Op zoek naar een licht frame (OFF) en enkele vragen

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
NexxtGen
Beginner
Beginner

Op zoek naar een licht frame (OFF) en enkele vragen

Bericht door NexxtGen »

Hoi iedereen,

mijn huidige Andro Super Core CL OFF+ is behoorlijk terminaal op het moment, vandaar dat ik een nieuw frame wil. Wat me op viel tijdens het gebruik van de CL is dat iedereen over me zegt dat ik met de plank ontzettend hard kan slaan, maar dat ik een nogal laag rendement haal omdat ik zo veel mis, omdat ik hier niet zo veel gevoel mee heb. Ik heb nog een poging gedaan om over te stappen naar een zwaardere plank, de Timo Boll Spirit, maar dat was te zwaar zeker met 2 tenergies erop. Het gevoel van de Spirit vond ik wel fantastisch!

Dus ik ben op zoek naar een OFFframe (dus niet OFF+) van max 80 gr. met het gevoel van de Timo Boll Spirit. Ik ben al tegengekomen:
- Donic Waldner Black Devil CB (goede revieuws over gelezen)
- Andro Blax Off (genoeg kwaliteit voor die prijs?)
- Andro Super Core Cell Carbon Off (is deze echt 75 gram zoals op ttsport staat?)

Kunnen jullie jullie eigen mening of ervaringen delen wat betreft deze frames?
Wordt het balsa-gevoel in het algemeen niet de lucht in geprezen? Heb ik nog veel keus voor lichte frames als het balsa-hout juist de reden is waarom ik niet zo veel gevoel had met de Andro Super Core CL OFF+?
Wat is de reden dat ik de Spirit zo fijn gevoel vond hebben? Zijn dat die speciale akrylaat-lagen(ofzo)? Zitten die in lichtere frames of alleen bij zwaarde (en duurdere) butterfly-frames?

Een hoop vragen, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Frame: Butterfly Timo Boll ZLF
FH: Tenergy 80
BH: Tenergy 64FX
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Op zoek naar een licht frame (OFF) en enkele vragen

Bericht door van_doorn »

Hoi NexxtGen,

De Andro Super Core Cell off+ is inderdaad zo licht als vermeld staat. Ik heb hem zelf namelijk ook liggen. Heerlijk frame, al zeg ik het zelf.

twee tenergies maakt elk frame zwaar, dus daar zou ik niet teveel op letten. Ik zou als ik jou was, een frame nemen dat alleen uit houtlagen bestaat. Carbon is een leuke aanvulling, maar niet echt nodig. Met een houten frame heb je iets meer vibraties en ook meer controle. Snelheid is nog steeds erg goed. Er zijn verschillende goede all-wood frames. Echter zit hier wel een prijskaartje aan, maar het is elke euro waard. Denk bijvoorbeeld aan:

Nittaku Acoustic
Nittaku Violin
OSP Virtuoso
DHS Hurricane King
Butterfly Primorac off-

Het zijn gelijk prijzige frames, maar het geld o zo waard!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
yoyoman
Super Member
Super Member

Bericht door yoyoman »

TSP carbon is super snel en redelijke controle bovendien erg goedkoop de chinese houtjes zijn kwalitatief super
NexxtGen
Beginner
Beginner

Bericht door NexxtGen »

Persoonlijk vind ik het gewicht toch het belangrijkst, samen met de controle.

Mijn keuze is vernauwd tot de volgende mogelijkheden:

1. Andro Super Core Cell Carbon OFF (je noemde in je post ipv dit frame de Andro Super Core Cell off+, wat een ander frame is. Weet je zeker dat ook de Andro Super Core Cell Carbon OFF 75 gram is? :P)
2. Donic Waldner Black Devil CB
3. Donic Waldner Senso Ultra Carbon

De frames die je noemde zijn iets te langzaam voor me en iets te prijzig.

Nog adviezen of ervaringen over de bovengenoemde drie?
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik bedoelde inderdaad de carbon versie van het Andro frame. Ik gebruik hem niet meer, dus als je wilt kan je hem voor een zacht prijsje overnemen of misschien kunnen we iets regelen met een ruil voor je Timo Boll Spirit? Het is een lekker frame, maar ik ben er mee gestopt omdat ik carbon niet heel erg waardeer :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

NexxtGen
Beginner
Beginner

Bericht door NexxtGen »

Ik heb de Spirit al verkocht helaas.

De blauwe Andro gaat em niet worden omdat hij toch te zwaar is volgens de eigenaar van ttsport.nl (Michel de Boer): hij stond er op voor 75gr, maar in werkelijkheid weegt-ie 85 gr. Hij had hem nog ff gewogen voor de zekerheid.

Ik heb inmiddels de Waldner Black Devil besteld: 80gr (ligt dus precies tussen me oude CL en de Spirit in), wel snel, maar schijnt een heerlijk gevoel te hebben en genoeg controle. Ben benieuwd, aangezien het een one-of-a-kind frame schijnt te zijn met wisselende impressies.

Bedankt voor de hulpt iig :)
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Okay, ik ben benieuwd naar je ervaringen :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

NexxtGen
Beginner
Beginner

Bericht door NexxtGen »

Zo; het is alweer een tijdje geleden sinds me laatste post, maar ik kan uiteindelijk wel zeggen dat ik weer terug ben gegaan naar mijn eerdere Super Core CL OFF frame, die ik misschien later ga vervangen door een nieuw exemplaar.

