Ik ben nog steeds bezig met het kijken naar vervangen voor mijn Kong Linghui aangezien dit frame van Butterfly eruit gaat. Nu ben ik eigenlijk anti Andro, maar dankzij Mepper van dit forum gisteravond (ja, je wordt bedankt Hans ), ben ik toch even gaan kijken. Nu vroeg ik mij af, wat jullie ervaringen zijn met het Andro Super Core Cell OFF frame. Kunnen jullie wellicht vertellen hoe het in verhouding staat qua tempo met bijvoorbeeld de Kong Linghui? En hoe ervaren jullie de kwaliteit van dit frame? Ik las namelijk ergens op tt-news.de dat iemand daar problemen mee had. Ik hoor graag even van jullie!
Groetjes,
Wouter
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Wat de meeste mensen hebben met de afwerking over Stiga (Splinteren) dat heb ik juist met Andro. Ik heb eigenlijk alleen met Andro last van hout dat los komt nadat ik zelf de rubbers heb gelijmd.
Verder verwacht ik dat het frame wel een stuk lichter is en Andro over het algemeen een heel andere feedback geeft dan Butterfly.
Qua dit frame specifiek ben ik niet zo op de hoogte, maar let er ook op of dat het frame niet een heel stuk lichter is, dat zou zorgen voor een heel ander gevoel.
Timo Boll ZLF Tenergy 05 Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Heb zelf met de blauwe versie van dit frame gespeeld (de carbon versie). De frames uit deze serie hebben vrij klein blad. Dus rubbers die je op dit frame snijd zijn moeilijk verkoopbaar. Verder zou ik zeggen, gewoon proberen, dan weet je hoe het speelt
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Ik wil geen frame dat kleiner is dan 150/158. Ik dacht juist dat die rond de 152/158 zou zijn... Waarom gooit zo'n bedrijf dan ook een prima spelend frame eruit zodat ik vervolgens een vervangend frame moet gaan zoeken, pffffffffffffffffff...
Iemand van jullie nog ervaring met de Virtuoso+? Dat lijkt mij in de M versie namelijk een leuk frame (echt wat prijzig, dus het is niet voor 1 keer testen). Ik heb zelf hiervoor met de Virtuoso OFF- in de L versie gespeeld en die was te traag op een gegeven moment.
Bedankt voor de reacties in ieder geval en ik hoor graag weer van jullie!
Groetjes,
Wouter
ONI in IJsselstein
Ik geloof dat de snelheid van Virtuoso en de + ongeveer hetzelfde is maar dat de + wat harder is. Ik denk dat je eerder naar de Ultimate of Martin moet gaan kijken dan.
Bedankt voor de feedback. Ik denk dat de Ultimate niet bij mijn spel aansluit aangezien ik best wel eens van tafel ga... Ik weet echt niet meer wat ik moet proberen op een gegeven moment. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik een OFF bestempeld frame moet hebben en dat het tussen de 85 en 90 gram moet zijn. 80 Grams frame werkt niet met een zware Rakza 7 erop en daarnaast spelen de korte noppen dan minder consistent heb ik al ondervonden.
ONI in IJsselstein
Het frame werkt dan wel maar de rakza krijg je minder goed aan het werk. Met lichte nopen op bh is er dan wel ruimte om frame inderdaad iets zwaarder te nemen. JDat geeft dan een nog licht genoeg batje en een frame waarmee je het beste uit zo,n rakza kunt halen. Off- kan dan soms ook. Hangt ppk van het frame af en hoe het geklassificeerd is.
Meestal zijn off- frames wel iets lichter maar dat is dan gemiddeld. Dus laat je op gewicht selecteren kan het al goed zijn. En of er dan off- of off op het frame staat ...daar plak je een rubber overheen en het is al onleesbaar.
De ultimate is wat vergelijkbaar met de klh qua bouw. Zeven laags met de kern als hardste dunne laag.
Wat zeldzamere bouw. Klh is dan ook niet typisch voor spel uit derde positie. Maar het werkt best wel als het fh rubber een beetje een hoge balafsprong heeft en wat katapult. met Rakza zou dat wel moeten kunnen denk ik. Midrange betekent ook zoiets als allround ; hele speelveld van dichtbij tot verder weg. Een specifieker frame voor derde positie is dan daarvoor beter maar dichtbij minder.
Maar idealiter moet je met noppen sowieso niet te snel en ver van tafel.
En een frame voor spel uit tweede positie als zo,n ultimate of klh maakt het dan mogelijk dat meer te voorkomen terwijl je met een frame als Expert of Virtuoso eerder gedwongen wordt om naar achteren te gaan om meer na het hoogste punt te kunnen spelen (met de rakza) en je dan dus eerder weer met de noppen in problemen komt.
Bij kunnen en moeten kun je met noppen op bh beter hebben dat het wel kan maar niet te vaak moet.
Wouter, eigenlijk snap ik 1 punt niet echt helemaal.
Je zegt dat je nog wel eens vaak naar achter gaat, ik heb tegen je gespeeld en weet ook dat je het doet. Waarom ben je dan over gegaan op korte noppen op de backhand? Als aanvallende speler zou je met korte noppen veel meer winst kunnen halen als je bij de tafel blijft en alleen naar achter gaat voor spin over spin rally's.
Anders misschien eens de Acoustic proberen, dan op de stijl van Ai Fukuhara gaan spelen
Heeft te maken met mijn blessure aan de elleboog waardoor ik alleen nog schuif/contra/blok speel en contra door backspin heen slaan lukte niet echt met een backside rubber. Zodoende overgegaan op noppen. Ik ben aan het proberen om dichter bij tafel te spelen en ga inderdaad naar achteren voo de spin over spin rally.
ONI in IJsselstein
Maar je tegenstander weet dat je met nopen speelt en zal bijv na een keer diep naar je fh op de bh spelen.
Wat doe je dan in zo,n situatie ? Ga je een drijfbal spelen met de noppen (half kappend half blokkend met eventueel wat zijspin) of echt verdedigen (wat me kansloos lijkt) of probeer je met bh te blijven aanvallen ?
Lijkt me dat je in ieder geval nog wel wat tijd en geduld nodig hebt om je spel met de noppen te ontwikkelen.
Daar zal waarschijnlijk ook wat experimenteren met verschillende frames bijkomen. Nu ben je in zekere zin gewoon weer een meer onervaren speler die nog een ontwikkeling voor de boeg heeft. Met de ervaring die je al hebt kun je dat sneller doorlopen maar niet in no-time.
Je hebt helemaal gelijk, maar de bedoeling is dat ik met de backhand dan doe wat ik altijd doe. De ene keer is dat een bal lastig schuiven (je weet zelf dat je genoeg backspin met dit rubber kunt geven) of inderdaad doorgaan met de contra aanval vanaf de backhand. Ik ben op dit moment inderdaad nog niet zeker genoeg, maar dat komt wel van de zomer.
Groetjes,
W
PS: ik wacht even af wat ik terug krijg van Game11 m.b.t. de KLH en de 729 Hinoki. Dan weet ik wat ik kan bestellen eventueel.
ONI in IJsselstein