Aan vervaning toe

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Aan vervaning toe

Bericht door Gianluca DTS »

Hoi ik ben Gianluca,
en ik zoek eens een nieuwe batje omdat die van mij al best wel lang heb en een nieuwe zoek.

Speel stijl,
ik probeer veel aantevallen (wat met de FH minder word en de BH beter),
ik serveer vaak met backspin zijspin,
ik kan beter opennen met mijn BH dan mij FH.
Ik speel hoofd klasse
Ik zoek een betere planke met ong de zelfde rubber, de prijs maakt niet zo veel uit.

Mijn houdige Batje is
FH- Butterfly Tenergy 05
BH- Thibar Genuis sound
Plankje- DONIC "Persson Powerplay" (deze vind ik te langzaam en te zwaar ik zoek een lichtere en een snellere)

Ik dacht zelf al een beetje aan de Balsa carbo X5, FH Spin art, BH Genuis optimum+ sound maar ik weet niet of dat bij mij past.
graag als je ervaring hebt over die rubber- plankjes laat maar horen :)
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt
Frame: donic pression power play
FH: butterfly tenergy 05
BH: thibar genuis sound
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Aan vervaning toe

Bericht door van_doorn »

Hoi Gianluca,

Welkom op het forum! Als ik het goed lees is je wens voornamelijk een nieuw frame, klopt dat? Je geeft immers aan dat je ongeveer dezelfde rubbers wilt, dus dan neem aan dat die je nu hebt bevallen. Zo niet, wat bevalt je dan wel en niet aan je huidige rubbers?

Je hebt het over een licht en sneller frame. Geen probleem dat zijn er genoeg. Je hebt zelf aangegeven dat je op de Balse Carbon X5 bent uitgekomen. Hoe ben je daarop gekomen? Wil je graag met carbon spelen of heb je al eens met dit frame gespeeld of goede vehalen erover gehoord?

Ik zie dat je interesse hebt in een Spin Art. Heerlijk rubber, maar dat speelt wel anders dan een Tenergy 05. Bekijk anders even mijn review over de Spin Art: viewtopic.php?f=13&t=463" onclick="window.open(this.href);return false;
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Ja dat klopt ik zoek echt een nieuwe frame, en ong de zelfde rubbers,
de Thibar beviel mij goed, de tenergy 05 had ik miss 1 jaar en is nu heel glad vergeleken met de thibar maar voorderest waren het goede rubbers.

Ik zocht gewoon een snelle frame en een lichte ik kwam eerst uit mij de Waldner black devil CB (die ik ook uitgeprobeerd heb , een vriend van mij had hem net nieuw gekocht) die was wel fijn. dus keek ik een beetje in die richting. Mijn Vader heeft ook een soortgelijke frame (zo voelde het met de Waldern balc devil CB)maar die kun je niet meer kopen :Afbeelding(als je wat weet over dit plankje vertel er maar wat over want ik kan er niks over vinden)

Ik heb de review gelezen en het leek me wel wat.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Het Tibhar frame dat je laat zien is inderdaad niet meer te krijgen. Heb je je al een beetje ingelezen in de Balso Carbo X5?
Zie een aantal reviews hier: http://www.tabletennisdb.com/blade/butt ... bo-x5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een zacht en licht frame (komt door de balsa). Dit leent zich vooral goed met medium-zachte rubbers. Ik weet niet of een Spin Art daar lekker mee speelt. Iemand die daar een review heeft geschreven zegt dat het hem goed bevalt met een tenergy 05. Anders eerst eens alleen het frame bestellen en met je huidige rubbers te spelen om te kijken hoe dat bevalt.

Ik heb eventueel nog een Spin Art 2.1 liggen voor je die voor 12,50 over kan nemen. De Spin Art zal het niet lang meer volhouden, maar dan heb je in ieder geval een indruk hoe de spin art speelt, voordat je 55 euro voor neer gaat leggen.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

daar had ik nog niet over na gedacht over dat Spin art een harde rubber was, maar ik hoef die Spin art van jou niet, maar toch bedankt.

ik had me al een beetje ingelezen over het plankje ,ik lees dat ze snel kapot gaat maar dat licht ook aan de manier waarop je er mee omgaat, tegen je batje slaan als je boos bent etc, maar dat doe ik niet.

anders haal ik toch weer tenergy 05 of de 05 fx wat raad jij aan de fx of de normale?
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Het hangt van jouw voorkeur af. De 05 is harder dan de 05FX. Als de 05 je nu bevalt is dat natuurlijk top. Het enige waar ik aan twijfel is dat je met de 05FX een te zachte combinatie gaat krijgen. Het is aan jou of je dat lekker vind of niet. Een zacht frame + een zacht rubber betekent dat de bal diep in het rubber zakt.

Probeer eerst je huidige 05 op het nieuwe frame. Dan heb je een goede indicatie hoe het speelt. Vind je het te hard kun je de FX nemen. Vind het te zacht zou je een spin art kunnen overwegen en als het goed is is het natuurlijk goed en kun je en nieuwe 05 bestellen.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

dat klopt bedankt voor je hulp alvast en heb je miss nog tips om je rubbers lang stroef te houden of weer stroef te maken?
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Gianluca DTS schreef:ik had me al een beetje ingelezen over het plankje ,ik lees dat ze snel kapot gaat maar dat licht ook aan de manier waarop je er mee omgaat, tegen je batje slaan als je boos bent etc, maar dat doe ik niet.
Een clubgenoot van me heeft dat frame al 4 jaar, ziet er nog steeds prima uit. Dus valt wel mee hoe snel dat ding stuk gaat. :)
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Dat bedoel ik het licht eraan hoe je er mee omgaat. Kan iemand mij het verschill uitlggen tussen frame lakken en niet lakken en wat de voor delen en na delen zijn?
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Lakken is een klein beschermlaagje aanbrengen waar je de rubbers plakt. Als je deze er vanaf haalt splintert het hout niet. Je frame zou er een fractie stijver van worden, maar merk er zelf nooit wat van. :)
Ik zou je frame lakken als ik jou was.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Ok bedankt lakken dus is toch gratis
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Ik heb nog nooit gelakt, maar het kan geen kwaad mits je een kleine laag erop doet. Laten lakken kost wel een 1-2 euro geloof ik. De lak / arbeid moet ook betaald worden! ;)
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Hier is het lakken gratis http://nl.butterfly.tt/product_info.php ... ak-service" onclick="window.open(this.href);return false; dus maar maakt niks uit, maar had iemand nog tips om je rubber lang stroef te houden of hoe je hem weer stroef kan maken? En ik had nog een vraag : dat schoonmaak spul is dat goed of kun je beter water gebruiken?
Gianluca DTS
Advanced Member
Advanced Member

Ik heb net mijn planke besteld met tenergy 05 1.9 mm thibar genuis optimus sound 2.0mm
Plaats reactie