Najaar 2026

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Najaar 2026

Bericht door GarField000 »

Ik weet dat het nog vroeg is en bij sommige het seizoen nog niet eens klaar, maar wij moeten deze maand al onze wensen inleveren voor het nieuwe seizoen. 13 mei hebben we een 'vergadering' met alle competitiespelers om de voorlopige indeling te bespreken.

Ik wilde in eerste instantie alleen de DUO gaan doen, maar mijn duo partner had zijn twijfels of hij nog wel zou gaan spelen.
Gelukkig kwam gisteren het verlossende woord dat hij graag nog een seizoen doorgaat, maar niet in de 2e klasse. Dat is echt te zwaar voor hem. Vooral deze poule was heel sterk. We zijn officieel gedegradeerd al is de piramide dusdanig dat we met de 5e plek waarschijnlijk wel blijven.
Maar we gaan gewoon aangeven dat we dan 3e klasse willen spelen. Gewoon een seizoen weer een goed gevoel voor hem krijgen en kijken hoe we daar dan uit komen.

Regulier wilde ik helemaal niet doen. Al jaren steeds alleen drama en daar heb ik echt geen zin meer in.
Gewoon gezellig ballen, daar doe ik het voor. Maar .... mijn oude teamgenoot met hoge rating (net onder 1400) komt terug uit de US.
Maar er is geen 1e klasse team. Het is hoofdklasse, dan 2e klasse en dat team wil perse door met zijn 4en. Dus dan wordt het 3e klasse.
Ja dat is niet leuk voor hem. Dus we gaan nu kijken of we een team kunnen samenstellen waarbij ik backup/reserve ben en dan inschrijven in de 2e klasse. We will see. Maar of dat lukt ... en of dat team stand houd na de meeting van de 13e ......
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2026

Bericht door TwoFace »

Hier gestart met inventariseren, helaas zijn er weer mensen die niet gelijk laten weten wat ze willen. Dus nog wat onzekerheden. Daarnaast onze teamgenoot die naar Afrika is vertrokken, die komt in principe terug in augustus, maar zou ook best wel weer opnieuw weg kunnen gaan heeft ze gezegd, dat weet ze nu ook nog niet. Anders doet ze weer mee.

Uit het laagste team, daar zitten de grootste uitdagingen, namelijk:
1 speelster gaat sowieso stoppen heb ik begrepen, maar die laat zelf niks horen...
2 spelers die bij elkaar in het team zitten nu nog... maar die willen (althans de een) niet meer elkaar spelen... wat misschien de grootste uitdaging vormt.
1 speelster die is uitgerekend vlak voor de start van het najaarseizoen en begrijpelijk aangeeft dat ze dat seizoen het niet ziet zitten om te spelen.

Dus ik bekijk allerlei opties.. maar vooralsnog zou het kunnen zijn, 2 reguliere teams (die boven ons en wij zelf), verplaatsen van 1-2 spelers uit ons team (die dan bv wel bij ons kunnen invallen) en die samen met de andere overgebleven spelers 2 DUO teams moeten vormen... waarbij ik erg twijfel over 1 DUO team (niveau verschil is groot onderling). Vanavond eens even wat mensen persoonlijk hier over spreken.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik twijfel nog steeds. Bij mijn club waar ik vandaag mijn jeugd competitie voor geen gespeeld kan ik net zoals de afgelopen seizoenen niet de klasse spelen waarin ik zou willen spelen omdat ze daarvoor geen team kunnen maken.

Bij de club waar ik nu speel heb ik aan dit team behoorlijk moeten wennen. Het werd gedurende het seizoen wel leuker, maar het neemt de twijfels niet weg.

Ik denk dat ik mij als volgt daar op ga geven.
Indien ze mij nodig hebben om een team van 4 personen mee te kunnen vormen dan doe ik mee. Bij meer of minder personen niet.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 22 apr 2026, 13:10 Ik twijfel nog steeds. Bij mijn club waar ik vandaag mijn jeugd competitie voor geen gespeeld kan ik net zoals de afgelopen seizoenen niet de klasse spelen waarin ik zou willen spelen omdat ze daarvoor geen team kunnen maken.

Bij de club waar ik nu speel heb ik aan dit team behoorlijk moeten wennen. Het werd gedurende het seizoen wel leuker, maar het neemt de twijfels niet weg.

