Back to Basics!
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Back to Basics!
Ik heb het geprobeerd gisteravond, ik vond hem eigenlijk maar raar spelen na de G3-FX gewend te zijn.
Hij is eigenlijk helemaal niet zo veel trager met contra spel, alleen met schuiven en de spinballen zijn heel traag en met veel minder effect.
Ik heb besloten om bij de Sriver G3-FX te blijven, de 05-FX speelt heerlijk maar heb ik nog te weinig controle met service ontvangst en om de bal laag te houden.
Hij is eigenlijk helemaal niet zo veel trager met contra spel, alleen met schuiven en de spinballen zijn heel traag en met veel minder effect.
Ik heb besloten om bij de Sriver G3-FX te blijven, de 05-FX speelt heerlijk maar heb ik nog te weinig controle met service ontvangst en om de bal laag te houden.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Welke Sriver heb jij geprobeerd en in welke dikte?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Sriver FX Max
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Hoi Anno, mag ik vragen waarom je trouwens Spin Art op de forehand gaat gebruiken ipv de DHS Hurricane of Skyline? Dacht dat je van tevoren hier heel tevreden mee was en het zou eerder een controlerend rubber zijn dan de Spin Art.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Dat mag je vragen
Eigenlijk heel simpel. Ik wil alleen de DHS H3 Neo provinciale versie en die moest uit China komen en ik had geen zin om 2-3 weken te wachten. En toen zag ik dat Timo B. De Spin Art voor 17,50 verkocht. Dus ben ik maar voor deze gegaan. En ik moet zeggen dat deze beter bevalt dan de H3 Neo.
Spin Art heeft een lekkerdere spons (Spring Sponge), goede controle, sneller en geeft naar mijn gevoel meer Spin. Alleen het gewicht is minder.
Spin Art heeft een lekkerdere spons (Spring Sponge), goede controle, sneller en geeft naar mijn gevoel meer Spin. Alleen het gewicht is minder.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ok apart om te horen, dacht dat je juist de spring sponge hekelde voor het feit dat het korte spel hiermee negatief beinvloed werd. Ik vind mijn huidige combo echt heerlijk. De Tenergy64 in 1.9 was een goede keus voor de backhand.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Mja het ligt dus meer aan tenergy dan aan de Spring Sponge. 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Het is dus de hoge afsprong van de Tenergy 05, deze is bij T64 en T25 al een stuk minder, misschien is de Tenergy 64 wel wat voor je forehand ooit, ik gebruik hem op mijn backhand omdat ik daar een rubber met lage afsprong en veel spin nodig heb en toch snelheid. Tenergy 64 is perfect alleen mocht de afsprong nog iets lager. (Van nature heb ik een zeer spinvolle backhand, echter wel redelijk bol bij een opening)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
OKay, ja denk het wel. Vind tenergy 64 te snel, dus dat gaat hem ook niet worden. Spin Art for the win! 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Ik heb het idee dat ik sinds de tensors meer moeite heb de bal laag te houden met schuiven, en helemaal met serviceontvangst. Zou dit ook door mijn eigen rubbers komen, of ook door de kwaliteit van degene die met tensors met meer effect kan serveren. Mijn forehand aanval is beter geworden, mijn backhand block is snel en goed te plaatsen. Zou een stap terug naar mijn oude vertrouwde mark v een oplosing zijn. Ik heb laatst een half uurtje gprobeerd, maar vond het langzaam aanvoelen. Is dat een kwestie van doorzetten.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Ik weet nog goed dat ik van mijn Tenergy's en Stiga Calibra over stapte naar 2x Sriver op een off- plankje. Wat ontzettend traag was dit. Maar door dit even door te zetten, bleek de controle enorm. Ik had veel moeite met service ontvangst en schuiven, maar daarmee helemaal niet. De controle was zo verschrikkelijk groot en als een bal een keer wat minder raakte met bijvoorbeeld een service ontvangst ging de bal ook niet heel hoog zoals ik dat bij de tensors had. Blokken is voorruit gegaan, maar ook het topspinnen, omdat je met een trage combinatie je hele lichaam moet gaan gebruiken en je spin ook vanuit je benen in gaat zetten. Het heeft mij in ieder geval erg goed gedaan. En ik zou het ook eigenlijk aan iedereen aan kunnen raden.
De meeste spelers zijn ook helemaal niet toe aan Tensors, met 2x sriver, of mark V kom je heel eind en ik kom nog regelmatig spelers uit de eerste klas tegen die ook met Srivers spelen.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Jep, verbaast me ook niet dat mijn forehand met Hurricane 3 dodelijk is geworden, en mijn backhand met Tenergy toch wel een beetje achterloopt. Vanaf deze zomer dat verschil maar eens laten verdwijnen 
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
And treat those two impostors just the same