Nieuwe Stiga frames 2012

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Nieuwe Stiga frames 2012

Bericht door van_doorn »

Stiga frames.jpg
Stiga frames.jpg (23.94 KiB) 7588 keer bekeken

Stiga komt binnenkort met twee nieuwe frames in de stiga classic series, namelijk een offensive en allround classic Carbon.

De frames komen eerst alleen in Holrond handvat beschikbaar, maar er zullen snel meerdere handgrepen beschikbaar komen.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Nieuwe Stiga frames 2012

Bericht door Danny1973 »

Ziet er goed uit. Speelde 20 jaar terug met de allround classic, maar na die tijd nooit meer een stiga frame gekocht. Zou dit een tegenhanger voor de butterfly timo boll spirit moeten worden?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik denk het niet. Ik verwacht dat de prijs een stuk lager is dan de Timo Boll Spirit en in de Timo Boll Spirit zit Arylate carbon. Dat zit denk ik niet in deze.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Roep dat maar niet te hard Anno, Stiga is net zo goed in prijzen maken voor hun frames als Butterfly ;)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Eens, maar de classic prijzen liggen vaak ene stuk lager :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

De frames zijn inmiddels via verschillende webshops te verkrijgen. De vraagprijs ligt tussen de 40-50 euro. Dit valt dus mee. :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Vandaag de offensive classic carbon anatomisch besteld. Ik stop met Butterfly frames. Meerdere geprobeerd maar tot nu toe niet erg enthousiast geraakt. Ook de timo boll spirit die volgens mij prima bij mijn topspin spelletje zou moeten passen heeft mij ondanks de vele positieve reviews niet kunnen overtuigen. Ik ga dit nieuwe stiga frame met een omega europe 2mm op de fh en een vega europe 2mm testen. Ik hou jullie op de hoogte. Ik vind het op het plaatje in ieder geval al een prachtig frame om te zien. Als het ook nog goed speelt ben ik een nog gelukkiger mens. Zijn er trouwens al meer leden die met dut frame spelen of veel ervaring met stiga hebben?
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Vandaag het frame ontvangen, en het ziet er zoals verwacht mooi uit. Een kleine beetje ruw in de afwerking. Daar is Butterfly wel eent stapje verder mee. De greep voelt ouderwets prettig aan. Niet te dik, en niet te kort of te lang. Prettig voor mijn niet al te grote hand. Ik heb er een xiom omega europe 2mm op de forehand geplakt en een vega europe 2mm op de backhand. Het eerste gevoel met stuiteren voelt niet extreem snel aan en het geluid klinkt wat holler dan op een timo boll spirit. Ik verwacht dat het frame iets trager zal zijn, maar het lijkt wel iets meer effect af te geven. Volgende week zal ik er wat meer over vertellen. Maar zo op het oog ziet het er al goed uit.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ik vind de stiga offensive classic carbon een vrij aardig frame. De snelheid is minder dan ik had verwacht, eerder een off- frame, zeker niet sneller. Ik heb er mee twee vega europe rubbers op gespeeld, en dat voelde behoorlijk trager en softer aan dan met de joola wing passion fast. Dat maakt wel dat de controle heel erg goed is. Zeker van uit de tweede lijn is het frame enorm controleerbaar. Als je de bal raakt krijg je deze met terug brengen vaak op tafel. Om te spinnen mis ik een beetje snelheid. De spin is zeker goed. Ik metk alleen dat er door een beetje tekort power de ballen redelijk goed door de tegenstander te blokken zijn, maar het is voor jezelf wel eenvoudig om meerdere ballen met gevoel te spinnen. Je moet iets meer werken voor je punt,m maar de je hebt minder risico om een fout te maken. Schuiven is prima, en blokken gaat eenvoudig. Ik kan er korter en met meer effect mee serveren, waarschijnlijk omdat het frame niet heel stijf enredelijk soft aan voelt. Ik denk dat een gecontroleerde aanvaller dat het een prima frame is, maar voor een power aanvaller komt het wat tekort. De wing passion is zeker een stap harder qua gevoel en een tikje sneller. Wat ik een enorm grrot voordeel van de joola vind is het enorm prettige handvat. Dat voelt heel soft en ligt echt lekker in de hand ( anatomisch ) De stiga moest ik eerst onderaan het blad rond schuren omdat het ander in mijn vinger snijd. Zelf daarna blijft het redelijk scherp aanvoelen. Ik heb er nu de omega europe op geplakt. Ik heb er nog niet mee gespeeld, maarbik vind het frame met deze iets zwaardere rubbers minder prettig qua balans. Het voelt wat topzwaar, terwijl het totaalgewicht niet zoveel is, volgens mij +/- 83 gram. De balans van de joola wing passion serie is veel beter. Ik wilde graag naar stiga over stappen, maar ben op dit moment nog lang niet zeker of dit frame het gaat worden. Ik mis wat snelheid, en door dit op te vangen door snellere iets hardere rubbers maakt de balans van frame wat minder prettig. De controle is wel heel goed, beter nog dan de timo boll spirit. Maar zoals ik al eerder vroeg, ben je niet bang dat de allround carbon te traag voor jou is. Ik heb er nooit mee gespeeld, maar had van de offensive ook iets meer tempo verwacht.
Plaats reactie