Ik denk dat ik mij als volgt daar op ga geven.
Indien ze mij nodig hebben om een team van 4 personen mee te kunnen vormen dan doe ik mee. Bij meer of minder personen niet.
Waarom de twijfels?

En waarom precies 4 personen en niet 5 bv? Je beperkt het qua keuzes etc zo wel behoorlijk. Gaat het je om zoveel mogelijk of een specifiek aantal keren spelen? Zo ja, dan kan je dat toch ook aangeven?

Wij hadden 6 spelers bij de eerste 4 wedstrijden... toen ging er eentje weg naar Afrika, maar kwam er ook weer eentje bij... dus weer 6.. uiteindelijk speelde ik 9 wedstrijden, 3 personen 4 wedstrijden, eentje 5 wedstrijden, eentje 1 wedstrijd, eentje geen wedstrijd, 2 invallers (en ja dus 1 keer slechts 2 spelers). ... nu is de gedachte dat de speler met 5 wedstrijden en een met 4 wedstrijden uit het team gaan. Dan blijf ik over, nog een speler die mogelijk 9 wedstrijden gaat spelen en nog 1 die er nu 4 heeft gespeeld (en beloofd er meer te gaan spelen). En de speler met 0 wedstrijden, maar die hopelijk dan weer eens mee kan doen. Afijn, van alles mogelijk bedoel ik hiermee te zeggen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik wil minimaal 7 a 8 wedstrijden spelen en met 5 spelers is dat lastig als iedereen dat zou willen. Met 4 spelers is het vindt is mijn ervaring. Ik heb ook wel een paar keer in een team van 5 gezeten, maar dat vind ik toch minder prettig.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik heb wel eens in een team van 6 gezeten waarbij ik 9 wedstrijden gespeeld heb (de 10e was ik ziek) en we hebben 2x met invallers moeten spelen.
Ligt er helemaal aan hoeveel spelers fanatiek zijn. Mensen die altijd willen spelen is 4 een mooi aantal (al heb ik het jaaaaaaaaaaaren gewoon met 3 gedaan). Anders 5
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb mij toch opgegeven om 4e klasse te gaan spelen bij de club waar ik afgelopen seizoen ook competitie speelde. Bij mijn vast club blijf ik vrij spelen en als daar mogelijk het seizoen erop een paar jeugdspelers doorschuiven naar de volwassenen wil ik wel als een soort begeleider voor zijn en met ze spelen. Ook als dat bijv. 5e klasse zou gaan worden. Daarvoor wil ik wel een uitzondering maken om onder mijn niveau te gaan spelen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Afgelopen woensdag was de teambespreking. Bij de meeste teams geen verassing of discussie, uiteraard wel weer bij mijn team.

We zouden versterking krijgen van iemand die 67% in de 1e klasse speelde en een jaar naar de US is geweest. Mijn oude teamgenoot.
Hiermee zouden we 2e klasse kunnen gaan aanvragen ..... Deze persoon is echter gevraagd om in het 2e team te komen spelen (hoofdklasse).
Wij blijven dus met het team van vorig jaar. In eerste instantie zei 1 persoon dat als ik geen 2e klasse speel stop ik met regulier. Woensdag kwam hij hierop terug. We gaan 2e klasse aanvragen, maar met 13 punten minder dan de nummer 5 neem ik aan dat dit niet gehonoreerd wordt.
Als we dan 3e klasse krijgen wil hij toch blijven en vechten voor kampioenschap in de 3. Ik speel dan alleen de dagen dat we NIET op vrijdag spelen voor K. En sta altijd paraat om te spelen voor K. als hij in de file komt.

Afhankelijk van de dagen van de tegenstander zijn het misschien meer dagen dat ik wilde, maar het is wat het is.

Duo speel ik gewoon met J. Gedegradeerd dus 3e klasse. Is voor J. ook wel beter.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Bij ons heb ik wat moeten verschuiven, 2 spelers uit mijn team gaan naar een lager team DUO, zodat we voor hen 4de/3de klasse DUO kunnen aanvragen... dan alle 4 die spelers bij ons kunnen/mogen invallen en voor ons zelf 3de klasse regulier aanvragen. Ons eerste team blijft zoals het is, handhaving in de 2de klasse en 1 speler is dan helaas geen plek voor in een team... niveau verschil is te groot, dat wil hij zelf ook niet.

