Ik ben momenteel enkele houtjes aan het testen, maar het is weer zo moelijk om een goede beslissing te nemen.
Ik speel al jaren met een snel balsahout dat niet meer gemaakt wordt.
Vorig seizoen met Butterfly Tenergy 64 2.1 op voorhand en Joola Tango Extrem 2.0 op rughand
Ik speel dicht aan tafel en moet het hebben van een snelle topspin of blok kort aan tafel. Punt moet niet te lang duren...
Nu ben ik aantal houtjes aan het testen omdat ik met iets wil spelen waarvan ik een exact reservehoutje kan bijhebben.
Verwachtingen:
* licht (70-80gr zou ideaal zijn, maar iets zwaarder kan desnoods)
* grote balafsprong (makkelijker flippen, maar wil nog genoeg controle bij blok hebben)
* zacht gevoel (ik speel met hardere rubbers, balsa is zacht en wil een niet te grote verandering ondergaan)
* steeltje moet dik en lang genoeg zijn
* spinframe (ik moet er rotatie uit kunnen halen, wil niet dat bal gewoon naar beneden schiet tijdens spin)
Vorig seizoen beviel de Butterfly Michael Maze me wel om goed op rotatie + snel te topspinnen en ook de flip ging zalig.
Nu zou ik echter even graag niet-butterflyproducten testen.
* Andro Super Core CL Off
=> speelt redelijk hetzelfde dan mijn balsahout ondanks hier geen balsa in verwerkt is maar wel carbon, is ook zeer licht (70gr), maar het steeltje is zo dun!!! Dit voelt niet goed aan in de hand.
Zou dit steeltje in Anatomische versie ook zo dun zijn???
* Joola Fever
=> bestaat uit enkele Limbalagen, zou het dicht aanleunen bij de Michael Maze, maar ik voel niets extra
Afsprong is niet hetzelfde, dus flip lukt wel beetje, maar niet super... het balgevoel lijkt me niet super, maar toch speel ik er wel redelijk goed mee :-)
* Joola Flame Fast
=> trager dan de Fever, ligt zalig in de hand!!!
Als ik spin, komt bal iets te kort achter net, wat ook wel zijn voordelen heeft natuurlijk :-) Maar balafsprong lijkt mij klein.
* Joola Wing Fast
=> zelfde snelheid dan Flame, ook goed in de hand, maar zwaarder en voelde me er iets minder goed bij... ondanks het ergens wel meer balgevoel had dan de Flame, maar korte balafsprong
(is afgetest)
* Donic BlackDevil
=> snelste van al mijn frames (bestaat ook uit Balsa), toch zakt de bal snel en krijgt hij volgens mij weinig effect mee... kan er weinig met variëren... door snelheid en het weinige effect lukt aanval wel goed, maar echt plezant spelen is het niet...
* Stiga Clipper CR
=> zwaarder en iets trager dan de andere houtjes, hierdoor had ik meer gevoel in blok en rughand, maar kon met spin voorhand te weinig forceren... voelde niet te hard aan
(afgetest)
* Donic Waldner Dotec AR
=> ook dit speelde redelijk hetzelfde als mijn balsaframe, maar ik hield echt niet van het steeltje!
(afgetest)
* Yinhe Galaxy K4
=> zou de tegenhanger van de Butterfly Timo Boll Spirit (waarop de Butterfly Michael Maze is gebaseerd) zijn
is zwaarder dan de andere houtjes, ook iets groter, maar gevoel zit wel redelijk goed, niet te hard, kan zowel spin als snelheid zetten
Ben aan het twijfelen om de Yinhe T10 of T11 of K6 te kopen.
Zijn er andere houtjes die misschien meer aan mijn verwachtingen voldoen?