De reden is dat ik afgelopen seizoen echt afschuwelijk heb gespeeld (ben blij dat ik de 60% gehaald heb) en (naast het feit dat het tussen mijn oren zit) het gevoel gehad heb dat het frame, al weegt het 83 gram, te zwaar voor me is.
Ik heb namelijk de afgelopen jaren met de Core CL OFF gespeeld en daar uiteindelijk veel van mijn technieken op gebaseerd. Dus ben ik weer teruggestapt, zeker omdat we als team gepromoveerd zijn naar de hoofdklasse van de NTTB en ik geen tijd heb voor onzekerheden over mijn materiaal. Lekker terug naar me roots dus, alleen met een nieuw fh rubber (Xiom Sigma Europe)

Dus mocht er nog iemand een Waldner Black Devil willen (40 euro incl verzendkosten), dan hoor ik het nog!
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Ik snap uberhaupt niet dat mensen met carbon willen spelen, maar dat is persoonlijk. Ik heb het geprobeerd en ik mis gewoon gevoel omdat er een bepaalde vibratie niet aanwezig is na het maken van een slag. Bij hout heb ik die vibratie wel en dus meer gevoel bij wat ik aan het doen ben... Wil je een licht frame, dan heeft Andro genoeg keuze. Andro staat daar wel om bekend evenals de hardheid van de frames.

Groetjes,

Wouter
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
allrounder

Bericht door allrounder »

hoi,

Ik snap het wel.
Carbon geeft meestal wat meer controle dan all-wood frames, maar uiteindelijk is het altijd puur persoonlijk wat je prettig vindt spelen.
Wat ik nooit snap is dat iemand met een supersnel frame (carbon of niet) nog een bepaald gevoel of controle denkt te hebben, en dan helemaal in de wat lagere regionen...je ziet dan vaak dat men wel geweldig hard kan slaan, maar een simpele schuifbal kunnen ze meestal niet gecontroleerd terug brengen.
Overigens moet je niet een te licht frame nemen als je zware rubbers hebt, het frame kan dan sneller breken, vooral bij een aanvallende speelstijl.

Groetjes, alr.
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

I heb zelf een Boll Spirit, en sneller dan dat moet het eigenlijk niet worden. Ik heb nu nog een goed gevoel bij serveren en kortleggen. Tenergy 64 op de backhand zorgt ervoor dat ik idd niet lekker kan schuiven, maar ik schuif dan ook nooit. Ook nooit gedaan. :P Met een Chinees rubber kan je wel goed schuiven, dus op de forehand weinig problemen ermee.
Bol spinnen gaat ook prima, maar als je een harder en sneller frame hebt wordt dat klote denk ik.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

@allrounder, meer controle vanwege de grotere sweetspot, ben ik met je eens. Maar vanwege het gevoel begrijp ik het niet, haha. En controle, dat is ook zo subjectief als de neten. :) Uiteindelijk is veel balgevoel en talent het belangrijkste volgens mij om ver te komen. Met training kun je zelfs nog verder komen. ;)
ONI in IJsselstein
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Training is 95% van het verhaal. Materiaal speelt een kleine rol, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Ik zoo morgen een Tibhar Samsonov Alpha kunnen pakken, en dan zou mijn niveau niet van zakken. Het is een compleet ander frame dan de TBS, maar ik red me wel. Zelfde voor mijn backhand. Ik zou Sriver kunnen pakken, speel ik ook nog steeds hard. :P
Ik ben nu echter zo gewend aan de TBS en T64 op de backhand dat ik die liever niet doe. Ik steek die energie liever in een extra trainingssessie :P. Dit seizoen veel getraind, en dat zie je echt terug. Spelers die in augustus nog gelijk waren gaan er nu echt standaard vanaf.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Trainining is 95% van het verhaal? Dan ben ik vast heel goed aangezien ik nooit training heb gehad en zelf alles heb moeten leren? :P Maar ik ben het met je eens dat als je serieus gaat trainen, je zeker sprongen kunt maken. Ik ben wel benieuwd hoe je nu speelt Casper want toen wij speelden kon je wel mee laag in de 2e klasse. Wanneer houden we het eerste forum toernooi??? Zou leuk zijn!
ONI in IJsselstein
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Geloof me, ik speel nu hoog in de 2e klasse en leuk in de 1e klasse. Ik sta nu veel constanter te spelen, en belangrijkste, kan pijnvrij trainen. Dat scheelt ook wel :P
Net een toernooitje gehad. Ik als 3e klasser tegen 2e klassers. In 6 partijen 1 game verloren. Die promotie naar team 2 is dan ook verdiend :) (En nee, das niet dat zeik team van voorheen :P )

Niveaustijging kwam echt in flinke sprongen. Voorjaar 2011 ging ok, niet geweldig. In de zomervakantie echt heel grote sprongen gemaakt. Vanaf augustus tot november constant gebleven en sindsdien echt weer sprongen gemaakt. Dat is wel apart om te zien, je verwacht een geleidelijke stijging ipv spronggewijs.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Goed man!!! :D
ONI in IJsselstein
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

En weet je waar ik nou het blijste van wordt? Niet dat ik beter en beter ga spelen. Het is juist dat ik weer pijnvrij kan spelen. Er is een tijd geweest dat ik echt aan stoppen dacht. Dat is gelukkig het verleden.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Top! :) Kon ik hetzelfde maar zeggen (pijn vrij spelen), maar sommige dingen zijn zoals ze zijn. ;)
ONI in IJsselstein
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Beetje pijn is niet erg. Als je na 10 minuten spelen 3 dagen stijf bent is er wat meer aan de hand ;)
Plaats reactie