DHS bos

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
Gybe
Advanced Member
Advanced Member

DHS bos

Bericht door Gybe »

Hallo,

ik ben op zoek naar een dhs rubber om te testen. Ik heb tot op heden weinig met chinese rubbers gespeeld dus ik ben wel benieuwd wat hiermee mogelijk is in mijn spel. Ik hoor veel goede verhalen over de dhs rubbers dus lijkt het met een test waard.

Nu heeft dhs erg veel keuze:
- hurricane , Skyline etc
- type II of III
- met of zonder neo sponge
- national version
etcetc

Al met al ben ik wat de weg kwijt in hun assortiment. Kan iemand van jullie hier wat in verhelderen? Het zou me erg helpen indien met name de bovengenoemde rubbers met elkaar vergeleken konden worden zodat ik de meest geschikte kan kiezen.

thanks,

Gy!be
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: DHS bos

Bericht door van_doorn »

Hoi Gybe,

hier een review van de provinciale versie viewtopic.php?f=13&t=72

Het verschil in spons is voornamelijk de hardheid. Hoe lager het nummer hoe zachter de spons. Er is een Blue en orange spons. Heb ze beide getest en merk weinig (lees: minimaal) verschil. De blauwe spons is iets sneller. Echt maar weinig!

Je hebt ook nog verschillende spons soort bijvoorbeeld #20, #19 etc. De #20 versie schijnt het beste te spelen, maar wordt bijna niet meer gemaakt. Verschil zal je ook hier nauwelijks merken.

Je hebt een tuned en een untuned versie. Ik heb hierbij ook met beide gespeeld. Hierbij ook weinig tot geen verschil, behalve in duurzaamheid. De untuned gaat langer mee dan de getunde versie.

Het verschil tussen National, Provincial en commercial is voornamelijk de Batch. Je moet je een groot rubber voorstellen (bijv. 2m²). Het midden stuk van de rubber is vaak kwalitatief gezien het beste rubber. Dit wordt gebruikt voor Nationale versies. Iets daarom heen de Provincials en de laatste rand is de commerciële versie (vaak mindere kwaliteit).

Voor de hurricane's zou ik je aan willen raden om de provinciale versie te kiezen. Dit is iets duurder dan de commerciële versie, maar kwalitatief gezien veel beter. Het verschil tussen provinciale en nationale is het verschil in geld absoluut niet waard!

De Neo's zijn in het begin erg tacky, Na enige tijd slijt dit eraf en wordt het rubber grippig. Vanaf dit moment speelt de H3 neo het beste.

Het verschillen tussen de Neo en normale h3 is snelheid en spin. Als ik het goed begrepen heb is de h3 neo sneller en geeft de h3 meer spin. (weet het niet 100% zeker). De H3 werd vroeger met snellijm gebruikt, omdat dat tegenwoordig niet meer mag is de Neo versie tot leven geroepen.

Ik heb alleen met de Hurricane's gespeeld. Er is ook een nieuw DHS rubber genaamd Tin Arc, dit moet een Tenergy kloon zijn. Dit rubber is grippig, niet plakkerig en heeft een poreuse spons zoals tenergy.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft. Mocht je er dieper op in willen gaan kijk even op http://www.prott.cc Je kan de eigenaar toevoegen op msn en die man kan je alle verschillen van de H3's vertellen :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
cstt
Silver Member
Silver Member

Re: DHS bos

Bericht door cstt »

Of gewoon een Palio Hadou 2046 nemen en kijken of tacky rubbers wat voor je zijn zonder dat je een hoge prijs betaald.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Plaats reactie