DUO bij de andere vereniging stop ik mee... ik vind het teveel worden, ik speelde 9 wedstrijden regulier en 6 DUO... en DUO was meestal ver weg, dat voor zo kort spelen (zo voelde dat voor mij), niet heel leuk.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik had mij opgegeven, maar heb bericht terugontvangen dat er dit keer geen plek was voor mij in een team (4e klasse of hoger).
Op zich jammer, maar in tegenstelling tot 2 jaar geleden na de competitie tegen F. bij die andere club die dit heel laat communiceerde vind ik het nu eigenlijk helemaal niet erg.
Ik twijfelde al om competitie te spelen en zo wordt de keuze uiteindelijk mooi voor mezelf bepaald en kan ik de vrijdagavonden vullen met mijn bordspellenhobby.
Dan kan ik komend half jaar wellicht mooi gebruiken om te experimenteren met materiaal en als geen competitie spelen mij goed bevalt wellicht alleen maar recreatief blijven spelen.
Motivatie om competitie te spelen was eigenlijk toch al een tijdje er niet zoals vroeger toen ik nog competitie voor de club speelde waar ik ruim 30 jaar lid van ben, want voor die club uitkomen zorgt merk ik voor de meeste trots. Hebben jullie dat eigenlijk ook? Maakt het verschil voor welke club je uitkomt voor de competitie en/of toernooien?

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Had je vorig jaar ook voor die club gespeeld of langer geleden? Is dit de club waar je alleen comp bijdrage betaald? Sorry heb het niet allemaal scherp.
Maar meestal zouden ze toch moeten zorgen voor een team als je er vast speelt en lid bent.

Ik speel maar bij 1 club dus daar kan ik niet over meepraten.
Ik merk wel dat ik bij toernooien minder gemotiveerd ben, maar dat komt dan niet door de club waar ik voor speel, maar kan me voorstellen dat dit wel meespeelt als je voor meerdere clubs speelt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dit is voor de club waar ik de afgelopen 2 seizoenen alleen de competitiebijdrage voor heb betaal en dus verder ook geen lid van ben.
Ik begrijp het dan dus ook wel dat clubleden voorrang krijgen en bij die andere club was ik wel volledig lid dus dan kunnen ze eigenlijk ook niet om je heen als je je opgeeft voor competitie.
Nu zou ik bijv. weer een andere club kunnen gaan zoeken om alleen competitie voor te gaan spelen, maar dat zou ook betekenen dat ik voor thuiswedstrijden steeds verder weg moet etc.. Dat zie ik niet zo zitten, dus de vrijdagavonden gaan waarschijnlijk thuis worden opgevuld met bordspellenavondjes (en vriendin) waarbij ik mensen uitnodig. Is namelijk ook altijd heel gezellig.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

hoe kan je nu wel competitie bijdrage betalen, geen lid zijn... je moet toch lid zijn van een club om er competitie te spelen? Misschien betaalde je er niet voor, maar was je wel lid?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

TwoFace schreef: hoe kan je nu wel competitie bijdrage betalen, geen lid zijn... je moet toch lid zijn van een club om er competitie te spelen? Misschien betaalde je er niet voor, maar was je wel lid?
Gewoon afspraken maken met de desbetreffende club. Een jaar geleden ben ik zelfs gevraagd door hen of ik voor hun competitie wilde gaan spelen omdat ze anders geen 4e persoon (want dat vinden de meeste teams fijn) hadden. Ik heb alleen 34 euro aan competitie bijdrage betaald aan hen.

Als je afspraken maakt dat je verder niet komt trainen en ook niet mee doet met activiteiten van die club is het geen probleem lijkt mij of vind je van wel?

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy, weet je heel zeker dat die club jou wel voor wedstrijden heeft aangemeld, maar niet als lid van die club?
(Ik kan me niet anders voorstellen dan dat TwoFace gelijk heeft: als je geen lid bent van een club mag je ook niet voor die club competitie spelen)
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je mag zeker wel voor een clubcompetitie spelen waar je geen contributie (dus lidmaatschap) aan betaald en alleen de competitiebijdrage voor betaald.
Zit deze club in dezelfde afdeling als je eigen club dan wordt de NTTB-bijdrage (dus niet competitiebijdrage) bij de club in rekening gebracht waar je het langst lid van bent.
Zit de club niet in dezelfde afdeling als je eigen club dan wordt de NTTB-bijdrage wel dubbel in rekening gebracht en kun je deze bij de NTTB terugvragen (of een van de clubs kan dat doen).
Dit laatste is vind ik zo stom van de NTTB. Ze zien toch dat je al ingeschreven staat bij een club die netjes de NTTB-bijdrage betaald, dus waarom dan nog dubbel in rekening brengen omdat je competitie speelt in een andere afdeling dan de club waar je jaren lid van bent.