Advies houtje / enkele houtjes doorgelicht
Re: Advies houtje / enkele houtjes doorgelicht
Wat een ontzettend populair spin frame is, is de Nittaku Acoustic. Ik heb deze zelf ook, en voor spin is deze super! Ik ben nu de OSP Virtuoso aan het testen. Deze heeft een groter handvat dan de Acoustic. (die van de Acoustic is vrij smal). Zelf speel ik ook een dicht bij de tafel spin spel. Ik speel nu met de Virtuoso en Calibra LT forehand en Calibra LT Sound backhand. Dit is een snel rubber, ideaal voor de snelle rally's. Het heeft alleen niet een hoge balafsprong. Maar de openings topsin is waanzinnig!!! Ik hoop dat dit een beetje helpt 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Kom geregeld de Nittaku Acoustic, Violin en sinds kort de Nittaku Latika tegen in forums, maar ik kan deze frames nergens in webwinkels vinden. Vaak alleen maar de Nittaku Septear en Redshank.
Worden eerstgenoemde modellen niet meer verkocht en kan je ze dus alleen maar tweedehands bemachtigen?
Waar vind ik een dealer met meerdere frame modellen van Nittaku?
Worden eerstgenoemde modellen niet meer verkocht en kan je ze dus alleen maar tweedehands bemachtigen?
Waar vind ik een dealer met meerdere frame modellen van Nittaku?
TTV Rapidity
3e klasse DUO Holland-Noord
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
3e klasse DUO Holland-Noord
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Misschien wil ik er wel over denken om mijn Acoustic met L-Size st handvat te verkopen. Ik moet je wel waarschuwen dat die frames niet goedkoop zijn 
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Wat jij zoekt is een Tibhar Samsonov Alpha. Zacht frame, genoeg snelheid en spint erg lekker.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
And treat those two impostors just the same
Dag allemaal,
Het is ruim 8 maanden geleden dat hier gepost is. Een nieuw topic beginnen vind ik niet zo nodig. Het snijdt niet zoveel hout
Voor degenen, die toch nog eens hier komen kijken: Ik heb een heel erg oud batje van een speciaal soort Japans hout: Hinoki.
Het is hout van de Hinoki Cipres, dat al 13 eeuwen geleden werd gebruikt voor allerlei tempels, zelfs badkuipen...
(zie deze link: http://www.complete-encyclopedie.nl/Bom ... ki+Cipres/" onclick="window.open(this.href);return false; ) Mijn oude batje draagt een metalen plaatje met de naam van Zoltan Berzick (http://en.wikipedia.org/wiki/Zolt%C3%A1n_Berczik" onclick="window.open(this.href);return false;) een beroemde tafeltennisser.
Bij Posno in Weert heb ik onlangs weer een Hinoki houtje gekocht. Volgens de overlevering speelde Bettine Vriesekoop graag met dit (snelle) hout. Misschien leuk om het ook eens te bestuderen. Ik speel er lekker mee, maar ben helemaal geen prof. Groeten Rob
Het is ruim 8 maanden geleden dat hier gepost is. Een nieuw topic beginnen vind ik niet zo nodig. Het snijdt niet zoveel hout
Voor degenen, die toch nog eens hier komen kijken: Ik heb een heel erg oud batje van een speciaal soort Japans hout: Hinoki.
Het is hout van de Hinoki Cipres, dat al 13 eeuwen geleden werd gebruikt voor allerlei tempels, zelfs badkuipen...
(zie deze link: http://www.complete-encyclopedie.nl/Bom ... ki+Cipres/" onclick="window.open(this.href);return false; ) Mijn oude batje draagt een metalen plaatje met de naam van Zoltan Berzick (http://en.wikipedia.org/wiki/Zolt%C3%A1n_Berczik" onclick="window.open(this.href);return false;) een beroemde tafeltennisser.
Bij Posno in Weert heb ik onlangs weer een Hinoki houtje gekocht. Volgens de overlevering speelde Bettine Vriesekoop graag met dit (snelle) hout. Misschien leuk om het ook eens te bestuderen. Ik speel er lekker mee, maar ben helemaal geen prof. Groeten Rob