarom zou ik mijn spel moeten aanpassen vanwege het rubber van mijn tegenstander? Omdat je wilt winnen? Je moet altijd je spel aanpassen aan het spel van de tegenstander.