Waarom denken jullie dat je per se betalend lid moet zijn van een club om er competitie te mogen/kunnen spelen?
Immers dat gebeurt namelijk ook niet bij Eredivisie spelers kan ik je vertellen. Die betalen namelijk ook geen lidmaatschap om voor de club uit te komen waar ze Eredivisie voor spelen.
Sterker nog die krijgen geld voor iedere keer dat ze spelen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

ardane schreef: 21 mei 2026, 16:03 Wizzy, weet je heel zeker dat die club jou wel voor wedstrijden heeft aangemeld, maar niet als lid van die club?
(Ik kan me niet anders voorstellen dan dat TwoFace gelijk heeft: als je geen lid bent van een club mag je ook niet voor die club competitie spelen)
Ja hoor dat mag. Wij hebben ook een uitwisseling met jeugdleden van een andere club.
Ze betalen bij ons alleen de competitie bijdrage maar zijn lid van de andere club.

Het team heet dan VTV/ONI bij ons. Beide verenigingsnamen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 21 mei 2026, 16:25 JZit deze club in dezelfde afdeling als je eigen club dan wordt de NTTB-bijdrage (dus niet competitiebijdrage) bij de club in rekening gebracht waar je het langst lid van bent.
Zit de club niet in dezelfde afdeling als je eigen club dan wordt de NTTB-bijdrage wel dubbel in rekening gebracht en kun je deze bij de NTTB terugvragen (of een van de clubs kan dat doen).

Dit laatste is vind ik zo stom van de NTTB. Ze zien toch dat je al ingeschreven staat bij een club die netjes de NTTB-bijdrage betaald, dus waarom dan nog dubbel in rekening brengen omdat je competitie speelt in een andere afdeling dan de club waar je jaren lid van bent.
De club kan het geld niet terug halen, maar de speler moet dat doen. Ze betalen de basis bij 2 clubs, en dan moet via een hele omslachtige weg beide clubs tekenen dat ze die bijdrage betalen en dan krijgt de speler 1 x terug.
Maar dat is zoveel werk en omslachtig dat de meeste dat niet eens doen voor die 6,13 per kwartaal.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 21 mei 2026, 16:25 Waarom denken jullie dat je per se betalend lid moet zijn van een club om er competitie te mogen/kunnen spelen?
Immers dat gebeurt namelijk ook niet bij Eredivisie spelers kan ik je vertellen. Die betalen namelijk ook geen lidmaatschap om voor de club uit te komen waar ze Eredivisie voor spelen.
Sterker nog die krijgen geld voor iedere keer dat ze spelen.
Dat zijn afspraken tussen een club en de spelers. Het is niet altijd zo.
Soms krijgen de ere-divisie spelers zelfs betaald om te komen spelen.
Maar hier zijn geen regels voor. Het inschrijven van een ere-divisieteam kost een vast bedrag ongeacht spelers.
Later krijg je de nttb bijdrage van die spelers terug van de nttb.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat gebeurd inderdaad ook regelmatig, die 'combinatie'-namen. Of zelfs dat de competitiewedstrijden (thuis) van zo'n combinatieteam de ene keer hier en de andere keer bij de andere club worden gespeeld. Dit om bijv. de huurkosten een beetje eerlijk te verdelen.

Klopt wat betreft die NTTB-bijdrage, maar ik heb hier serieus eens naar de NTTB over gebeld omdat ik het überhaupt onzin vind dat ze dit 2x in rekening brengen. Een goed softwaresysteem ziet dit en zorgt ervoor dat er niets dubbel in rekening wordt gebracht.
Juist omdat het zo omslachtig is (en daar heeft de NTTB zelf voor gezorgd, want ze brengen het immers onterecht in rekening) vraagt bijna niemand dit terug en is het voor hen mooi extra inkomsten zo. Ik zou wel eens willen weten hoeveel dit op jaarbasis bedraagt.

Backup:
Plaats reactie